Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

De keerzijde van IJsengel's pruts- en knutselparadijs - de sloopkogel...

Gestart door IJsengel zaterdag 18 februari 2012, 15:45:09

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zie ik dubbel?!
Nope... Zover ben ik nog niet met de baan...
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zie ik dubbel?!
Hola Albert Jan,

Weet je of die Roco nummerschildjes los te verkrijgen zijn?
Ik ken bijvoorbeeld een site van andreas nothaft (modelbahndecals.de) maar die hebben dan weer geen kpev decals.....

H la P
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zie ik dubbel?!
Citaat van: IJsengel op zondag 14 september 2014, 07:44:24
...
Ik bedoel, de aanschaf van de tweede heeft ook slechts kunnen gebeuren omdat ik vergeten was dat ik er al eentje in bezit had ;)
...
Hoi Fred,

Heb ik ook wel eens last van, je hebt zoveel dat je soms vergeet wat je allemaal hebt.
Gisteren in Breda nog even staan kijken naar een BR64, die ik ook al heb.
Maar dat vind ik gewoon een erg mooi lokje ( in tp3 of 4 uitvoerig dan).
Maar zo 2 dezelfde locjes op je baan is ook leuk.
Komt in werkelijk heel veel voor ;)

Groeten,
Ton.
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zie ik dubbel?!
Hoi Fred,

www.kuswa.de ziet er interessant uit, en zeker niet duur. Geen idee of je ook verschillende nummers kunt kiezen? Daarvoor is het teveel gepruts op een iPhone...

Groet,
William
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zie ik dubbel?!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zie ik dubbel?!
Op de beurs in Houten staat altijd NS parts, die verkopen heel veel verschillende decals.
Wie weet kunnen zij jou verder helpen.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zie ik dubbel?!
Dank voor de tips, mannen!

( heb ondertussen Herr Kuswa alvast maar een mailtje gezonden in mijn beste Steenkolenduits....)

Fijne zondag!
F
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zie ik dubbel?!
Nog eentje om het af te leren...

<<Klikkiedoen>>
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zie ik dubbel?!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zie ik dubbel?!

Da was een mooi klikkie met een mooi muziekie :thumbup:
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zie ik dubbel?!
Fraaie dames, met een mooie sleep :important: :thumbup:
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zie ik dubbel?!
Fraai filmpje, over de muziek kan ik niets zeggen nu de speakers de filmpjes van Alex Aliebengalie niet hebben overleefd.... ;)
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zie ik dubbel?!
Zeer fraai. En een mooie sleep :thumbup: :thumbup:
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zie ik dubbel?!
Citaat van: IJsengel op zondag 14 september 2014, 11:28:51
Dank voor de tips, mannen!

( heb ondertussen Herr Kuswa alvast maar een mailtje gezonden in mijn beste Steenkolenduits....)

Fijne zondag!
F

Hoi Fred,

Al iets gehoord van Herr/ Frau Kuswa?

Met vriendelijke groet,
William
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zie ik dubbel?!
Hola William,

Zojuist een berichtje van Gerd ontvangen.
Voor 13 euro heb ik een complete set met nummertjes en KPEV-adelaartjes in messing in de bus, wanneer ik ja zeg.
En ja ga ik zeggen!
Hopelijk rijdt hier binnen afzienbare tijd dan naast de G8 4943 ook haar zusje met nummer 4808 haar rondjes!
Beide waren toen ter tijde gestationeerd in BW Elberfeld. Ben ik toch nog historisch correct bezig!
Edward(3Rail), dank voor het uitzoeken dezes! Al eens gedacht aan een baan als detective?  ;)

H la P
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zie ik dubbel?!
Kleine aanvulling op bovenstaand berichtje.
( voordat het gelazer begint.... >:-D )

William, dank voor de link naar Kuswa.
Edward, dank voor het uitzoeken welke G8's erop BW Elberfeld rondtuften.

Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zwanenzang in C mineur
Hola,

Jawel, ooit moest het gebeuren, je kon er haast op wachten: de Württembergische C is hier uiteindelijk toch binnen komen rijden.
Kijk haar nu eens mooi staan te wezen op mijn ovaaltje!


Het is een plaatje, een gedicht op wielen. Zo'n meid waarbij u bij de eerste aanblik even de adem stokt en het bloed naar edeler delen vloeit. Waarna u zich licht beschaamd weer tot uw wederhelft mag wenden. U kent die schilderijtjes wel...

Maar waarom dan toch een zwanenzang in C mineur?

