Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

De keerzijde van IJsengel's pruts- en knutselparadijs - de sloopkogel...

Gestart door IJsengel zaterdag 18 februari 2012, 15:45:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - De gezusters G8.1 (de nabrander)
Hola

Soms zit het mee. Soms zit het gewoon heel erg mee. Zoals gisteren dus.
Gisteren heb ik mooi twee vliegen in een klap geslagen!
Om te beginnen heb ik Bert (Brutes) van zijn 3-rail-sleper-complex af kunnen helpen om daarmee vervolgens enkele boventallige messing locschildjes een vaste plek te kunnen garanderen.
Juist ja, de oplettende lezer begrijpt het al, de derde G8.1 van het BW Elberfeld heeft mijn prutshoekje met haar presence verblijd!
En - hopla!- gelijk op haar nummer gezet met 4808. Staat haar goed.





De 4808 is een door Bert van een Lopi 4 voorziene voormalige deltadame (34551) die nu prachtige rijeigenschappen heeft.
Ik zal proberen haar nog te voorzien van dezelfde optrek- en afremkarakteristieken en maximale snelheid als haar twee bepotmeterde fx zusjes (37551). Dan kunnen ze straks mooi in polonaise.

Hasta la Pasta
Fred

@Bert/Brutes: Dank, leuk je ontmoet te hebben en goed om te zien dat er ook met een paar puko's minder een boel plezier te beleven valt!
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - De gezusters G8.1 (de nabrander)
Schitterend Fred! Het wordt gewoon een hele kolonie bevallige dames daar bij jou thuis, een hele harem zogezegd.

Nb voor veel kaartspelen moeten de dames met 4-en zijn, of is dat te gek?

Met vriendelijke groet,

Frank
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - De gezusters G8.1 (de nabrander)
Dag Fred,

Het was ook leuk om jou te ontmoeten. En het is goed om te zien dat de G8.1 in goed gezelschap is :thumbup:

Groet,
Bert
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - De gezusters G8.1 (de nabrander)
Fred,

Hoe staat het polygame modelspoorbestaan? Het is al een hele tijd stil, vandaar... Ik ben benieuwd!

Met vriendelijke groet,
William
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - De gezusters G8.1 (de nabrander)

Hé man das een leuke site! Een wagonlading aan stoominfo. Dank je wel!

Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - De gezusters G8.1 (de nabrander)
Hola Edward,
Dank voor de link. Kende die site helemaal niet. Is behoorlijk interessant!

Verder gebeurt er hier bijzonder weinig, om niet te zeggen: geen reedtdt.
Hoewel......

H la P
Fred

Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - De gezusters G8.1 (de nabrander)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - De gezusters G8.1 (de nabrander)
Hoi Fred,

Kijk voor de ontbrekende ketel reling eens hier.
Als de info op de site klopt hebben ze nog één stuks 311826 in voorraad.
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - De gezusters G8.1 (de nabrander)
Die "hoewel..." Doet 't 'm weer... Het wachten is weer begonnen...

Ik ben benieuwd...

Groet,
William
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Meine Güte! Die Bayern kommen!
Hola,

Nee, niet echt veel te melden hier. Of het moet zijn dat ik in de afgelopen weken toch nog een paar leuke meisjes heb mogen verwelkomen hier te lande. Die fraaie Beierse dirndles waren hier eigenlijk altijd al im Unterzahl, dus reden te meer om die ongelijkheid in vertegenwoordigsters van de KPEV en K.W.St.E meteen maar voor eens en voor altijd recht te zetten.

In volgorde van verschijnen:
Marklin 37059  "K", de vreemde eend in de bijt, wel fraai, maar en dus want, geen Beierse...
Fleischmann 390902 S3/6, eigenlijk al de tweede vreemde eend in de bijt, meer dan fraai, doch epoche II... Het is haar vergeven... :favorite:
Roco 69370 S3/6
Roco 69371 S3/6



Ja, 't wordt behoorlijk druk hier met kerst...

