Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

smeren met faller 170488 (is trix 66626?)

Gestart door tikker zaterdag 25 februari 2012, 15:40:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
smeren met faller 170488 (is trix 66626?)
Volgens de wiki zit hier teflon in.
Mijn vraag nu is of deze olie geschikt is en gelijkwaardig aan trix 66626? (zoals de verkoper in leeuwarden mij vertelde vandaag) Een gezonde portie wantrouwen is hier op zijn plaats (vrees ik)
De winkel in Leeuwarden had de trix niet en heeft mij dit verkocht als dito... Maar nu twijfel ik, aangezien bij thuiskomst het gewoon olie lijkt ipv het "vet" zoals afgebeeld in de beschrijving van de lok 39680 met een C-sinus motor. En ik lees ook in de wiki, dat deze olie (170488) door menigeen gebruikt wordt voor normaal smeerverkeer...

jh
Re:smeren met faller 170488 (is trix 66626?)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:smeren met faller 170488 (is trix 66626?)
Je hebt het over een C-sinus, die kun je met deze olie wel smeren.
Maar als je een Softdrive Sinus bedoeld, dan heb je idd het vet nodig van Trix, om het wormwiel te smeren.
Als je hier olie in doet loopt het er zo weer uit.
Re:smeren met faller 170488 (is trix 66626?)
Bedankt. Het is een C-sinus in compacte uitvoering. Je smeert vermoedelijk alleen de wormas? Uit de wiki lees ik ook, dat er haperingen zijn. Helaas dat klopt. Ik dacht door te smeren dat op te kunnen lossen, maar dat is niet zo dus. Zijn daar nog andere mogelijkheden voor?
JH