Ik heb haar op de gok gekocht want ze kon noch door mij, gezien de afstand, noch door de verkoper op werking worden getest. Maar goed, daar was de prijs dan ook naar. Uiterlijk mankeert er helemaal niets aan de machine. Ze ziet eruit als nieuw en om door een ringetje te halen. Je kunt wel goed zien dat dit al een ouder model is, zeker wanneer je haar naast recente modellen zet van bv Fleischmann of Brawa of ja, zelfs Märklin, als het dan echt moet.  De nabootsing van de kolen in de tender is veel te grof en echt niet meer van deze tijd. Wellicht is dat nog wat te fatsoeneren met echte kolen. De niet gebruineerde wielen met hun grote glimmende flenzen en het ronduit lompe drijfwerk zijn optisch echter het grootste struikelblok. Motorisch is de Württembergerin een plaatje. Fluisterstil doet het ding zijn werk in haar binnenste. Ondanks deze prachtmotor van het type Faulhaber zijn haar rijeigenschappen helaas niet om over naar huis te schrijven. Ze waggelt als een gans. Nee, erger. Veel erger. Als een beschonken deerne op weg naar plaatsen waar ik liever geen weet van heb, slingert ze van links naar rechts en baant ze zich woest een weg over de ijzers. So benimmt eine Dame sich doch nicht! Nader onderzoek zal moeten uitwijzen welke oorzaak hieraan ten grondslag ligt. Hopelijk zijn er geen asjes verbogen. Daarnaast is duidelijk dat de decoder kuren heeft waardoor deze dronken sloerie het bestaat zomaar zonder waarschuwing vooraf van rijrichting te veranderen. Dan rijdt ze ineens doodleuk achteruit, terwijl de verlichting dan weer niet mee verandert. Rrrraarrrr.

Deze Württembergse schone zal naar alle waarschijnlijkheid haar leven slijten in de vitrine, alwaar ze mismoedig vanachter UV glas haar kleinere zusjes vrolijk voorbij mag zien paraderen. Het leven is soms zo onrechtvaardig......

Hasta la Pasta
Fred

Klopt het overigens dat het derde frontsein geen werking heeft?
En wanneer iemand de handleiding van deze loc (Märklin (3611) heeft, zou ik zeer blij zijn met een kopietje daarvan.
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zwanenzang in C mineur
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zwanenzang in C mineur
Hoi Fred,

Zet deze fraulein eens op nieuwe anti slip schoeisel , bij mijn Br78 helpt dat tenminste wel.

Gr. Jan
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zwanenzang in C mineur
Citaat van: IJsengel op donderdag 18 september 2014, 18:20:47
Klopt het overigens dat het derde frontsein geen werking heeft?
Mijn versie heeft geen derde frontsein ===> klik
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zwanenzang in C mineur
Hoi Fred, jammer dat deze dame haar kuren heeft, ze niet zo fraai is als de plaatjes deden verwachten, dat ze haar bestaan verder achter glas moet verdienen (met sfeervolle rode verlichting?). Ik hoop voor je dat slechts haar schoeisel tot deze misstap heeft geleid, dat je haar toch op het rechte spoor weet te krijgen. Want een schone dame, dat is ze volgens de overlevering en de Märklin catalogus!

Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zwanenzang in C mineur
Hoi Fred,

Wederom een mooi lief toegevoegd aan de collectie, gefeliciteerd! Ik ken haar nog uit de brochure van, wanneer ik mij niet vergis, 1991, waar ik mijn hart aan haar verloor. Financiën, noch de liefde voor de Laenderbahnzeit waren toen niet aanwezig. Inmiddels is dat er wel en dus is ze inmiddels ook hier aanwezig, analoog en wel. Ze zal in den verre toekomst voorzien worden van een ESU-decoder. Ik vind het geen verkeerde interpretatie van "Glanzblechverkleidung", maar heb ergens een MIBA liggen waar ze een vele malen mooier tuniek draagt. Bart schijnt dit ook te kunnen, maar het is nogal lastig.

Wat betreft de kuren: ze heeft bij mij nog geeneens de benen mogen strekken! Goed plan...

Groet,
William
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zwanenzang in C mineur
Citaat van: 44er op donderdag 18 september 2014, 18:28:15
Hoi Fred,

Zet deze fraulein eens op nieuwe anti slip schoeisel , bij mijn Br78 helpt dat tenminste wel.

