Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

De keerzijde van IJsengel's pruts- en knutselparadijs - de sloopkogel...

Gestart door IJsengel zaterdag 18 februari 2012, 15:45:09

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - .... En er was licht.
Ik ben nu, en vraag me niet waarom, erg geïnteresseerd in je vakantie foto's..... :D
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - .... En er was licht.
Hola Kees,
Stel je er niets van voor, of je moet houden van 144 foto's van mijn rechteroor. B)

Zo. De lantaarntjes zijn aangesloten en ze werken.
Heb getracht er een fotootje van te maken met de aaipet.
Zie hier het bedroevende resultaat:



Zie nu ook dat mijn schuurtje ook van onder nog wel iets beter geïsoleerd mag worden....

Bij daglicht:


H la P
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - .... En er was licht.
Hola Fred,

't Is al een heel tijdje stil is hutselfrutselprutselland. Ik kan me niet voorstellen dat er niets meer gebeurd is, laat staan dat er niets is bijgekomen. Ik zag zelfs iets voorbijkomen waar een volledige aflevering van Obese aan gewijd zou kunnen worden? (1:32 afslanken tot 1:87 kost wat moeite denk ik...).

Ik ben benieuwd!

Gegroet,
Een fan (en dan geen ventilator)
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - .... En er was licht.
Hela hola William!
Fijn dat je zo enthousiast bent dat je jezelf zelfs als fan wilt betitelen.
Wat betreft eventuele vorderingen met de baan en of nieuwe aanwinsten moet ik je helaas teleurstellen.
Er is hier hoegenaamd geen reedtdt veranderd sinds mijn laatste postje. Nu ja, de decoder van mijn T5 (Dikke Bertha) is weer eens kaduuk. maar ik heb besloten dat ik geen melding meer maak van alles wat hier naar de gallemiezen gaat. Ik blijf bezig. En bovendien heb ik nog garantie op die decoder, want nog geen halfjaar geleden ook al vervangen.
Wellicht dat er in de komende weken nog 't een of 't andere lokje bijkomt, waarschijnlijk van Württembergische statuur, maar dat spreekt.
H la P
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - .... En er was licht.
Hoi Fred,

En je spoor 1-loc? Heb je die nog, heb je daar nog foto's van? Zelf heb ik ook een setje gekocht voor Laenderbahn Jr. (nou ja, ik heb hem gebruikt als excuus hiervoor :-)).

Ik wacht gewoon rustig af naar wat komen gaat, ik zal je niet stalken...

Groet,
William
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - 5 assen en toch zoooo klein!
Hola
Gut o gut, kijk nou wat is ze schattig, zo in haar groen met zwarte jurkje!
De Brawa Tn (40303) in K.W.St.E.-uitvoering, is de kleinste 5 assen gekoppelde stoomlocomotief die ooit op het grondgebied van Sauerkrautcountry heeft rondgetuft. Ze mocht met haar kleine wieltjes dan ook niet harder dan 50 km per uur. Ze liet haar kunstjes vooral zien - en dat zal jullie niets verbazen - op zijlijnen en in rangeerdiensten. 
Bij mij mag ze dan ook gewoon doen waar ze goed in is: kruipen en mooi wezen!





En zonder Heinz en Wolfgang is ze natuurlijk niet vooruit te branden:


Nu heeft ook deze vriendin een af fabriek ingebouwde rookgenerator die zoals bij bijna al mijn Brawa's maar zeer beroerd werkt.
Ik heb al zitten kijken of ik de spanning naar deze generator middels CV's kon aanpassen, maar dat lukt me helaas niet.
Iemand een idee hoe dat moet? Er staat niets over in de handleiding.

Hasta la Pasta
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - 5 assen en toch zooooo klein!.
Je bent er in ieder geval van ondersteboven, of zij van jou?

Mooi hoor!

