Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Ook met veel treinen nog steeds analoog ( film gemaakt)

Gestart door DEBORA0517 vrijdag 24 februari 2012, 18:18:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ook met veel treinen nog steeds analoog ( film gemaakt)
Ik ben nog steeds bezig om  mijn baan te veranderen en krijg steeds nieuwe iedeeen

Ik ben begonnen in een hoek van de zolder op een plaat van300x 150 cm.
Nu heb ik de hele zolder in gebruik en rij dus rondom.
Ik had hier een dertiental treinstellen automatiesch op rijden.
Toch wil je verder en bekijkt de mogelijkheden.
Ik ben toen onder de baan en aan de zijkanten verder gegaan met het aanbrengen van nog meer spoorlengte. Op dit nieuwe gedeelte kunnen nu ook weer een 6tal treinen automatiesch rijden.Op de hoofdbaan rij ik hoofdzakelijk personen vervoer en op de andere baan dus het goederen vervoer met talloze opstelsporen.
Ik wil nu mijn nieuwe baan laten zien ,waarbij ik de opstelsporen heb weggelaten, anders zie je niet meer hoe de sporen lopen.
In ieder geval wil ik laten zien dat er met analoog vele mogelijkheden zijn



Groet Harrie
Re:Ook met veel treinen nog steeds analoog
"indrukwekkend" is het eerste woord dat me in mijn hoofd komt, Harrie !

Ik zou es heel graag een plaatje van jouw bedrading of een schema ervan willen bekijken, want dit lijkt me echt een werk van veel geduld en talent !

Dani
Re:Ook met veel treinen nog steeds analoog
Hallo Harrie,


dat is inderdaad indrukwekkend........
wat een baan zeg, en nog analoog ook.
ik heb ook een baan die geheel analoog nog is
op dit moment doe ik er even niet veel mee vanwege omstandigheden

maar zoals Dani al zegt :
ik zou ook wel wat meer willen zien vanjou baan
dus kom maar op met fototjes enz enz.


mvg Frans
Re:Ook met veel treinen nog steeds analoog
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Ook met veel treinen nog steeds analoog
Hallo Harrie.
Dit ziet er zeker indrukwekkend uit en dan natuurlijk ook weer uitgevoerd in M-rail?
Zal zeker met jouw prachtige collectie locs en wagons weer mooie plaatjes opleveren.

Dus kom maar op met de nieuwe (foto) updates! :D

Veel plezier en succes met de M-rail baanbouw.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Ook met veel treinen nog steeds analoog
Dit is echt een geweldige Baan.

Tony
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog
Ja daar sluit ik me bij aan.

gr erik
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog
Dan ook nog maar wat bewegende beelden van mijn baan.




Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog
Prachtige baan. Wat heb je daar een werk aan gehad. En wat er rijdt mag ook groots genoemd worden.

vr.gr.
Jurrien
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog
Fraaie baan!! Zo te zien heb je aardig bij elkaar passend materieel en de hoeveelheid is behoorlijk, of zal ik zeggen aanzienlijk? Dat is denk ik de goeie term :D

grt, JW (kijkt graag naar dit soort filmpjes)
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog
Hoi Harrie.
Tot mijn grote verbazing had ik de filmpjes van jouw prachtige analoge baan blijkbaar helemaal gemist! 8o
Dus net maar even aandachtig en met veel plezier beide filmpjes bekeken, helemaal prachtig om al jouw materieel op de baan te zien rond rijden.
Ook de treinenloop heb je mooi voor elkaar, vaak is helemaal niet te zien dat de besturing allemaal analoog is en dat je dit met 10 trafo's bestuurd.

Bijzonder leuk om om jouw baan op deze manier te kunnen bewonderen!

Veel plezier en succes met jouw prachtige analoge baan.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog
Harrie, dat is zonder meer imponerend. Zowel de grootte van de baan, het baanplan als de hoeveelheid treinen die je in analoog verkeer kunt laten rijden.
Wel jammer natuurlijk dat twee belangrijke aspecten van het digitaal rijden op deze fantastische baan nu worden gemist.
Als digitaal rijder ben ik uiteraard verwend met de mogelijkheden van snelheidsbeheersing voor elke loc op elke plek, het geleidelijk optrekken en afremmen en stoppen op de exacte plaats waar je wilt.
Niettemin heb ik begrepen dat enkele van die zaken met allerlei soorten relais toch ook op een analoge baan mogelijk zijn.
Je kunt dus gelukkig nog steeds verder blijven werken aan deze prachtbaan en ons blijven verwennen  met je video's!

