Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Bouw Z-baantje

Gestart door tony79 donderdag 23 februari 2012, 15:02:49

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Bouw Z-baantje
tony79
gast

Re:Bouw Z-baantje
Citaat van: Yeoman op zaterdag 24 maart 2012, 17:44:48
Daarvoor hebben ze de vitrine uitgevonden B)

indd dat kan altijd nog  :-)
even een heel klein updateje, met dit weer komt er weinig van het bouwen eigenlijk
wel de berg iets verder gebouwd, al moet deze nog bedekt worden met gras en bomen, maar hier toch vast een fototje



verder de voorangregeling aangesloten en getest en alles werkt treinen wachten netjes op elkaar zal daar binnekort is een filmpje van maken
Re:Bouw Z-baantje
mar(kl)i(j)n
gast

Re:Bouw Z-baantje
Hey Tony,

Ziet er weer mooi uit :)!!
Boven zie ik nog een losse oprit, deze komt ook door de berg heen?

Groetjes,
Marijn.
Re:Bouw Z-baantje
tony79
gast

Re:Bouw Z-baantje
klopt ja gaat gedeeltelijk door de berg, en aan de andere kant langs een rotswand, word alleen een saai rondje, moest en zou die brug erin hebben, alleen is het nog al druk in de berg dus kan hem verder nergens op aan sluiten, word denk ik een stoomloc die alleen maar rondjes gaat rijden, en spoor waar niks rijd is ook niks  :P
Re:Bouw Z-baantje
nobody
gast

Re:Bouw Z-baantje
Citaat van: nobody op donderdag 22 maart 2012, 15:59:34
Citaat van: Johnnytrein op donderdag 22 maart 2012, 07:39:51
Dan moet je eens gaan kijken in Antwerpen centraal daar liggen de sporen op verschillende niveau's.
Of Osnabrück.
Hier details van station Osnabrück ===> klik
Re:Bouw Z-baantje
tony79
gast

Re:Bouw Z-baantje
Citaat van: nobody op dinsdag 27 maart 2012, 22:25:15
Hier details van station Osnabrück ===> klik

Dank U !  ;)
Re:Bouw Z-baantje
mar(kl)i(j)n
gast

Re:Bouw Z-baantje
Citaat van: tony79 op dinsdag 27 maart 2012, 22:04:52
klopt ja gaat gedeeltelijk door de berg, en aan de andere kant langs een rotswand, word alleen een saai rondje, moest en zou die brug erin hebben, alleen is het nog al druk in de berg dus kan hem verder nergens op aan sluiten, word denk ik een stoomloc die alleen maar rondjes gaat rijden, en spoor waar niks rijd is ook niks  :P
Ja kan inderdaad, railbusje is misschien ook vet, maar inderdaad, lege sporen zijn zonde! :)
Re:Bouw Z-baantje
nobody
gast

Re:Bouw Z-baantje
Citaat van: tony79 op dinsdag 27 maart 2012, 22:43:42
Dank U !  ;)
Zeg maar "jij" tegen mij. ;)
Re:Bouw Z-baantje
Lid sinds: 2006

offline
Re:Bouw Z-baantje
Moet hij dan voortaan dank jij zeggen. :)
Re:Bouw Z-baantje
nobody
gast

Re:Bouw Z-baantje
Citaat van: Johnnytrein op woensdag 28 maart 2012, 07:21:50
Moet hij dan voortaan dank jij zeggen. :)
Wat denk je zelf? Slimmerik. Dat doet men immers alleen in het meertalige land ten zuiden van mijn vaderland.
Re:Bouw Z-baantje
tony79
gast

Re:Bouw Z-baantje
Dank jij !  :P

Zo vandaag even naar Houten geweest en toch nog wel wat spulletjes gevonden, al is er niet heel veel Z spul te vinden, denk als je gewoon HO hebt dat je daar aan een dagje niet genoeg hebt hahaha

verder valt er weinig te updaten de berg is iets verder af, en er staan wat boompjes en al het spoor ligt op de lus na waar ik nu beetje mee bezig ben, maar weinig nieuws om een foto voor te plaatsen
owjaa me ICE is binnen en het is nu nog wachten op het laatste deel van me station, verder ben ik bezig met perron verlichting en wil alle treinen verlicht hebben , dus ben nu zelf maar wat aan het proberen met een meter led strip gelijkrichters en condensatoren kom ik een heel eind de sleepcontacten had ik vorige keer al extra erbij besteld  B)

