Hallo allemaal,
Bedankt voor deze mooie complimenten, lovende woorden en dikke duimen. Ik heb het al eerder aangegeven, maar door het delen van de bouwwerkzaamheden aan Virgental, hoop ik dat er meer hobbyisten zijn die hier inspiratie uit kunnen halen. Je moet wel het geduld hebben om dit allemaal te maken en zeker niet gehaast werken. Natuurlijk gaat er bij mij ook wel eens iets mis, maar opnieuw proberen en kijken hoe anderen het maken, een proefstukje maken voordat je aan de slag gaat, maakt het resultaat zeker beter.
Soms heb je het gevoel dat je niet opschiet, door foto?s te maken en deze per half jaar op te slaan helpt je echt om te zien dat je voortgang boekt. Waar ik ook veel tijd aan besteed heb is het op papier uitwerken van hoe ik alles heb aangelegd, zoals bekabeling, kleurgebruik, inrichting blokken, seinen enz. Waar veel tijd in is gaan zitten is het bedenken van de bereikbaarheid op de baan door delen van de baan te kunnen verwijderen/uitnemen. Ieder uitneembaar deel is uniek en omdat je soms bomen en huizen op een bepaalde volgorde moet wegnemen, heb ik dit allemaal netjes in stappen op papier uitgewerkt en ondersteund met foto?s.
Natuurlijk heb ook ik de nodige banen gebouwd en ja ook ik ben begonnen met een ovaaltje in de jaren 60 en de bekende startset. Maar zover ik nu met Virgental ben, ben ik nog nooit geweest er was altijd wel een reden om eerder te moeten afbreken. Ik heb mij voorgenomen om deze baan af te maken en er dan heerlijk mee te rijden en gestaag meer details toe te voegen en de baan verder te verfraaien.
Ooghoogte en zichtlijnen
Marcel ?Narwal? gaf aan ?dat het een enorm genot moet zijn om in de baan te zitten?. En dat klopt. Wanneer ik op een stoel zit in de U-vorm , dan kan ik echt genieten door om mij heen te kijken en laat in gedachte de treinen al lopen. Maar ik moet nog even geduld hebben. Vanuit iedere hoek kun je goed op de baan kijken, zo ook op het station en heb je straks mooi zicht op het komen en gaan van de treinen.
Tot de volgende update, m.v.g.
Wim