Hasta la Pasta
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Meine Güte! Die Bayern kommen!
Fred, amigo!

Wat is er gebeurd? Waar precies ben je je verstand kwijtgeraakt? Zulke stijlvolle dames hebben een ego waar het toneel toch veel groter voor dient te zijn dat het pitoreske baantje wat je nu hebt? Ik hoor je nog zeggen: "Mooie loc William, maar te groot voor mijn baantje". Dat gaat met deze uitbreiding dus niet meer op...

Edit: inmiddels de quote gevonden: http://forum.3rail.nl/index.php?topic=46131.msg825687#msg825687. Er kan veel veranderen in een jaar tijd :-)... Een S9 zal waarschijnlijk niet al te lang op zich laten wachten, vrees ik  B).

Hoe dan ook: mooi weer hoor, al ben ik geen fan van de blauwe S3/6. De groene, en specifiek die van Roco, vind ik dan weer een schoonheid die z'n weerga niet kent. Ik greep er dit weekend net naast... De K dan, woest! En Fleischmann's variant mag er ook zijn hoor, in haar tentoonstellingskleedje...

Ook hier is het Bayerische loc-park uitgebreid, maar de dames dienen nog voorzien te worden van een sleper... Wellicht overmoedig, maar wanneer de prijs goed is, is het hart zwak...

Nogmaals veel plezier ermee!

Groet,
Uw Länderbahnbruder
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Meine Güte! Die Bayern kommen!
Hoi Fred, dat is weer een mooie uitbreiding aan bevallige dames! Zelf heb ik hier alleen een aantal zwarte exemplaren staan, teveel naar Henry Ford geluisterd (elke kleur kan, als het maar zwart is!) met een paar mooie vitrinekasten aan de wand kan je nog heel wat van dit soort troela's veilig stallen.
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Meine Güte! Die Bayern kommen!
Ha die Fred.
Het is duidelijk dat de tijd van "vreemde" uitstapjes (spoor 0) en nivilleren (verkoop) nu definitief achter je ligt! O:-D
De locs die binnen komen rijden zijn iedere keer weer mooier en nog even dan zijn de bevallige "dames" in überzahl en moeten er krachtige "heerschappen" aangekocht worden om het "kippenhok" weer stil en in evenwicht te krijgen.

Veel plezier met deze prachtige nieuwe aanwinsten.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Meine Güte! Die Bayern kommen!
Veel geluk met alle, nieuw verworven, stoomgeweld. Fraaie hoor :important:
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Meine Güte! Die Bayern kommen!
Hola

Dank voor de lofbetuigingen!

Ja, sinds ik van mijn betere helft een ondiepe opbergcontraptie met 2 secuur en exact parallel uitgefreesde geultjes op iedere dwarsligger en een uv werend glazen en verschuifbaar frontje heb mogen ontvangen, is de beer los wanneer het gaat om de uitbreiding van de collectie veelwielige vriendinnetjes. De grootte van mijn baantje is hierdoor dus van secundair belang geworden. Zij wordt nog regelmatig bevolkt door het kleine grut, waarbij de echt dikke dames zich vooral van achter de ramen mogen laten bewonderen. Zo ook dus mijn meest recente en op de prent gezette verworvenheden.

De beide Roco dirndles komen uit de zogenaamde Platine serie, wat betekent dat zij top gedetailleerd zijn, maar daardoor tevens al bijna uit elkaar vallen wanneer je er alleen al naar wijst. Delicaat en fragiel zou je ze kunnen betitelen wanneer je net zulke worstevingers als ik hebt. Afblijven dus! In de vitrine en nooit meer aankomen! De Fleischmann troela is al net zo'n frivole creatuur, voorzien van ontelbare details maar met dit verschil dat het geheel veel solider is, wat zoveel wil zeggen dat ik het model gewoon kan vastpakken zonder dat er iets aflazert. Zij zal nog wel eens een showtje mogen weggeven op de rails. De Marklin K kan je daarentegen gewoon van de trap gooien om haar vervolgens zonder mankeren op de baan haar rondjes te laten draaien. In overdrachtelijke zin dan, he. Ik heb het niet geprobeerd. Bijna een halve kilo aan metaal schoon aan de haak en schier onverwoestbaar. Wanneer ik haar in de vitrine zet, hangt die meteen uit het lood.
Kortom: verdomd mooie dames. Ik ben er weer content mee.

