Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

3 pins Marklin tbv Wisselaandrijving samen met wisselschakelbord

Gestart door Hoeksema1975 dinsdag 16 juni 2020, 23:12:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
3 pins Marklin tbv Wisselaandrijving samen met wisselschakelbord
Goedenavond. Nieuw op dit forum dus ik ben benieuwd.
Ik heb recentelijk een paar wisselaandrijvingen van marklin (74491)gekocht, alleen zijn deze zonder de 3 pins connector welke in het wisselschakelbord (marklin 72752) gaan.
ik heb nog 1 wisselschakelbord waar ik nog 2 stuks 3pins connectors kan aansluiten (voor mijn zoon in te drukken) Ik kan echter met geen mogelijkheid erachter komen waar ik deze kan bemachtigen.
iemand een idee hoe deze heten ? of waar aan te schaffen ?

In bezit van Mobile Station 3 dus er zullen ooit wel decoders erop worden aangesloten ooit maar nu nog niet....

alvast bedankt voor de hulp !
Re: 3 pins Marklin tbv Wisselaandrijving samen met wisselschakelbord
Het is een 3 polige jst plug. Er zijn verschillende manieren om er aan te komen, de goedkoopste is een gemonteerd setje te kopen en deze er zelf aan te solderen. Bijvoorbeeld deze, de afmetingen staan erbij (ik weet namelijk niet helemaal zeker of de normale of micro zijn gebruikt)

Note: ja ik heb gezien dat er ook een PCB connector bij zit, ik heb even gekeken naar een Nederlands leverancier.
Re: 3 pins Marklin tbv Wisselaandrijving samen met wisselschakelbord
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: 3 pins Marklin tbv Wisselaandrijving samen met wisselschakelbord
Hallo,

Jij hebt het schakelkastje voor MyWorld. Als je dan ook de aandrijving voor MyWorld koopt (74492) daar zit de juiste connector al aan. Ik heb nog enkele connectors liggen maar die zijn dus wel in Thailand, net als ik. Wil ze best opsturen tegen verzendkosten.  >:-D
Re: 3 pins Marklin tbv Wisselaandrijving samen met wisselschakelbord
Inmiddels gevonden... Het ging om dit https://www.marklin.nl/producten/details/article/72752/ schakelbordje.
Ging om een 3-pins molex...deze heb ik kunnen vinden voor 35 cent.... was niet makkelijk maar zijn onderweg..

Toch bedankt voor de moeite !