Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Baan Eric/ Schaduwstation zo goed als klaar

Gestart door Eric zondag 04 maart 2012, 13:40:55

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Baan Eric/ station in proef neergelegd
Erik en Jesper bedankt voor de reactie

@Erik: bedankt voor je reactie, het is inderdaad wel handig om de Engelse wissel te draaien staat denk ik wat mooier.

@Jesper: Ik heb niet meer lengte dan 2,44 meter. Een groter station lukt mij niet om te maken. Ik wil toch nog een redelijke trein laten stoppen langs het perron. Het perron vooraan de plaat is 1,10 meter. Wil verder ook nog kijken of het mij lukt om een redelijke scenery te bouwen. Zit er nog wel aan te denken om een verhoogd spoor aan te leggen met een keerlus boven de spiraal. Dit om de treinen in de lengte rijdend goed tot hun recht te laten komen.

Eric
Re: Baan Eric/ station in proef neergelegd
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: Baan Eric/ station in proef neergelegd
Hallo Eric,

Voor inspiratie kun je naar mijn baan kijken, hier is het station  :)
Die is wel wat langer en breder, maar het gaat om het idee  :P

Gr Einte
Re: Baan Eric/ station in proef neergelegd
Einte, bedankt voor je reactie. Ga proberen het station uit, een verhoogd dubbelspoor aan te leggen met een lus boven de spiraal. Dit is wat ik in jou spoorplan tegen kwam en ga het proberen uit te voeren.

Eric
Re: Baan Eric/ ombouw tussendoor
Ik heb even een tijdje niets kunnen doen. Vanmiddag begonnen aan een ombouw die ik nog moest doen .
Mijn motorpost analoog moest nu maar eens aangepakt worden. Geholpen door een aantal draadjes die er al waren dit project net afgerond.




Als laatste de lichtprintjes aangepast, gelukkig was het goed te zien onder de loep en ging het vrij vlot.
Even op het programeerspoor gehad, lichten voor en achter wisselen netjes. Op een ander moment de rijeigenschappen aanpassen met de lokprogrammer.

Morgen weer verder aan de baan, leuk om weer eens even tussendoor een ombouw te doen.

Eric
Re: Baan Eric/ baan afbreken
Lid sinds: 2006

offline
Re: Baan Eric/ baan afbreken
Helaas moet ik de baan weer afbreken. Om meer licht in de kamers te krijgen wordt er een dakkapel op de verdieping geplaatst. Om er goed bij te kunnen moet de trein tijdelijk weg.
Ga morgen beginnen met afbreken en hoop in februari of in maart weer te starten.

Eric
Re: Baan Eric/ baan afbreken
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baan Eric/ baan afbreken
Dag Eric.

Da's balen . . . . of niet? Sowieso komt er dus een dakkapel én
je gaat dus opnieuw een modelbaan maken! Wellicht een nieuw
baanplan met verbeteringingen t.o.v. deze baan, dingen die je
anders zou doen, kortom: nieuwe ronde, nieuwe kansen! :wink:
Ik heb erg veel geleerd van mijn vorige modelbaan, maar er zijn
bij mijn huidige ook dingen die ik bij een (eventuele) volgende
baan anders zou doen.

Groeten,

Erik.
Re: Baan Eric/ baan afbreken
Hallo Eric,

Ik heb mijn baan al 2 keer afgebroken, maar om andere redenen. Suc6 met de verbouwing.

Groet Hubert
Re: Baan Eric/ baan afbreken
Lid sinds: 2006

offline
Re: Baan Eric/ baan afbreken
Erik en Hubert bedankt voor jullie reactie. Er zijn wel wat veranderingen die ik wil aanbrengen aan de baan die straks weer opnieuw gebouwd gaat worden. Ga in ieder geval kiezen voor een centraal (goed bereikbaar) gelegen plek op de baan voor de bezetmelders en de wissel en seindecoders. Ook over het baanplan moet ik even goed nadenken hoe ik dit iets anders vorm kan geven.

Eric
Re: Baan Eric/ baan weer opbouwen
Zo dat was even zoeken naar mijn topic maar toch gevonden. Na het plaatsen van de dakkapel en de mooie zomer weer begonnen met bouwen. Het gehele frame staat en ga beginnen met het uitleggen van het schaduw station.
Om de herstart te vieren tegen een mooie prijs op marktplaats de struktonset van marklin aangeschaft.


zo nu maar weer bouwen.

Eric
Re: Baan Eric/ baan weer opbouwen
Erg mooie set Eric,gefeliciteerd er mee.
En succes met het bouwen.

Tony
Re: Baan Eric/ baan weer opbouwen
De eerste werkzaamheden zitten erop. Het gaat toch weer trager dan gedacht.
Het schaduw station ligt op zijn plek en is aangesloten. Net even probleemloos gereden tot in de spriraal.
Om aan de raamzijde uit te komen en de ruimte boven de spiraal maximaal te kunnen benutten moet ik een extra lus maken boven het schaduw station. Deze is bijna klaar maar eerst alle draden aansluiten en nogmaals testrijden voordat deze extra lus erin komt. Onder de lus komen ledstrips om het treinenverloop goed te kunnen volgen. Ook alle spullen netjes opgeborgen.


Hoop in de kerstvakantie iets sneller te gaan dan de afgelopen weken.
Eric
Re: Baan Eric/ baan weer opbouwen
Hallo,

Ziet er als mooi uit.
Ik hoop dat ik met de kerstvakantie ook te beginnen met mijn baan.
Het word ook nederlands en heb ook niet een echt baanplan.

Alleen het word een u-baan dus zal nog even moeten puzzele hoe en wat, maar dat zal vast wel goed komen.
Ga zo door  :thumbup:
Mvg,
Gert-Jan
Re: Baan Eric/ Schaduwstation zo goed als klaar
De tijd gaat toch weer sneller dan gedacht of de (vakantie) dagen zijn gewoon tekort.

Gert-Jan bedankt voor je reactie. Ik probeer met vallen en opstaan het op mijn manier zo goed mogelijk te doen. Succes met de start van je baan.
Net alle draden voor de terugmelding aangesloten en de meeste draden voor de stroomvoorziening aangesloten.
Ik ga de draden bij de bezetmelder nog korter maken en voorzien van een label met nummer. Als er dan iets los gaat is het makkelijk weer terug te zetten waar het moet. Zo de CS1R erbij pakken en kijken of dit stuk goed rijdt en daarna de lus plaatsen boven de sporen. Deze is voor 2/3 af en voorzien van ledstrips.



Ik hoop aankomend weekend weer verder te gaan.
Eric
Re: Baan Eric/ Schaduwstation zo goed als klaar
Het weekend en net weer even doorgegaan met bouwen. Eerste deel van de opbouw van de lus boven het schaduw station staat.
Het voorste deel wat ik nu aan het maken ben, wordt uitneembaar omdat ik anders niet goed het achterste spoor kan bereiken.
De draden naar de bezetmelder netjes gemaakt, wissels getest en schaduw station getest. Alles doet het gelukkig en het rijd goed.
Voor deze week de overige wissels en bezetmelders van het spoor op de lus aansluiten , Led verlichting aansluiten,  lus naar spiraal afmaken en hopelijk beginnen aan de zichtbare sporen.





Eric