Groet,
William
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - 5 assen en toch zooooo klein!.
Pffff wil je wel geloven dat de plaatjes op mijn laptopje gewoon goed staan???
Kijk ik dan vervolgens op mijn Ipad en ja hoor: ondersteboven!!
Hoe kan dit??
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - 5 assen en toch zoooo klein!
Citaat van: IJsengel op vrijdag 24 mei 2013, 11:08:41
Nu heeft ook deze vriendin een af fabriek ingebouwde rookgenerator die zoals bij bijna al mijn Brawa's maar zeer beroerd werkt.
Ik heb al zitten kijken of ik de spanning naar deze generator middels CV's kon aanpassen, maar dat lukt me helaas niet.

Citaat van: Nobody op woensdag 09 december 2009, 14:15:54
Alleen laat de rookproductie enigszins te wensen over.
De generator zit nogal diep in de zeer slanke schoorsteen, zodat het vullen
met olie moeizaam gaat en de rookuitstoot, kennelijk, bemoeilijkt wordt.

Volgens mij zit er een ESU Loksound V3.5 decoder in.
Rookgenerator hangt aan AUX1 en wordt met f4 geactiveerd.
AUX1= CV115 en staat op waarde 15 (maximum).

Afbeelding van mijn Tn ===> klik
Videootje  van mijn Tn ===> klak


Edit nobody: Twee linkjes toegevoegd.

Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - 5 assen en toch zooooo klein!.
Dag Fred,

Het is inderdaad een zeer fraaie loc :thumbup: Mijn T5 (40183) is nog steeds weg :( ze heeft een scheurtje in haar opbouw zitten :-( Ik weet zeker dat jouw Tn zich prima thuis voelt tussen alle andere dames. Veel plezier ermee!

Groet,
Bert
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - 5 assen en toch zooooo klein!.
Hola Wim,
Inderdaad staat de cv-waarde reeds op maximaal.
Gaat dus niet verbeteren wanneer ik daar mee ga zitten prutsen.

Hola Bert,
Ja, mooi is ze, he!
En ze voelt zich al prima thuis hier, druk rangerend met kleine sleepjes en losse karren.
Wel erg jammer van je T5. Kan je er niet een nieuwe kap opzetten?
Ik verwacht mijn exemplaar over niet al te lange tijd weer gezond en wel op mijn baan te zien rondrijden.
(Decoder kaduuk, garantie :thumbup: )
H la P
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - 5 assen en toch zooooo klein!.
Dag Fred,

Mijn T5 is via Bentink naar Brawa gestuurd. Hopelijk kunnen ze haar genezen (onder garantie). De rookgenerator  bij de T5 heeft hetzelfde als bij de Tn van jou. Volgens mij komt dat door de rare constructie van de schoorsteen. Nou ja, als dat het enige is. Het blijven mooie exemplaren die Brawa uitbrengt.

Groet,
Bert
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - van lelijk eendje naar mooie zwaan
Hola
De laatste aanwinst in mijn pruts- en knutselhoekje is een voor mij vreemde eend in de bijt. Het is een probeersel van een merk dat ik altijd angstvallig links liet liggen, eentje uit de categorie ?nee, beter van niet?. De laatste weken verscheen ze echter een flink aantal keren op de Duitse ebay. De bij de advertentie geplaatste foto's trokken danig mijn aandacht en deden mij vermoeden dat dit wellicht toch niet zo'n prul was als eerder door mij gedacht. Bovendien maakte de verkoper in zijn omschrijving gewag van onder andere: geheel metalen uitvoering, verende buffers en echt werkend mechaniek om de aandrijving vanuit de binnenliggende derde cilinder na te bootsen. Ik ben om. Verzet is hopeloos. Toegegeven, daar is ook niet veel voor nodig, hoor. Trek de meisjes een groen met zwart afgezet jurkje aan en mijn hebzucht wint het altijd van de rede. Voorzichtig en enigszins terughoudend doe ik een bod dat bij verkopers van Marklin of Brawa materiaal subiet voor een lachkramp zou zorgen. Zo niet hier dus. Tot mijn verbazing mag ik haar inclusief verzekerde verzending uit Sauerkrautcountry voor nog geen 145 euro de mijne noemen. Oh joy!