Hasta la Pasta
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Meine Güte! Die Bayern kommen!
Hoi Fred,

Heb je een merk/ verkooplocatie van de vitrine? Met name de UV-werende glazen spreken me aan (al zullen die geen "yellowing in the dark" kunnen voorkomen...

Wellicht eens een overzichtsfoto van de complete collectie?

Bedankt ook voor de korte uiteenzetting van de Roco-modellen. Tja, welke mooi gedetailleerde S3/6 in fatsoenlijke kleuren blijft er dan over... M heeft  deze "standaard" kleurvariant helaas niet uitgebracht van de recente modelserie, voor zover ik weet. En om nu een 3092 aan te schaffen: daar wordt alleen de portemonnee blij van (hoewel, decoder en 5*-aandrijving zijn ook niet voor niets...)...

Met vriendelijke groet,
William

PS: Fijne Kerstdagen!
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Meine Güte! Die Bayern kommen!
Hola William,

De vitrine is van heinsvitrines, gewoon op marktplaats te vinden. De glazen heb ik bij een lokale glasboer laten maken.
Ondanks mijn aversie tegen Roco, hun abominale verpakkingen en slechte bouwkwaliteit waar het om duurzaamheid gaat, is de S3/6 wel de fraaiste variant verkrijgbaar zonder naar kleiseriefabrikaten te hoeven uitwijken. De Marklin variant mag hun veters nog niet strikken. Het model is in 30jaar plus niets veranderd, behalve dan een iets andere motor en een decodertje. Het wordt hoog tijd dat ze in Göppingen eens met een complete overhaul van dit model komen. Dus als we over een S3/6 praten die zowel fraai is uitgevoerd als ook nog eens bruikbaar is in allerdaags gebruik, kom je toch uit bij Fleischmann. Maar ja, als tijdperk I fetisjist moet je dan wel even slikken.

H la P
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Meine Güte! Die Bayern kommen!
Hoi Fred,

Merci!

Wellicht dat Fleischmann voor 2015 een Epoche-1-variant uitbrengt... We gaan het zien! Ze brengen immers ook Roco's P4 opnieuw uit. Wellicht wat steviger...

Met vriendelijke groet,
William
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Meine Güte! Die Bayern kommen!
Oh ja! Als ze die uitbrengen in Heilsbronn, ga ik alvast in slaapzak voor hun deur liggen. Die wil ik toch niet mislopen!

Fijne feestdagen!

F
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Meine Güte! Die Bayern kommen!
Ho ho hola

Op verzoek een plaatje van de vitrine (zonder de glazen panelen ivm weerkaatsing)



Nog een leuke kerstkwisvraag?
Welke locomotiefjes ziet u en van welk merk en op welke plaats?

Fijne kerst!

H la P
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Meine Güte! Die Bayern kommen!
Dag Fred,

Dat is een mooie collectie. Misschien binnenkort een tweede vitrine plaatsen?

Groet,
Bert
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Meine Güte! Die Bayern kommen!
Wunderbar, wunderbar, wunderbar!
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Meine Güte! Die Bayern kommen!
Hoi Fred,

Dat is een hele mooie collectie.
Type en merk kan ik geen gok naar wagen.
Zie wel dat je fan bent van stoomlocs met getrokken tender ;)

Groeten,
Ton.
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Meine Güte! Die Bayern kommen!
Fred,

De foto is aan de donkere kant.
In elk geval staan er tussen: 1e rij: G4/5H Brawa, Reihe K Märklin, S3/6 Roco groen; 2e rij: Reihe C Märklin, S3/6 Roco blauw; 3e rij: G8.1 Fleischmann, AD + G5.4 Brawa; 4e rij: P6 Fleischmann, Hh Brawa

