Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

De keerzijde van IJsengel's pruts- en knutselparadijs - de sloopkogel...

Gestart door IJsengel zaterdag 18 februari 2012, 15:45:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Is het geen schatje?
Hola,

Menig spoorwegmaatschappij zoekt zich het apenlazarus naar geschikt personeel.
Hier niet. Hier is het dringen geblazen want hier kan ik ze haast niet van me afslaan, gelijk een zwerm wespen op een pot honing.
Nu ook weer een hele kudde machinisten en stokers.
Dit keer van Artitec.



Nog even bedenken op welke locs ze dienst gaan doen.
Beetje zonde om deze fraaie figuurtje te halveren voor de T3.

Hasta la Pasta
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Is het geen schatje?
mooie collectie
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Is het geen schatje?
Nu lijkt het interessant, maar wacht maar tot je de pensioenen moet gaan betalen...  ;)
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - An die Arbeit!
Hola koekebakkers!

Wat een ellendig gepruts zeg om die werkwilligen uiteindelijk onder de kap van de P8 te krijgen.
Zoals bekend loopt het dak van de Pruisische P8 een flink stuk door tot over de tender, zodat er maar erg weinig ruimte overblijft om de poppetjes erin te frotten. Maar het is wel gelukt! Dus meine Herren, genoeg gelummeld, An die Arbeit!





Mooi hoor, zie die de knoopjes op het jasje van de machinist nou toch eens glimmen!

H la P
Fred

Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - An die Arbeit!
Hoi Fred,

Heb je het personeel zelf gebodypaint?

Vroeg ik me zo even af...

Met vriendelijke groet,
William
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - An die Arbeit!
Nope, deze niet. Komen krek zo uit de verpakking.

De C (artnr. 3611) is inmiddels ook voorzien van een stel noeste werkers, die er niet voor terugdeinzen hun handen vies te maken.

H la P
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - An die Arbeit!
En <Holpla Kee!> de schöne Württembergerin met personeel



H la P
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - An die Arbeit!
Citaat van: IJsengel op donderdag 06 augustus 2015, 14:00:50
Nope, deze niet. Komen krek zo uit de verpakking.
Hmmm... Op de Artitec website vind ik ze alleen als zijnde zelf te schilderen (zie hier)

Zou je dan het nummer willen geven, alsjeblieft?

Met vriendelijke groet,
William
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - An die Arbeit!
William, het zijn de Artitec 387.177 en 387.178, elk 3 figuurtjes in een doosje.
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - An die Arbeit!
 :thumbup:
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Wilkommen zu Hause!
Hola koekebakkers!

Hoera! De vlag mag uit! Meer dan een jaar geleden heb ik mijn kleine Murnau ter reparatie aangeboden bij mijn dealer. Het meisje moest op reis naar Sauerkrautcountry, vertelde hij mij vrijwel direct. Geen idee of de dames, heren van de posterijen ergens onderweg een verkeerde afslag hebben genomen, maar vanuit Göppingen bleef het akelig stil. Vandaag heb ik haar weer in mijn armen mogen sluiten. De reparatie betrof het vervangen van het drijfwerk dat blijkbaar verantwoordelijk was voor de stroeve en schokkerige gang. Ook de verlichting op haar achterste werkt weer naar behoren. Blij mee, dus!

Ik dacht dat het met de service van Marklin juist weer iets beter ging, maar een wachttijd van bijna 15 maanden doet vermoeden dat ik het weer eens volkomen bij het verkeerde eind heb.
Hoe dan ook,

Hasta la Pasta
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Wilkommen zu hause!
 @citaat Petje af voor je geduld.
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Wilkommen zu hause!
Tja, Wim, met deze hobby is dat helaas maar al te vaak nodig.
Gelukkig heb ik 2 van de 15 maanden lekker op Dominca gebivakeerd. En met 30 graden midden in het regenwoud, zijn er andere beslommeringen dan over de lakse houding van Märklin tav reparaties.

H la P
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Wilkommen zu hause!
Ha die Fred.
Geweldig dat de Murnau weer thuis is na een "bezoekje" aan Göppingen! :?
Maar 15 maanden (zonder bericht?) is natuurlijk vééél te lang en zou dan minstens gratis moeten zijn.
Momenteel is er helaas weinig coulance en, al heb ik enige "patiënten", opsturen naar Göppingen ga ik niet meer doen.

