Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Welke sounddecoder voor BR86

Gestart door AlbertG donderdag 23 februari 2012, 19:04:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Welke sounddecoder voor BR86
Ik heb deze BR 86 http://wiki.3rail.nl/doku.php?id=modellen:marklin:maerklin_33961.30 en wil daar graag een (ESU?) sounddecoder inbouwen. Moet ik dan ook de motor ombouwen of hoef ik alleen de decoder te vervangen.
Waar moet ik dan rekening mee houden bij de keuze van een decoder?

Groeten,
Albert.
Re:Welke sounddecoder voor BR86
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Welke sounddecoder voor BR86
De motor is al DC en kan zo blijven.
Je moet gewoon een loksound V4 bestellen met het geluid van een Br86, lijkt me logisch.
Voor de Br86 is dat Loksound V4.0 bestelnummer 54429.
Re:Welke sounddecoder voor BR86
Hoi Ad,
Bedankt voor je snelle reactie. Inclusief bestelnummer zelfs.


Groeten,
Albert.
Re:Welke sounddecoder voor BR86
Het betreft hier een stomer ZONDER tender, benieuwd of je ergens de speaker kwijt kunt  :?

Mvg Gert
Re:Welke sounddecoder voor BR86
Gert,
Niet aan gedacht eigenlijk.  8o
Is een tender noodzakelijk om de speaker in op te bergen?
Bedankt voor de tip.

Albert.
Re:Welke sounddecoder voor BR86
Albert,

noodzakelijk niet, wel erg handig :D, ik heb zelf 2 x een BR86, vaak open gehad, maar ik zou zo 1 2 3 niet weten waar de speaker te plaatsen.

Daarom zie je vaak grote stomers met sound, groot in die zin, dat er een tender achter hangt, welke meestal de decoder EN de speaker huisvest.

Als je het perse toch wil en geen ruimte in de loc aanwezig, kan je ook de speaker in een goederen wagentje er achter hangen, wel de 2 draadjes naar de speaker doortrekken, of verbinden met het goederen wagonnetje middels een 2 polige stroomdoorvoerende koppeling.

Je ziet ALLES is mogelijk :D

Mvg Gert
Re:Welke sounddecoder voor BR86
Ok. Ik ben blij dat ik het weet anders was het waarschijnlijk een miskoop geworden als het niet blijkt te passen.
Morgen ga ik naar de beurs in Houten en ik heb een verlanglijstje gemaakt. Deze haal ik daar nog maar even van af.

Groeten,
Albert.
Re:Welke sounddecoder voor BR86
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Welke sounddecoder voor BR86
Een Br 86 met geluid moet toch te doen zijn?
Zie http://www.marklin-users.net/forum/default.aspx?g=posts&t=9835
Re:Welke sounddecoder voor BR86
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Welke sounddecoder voor BR86
This te doen, maar of de klankenkast erinpast... Die zul je behoorlijk moeten bewerken. Mijn 86'er heeft ook tijdelijk met geluid rondgereden, totdat de decoder in de hondekop ging.
Re:Welke sounddecoder voor BR86
Bedankt voor de tips. Het is de eerste keer dat ik dit ga doen, maar het risico dat het niet gaat passen is me te groot. Ik heb ook nog een BR 81 met een delta decoder. Die wil ik vervangen door een Lokpilot. Daar is genoeg over te vinden in de wiki heb ik gezien. Dat is iets eenvoudiger te doen.

Een lok met geluid komt er ook nog wel en dan weet ik wat ik nodig heb en waar ik het kan vinden.
Dankzij de tip van Ad heb ik gezien dat ik op de website van Esu per lok kan vinden welke decoder ik nodig heb.

Groeten,
Albert.