Succes René
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog
Citaat van: RRvdBeek op vrijdag 29 juni 2012, 08:22:45
Harrie, dat is zonder meer imponerend. Zowel de grootte van de baan, het baanplan als de hoeveelheid treinen die je in analoog verkeer kunt laten rijden.
Wel jammer natuurlijk dat twee belangrijke aspecten van het digitaal rijden op deze fantastische baan nu worden gemist.
Als digitaal rijder ben ik uiteraard verwend met de mogelijkheden van snelheidsbeheersing voor elke loc op elke plek, het geleidelijk optrekken en afremmen en stoppen op de exacte plaats waar je wilt.
Niettemin heb ik begrepen dat enkele van die zaken met allerlei soorten relais toch ook op een analoge baan mogelijk zijn.
Je kunt dus gelukkig nog steeds verder blijven werken aan deze prachtbaan en ons blijven verwennen  met je video's!

Succes René

Je kan een analoge afremmodule maken met diode die telkens -0,7 V per sectie doen. Dus hoe meer diodes hoe trager ...
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog
Hoi Harrie,

Wat een indrukwekkende baan heb je daar zeg, volgens mij zit daar al heel wat decennia aan aankopen in. ;)
Ik zie in ieder geval heel veel materieel van meer dan 30 jaar oud.
Op een ander filmpje van jou (Baanontwerp2005 gefilmd 2009 0001), zag ik dat je een soort van verschuibare "spoorbrug hebt gemaakt, waarmee je complete treinen kan wisselen.
Wat ik aan analoog wel minder vind is dat bijvoorbeeld een krokodil met een snelheid van 160km/h voorbij komt scheuren.
Je zou elke lok kunnen voorzien van een spanningsverlagen, met diodes, zodat elke lok, bij dezelfde analoge spanning, een meer natuurgetrouwe snelheid krijgt.

PS, die 1212 neemt bij 44 seconden bijna een boom mee. :P
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog
Mooie baan. Leuk al die trafo's  :) Heeft iedere trafo nu zijn eigen kleur bedrading?
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog
Wow als deze baan ooit moet worden afgebroken ... Wat een werk :P
Maar het is en blijft een imponerende baan!



groeten Dylan
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog
Lid sinds: 2011

bezig met een module en de grote baan

offline
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog
sow hej ben een beetje jaloers moet ik zeggen
wat een baan en treinen. lijkt me leuk om het eens te zien.

gr john
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog
Een prachtige baan, mooie rijlengte. Zoals ik zelf ook vind hoef je echt geen digitale baan te hebben om veel treinen te kunnen laten rijden.

Maar, eh, is dit diebaan van de reclame (schat het is je krultang?? :D)
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog
Zo moeten de gebroeders Marklin het ooit bedoeld hebben !
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog ( filmpje ,laatste uitbreiding)
Nadat ik mijn tekeningen heb geplaatst,zat ik mijn topic nog even door te lezen en zag dat ik mijn laatste filmpje hier nog niet had geplaatst.
Het is een filmje van de laatst aangelegde baan bijna geheel onder mijn andere baan langs.
Ik laat hier 1 treinstel op rijden om te testen.
Verder moet ik nog het nodige aansluiten.

Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog ( filmpje ,laatste uitbreiding)
super !   het hangt dus gewoon onder je bestaande baan...   cool.
En dat allemaal analoog, pure nostalgie ,   een geweldige baan heb je toch
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog ( filmpje ,laatste uitbreiding)
Hallo Harrie,
'k heb zojuist je hele draadje bekeken.
Letterlijk en figuurlijk g e w e l d i g :important: :thumbup:
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog ( filmpje ,laatste uitbreiding)
Hoi Harrie.
Dit filmpje laat nog duidelijker zien wat een geweldige baan jij gecreëerd hebt, niet alleen de bovenkant maar ook wat zich onder de tafel afspeelt!
Wel mooi dat je nog zo'n grote uitbreiding hebt weten toe te voegen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog ( filmpje ,laatste uitbreiding)
Hallo Harry,
En dat allemaal met oude metaal rails.
Ik heb een vraag ik zie dat je "oude" trafo's hebt. Is dat dan geen probleem met de nieuwere locs met led verlichting etc?
Ik ben nu bezig een baan te bedenken met oude modelgleise en metalen rails en heb nieuwere locs ook een digitaal maar die rijdt dan uitraard analoog.
Groet Diederik.
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog ( filmpje ,laatste uitbreiding)
Citaat van: sncf231 op zaterdag 02 februari 2013, 08:44:25
Hallo Harry,
En dat allemaal met oude metaal rails.
Ik heb een vraag ik zie dat je "oude" trafo's hebt. Is dat dan geen probleem met de nieuwere locs met led verlichting etc?
Ik ben nu bezig een baan te bedenken met oude modelgleise en metalen rails en heb nieuwere locs ook een digitaal maar die rijdt dan uitraard analoog.
Groet Diederik.
Ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad ook al heb ik diverse digitale loks rijden.
Het is wel zo,dat ik eigenlijk nooit schakel,ivm dat er dan een hogere piek belasting optreed.
Ik heb mijn baan zo gemaakt dat ik altijd door kan rijden,zo ook op de opstelsporen.