Binnen 4 dagen is ze gearriveerd - een record! - in een enorme en verstevigde doos, opdat de dames en heren van de post er hun gebruikelijke gooi- en smijtwerk ditmaal vruchteloos op mogen botvieren. Bij het zien van de felrode verpakking van de loc, bekruipt me even weer het gevoel van kitscherige plastic rommel. Eenmaal het deksel van de rode omdoos verwijderd, blijkt dat gelukkig onterecht. Dit ziet er professioneel uit. Je ziet meteen dat hier met zorg is gehandeld. Hier is weinig mis mee. Perfect beschermd voor een zorgeloze reis. Zelfs de plastic binnen verpakking heeft zachte rubbertjes op de plaatsen waar ze de loc beroert.  Goed gedaan! Er zitten twee zakjes bij met losse onderdelen om later te monteren.  En dan madam zelf, de machtige en majestueuze  G12 van de K.W.St.E, in stemmig groen met zwart.  Ze is groot. Erg groot. Zo groot zelfs, dat ik er een draadje voor geopend heb omdat ik twijfelde of het model wel echt in 1/87 is uitgevoerd. De detaillering is boven verwachting hoog. Ze is erg zwaar, geheel van metaal met aangezette leidingen en ander spul. Het drijfwerk is filigraan en ja hoor, de derde cilinderaandrijving wordt inderdaad zichtbaar en werkend uitgevoerd. Om dat schouwspel te kunnen bekijken, moet ze wel op haar rug. Tijdens het rijden zie je het niet, maar het idee dat het er wel is, is geruststellend. Ik heb er per slot van rekening wel voor betaald, he!  De vele kleine details waaronder de verende buffers, maken van haar een lust om naar te kijken. Ook al zou ze geen meter kunnen rijden omdat men in de fabriek vergeten is de motor in te bouwen, dan nog is ze iedere cent waard. Een feest!

Maar die vijf-polige motor met vliegwiel is men niet vergeten! En de ESU decoder ook niet. Beiden zorgen voor die rustige en gelijkmatige loop waar elke modelspoorliefhebber zo van droomt. De in de ketel ingebouwde motor drijft de vijf drijfassen aan. De decoder heeft haar plaatsje gevonden in de tender. Geen enkele hapering op wissels en kruisingen is merkbaar. Dat heb ik bij andere merken af fabriek gebouwd voor 3-rail wel eens anders gezien. De Brawaatjes willen door *%@$- slepers en massaproblemen nog eens blijven staan op plekken waar je liever niet wilt dat ze dat doen. De G 12 dendert echter gewoon door. Groots, onverstoorbaar, stoïcijns en koninklijk. Chapeaux en een diepe buiging voor Rivarossi?s G12!



Fotootje geleend van't wereldwijde web
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - 5 assen en toch zooooo klein!.
Mooi verhaal en prachtige dame! Ik heb ook een rivarossi gekocht in Dortmund en die voldoet aan gelijke omschrijvingen als hier gebruikt. Alleen vind ik de sleper wel veel herrie maken, jij niet?
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - 5 assen en toch zooooo klein!.
Hebbe hebbe hebbe.

Gelukkig lijkt ze bij deze verkoper uit een groot nest te komen...

Veel plezier ermee!

Groet,
William
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - 5 assen en toch zooooo klein!.
Amaai fred pasta dat ziet er een mooie loc uit. :thumbup:
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - van lelijk eendje naar mooie zwaan

Fred Jongen,...je bent een Verkoper pur sang. Een Verkoper met een hééél erg grote V! Whhahaa..
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - van lelijk eendje naar mooie zwaan
Hoi Fred,

Wat ik me wel altijd afvraag: hoe verhoudt deze kleur zich tot de kleuren van de Preussische nichtjes van Fleischmann, Brawa en Marklin? Op ebay, en ook op jouw geleende foto steken ze ietwat flets af. Is het mogelijk een Preussische linedanceact te regelen, zodat de eventuele verschillen in kleur zichtbaar gemaakt kunnen worden?