Wel fijn om te lezen dat jullie beiden weer heelhuids na een buitenlands verblijf weer lekker thuis zijn! O:-D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan. 
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Wilkommen zu hause!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Wilkommen zu hause!
Dat is nogal een tijd  :? 15 maanden onderweg voor een reparatie.
Hopelijk is hij nu voor de komende 30 jaar in orde.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Wilkommen zu hause!
Hola,

Was het maar waar dat de reparatie kostenloos was....
Idd nu 30 jaar zorgeloos genieten van deze schone heb ik wel verdiend!

Fijne zondag allen!
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - T8, geef 8...
Hola,

Een ontbrekend kleinood in mijn tijdperk I collectie was tot voor kort een deerne met het nodige overgewicht. Zelfs in de delicate uitvoering van Brawa komt haar verschijning behoorlijk lomp en bonkig  over. Toch is ze met haar fantastisch gedetailleerde drijfwerk onder haar groene kleed een bijzonder mooie verschijning. De rijeigenschappen zijn zoals we dat van Brawa gewend zijn voortreffelijk.
Dames, heren ook, ik maak goede sier met deze locomotief, de T8 der K.P.E.V.







Hasta la Pasta
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - T8, geef 8!
Lief locje :important: 2-rail uitvoering?
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - T8, geef 8!
Nope, ze heeft af fabriek al een sleepijzer tussen haar wielen.
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - T8, geef 8!
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - T8, geef 8!
Een woord voor "prachtig". Veel plezier ermee Fred.

vr gr Arie
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - T8, geef 8!
Erg fraai Fred, ik jaag er ook al langer op!
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - T8, geef 8!
Een echte schoonheid Fred, echt schitterend!
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - T8, geef 8!
Inderdaad... Zucht, ik weet nog goed dag ze op een dag voor m'n neus door iemand met ?125 werd weggekaapt... Ze ging duidelijk voor het geld! Maar het is een plaatje. Rijeigenschappen ook om over naar huis te twitteren?
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - T8, geef 8!
Citaat van: IJsengel op maandag 25 april 2016, 12:33:57
Hola,

Een ontbrekend kleinood in mijn tijdperk I collectie was tot voor kort een deerne met het nodige overgewicht. Zelfs in de delicate uitvoering van Brawa komt haar verschijning behoorlijk lomp en bonkig  over. Toch is ze met haar fantastisch gedetailleerde drijfwerk onder haar groene kleed een bijzonder mooie verschijning. De rijeigenschappen zijn zoals we dat van Brawa gewend zijn voortreffelijk.
Dames, heren ook, ik maak goede sier met deze locomotief, de T8 der K.P.E.V.

Hasta la Pasta
Fred


Ik wil er nog aan toevoegen dat deze kleine 3-asser in tegenstelling tot sommige grotere Brawa's totaal geen contactproblemen heeft. Alle obstakels neemt ze met de minste mogelijke moeite. Klasse product.
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - T8, geef 8!
Mea culpa, ik werd verblind door haar frisse aanblik... Maar goed om te lezen dat ze zo goed bevalt! Veel plezier ermee.
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - T8, geef 8!
Geweldige mooie loc Fred, geluk ermee.  :arrow: :thumbup: :thumbup:
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - De postbode heeft het er maar druk mee...
Hola,

De postbode heeft het inderdaad maar druk mee. Vanochtend zijn er liefst 3 (lees: drie) pakketten hier op de boerderij afgeleverd. En allemaal van verschillende verzenders die ook weer verschillende bezorgdiensten hadden laten opdraven. Van twee pakketten maakte mijn hart een klein sprongetje, want die waren modelspoor gerelateerd. Maar goed ik begon met dat de postbodes het er maar druk mee hebben en dat is niet zonder reden want 1 van mijn nieuwe aanwinsten kan linea recta rechtsomkeert en <hopla!> retour richting Sauerkrautcountry. Wat bleek? De verkoper die zich laat voorstaan op supersnelle levering is blijkbaar net even iets te snel geweest want dit werkelijk prachtige exemplaar uit de Remshaldense fabriek blijkt bij nadere beschouwing een essentieel onderdeel tussen de wielen te ontberen. Juist ja, de sleper. Men heeft per abuis een gelijkstroom versie in de doos van een wisselstroom variant geduwd en ja, dan kan je programmeren met je MS2 tot je een ons weegt, maar dat gaat dan weinig opleveren. Heb ik dat......