Groet Harrie
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog ( filmpje ,laatste uitbreiding)
Hallozeg wat een indrukwekende installtie.
Rij je daarbij ook nog met boveleiding besturing?
marklin Beverwijk.
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog ( filmpje ,laatste uitbreiding)
Citaat van: Marklinbeverwijk op zondag 03 maart 2013, 16:31:23
Hallozeg wat een indrukwekende installtie.
Rij je daarbij ook nog met boveleiding besturing?
marklin Beverwijk.
Nee de bovenleiding wordt niet gebruikt.
Alles is verdeeld over 10 trafo.s.
Van mijn hoofdbaan ben ik nu 2 seinen aan het verwijderen.
Dit waren stops die onder de baan zaten,ik moest soms onder de baan zoeken waar de treinstellen zich bevonden.
Nu staan alle seinen van de hoofdbaan in het zicht,als er dan 1sein niet wordt bezet moet er een treinstel ,misschien ergens onder ,stil blijven staan.
Op mijn laatste baan heb ik nu 4 seinen geplaatst en hier maken nu 3 treinstellen hun rondjes.

Harrie
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog ( filmpje ,laatste uitbreiding)
Hoi Harrie,

Heb je filmpje net precies ook bekeken, en moet zeggen dat je lekker bezig bent daar boven op zolder.
Heerlijk lekker in je eigen wereld. Het bewijst maar weer eens, dat je met analoog rijden ook heel veel plezier kunt hebben.
Leuk om je uitneembare 2x2 sporen brug te zien, bij mijn baan ook al de nodige voorbereidingen getroffen, maar moet nog wel beginnen met de brug bouw, maar doe rustig aan, heb alle tijd.

Veel rij en bouw plezier Harrie  :thumbup:

Gr Ruud

Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog ( filmpje ,laatste uitbreiding)
Na de nodige veranderingen ook maar weer een nieuw filmpje over de gehele baan gemaakt.

De treinen rijden nog steeds analoog.

Helaas lukt het mij niet om de film anders te plaatsen .

Harrie

Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog ( filmpje ,laatste uitbreiding)
Hoi Harry

Mooi filmpje hoor.
Prachtige analoge baan heb je. :thumbup: :thumbup:

Tony
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog ( filmpje ,laatste uitbreiding)
mooi filmpje.
geweldig wat een mooie baan heeft u daar liggen.
en analoog.... :thumbup:

groet Winno
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog ( filmpje ,laatste uitbreiding)
Hoi Harrie,

Mooi filmpje. Leuk dat alles nog analoog is.



Groeten Sander.
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog ( filmpje ,laatste uitbreiding)
Beste Harrie,

Wat een fenomenaal mooie baan. Ik ben al jaren bezig met aan en afbouwen om ook zoiets te maken. Mijn meeste materiaal staat helaas nog in de doos, maar kom nu in de periode met zat tijd (we hebben dezelfde leeftijd) en hoop dan tot realisatie te komen.
Ben al liefhebber sinds mijn 7-e toen ik mijn eerste Marklin kreeg en het is nooit opgehouden (in de periode kinderen en hele drukke baan lag het compleet stil), maar het zit nog in de botten, en alles is dus totaal analoog bij mij.
groeten
Jan.
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog ( filmpje ,laatste uitbreiding)
Ja hoor Harrie , dit staat in de beschrijving te lezen van de decoder.
Hier moet instaan welke cv waarde je zou moeten aanpassen.
Lukt het je niet , kijk of iemand in de buurt dit voor je kan doen.
Het scheelt je veel irritatie.