Gr. Jan

Goeie tip, Jan.
Heb ze inmiddels verwijderd en
met nog ontblote wielen schudt ze al niet meer!
Top!
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zwanenzang in C mineur
Die Miba heb ik ook gelezen William, fraai verhaal over de glanzblech bekleding die in die tijd tegen forse meerprijs soms werd toegepast. Hoewel ik ook regelmatig naar deze schone dame uit Württemberg heb gekeken, heb ik de knip nog niet voor haar open getrokken, aangezien ze door haar bijzondere motor misschien niet eenvoudig naar het moderne digitale tijdperk om te bouwen is.
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zwanenzang in C mineur
Kan een van jullie mij eens beeld geven bij die C  uit de Miba?
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zwanenzang in C mineur
Hoi Fred,

Die miba ligt ergens op zolder tussen de stapel vakliteratuur, ik heb wel een link linkje voor je, zodat je je een beeld kan vormen van de glansblik bekleding.

http://hafenbahnhof.de/vorbild/farben/wuerttemberg/glanzblech.htm
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zwanenzang in C mineur
Citaat van: frank-103 op donderdag 18 september 2014, 20:25:25
Hoi Fred,

Die miba ligt ergens op zolder tussen de stapel vakliteratuur, ik heb wel een link linkje voor je, zodat je je een beeld kan vormen van de glansblik bekleding.

http://hafenbahnhof.de/vorbild/farben/wuerttemberg/glanzblech.htm

Mooi, Frank!
Merci.
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zwanenzang in C mineur
Mooi verhaal, Edward

Citaat van: 3rail op donderdag 18 september 2014, 20:29:42
[...]
Bij het eerste model brand bij mij het derde licht wel.

Oei oei, nog meer werk aan de winkel!
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zwanenzang in C mineur
Hoi Fred, het was geen Miba met een artikel over glanzblech dat ik gelezen had, maar een Eisenbahn Journal, die van juli 2013. Deze ligt nu naast mij op de bank, als het gebeuren op TV tussen een aantal lieden uit de regio Sevilla en een aantal lieden uit de regio Rotterdam (er is ook een bal bij betrokken) afgelopen is zal ik het artikel eens onder de scanner leggen en het jou per mail toesturen! Hachelijk?
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zwanenzang in C mineur
Periculeus, Frank, periculeus  B)
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zwanenzang in C mineur
Edward, ik wacht nog even op een handleiding van deze 3611 of op zijn minst een kopie daarvan alvorens ik in haar binnenste ga zitten frotten.
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zwanenzang in C mineur
Hola,

Ik ben nog steeds op zoek naar een handleiding voor de 3611.
Kan iemand mij daaraan helpen?

H la P
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zwanenzang in C mineur
Lid sinds: 2014

Gek op treinen, radio, fotografie en muziek

offline
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zwanenzang in C mineur
Dit misschien?
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zwanenzang in C mineur
Nope, Ad, maar toch bedankt voor het meedenken.
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zwanenzang in C mineur
Hoi Fred,

Ik zal eens kijken wanneer ik weer thuis ben.

Met vriendelijke groet,
William
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - De gezusters G8.1
Hola modelspoorvriendjes en -vriendinnetjes,

Zoals jullie je wellicht nog weten te herinneren heeft deze korsakoffpatient zich enkele weken geleden per abuis een tweede G8.1 aangeschaft. Na ampel beraad toch besloten haar te houden onder voorwaarde dat dit tweede exemplaar een ander nummer zou krijgen. De firma Beckert aus Sauerkrautcountry heeft nu volgens Auftrag een paar hele mooie messing locschildjes voor mij weten te vervaardigen. En die heb ik nu dus gemonteerd. Ze zijn iets lichter van kleur dan de originele plastic schildjes, maar dat mag den pret niet drukken. Let wel: het nummer is niet zomaar gekozen, nee nee, de loc met dit nummer 5258 was in het echt samen met de 4943 (Marklin 37551) gestationeerd in BW Elberfeld. Van geschiedsvervalsing zult u mij niet kunnen betichten! Dus....


Van de flank


En van op de kont

Hasta la Pasta
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - De gezusters G8.1
Hoi Fred,

Ziet er fraai uit, wellicht een beetje verouderen? Aan de andere kant, met nieuw is ook niets mis.

Werd het niets met Kuswa?

Mvg,
William
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - De gezusters G8.1
Kuswa heeft voor mij de 4808 nog op de ets-tafel liggen.  ;)
(ook BW Elberfeld!)
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - De gezusters G8.1
Het nieuwe plaatje staat de dame goed Fred, is ze nu hierdoor op haar nummer gezet? Hachelijk!
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - De gezusters G8.1
Hola,

Zo, bijna een week nadat Beckert mij haar messing schildjes toezond, komt ook meneer Kuswa - Gerd voor intimi - eindelijk met zijn nummervariant aankakken. Enfin, snelheid mag dan niet zo zijn ding zijn, maar hij levert wel hele mooie eindproducten! Echt loepzuiver geëtste messingplaatjes, waarbij zelfs de tekst Elberfeld onder het locnummer nog duidelijk leesbaar is. Bravo, Gerd!



