Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Ideeen die in de praktijk toch niet het gewenste resultaat gaven.

Gestart door Chimeara woensdag 22 februari 2012, 15:31:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ideeen die in de praktijk toch niet het gewenste resultaat gaven.
Soms denk je dat je het wiel opnieuw uit moet vinden, terwijl er al genoeg bekend is over het onderwerp. Toch denk je; uit luiheid, beschikbaarheid van materialen, Willy Wortel complex etc. dat het anders kan. En dan blijkt het toch niet goed uit te pakken.

Ik had deze week ook zo'n momentje. Gewapend met een pas gekochte maar moeilijk vindbare bruine merkstift ben ik eens een rails "roestig"  gaan maken. Het inkleuren gaat erg handig met een stift. Er is geen geknoei en het dekt ook goed. Ook komt het zelden voor dat je de bovenzijde van de rail even meepakt wat natuurlijk weer scheelt in schoonmaakwerk achteraf. Dat is dus positief en ook de reden waarom ik het wilde proberen.

Alleen dan de kleur. De inkt van de donkerbruine merkstift van Edding is echter veel te glanzend. Het lijkt in de verste verte niet op roest. Het leek meer op koper/ brons. Mooi toepasbaar voor andere projectjes, maar niet voor het roestig maken van rails.

Project mislukt dus.

Heeft iemand van jullie ook al eens zo'n ervaring gehad? Dat t het in theorie allemaal mooi uitzag, maar in de praktijk niet wil werken.

Of zijn er misschien nog stiften die wel mat opdrogen en houden op meteaal?
Re:Ideeen die in de praktijk toch niet het gewenste resultaat gaven.
Heb het zelfde idee gehad en het resultaat was niet onaardig vond ik zelf. Ik heb alleen de  reparatie stiften voor meubels van de action gebruikt  deze zitten in een setje van donkerbruin,licht bruin en wit, ik meen voor 1,69 te samen.  dus je kan nog  een beetje acsenten aan brengen met de  twee bruine stiften. Het enigste nadeel van de stifften die ik had was dat de punten nog al snel slijtage sporen vertoonde maaar dit kan incidenteel zijn.


gr erik
Re:Ideeen die in de praktijk toch niet het gewenste resultaat gaven.
ik had eens raampjes geverfd. die ik toch weer ongeverfd wilde hebben. en dan ipv met een doekje terpetine de boel schoonmaken dacht ik. als ik ze vannacht nu eens in een bakje met dat spul leg..............de volgende morgen waren mijn ramen weg :?
Re:Ideeen die in de praktijk toch niet het gewenste resultaat gaven.
oei, waren er dieven opgedoken die gekleurde ramen nodig hadden, dan ?   (hahaaaa)

Mijn miskleun heeft ook met verf te maken...   grondverf van 1 merk, kleurtje van een ander merk en dan weer vernis van eerste merk.   Je kan het al raden zeker ?     Craquelé effect van zodra de vernis er over ging !    Doe ik nooit meer !
Re:Ideeen die in de praktijk toch niet het gewenste resultaat gaven.
nou de terpetine had nogal honger denk ik 8o

gr
Re:Ideeen die in de praktijk toch niet het gewenste resultaat gaven.
Citaat van: veldkamp op woensdag 22 februari 2012, 23:15:09
Heb het zelfde idee gehad en het resultaat was niet onaardig vond ik zelf. Ik heb alleen de  reparatie stiften voor meubels van de action gebruikt  deze zitten in een setje van donkerbruin,licht bruin en wit, ik meen voor 1,69 te samen.  dus je kan nog  een beetje acsenten aan brengen met de  twee bruine stiften. Het enigste nadeel van de stifften die ik had was dat de punten nog al snel slijtage sporen vertoonde maaar dit kan incidenteel zijn.


gr erik

Misschien ga ik dit ook nog wel proberen voor die ?1,69. Droogde de inkt van deze pennen wel mat op?