Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Elotrains Plan K voorbespreking Pre productiemodel.

Gestart door Chris dinsdag 06 maart 2012, 03:07:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Elotrains Plan K voorbespreking Pre productiemodel.
Dus nog niet in de winkel

Bespreking Plan K van Elotrains
Re:Elotrains Plan K voorbespreking Pre productiemodel.
Dat zijn inderdaad zeer mooie wagons.
Er werd een opmerking gemaakt om de handgrepen van metaal te maken. Ik zou deze te harte nemen. Dan komt het mooie model helemaal tot zijn recht.

gr erik
Re:Elotrains Plan K voorbespreking Pre productiemodel.
Mooi spul. Wie weet komen er een paar. Heb al een aantal D's van Roco. Toch lijkt het als mijn D's donker der zijn dan die van Chris.

Verder vind ik de handgrepen nog veel te grof.

De opbouw lijkt zeer veel op de D's van Roco. Snap niet dat Roco de soortgenoten nog niet heeft uitgebracht.
Re:Elotrains Plan K voorbespreking Pre productiemodel.
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

online
Re:Elotrains Plan K voorbespreking Pre productiemodel.
Tjonge, dat zijn mooie modellen lijkt me. Ik heb er geen commentaar op. Het gaat mij om het totaalbeeld en dat ziet er gewoon goed uit.

Citaat van: Wijbe op dinsdag 06 maart 2012, 11:12:08
Toch lijkt het als mijn D's donker der zijn dan die van Chris.

Dat kan komen door het fotograferen. Dat weet Chris ook, daarom heeft hij een Roco Plan D icm deze Plan K laten zien. De verhouding tussen de kleuren kun je wel laten zien, maar de exacte kleur zelf niet. Het is wat je camera ervan maakt en dan heb je ook nog de mogelijke kleurafwijking van je beeldscherm.

Wat ik wel grappig vind, maar helemaal off-topic: NS heeft destijds voor Berlijns blauw gekozen omdat dat een monopigmentkleur is. Op die manier heb je nauwelijks last van kleurverschillen. NS koos ervoor vanwege de problemen die men had met het herstellen van het turkooise materieel. Een reparatieplek was altijd zichtbaar en dat leidde tot lapjeskatten op het spoor - so I'm told... Dan zou je zeggen dat er over Berlijns blauw geen enkel misverstand kan bestaan: Berlijns blauw is Berlijns blauw, dus enkel dat pigment. Hoe is het dan mogelijk dat toch al die fabrikanten onderling kleurverschillen hebben?
Re:Elotrains Plan K voorbespreking Pre productiemodel.
Dat zijn erge mooie modellen

Tony
Re:Elotrains Plan K voorbespreking Pre productiemodel.
Nog een update



Het rijtuig is dus voorbereid voor printjes van Digirails.



Even snel aangesloten ziet dat er zo dus uit. (sluitsein setje van Digirails)