Alvast bedankt,

William
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - van lelijk eendje naar mooie zwaan
Ik weet verkopers altijd genadeloos af te poeieren.In de autoshowroom, in een ongevraagd telefoongesprek, in de meubeltoonzaal.
Zelf een verkoper van Seats and Sofa's weet ik zich, voor dat-ie het zelf weet, in zijn eigen staart te laten bijten. Dan moet je toch van aardig goede huize komen! Whhaahaa!  (Sorry maar ik heb de voor mezelf erg hebbelijke maar voor anderen erg onhebbelijke gewoonte om hard te lachen om mijn eigen grapjes)

Maar jij Fred, geeft me verdulleme de aandrang om Rivarossi te gaan kopen. 
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - van lelijk eendje naar mooie zwaan
Citaat van: Laenderbahn027 op zondag 26 mei 2013, 10:59:21
Hoi Fred,

Wat ik me wel altijd afvraag: hoe verhoudt deze kleur zich tot de kleuren van de Preussische nichtjes van Fleischmann, Brawa en Marklin? Op ebay, en ook op jouw geleende foto steken ze ietwat flets af. Is het mogelijk een Preussische linedanceact te regelen, zodat de eventuele verschillen in kleur zichtbaar gemaakt kunnen worden?

Alvast bedankt,

William


Hola William
Vallen jouw Pruisische nichten in dezelfde categorie als Teutoonse potten en Mofse reetridders?  :P
Zo ja, dan moet ik je het antwoord schuldig blijven.
Deze G 12 betreft een exemplaar uit Wuerttemberg ( K.W.St.E.) en is dus in kleur niet vergelijkbaar met het donkerder groen der K.P.E.V. Vertegenwoordigsters. Overigens is de lok in levende lijve bijlange na niet zo flets als de plaatjes op het net doen geloven. Vermoedelijk is de flitser hier debet aan.

Ik zal eerdaags eens proberen een line up  te plaatsen.
H la P
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - van lelijk eendje naar mooie zwaan
@Har : ik koop enkel en als ik verkoop is het slechts onzin met een verlengsnoer...  ;)
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - van lelijk eendje naar mooie zwaan

...Ja daarom juist... ;)
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - van lelijk eendje naar mooie zwaan
Dag Fred,

Ik vind het een plaatje. Ze is inderdaad fors, ik heb haar verschillende keren zien voorbij komen, zowel op MP als op Ebay. Ik ben overtuigt, die wil ik ook in mijn collectie :D

Groet,
Bert
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - van lelijk eendje naar mooie zwaan
Hoi Fred, gelukgewenst met je oogverblindende aanwinst. Veel genoegen ermee :important:
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - van lelijk eendje naar mooie zwaan

Maareh...Ik wil je nog wel even feliciteren met je mooie nieuwe aankoop. En ik hoop dat er veel plezier mee hebt.
Houdt je ons wel op de hoogte door middel van je sappige verhalen? 
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - 5 assen en toch zooooo klein!.
Citaat van: keeszondag op zondag 26 mei 2013, 10:23:35
Mooi verhaal en prachtige dame! Ik heb ook een rivarossi gekocht in Dortmund en die voldoet aan gelijke omschrijvingen als hier gebruikt. Alleen vind ik de sleper wel veel herrie maken, jij niet?

