Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

loc begint te stinken

Gestart door shiwa dinsdag 03 april 2007, 12:48:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
loc begint te stinken
Hallo

ik was eens met mijn klein locje op clubaan gaan rijden
maar toen zijden ze dat hij niet soepel rijd
dus hebbben ze  er wat olie in gedaan
en achter af

toen ik weer ging rijden begon mijn locje te stiken percies rook achtige geur
en sinds dien rijdt hij ook niet zo goed met veel happeringen
een fofotje van mijn  locje


groetjes
Re: loc begint te stinken
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: loc begint te stinken
Heb je ook nog een foto aan de binnenkant. Als ik het zo lees zijn ze iets te enthousiast geweest met olie  :?. Ken het wel van vroeger van mezelf, zat heel de binnenkant vol met olie,.. en dat wil dan wel stinken. Enige remedie is goed schoonmaken en op de delen waar het moet 1 a 2 druppels olie.

Nogmaals kijk even aan de binnenkant, mocht er niet teveel olie in de loc zitten mss zien we het dan wel aan de hand van de foto.

Groeten,
Herman
Re: loc begint te stinken
na wat moeite eindelijk de loc opengekregen
dit zijn de foto's









en is dit geluid van de locook normaal ( vatrager naar snellergereden je hoort ook dat hij ff gestop was dus moest ik hem een duwtje geven)
http://shiwadesign.com/test/STA7sgyugyudsqdzere0262.WAV



klik op de thumballs voor vergroting
Re: loc begint te stinken
VincentKloeg
gast

Re: loc begint te stinken
Al ziet het er niet naar uit dat die overmatig gesmeerd is, denk ik toch dat er olie terrecht is gekomen op het schijfje waar de koolborstels op drukken. Dan maakt de boel niet goed contact meer en de olie wordt als het ware verbrand. Misschien is dat de geur die je ruikt.

Maar ik weet het niet zeker.

PS. Je sleepcontact zou ik in ieder geval vervangen. Die ziet er aardig versleten uit (aan de linker kant), maar dat kan niet het probleem zijn van het schokkerig rijden.
Re: loc begint te stinken
en is het geluid normaal

hoeveel kost zo een sleepkontact
Re: loc begint te stinken
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: loc begint te stinken
Sleepcontact kost paar euro. Ook ik kan zo 123 niets aan de foto's ontdekken. Teveel gesmeerd is hij, uitgaande van de foto's, niet.

Groeten,
Herman

P.S. Als je een nieuw sleepcontact koopt even loc meenemen naar je dealer, dan weet je zeker dat je de goede hebt, of zelf de oude sleepcontact eraf halen.  :) Dat is het gemakkelijkst er zijn er namelijk meerdere soorten in omloop.
Re: loc begint te stinken
En als je met de loc naar de winkel gaat, laat de winkelier dan even naar je loc kijken. Misschien dat hij wat kan ontdekken wat de oorzaak van de stank en het slechte rijden is.
In elk geval succes met de oplossing van het probleem.
Re: loc begint te stinken
ok bedankt
voor jullie reacties  :)