Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Aanpassingen in een br 111

Gestart door d.vanaalst woensdag 29 februari 2012, 19:57:38

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Aanpassingen in een br 111
Beste mensen,

Ik heb ooit toen ik een kleine jongen was, een Lufthansa Airport Express set gekregen. (set 2867). Hier is een aantal jaar geleden door een collega een 60760 ingebouwd, en hij heeft ook de verlichting opgewaardeerd. Hierdoor zit er nu naast de gewone verlichting, ook sluitverlichting in. Helaas (nog) niet schakelbaar, maar dat komt tzt wel, wanneer ik er een lopi instop.
Nu zit ik echter met het volgende:
Van de vier lampjes in de loc, zijn er inmiddels drie defect. Maar het vervangen gaat niet zo makkelijk, omdat deze aan de draden van de decoder zijn gesoldeerd.




De plastic houdertjes zijn tijdens het solderen ook beschadigd. Ik dacht dus om deze opnieuw te bestellen, samen met de gloeilampjes, en de contactstiften. Met behulp van de explosietekening van een andere br 111 op zoek gegaan naar de juiste itemnummers, en te kijken of dit op te lossen is.

Mijn vraag:
Ik heb alle nummers van de te vervangen onderdelen, heeft elke marklinzaak deze op voorraad?
Werkt het echt zo simpel als ik denk? (namelijk: plastic houdertjes vervangen, contactstiftjes erin, gloeilampjes erin, solderen en rijden maar...)
Die plastic houdertjes zitten trouwens muurvast, dus als er tips zijn om deze los te krijgen, houd ik mij aanbevolen.

Groeten,

Dennis
Re:Aanpassingen in een br 111
Volgens de tekening wel.
Met de onderdelen:

230131
Zubehörset Lampenhalter   

610080
Glühlampe hell, T 1 Bi-Pin

600627
Glühlampe hell

De plastic schotjes kan je er gewoon naar boven uitreken, volgens de tekening.

Succes met het vervangen,

Groeten Sander
Re:Aanpassingen in een br 111
Sander,

hoe kom jij aan die nummers? Welke exploded tekening heb jij gebruikt? Ik heb namelijk de tekening van een 33315 gebruikt en heb andere nummers genoteerd dan jij...
Thanx voor je hulp btw!

Groeten,

Dennis
Re:Aanpassingen in een br 111
Aliebengalie
gast

Re:Aanpassingen in een br 111
Gloeilampjes ga je toch niet meer kopen man.

Ga met je tijd mee,en bouw er gelijk leds in.

Is nog goedkoper ook , en solderen moet je ook nog.

Ledje en weerstandje en het is nog mooier ook dan zo'n gloeilampie.

Je wilt er ook een andere decoder in proppen,dus kun je alles mooi schakelbaar maken.

Alex  (die hekel heeft aan gloeilampjes...werkt bij energie bedrijf die groen meedenkt  :D)

En je loopt vaak kans op beschadiging van plastic onderdelen met die lampjes door de warmte.

Veel suc6.

Mvg: Alex