Hola Kees,
Had even over je berichtje heen gelezen. Ja, de sleper maakt een zacht ratelend geluid maar met een heel licht verbuigen is het nu bijna niet meer waarneembaar. De motor is wel iets rumoeriger dan die van bijvoorbeeld mijn meisjes van Fleischmann, maar die zijn dan ook superstil.
H la P
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - van lelijk eendje naar mooie zwaan
Dit zijn locjes met een heeeeeeeel groot nadeel........................... je gaat er zo van dromen en kwijlen, want ze zijn zooooo mooi  :D :D :D

Echte prachten van loc's zijn het, mijn vader zou zeggen "wees der moar zuunig op" in het gronings  :P
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - van lelijk eendje naar mooie zwaan
Citaat van: Janvis op dinsdag 28 mei 2013, 12:54:11
[...] je gaat er zo van dromen en kwijlen, want ze zijn zooooo mooi  :D :D :D

Nou, dat valt ook wel weer mee, hoor! En bovendien. daar zijn praatgroepen voor..... :P
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - van lelijk eendje naar mooie zwaan
En slabbetjes ;-).
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - van lelijk eendje naar mooie zwaan
Gewoon doorgaan met verzamelen, dat werkt nog het beste :thumbup:
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zondagmiddagmatinee....
Hola koekebakkers!
Nadat ik jullie een weekje terug mijn nieuwste vriendinnetje had voorgesteld, werd ze toch wel verlegen van al die positieve reacties. Daarom duurde het even voordat ze de schroom van zich afgeworpen had en vrijelijk poseerde voor de camera. Dames en heren, de Württembergische G12!



Het camerawerk blijft knudde, maar het is wel goed te zien is hoe soepeltjes en soeverein deze schone zich over mijn baantje voortbeweegt.

Hasta la Pasta
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zondagmiddagmatinee
Zo hee, ze rijdt prachtig :thumbup:.
Maakt ze ook lawaai of is ze compleet stil?
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zondagmiddagmatinee
Mooi hoor Fred!

Binnenkort verwacht ik het tweelingszusje van jouw T16 hier in Eindhoven...

Groet,
William
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zondagmiddagmatinee
De T16 van Fleischmann (art.nr. 399402)? Ja, das er eentje om naar uit te kijken! Alvast veel verkneukel- genoegen!
F
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zondagmiddagmatinee
Nee, Brian, ze maakt geen lawaai. Ze is een echte dame. Die maken geen lawaai, dat weet je. Die houden de tanden op elkaar en zuchten hooguit geruisloos....
Zo niet deze:


Brawa Tn K.W.St.E

H la P
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zondagmiddagmatinee
Waarom krijg ik de melding  deze video is prive ? Nu zien ik hem wel :thumbup:
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zondagmiddagmatinee
Tja, dat krijg je als je zoals ik niet begrijpt wat je met moderne mediaspelertjes allemaal moet doen om iets werkend te krijgen.
Nu wel goed?
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zondagmiddagmatinee
Leuke videootjes Fred, van fraai materieel. Veel plezier ermee :important:
P.S. Heeft de koe het bordje "niets buitensteken" eraf gesloopt???
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zondagmiddagmatinee
Hola
Hoplakee! En nog een filmpje dan. Waarom? Omdat het kan!
Ook al kijkt er geen hond, gewoon omdat het kan!

Wel de laatste van vanmiddag:


Brawa G4/5 K.Bay.St.B.

Hasta la Pasta
Fred

@Wim, het bordje hangt er nog steeds, maar mijn koeien kunnen geen Duits.....
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zondagmiddagmatinee
Wel volgens zijn er geen honden die via de pc filmkes kijken, ik heb iig beide bekeken en vind ze mooi. :thumbup:
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zondagmiddagmatinee
Ik heb zelfs 3 filmpjes bekeken, woef, erg goed camerawerk ook hoor, muziek is iets minder (te weinig zware bassen), en ik kon ook bijna de bewegende binnenliggende cylinder zien bij de rivarossi lok. Krab krab. Ik zou bijna zo'n fraaie stomer overwegen ipv een moderne machine als een Belgische bouwserie 28 (heeft ook stukjes groen....   ;))

GZD!  (ga zo door)

Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zondagmiddagmatinee
Fraaie filmpjes!!, Inderdaad wat "marketing verantwoorde" muziekjes, maar fraaie dames. dat is zeker. En dat terwijl ik niet veel heb met stoomlocomotieven, ik weet het, ik ben een barbaar....
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zondagmiddagmatinee
Dag Fred,

De G12 is een mooie aanwinst :thumbup: Wat ik mij nou afvraag: Word het niet te druk met al die dames op de baan? Vliegen ze elkaar niet in de haren?