Fijn Weekend allemaal
Re:Bouw Z-baantje
tony79
gast

Re:Bouw Z-baantje
na een leuk voetbal dagje kijken, toch maar weer even bezig geweest, dit keer begonnen aan het station van het dorp, helaas is er weinig te vinden kwa Z spoor, dus zelf maar wat gefrabiceerd (wel hetzelfde als mijn faller perron met raar randje aan de zijkant :P)





morgen maar is de details beetje bijwerken bankjes, mensen, lampen (uit houten) etc


Re:Bouw Z-baantje
tony79
gast

Re:Bouw Z-baantje
nou vind ik alleen die originele perrons nog erger als die ik zelf gemaakt heb, wil eigenlijk een stopetegel profiel met witte strepen lang de kant geen idee of dit bestaat voor spoor z, dus als iemand tips heeft ?? en anders word het op internet zoeken en uitprinten ben ik bang?
Re:Bouw Z-baantje
mar(kl)i(j)n
gast

Re:Bouw Z-baantje
je komt met z snel aan zelf fabriceren. loop er zelf ook tegenaan, maar dat is ook wel zo leuk en origineel :)
Mooie ICE trouwens!! :D
Re:Bouw Z-baantje
tony79
gast

Re:Bouw Z-baantje
Citaat van: mar(kl)i(j)n op maandag 02 april 2012, 17:10:35
Mooie ICE trouwens!! :D

dank je  :D

verder eigenlijk een paar dagen weinig uitgevoerd  :P ja een perronetje gemaakt dan al is hij niet helemaal naar me zin, wel heb ik eindelijk me stations hal binnen, deze dus snel maar inelkaar gezet, incl seinhuisje en opslagloods, nu de afwerking nog, bomen, mensen, parkeerplek, staan tenslotte nu ook 3 huizen en 1 van de bewoners heeft een mooie zwarte auto gekocht kwam ik achter

Re:Bouw Z-baantje
tony79
gast

Re:Bouw Z-baantje
wel weer heel handig dat het allemaal zo'n kleine plankje is , maar had hem al weer een tijdje rechtop staan  :O vandaag maar weer is netjes neergezet en weer begonnen...
tussen door wel vast wat draaden aan kunnen sluiten en netjes kunnen maken  :)
nu maar weer is verder met de bovenkant, foto's volgen als het de moeite waard is  O:-D

Fijn weekend allemaal!
Re:Bouw Z-baantje
Lid sinds: 2008

offline
Re:Bouw Z-baantje
Hoi Tony

Ik heb je draadje al een tijdje niet gevolgd.
Maar net weer even gekeken.
Zo te zien word het al aardig wat. :thumbup:

Tony
Re: Bouw Z-baantje
tony79
gast

Re: Bouw Z-baantje
Thanks Blauwe ;)
Zooo na echt een hel tijd hier niks meer te hebben gepost dacht ik ik laat jullie toch is weten waar ik gebleven ben, ik ben verder gegaan met de berg en dit keer heb ik me plaat omegdraait en ben vast aan de andere kant begonnen


het enige wat dan nog moet gebeuren is dat er tussen dit nieuwe stuk en de oude berg aan de andere kant een mooi waterval met meertje komt
Re: Bouw Z-baantje
Lid sinds: 2006

offline
Re: Bouw Z-baantje
Ik weet dat het de laatste dagen warm was maar om nu van een hel tijd te spreken "Zooo na echt een hel tijd hier " :)
Re: Bouw Z-baantje
tony79
gast

Re: Bouw Z-baantje
hahahahah oeps zie het nu pas moest hele tijd zijn  :D
was juist wel blij met dat mooie weer  B) er word alleen wat minder geknutseld dan  :P
Re: Bouw Z-baantje
tony79
gast

Re: Bouw Z-baantje
het word toch een schaduwstation onder de baan, en het baanplan word aangepast, denk dat ik het helemaal anders ga maken
ben vast begonnen een frame te maken voor een baan van 260 bij 60 met veel meer lange rechte stukken , en dan uit 3 delen die je op kunt klappen
het hout is binnen en fotos en het nieuwe baanplan volgen
toch wel zonde van de oude baan maar goed het was allemaal echt te krap :P
Re: Bouw Z-baantje
tony79
gast