Cees
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Meine Güte! Die Bayern kommen!
Niet gek, Cees!

rij1: Brawa G4/5; Marklin K; Roco S3/6
rij2: Marklin C; Fleischmann S3/6; Fleischmann P8
rij3: Marklin G8.1; Brawa G5.4; Roco P4.2; Brawa AD
rij4: Marklin G8.1; Fleischmann P6; Brawa Hh; Marklin G8.1

Yeoman, ik ben vooropgesteld en sowieso fan van stoomlocs. Hoe ze er ook bijlopen.
De vitrine herbergt slechts een paar van de getrokken tender varianten.
Ik heb ook nog een trits meisjes zonder een kar aan hun gat. Zie onder:



Nog een leuke 2e kerstdagkwisvraag?
Welke locomotiefjes ziet u en van welk merk en op welke plaats?

Fijne 2e kerstdag!

H la P
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Meine Güte! Die Bayern kommen!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Meine Güte! Die Bayern kommen!

Wij zien heel veel locomotiefjes van allerlei merken en de plaats is ook bekend...ze staan bij Fred thuis  te wachten tot ze op de baan mogen......

Het begint een heel fraaie verzameling te worden Fred  :thumbup:
Dat wordt wat , wanneer de stomende liefde zich uit gaat breiden naar epoche 3 en 4  :P
Die kans is altijd latent aanwezig......mij overkwam het andersom......

Grtz Tony
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Meine Güte! Die Bayern kommen!
Poging:

Rij 1: Fleischmann's T16
Rij 2: marklin T5
Rij 3: Fleischmann's T3 en "Bergmanns Glück"
Rij 4: Marklin T13, Brawa Tn
Rij 5: Marklin T12 en Marklin D XII

Ik twijfel over rij 2...
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Meine Güte! Die Bayern kommen!
Dag Fred,

Ik dacht al, waar zijn de kleinere dames? Blijkt dat ze een aparte vitrine hebben, wat een luxe :D

Groet,
Bert
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Meine Güte! Die Bayern kommen!
Citaat van: Laenderbahn027 op vrijdag 26 december 2014, 14:54:46

Rij 1: Fleischmann's T16
Rij 2: marklin Brawa T5
Rij 3: Fleischmann's T3 en "Bergmanns Glück"
Rij 4: Marklin T13, Brawa Tn
Rij 5: Marklin T12 en Marklin D XII


Hulde! Ook het feit dat je de T9.3 Bergmanns Glück van Fleischmann eruit weet te pikken, verdient lof.

Niet in de vitrines maar op de baan: Fleischmann T9.3 (kpev), Fleischmann T18, Rivarossi G12 en Roco S3/6 (blauw)

H la P
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Meine Güte! Die Bayern kommen!
Och, als je 'm zelf ook hebt... :-)
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje -
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje -
Hola,

Geheel tegen mijn natuur in heb ik ook eens een locje aangeschaft. Een stoomlocje nog wel. En dat doe ik anders nooit...
Ze heeft wat kleine gebruikssporen en de verlichting werkt niet aan de tender, maar moest ik haar daarom aan haar lot overlaten? Nee toch? En dat ze inclusief verzending een gat sloeg van nog geen 100 euro in het budget, heeft ook wel geholpen haar zo rap als mogelijk uit Sauerkrautcountry over te laten komen.
Blij mee, dus.





Marklin 3797 B VI "Murnau" K.Bay.Sts.B.


H la P
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje -
Een mooie aanwinst voor je museumlijn. Veel plezier ermee :important:
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje -
Hoi Fred,

Mooi hoor! Zelf heb ik "Tristan" en "Orlando di Lasso", de neefjes van "Murnau".

Maar Wim, toch niet voor de museumlijn? Een museumlijn in Epoche I klinkt een beetje vreemd  ;).

