Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

problemen met de contacten in seinen type 7188

Gestart door Northlander maandag 27 februari 2012, 14:31:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
problemen met de contacten in seinen type 7188
hallo allemaal,

ik krijg problemen met de contacten in de lichtseinen 7188, nu en dan werken ze maar half, met het gevolg veelvuldige slechte contacten op de sporen. Kan ik deze "relais" vervangen door een gewoon relais, op AC van 16 v? Waar is dit dan eventueel te verkrijgen? Ik denk dat ik ergens een "bi-stabiel" relais nodig zal hebben een relais die in de toestand blijft, ook wanneer de stroom wordt uitgeschakeld

mvg,

Alain
Re:problemen met de contacten in seinen type 7188
Hoi Alain

Heb het zelfde van tijd tot tijd.

Contacten inspuiten met contactspray. Contacten kunnen wat vuil of geoxideerd zijn.

succes

groetjes uit beetje krom
opa cees
Re:problemen met de contacten in seinen type 7188
Alain

Ik sluit mij bij bovenstaande schrijver aan
Even naar de Gamma

Groetjes
Peter R
Re:problemen met de contacten in seinen type 7188
Hallo,

bedankt voordie tip, maar had dit al gedaan met contactspray. Het probleem is dat de contactpunten waarschijnlijk al goed ingebrand zijn en ook niet meer perfect drukken op de contactstaaf, moeilijk bij te "regelen" en achteraf  zeker niet meer betrouwbaar, vandaar dat ik zou willen overschakelen op bi-stabiele relais.
Heb eens gekeken op Ebay en een setje gekocht in Duistland, het betreft wel DC relais op 12 v, dus er komt nog wat diodes en weerstanden bij,

mvg,

Alain