Re: Bouw Z-baantje
zo vandaag toch maar vast begonnen aan de tafel
3 delen dus die dmv een pianoscharnier aan elkaar bevestigd zijn



nog druk met het baanplan bezig , wil 3 nivo's gaan maken ,
nivo 0 schaduwstation met genoeg ruimte om alle treinen te kunnen "parkeren"
nivo 1 dubbelspoor met veel lange rechte stukken , en tram die door de grote stad gaat rijden
en voor nivo 2 moet ik nog wat leuks gaan verzinnen ik dacht aan een kronkel spoor door de bergen
zodra het plan ergens op gaat lijken zal ik deze ook hier posten
Re: Bouw Z-baantje
tony79
gast

Re: Bouw Z-baantje
en hier dan eindelijk het baanplan , is nog niet definitief en moet nog verder afgemaakt worden, wil er nog 1 nivo op gaan maken
met een spoor door de bergen, met pendeldienst tussen de berg rechts en links, en dan moet er nog 1 klein station bij komen denk ergens rechts



het oranje spoor begint beneden op nivo 0 en gaat in dubbel spoor naar nivo 1
het blauwe spoor precies andersom , en grijs word een tram baan door de stad

ideen zijn welkom , fijn weekend allemaal !
Re: Bouw Z-baantje
Eleuth
gast

Re: Bouw Z-baantje
Tony,

Indrukwekkende baan. Waarom in drie opklapbare stukken. Ga je hem veel verplaatsen?

Eric
Re: Bouw Z-baantje
tony79
gast

Re: Bouw Z-baantje
heey Eric , Ja klopt de oude baan moest ik op zijn kant zetten en door de deur verplaatsen en dat was niet echt een sucses en de baan bleef dan veels te langs zo staan , deze word (ingeklapt) klein en kan ik dan gewoon laten staan en vind de lange sporen zonder al die bochten ook mooier , vorige baan was dus meer een "oefen" baan :) dus maar hopen dat deze beter gaat worden ,  en eigenlijk was de ruimte voor me stad ook wel heel erg klein.
Vandaag een begin gemaakt met het dubbele spoor naar nivo 1 en het enkele spoor naar beneden, om te kijken hoe het uitkomt , bluwe spul ligt ook nog los moet nog netjes worden uitgesneden en de ramp omhoog word met draaeinden bevestigd om het later nog te kunnen verstellen , heb bij de vorige baan ontdekt dat de hellingshoek daar te hoog was dus vandaar dat ik dit eerst wil testen de z locs willen nog wel is vervelend doen :P

meer fotos volgens als het definitief en netjes is :)
Re: Bouw Z-baantje
tony79
gast

Re: Bouw Z-baantje
aangezien ik nog 2 dagen vrij ben, een beginnetje gemaakt met nivo 1
zometeen eerst maar is de hellingen testen en afstellen



zo te zien moet ik genoeg plek hebben voor de stad incl. station :)
hoop wel dat het droog blijft aangezien me stations toren zijn dak verloren is
btw dit is 2/3 van de tafel andere kant is ingeklapt  B)
Re: Bouw Z-baantje
tony79
gast

Re: Bouw Z-baantje
ondergrond zwart gemaakt



alvast wat ballast geplaatst bij de parkeer gelegenheid, zodat ik hier de rails vast vast kon leggen, ballast tussen de bielzen komt later



en zo'n beetje de rest van de sporen neer gelegd

Re: Bouw Z-baantje
oetbeem
gast

Re: Bouw Z-baantje
Leuk baantje ;)
Ik heb hier ook nog een z baantje liggen met nog zelfs electrische wissels alleen jah geen idee wat ik ermee moet

Mvg Danny
Re: Bouw Z-baantje
tony79
gast

Re: Bouw Z-baantje
thanx voor de recatie  ;) word weer is tijd om is wat fotos te plaatsen , en als je nou echt niks meer met dat z spul doet en je wil er vanaf hou ik me aanbevolen al heb ik verder het meeste wel al kompleet
Re: Bouw Z-baantje
mar(kl)i(j)n
gast

Re: Bouw Z-baantje
Dag Tony,

Ik zie dat je weer bezig bent geweest.
Weer fraaie vorderingen!