Wat ik altijd mooi vind aan een dergelijk type loc is dat ze erg klein is in vergelijking met bijvoorbeeld een S3/6, of zelfs een D XII. Het lijkt bijna een andere schaal wanneer je ze naast elkaar hebt staan. Zo komt het iig op mij over.

Veel succes met de herstelwerkzaamheden! Hier is recentelijk de IVh binnengereden, waaraan ook nog het één en ander versleuteld dient te worden...

Met vriendelijke groet,
William
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje -
Zo vreemd is het toch niet? Het spoormuseum laat zelfs "de Arend" weleens rondtuffen.
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje -
Dag Fred,

Dat is een mooie aanwinst. Klopt het dat zij turf kreeg als brandstof?

Groet,
Bert
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje -
Bert,

Dat klopt.
En ik kan er dit of dat achter hangen

Cees
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje -
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje -
Mooie setjes, Cees!
Nu hangt er een mooie melkwagen achter van Brawa en een rijtuig van Fleischmann. Wel beide der K.Bay.Sts.B. Het zou ook eens niet!

De Murnau heeft nu een kleine 30 minuten gelopen en de motor maakt een wat rauw geluid. Ook loopt ze ongelijkmatig, alsof het wat stroef en moeizaam gaat. Zal toch eens haar binnenste gaan inspecteren. De loc was al wel gebruikt zoals al eerder beschreven en daar was de prijs dan ook naar. De kleine beschadigingen aan het dak zijn met een beetje mat zwarte verf al weer zo goed als onzichtbaar weggewerkt. Het blijft een leuk ding.

F

Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje -
Fred,

Het lijkt wel of wij in dezelfde droomwereld vertoeven.
Dat melkwagentje van Brawa heb ik ook.
Overigens beperk ik mij niet tot de Bayerische snoepjes, de Preussische en Würtembergische gaan er bij ook wel in !

Groet
Cees
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje -
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje -
Veelvraat  ;)
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje -
Schitterend lokje Fred. Het is jammer dat er niet groot 103 op de zijkant staat, anders had zoiets ook zomaar bij mij op de zolder niet misstaan!
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje -
Fred,

Dat valt wel mee hoor.
De directie heeft me op dieet gezet. Geen tijdperk vier, vijf en zes

Cees
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje -
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje -


Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje -
Hoi Fred,

Eerlijk: het rijtuig past niet echt bij dit pupke. Ik zou zeggen, ze kan wel iets beters krijgen uit je collectie ;-).

Met vriendelijke groet,
William
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje -
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje -
Hola amice

O, er is vast wel beters, maar momenteel niet in mijn bezit.
Ik had een tijdje terug 2 wagentjes zoals uit die set (43985) die Cees hierboven postte, echter verkocht omdat ik ze niet vond passen achter de D XII. Tja, als "voorzienigheid" mijn middlename was....

H la P
Fred
IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - En dat moet helemaal naar Constantinopel?
Hola koekenbakkers!

Kijk eens!





Speciaal helemaal uit Sauerkrautcountry naar hier gebracht door een ontzettend vriendelijk echtpaar dat einen kleinen Ausflug nach Holland fijn dacht te kunnen combineren met een bezoekje aan ondergetekende om deze pareltjes af te leveren. Hoe mooi is dat? De beste man deed met pijn in het hart afstand van zijn collectie treinen en vond het fijn om te zien dat een deel in elk geval in goede handen zou komen. Dank u, welk een compliment! Nog een geluk dat hij geen Nederlands leest, want dan had hij hier in mijn prutsdraadje allang gezien dat er nog wel eens iets sneuvelt tussen mijn worstenvingers. Ik heb beiden een geurige kop Nespresso voorgezet met een plak Sallandse Krentewegge. Met roomboter. Dat dan weer wel. Ze waren blij verrast met onze gastvrijheid. Wilkommen in Holland. Ik vroeg waar ze heen zouden en het antwoord bleek voorspelbaar. Scheveningen, riepen ze in koor. Dacht ik het niet. Ik heb nog getwijfeld ze mijn zuidwester en een paar kaplaarzen mee te geven. Ze hebben de week wel uitgekozen, zeg.

