Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Blokken, Terugmelding, Bezetmelding vragen

Gestart door m-baandoorn woensdag 22 februari 2012, 13:30:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Blokken, Terugmelding, Bezetmelding vragen
Hallo iedereen,

Ik had al eens eerder een topic gemaakt maar dat is alweer een aantal jaar terug.

Ik zou graag een goede duidelijkheid willen scheppen voor mezelf en andere PC besturing starters.

Ik heb deze namen wel eens horen vallen: Terugmelding, Bezetmelding, Massadetectie, S88, LPT, HSI-88.

Nou vraag ik een uitleg wat ieder van deze doet en hoe ze worden aangesloten.

als ik een voorbeeld baan zou nemen zoals deze:


als ik zelf een gok zou wagen op blokken indelen (naar mijn kennis zouden blokken bijv 1 stations spoor zijn of iig even lang of langer als de langste trein corrigeer me als ik het fout heb, ik leer graag de correcte kennis ;)).



Dat is hoe ik het idee heb hoe blokken moeten.

Nou zit ik met de vraag. Ik wil met Koploper de baan draaien. Verder gebruik ik nu de Märklin Delta 4F maar ik wil uiteindelijk de Märklin Control Unit (6021) gebruiken. Zit er nog verschil in hoe ik dingen moet aansluiten of gebruiken of is het direct overzetbaar?

Verder is dan nog de vraag. Waarvoor zijn de bezetmelders en terugmelders. plus wat heb ik allemaal nodig om het correct te laten functioneren met koploper.

In ieder geval bedankt voor jullie tijd en ik hoop te horen van jullie

Met vriendelijke groet,

Roderick
Re:Blokken, Terugmelding, Bezetmelding vragen