Een nadeel kleeft er wel aan deze mini-investering: Ik kan op zoek naar een derde G8.1.....

Hasta la Pasta

Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - De gezusters G8.1
Hoi Fred,

Ik heb nog een zusje G8, maar die ga ik helaas niet "dumpen"... Just too cute!
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - De gezusters G8.1
Verdulleme noggus an toe, William! Ik dacht nog dat we het zo goed konden vinden?

>:-D
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - De gezusters G8.1
Lees ik hier een voorstel tot swingen??!
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - De gezusters G8.1
Dag Fred,

Ik heb nog een G8.1 liggen, ze wacht op betere tijden. Mocht je interesse hebben dan hoor ik het wel.

Groet,
Bert
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Pimp my ride T13
Hola

Kijk eens wat een beetje priegelen zoal doet voor een schattig klein deltameisje!





Het stelt eigenlijk niets voor, maar toch meteen een hele verbetering. Locje is voorzien van personeel, heeft een imitatiekoppeling en remleidingslangen op de bufferbalk gekregen en als kers op de taart een schoorsteenklep. Ikfinnutmooi!

H la P
Fred

Edit: Oh ja, wat wel een beetje pech is, is dat het stoomfluitmechaniek op het dak mist. Wordt vervolgd.
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Pimp my ride T13
Ze is een plaatje Fred!  :thumbup:
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Pimp my ride T13
Dank Frank.

Pfff, valt me nu op deze foto's pas op dat ook de reling op de ketel niet meer compleet is. Nou ja, voor 35 euro moet je niet miepen....
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Pimp my ride T13
Ha die Fred.
Het is weer een "plaatje" van een loc geworden! :thumbup:

De kapotte grijpstang kun je redelijk eenvoudig weer vervangen door een nieuwe, deze zit met 2 steekoogjes op de loc en de grijpstang zit hier los ingeschoven.
Natuurlijk is zo'n setje grijpstangen prijzig maar losse onderdelen zijn altijd (te) duur maar maakt je loc wel weer compleet.

Veel plezier met dit nieuwe vriendinnetje! :P

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Pimp my ride T13
Hoi Fred,

Mooi hoor! Weet een setje van Weinert?

Mvg,
William
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Pimp my ride T13
Dank voor de complimenten , heren!

Punt is dat bij nadere beschouwing een van de door Albert Jan aangehaalde oogjes mist op de ketel.
Bovendien is, zo laat de exploded view zien, de reling samen met de oogjes uit een stuk gegoten.
Ik heb M al een mailtje gestuurd of een en ander nog te bestellen is.
Ben benieuwd!

H la P
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Pimp my ride T13
Hela hola!

Dawgn! Het onderdeel ist werkseitig ausverkauft.  :thumbdown:
Daar sta je dan met je goeie fatsoen...

Gelukkig zijn mijn ogen zo slecht dat het missen van die stukken reling me pas opviel toen ik de loc op de gevoelige plaat zette. Kortom: ik zie het toch niet!
Hoe dan ook,

Hasta la Pasta

Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Pimp my ride T13
Citaat van: Laenderbahn027 op zaterdag 11 oktober 2014, 08:56:25
Hoi Fred,

Mooi hoor! Weet een setje van Weinert?

Mvg,
William

Weinert levert helaas die relingen niet. Wel een "losse" stoomfluit, dacht ik.
Maareh, jij hebt toch 2 maal deze T13? Kan je er niet eentje als plukloc aanwijzen?
Zo ja, dan houd ik me aanbevolen voor het voorste stukje reling aan de rechterzijde! (en de fluit!)

F
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Pimp my ride T13
Hééé Fred.
Misschien een gelukje voor jou en je bevallige vriendin! :favorite:
Volgens mij zijn de oogjes van de grijpstang (dit is het officiële woord! :P) wel degelijk losse onderdelen.
Van mijn Henschel Wegman was tijdens de verzending zo'n oogje en stangetje afgebroken en een bevriend forumlid had nog een setje liggen.
Afgebroken oogjes uit de gaatjes gepeuterd en nieuw stangetje met 2 oogjes bevestigd, dit paste in eerste instantie niet maar bleek dus te kunnen schuiven! O:-D

Vermoedelijk kun je dus met een setje van een andere loc ook uit de voeten of je moet wachten totdat Märklin dit ooit weer opnieuw gaat produceren!? :roll:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.