Deze Trix rijtuigen (43389/-90/2x -91) zijn al wat ouder, maar hebben enkel in de vitrine gestaan. Ze zijn in mint conditie. Geen spatje, geen vlekje, helemaal niets! Zelfs de verpakking is in zeer goede staat. En ook niet onbelangrijk: af fabriek voorzien van verlichting én wisselstroom wielen! Achter de blauwe S3/6 van Roco (69370) of die van Fleischmann (390902 en eveneens blauw) een waar schilderij op wielen. Om te zoenen zo mooi. Maar dat doe ik niet, want dan dondert er vast een onderdeel af....

Hasta la Pasta
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - En dat moet helemaal naar Constantinopel?
Toll Herr Fred, 😜😄👍

Gr, Jan
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - En dat moet helemaal naar Constantinopel?
Erg fraai Fred, en inderdaad, gelukkig wist deze vriendelijke meneer niet aan wie hij deze juweeltjes had verkocht, anders was hij vast in Kopenhagen naar het strand gegaan!

Nb het kan natuurlijk altijd erger, denk maar aan de muziekjes die Alex Aliebengalie bij zijn spoorbaan draait. Dat is gewoon vet hachelijk!    ;)
(Gelukkig zijn zijn Oostduitse Pikootjes erg gehoorzaam...)

Edit: taalvaudje gecorrigeerd.
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - En dat moet helemaal naar Constantinopel?
 B) Nou, dat is een hele mooie aankoop.  :thumbup: :thumbup:
Veel plezier ermee en gewoon laten staan/rijden op de baan. Niet meer opppakken  >:-D

Dirk-Jan
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - En dat moet helemaal naar Constantinopel?
Fred-mans,

De duivel schijt steeds... Nee joh, mooie aanwinst weer! Alleen is dit wel zeer uitzonderlijk bezoek voor het idyllische Bahnhof... Staat er reeds uitbreiding op het program? Ik kan me zo voorstellen dat de Preisers und Preiserinnen daar inmiddels naar snakken. Telkens dat uitstappen bij een loods in plaats van een fatsoenlijk perron...

Gegroet uit het Zuiden,
William
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - En dat moet helemaal naar Constantinopel?
Hola,

Uw waardering voor mijn kleine vondelingen wordt zeer op prijs gesteld. Ik zal het ze overbrengen.
De duivel schijt....? Luiheid is des duivels oorkussen, zal je bedoelen! Want je moet er wel wat voor doen. Dit gaat niet vanzelf! Deze kroonjuwelen zijn het resultaat van maanden en maanden lang strak gefocust en buitengewoon geconcentreerd de verschillende verkoopsites afschuimen. Je niet laten afleiden door trivialiteiten zoals stofzuigen, afwassen en de hond uitlaten, maar zoals een platgereden egel vergroeid met het asfalt is, vastgekluisterd aan monitor of ipad tot je ogen vierkant zijn. En dan toeslaan op het juiste moment, zodat je dit ook met een bescheiden budget kan realiseren. Natuurlijk is een beetje geluk dan wel welkom.

De rijtuigen zullen evenals de S3/6-en hier maar zeer sporadisch op de baan te bewonderen zijn. Voor een ererondje, zogezegd. Ik had ze gewoon al heel lang op de shortlist staan en door de recente komst van de juiste locs (S3/6) was de aanschaf dan ook gerechtvaardigd. C'est tout!

H la P
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - En dat moet helemaal naar Constantinopel?
Citaat van: IJsengel op dinsdag 13 januari 2015, 20:28:23
...maar zoals een platgereden egel vergroeid met het asfalt is...

Mijn dag is weer helemaal top na zo'n opmerking  >:-D  >:-D  >:-D!

Ennuh, geintje natuurlijk, maar ik ben blij dat je er zo "serieus" op in ging  :-)