En dat filmpje met de G4/5 is ook erg mooi. Die staat ook nog op mijn verlanglijstje :D

Groet,
Bert
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zondagmiddagmatinee
Hola Bert,

Het is de ziekelijke verleidingskunst van deze fraaie veelwielige vriendinnetjes met hun prachtige rondingen die het keer op keer wint van het gezond verstand.
Ik heb nu 13 van deze meisjes uit het eerste tijdperk (tot 1922) en die mogen om beurten hun opwachting maken op het baantje.
Dat betekent dus concreet dat er telkens maximaal 4 lokjes met hun respectievelijke sleepjes tegelijkertijd op de baan te vinden zijn.
De overige staan te dringen en om aandacht te vragen in mijn mini vitrine. Ik hoorde laatst mijn G8.1 nog fluisteren: als je me nu op de baan laat, krijg je een dikke pakkerd van me. Tja en wat doe je dan, he.......

Hasta la Pasta
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zondagmiddagmatinee - reprise
Hola,
Had ik in een grijs verleden al een keer haar machinistenhuis verlichting laten zien. Nu dus de rest!


Brawa G5.4 der K.P.E.V (art.nr. 40453)

H la P
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zondagmiddagmatinee - reprise
Hoi Fred,

mooie filmpjes van mooie loks :thumbup:

Ben je helemaal van Märklin genezen?

Groetjes, John
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Zondagmiddagmatinee - reprise
Hola John,

Grazias amigo!
"Genezen van Marklin" zijn niet het juiste woorden. De overige merken hebben simpel gezegd meer keuze uit Epoche I materiaal.
Van Marklin rijden hier nog een T3 en een G8.1. Beide prachtige exemplaren, hoewel de T3 met haar motorproblemen mij tot voor kort wel het bloed onder de nagels vandaan haalde. Ze is inmiddels na 3 jaar ellende door Marklin onder garantie voorzien van een geheel nieuw binnenste en tot op heden gaat het goed! Pluim naar Göppingen. Natuurlijk heeft Marklin nog meer prachtige stoomlocs, maar bijvoorbeeld de Württembergische K en C zijn dan weer te groot voor mijn kleine ovaaltje. Een mooie DXII zou ik nog wel willen hebben. De P8 is ook fraai, maar vergeleken met de Fleischmann-variant net een tikkeltje minder (tenderafstand veel te groot, trekkracht niet toereikend) Afijn, het kan verkeren, niet waar?

Hasta la Pasta
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - T18
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - T18
Hola koekebakkers!


Fleischmann 1820 - T18 K.P.E.V.
Wisselstroom af fabriek, inmiddels met Esu lopi V 3.0 ingebouwd.
Mooi machientje voor 88 euro inclusief verzending aus Sauerkrautcountry.
Voorwaar niet verkeerd, dacht ik zo!
Ze loopt mooi soepeltjes maar maakt voor een meisje uit de Fleischmann-stal redelijk wat motorgeluid. Nu is de loc ook al wat ouder, maar ik was van Fleischmann enkel muisstille meisjes gewend en dan is deze troela wel even schrikken. Nog steeds niet te vergelijken met de Marklin koffiemolen, maar toch, stil is anders. Wel weer gaaf is dat de zuigerstangen in de cilinders heen en weer bewegen, net zoals in de 1 : 1 wereld.

Ook nog een paar bewegende beelden om te bewijzen dat ze ook echt loopt op wisselstroom?
U vraagt, wij draaien:


Hasta la Pasta
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - T18
Raar geluid heb je in die loc gestopt. 8o
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - T18
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - T18
Das de loc zelf he! Ik schreef toch dat ze lawaai maakte?  >:-D
Maar mooi is ze wel!