Mvg: Alex
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog ( filmpje ,laatste uitbreiding)
Dag Harrie

Vol bewondering heb ik uw draadje gelezen over deze mooie analoge baan. 8o
Verbluffend om te zien.
Zelf heb ik ook nog meerdere analoge loks enkele dezelfde als u die bij mij ten ruste liggen.
Ik ben herbegonnen nu met de aanschaf van digitaal.
Maar uw baan heeft mijn ogen wederom geopend en heb nu besloten om mijn huidige baan waaraan ik pas weer ben begonnen te bouwen, zowel digitaal te maken alsook analoog, zodat al dat prachtig oude materiaal ook weer kan rijden. :idea:

U zult denk ik wel behoorlijk veel tijd in het onderhoud van al uw rijdend materiaal kwijt zijn.

Modelspoorgroeten, :thumbup:
Willy
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog ( filmpje ,laatste uitbreiding)
Citaat van: DEBORA0517 op woensdag 18 december 2013, 17:36:02
Nog even een laatste reactie die Alex gaf over de aanschaf van mijn nieuwe lok.

Alex ik ben langs de winkel geweest en daar zijden ze dat het niet mogelijk was om de lok langzamer te laten rijden ,omdat ik analoog rij.


Vreemd. Als bij een moderne decoder de maximum snelheid wordt ingesteld, heeft dat normaal ook analoog effect. Dus of die loc heeft een wel heel eenvoudige decoder aan boord of ze snappen het in de winkel niet. Gewoon proberen door iemand met een digitaal systeem. Werkt het inderdaad niet, dan een goede decoder inprikken.
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog ( filmpje ,laatste uitbreiding)
De knoop is doorgehakt om veranderingen aan mijn baan te maken.
Ik heb nog wel niet de benodigde rails aan geschaft, maar ik heb eerst genoeg werk te doen.
Eerst heb ik onder de baan stukken omgelegd ivm de banen die erbij moeten komen.
Op verschillende plaatsen kon ik mijn hoofd niet ergens tussen steken om op de rails te kijken, hier heb ik gedeelten weggezaagd
Het blijft altijd moeilijk om onder de baan te werken.
Het is onder de baan net een achtbaan, ze gaan alleen nog niet over de kop.
Als alles straks weer klaar is rijden er weer 2 loks extra.
Ik ben eerlijk ,het is niet echt noodzakelijk om dit allemaal te doen, maar ik vindt het juist het leukste werk om het te realiseren.
Eigenlijk heb ik 2 verschillende banen boven elkaar gemaakt.
Het wachten is nu op een beurs in de buurt om 50 rechte rails aam te schaffen dan gaan we weer verder met de bouw

Groet Harrie
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog ( filmpje ,laatste uitbreiding)
Hoi Harry,
ik las zojuist het bericht uit december jl., over de instelling van de snelheid van een loc. Het verbaast mij erg. Ik ben aan analoge rijder, 25 locs ( oud en nieuw) rijden bij mij volautomatisch via een eigen relaissysteem, met 3 snelheden afhankelijk van de seinlichten, hun rondje. Mijn eerste zorg was, dat de locs rijden zoals ik het wil. Ik heb ze vrijwel  allen in de tang. Bij enkele locs gebruik ik een Uhlenbrock module, waarbij de snelheid en de startsnelheid zijn in te stellen. Bij weer andere bouw ik diodes in, afhankelijk hoeveel spanning ik wil verminderen. Bij een aantal eenvoudige decoders gebruik ik mijn Mobiel station 1e editie. Bij locs met de nieuwste geluidsdecoders moet ik de instelling via de M shop laten instellen. Er is vrijwel voor elke loc wel een middel om de snelheid continue te verminderen.
Groet en succes met je baan.
Frans
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog ( filmpje ,laatste uitbreiding)
Hoi Frans.
Ik heb nog nooit iets in laten bouwen in een lok.
De bewuste lok staat nog steeds in een doos.
Ik zal het nog wel eens bij een ander proberen of er iets kan worden veranderd.
Ik heb de lok toen in Apeldoorn gekocht en heb de leverancier gebeld voor het probleem.
Deze zij ook dat het kon ,ik moest maar even langs komen.
Misschien doe ik dat als ik weer eens in de buurt ben.
De afstand Franeker/Apeldoorn is me zo wat te ver.

Groet Harrie
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog ( filmpje ,laatste uitbreiding)
Hoi Harrie

Ik heb je topic doorgelezen, foto's en filmpjes bekeken. Fantastisch om te zien..Zo zag het denk ik in mijn jeugd in vele dromen eruit, maar zo enorm realiseren vind ik super knap en heb ik wel respect voor. En nog steeds willen ontwikkelen en uitbreiden..Geeft de drijfveer en passie wel aan.

Ik las ook je gedoe met je nieuwe (digitale lok). Kun je aangeven welke decoder er in zit. Ik heb de lokprogrammer en tot nu toe heeft het me nog niet teleurgesteld als het gaat om decoders lezen en schrijven..En dat met diverse decoders...

Je zou de lok eens mee kunnen nemen naar Harlingen en dan kunnen we er naar kijken. Althans als er bekent is welke CV er aangepast moet worden, want ik ben alleen bekent met CV's omtrent digitaal rijden. Daar is wel achter te komen. Het is in ieder geval dichterbij als Apeldoorn.. Kilometer of 7 a 8/.

Denk er maar over na, ik hoor het wel.

groeten,

Marcel


Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog ( filmpje ,laatste uitbreiding)
Harrie,

Ik heb je een PB gestuurd...

groeten,

Marcel
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog ( filmpje ,laatste uitbreiding)
Ik ben met mijn eerste baan begonnen. M-rails maar gedeeltelijk digitaal. Maar als ik dit zie......wauw! Complimenten en stiekem ook een beetje jaloers.

Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog ( nodige veranderingen aangebracht)
Heerlijk om naar je baan te kijken, Harry !

Lekker nostalgisch  :thumbup:
Als er geen nieuwerwetse treinen rond zouden rijden, kon het zomaar 1965 zijn.
Ik had je andere baandraadje al gezien, maar daar gebeurt niets meer, lijkt mij.
Blijf vooral updaten (en filmen), ik ben er klaar voor !!!

Grtz Tony
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog ( nodige veranderingen aangebracht)
 :) Ziet er allemaal goed uit. Het zal effe een klussie zijn geweest, al je materieel van de baan afhalen. Maar ja, het is wel een hele mooi line-up geworden!  B) B)

Dirk-Jan
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog ( nodige veranderingen aangebracht0
Citaat van: DEBORA0517 op vrijdag 27 juni 2014, 15:19:28

Wat betreft mij rijdend materiaal ,ik mocht mijn lok weer inleveren die te hard reed over mijn baan, dat heb je als je analoog rijdt.


Mocht je spijt krijgen: de winkelier kan de decoder voor je instellen zodat deze met een aanvaardbare snelheid op de analoge baan rijdt.

Gr, Ben.
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog ( nodige veranderingen aangebracht)
@ Ben .
De lok is terug geweest naar PIKO.
De oplossing zou wezen een andere decoder maar dan konden ze nog geen garantie geven dat de lok naar behoren zou rijden.

Harrie
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog ( nodige veranderingen aangebracht)
Daarnaast, vraag ik me ook af of je een nieuwe loc met decoder elektronica niet kan beschadigen, gezien je nog met de oudere (blauwe) trafo's rijd. Wanneer dat nog niet ter sprake gekomen is: Kijk uit! Zo wel, sorry dat ik er overheen gelezen heb. (Dit betreft de trafo's welke gemaakt zijn voor het gebruik op het lichtnet voltage van 220V. Hier is al veel over geschreven op het forum dus zal ik hier dit topic er niet mee bevuilen.)

Maargoed, het betreft niet jou probleem met de te-hard-rijdende digitale loc. Succes in ieder geval met de baan zoals hij nu is. Een prachtig staaltje banenplan wat je daar hebt liggen.
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog ( nodige veranderingen aangebracht)
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog ( nodige veranderingen aangebracht)
@Blauwe trafo's en decoder:
Het zou kunnen zijn dat je daar niets van merkt zolang treinen rondjes rijden, en je dus niet hoeft terug te schakelen. Ik heb ook blauwe trafo's maar gebruik een aparte voeding (aangepast voor 230 V) voor de terugschakel puls (van zuiver 24 v).
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog ( nodige veranderingen aangebracht)
Ik heb je draadje met veel bewondering gelezen. Wat een fantastische baan!   :thumbup:
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog ( nodige veranderingen aangebracht)
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

Trots lid van CJAG!

offline
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog ( nodige veranderingen aangebracht)
Harrie, wat heb je een mooie baan! En wat een leuke treinsamenstellingen. Sommigen doen me denken aan toen ik voornamelijk door de M*-catalogus aan het snuffelen was (1995/1996).
Succes met de verdere afwerking en het rijplezier!
Re: Ook met veel treinen nog steeds analoog ( nodige veranderingen aangebracht)
Hallo Harrie,

een gigantische en goed en welgebouwde baan. Ikzelf rijd mijn baan ook nog analoog met blauwe Trafos.

Grüße

Hans