Het tweede pakket arriveerde slechts een kwartier later. En deze keer is er met de inhoud gelukkig niets mis. Akkoord, dit twaalf-wielige vriendinnetje in kwestie is nog analoog, maar ten minste wel af fabriek uitgevoerd met een stuk sleepijzer tussen de wielen. Ermee rijden laat nog op zich wachten, maar dat gaat goed komen. Eenmaal een decoder onder haar zwart-groene rokken en dan mag ze hier acte de présense geven. Kan niet wachten! Weten jullie om welke loc het gaat?



Hasta la Pasta
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - De postbode heeft het er maar druk mee...
Een K?
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - De postbode heeft het er maar druk mee...
KPEV T14?
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - De postbode heeft het er maar druk mee...
Hola William,

Jij hebt haar ook in je harem, meen ik mij te herinneren. Heb er ooit ook een klein episteltje aan toebedeeld. Ik vond haar toen al apart, maar durfde de aanschaf niet aan wegens vermeende matige rijeigenschappen op 3-rail. Jij hebt toen op overtuigende wijze aangetoond dat ik me daarover totaal geen zorgen hoefde te maken. En dus nu tegen een prijs waarbij ik me bijna schuldig aan diefstal acht, mogen verwerven. Lang leve Ebay.de!

H la P
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - De postbode heeft het er maar druk mee...
@Wim, het doosje op de foto van post #926 licht toch al een tipje van de sluier op  ;)
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - De postbode heeft het er maar druk mee...
KPEV T14 van Rivarossi?
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - De postbode heeft het er maar druk mee...
De P5 ;-)! Fraai 👍🏻! Ben benieuwd hoe ze jou gaat bevallen!
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - De postbode heeft het er maar druk mee...
Hola,

Helemaal correct. Alleen heet ze hier Pt3/6 en is een exponent van de K.Bay.St.B.





Heb haar analoog kort een stukje laten rijden en dat valt nog niet mee. Hopelijk kan de nog in te bouwen decoder enig soelaas bieden.

H la P
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - De postbode heeft het er maar druk mee...
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - De postbode heeft het er maar druk mee...
Fraaie loc Fred :thumbup:
Gefeliciteerd ermee!

Groeten,

Erik.
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Nieuwe bruid in de KPEV-vloot
Hola,

De S6 van Fleischmann is de nieuwste verschijning hier op de ijzers.
Deze fraaie dame, origineel uit pak 'm beet 1909, was de sterkste en zwaarste machine met de asvolgorde 2B in heel Europa. Met werkelijk enorme drijfwielen die ruim 2100 cm aan doorsnede hadden was ze verzekerd van ten eerste een hoge snelheid en ten tweede - en dat was eigenlijk nog belangrijker - een zeer rustige loop. Bij 100km/u perste zij met gemak een dikke 1150 PK uit haar beide cylinders. Bij mij op de baan is dat helaas niet het geval omdat de "huilebrok"-decoder in haar binnenste zich voor geen meter laat programmeren. Ik vermoed zomaar dat er binnenkort een heuse Esu voor in de plaats gaat komen. De detaillering is echter weer zoals ik van de dames, heren ook uit Heilsbronn gewend ben: zeer fraai, met aangezet leidingwerk op de ketel en een geheel beweeglijk drijfwerk.

De S6 had bij haar introductie in 1908 een spits toelopende keteldeur en dito machinistenhuis, zoals bekend van de S3/6. Binnen een jaar werden deze verwijderd en vervangen voor gewone exemplaren. Reden was dat het personeel 's nachts verblind werd door de scheve stand van de vensters.








Fleischmann 1828

Hasta la Pasta
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Nieuwe bruid in de KPEV-vloot
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Nieuwe bruid in de KPEV-vloot
Ook een schitterende machine Fred, je begint nu zo onderhand wel een hele mooie verzameling te krijgen. vr gr Arie
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Nieuwe bruid in de KPEV-vloot
He, ik wist niet dat ze een zusje had :-)!
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Nieuwe bruid in de KPEV-vloot
Begrijp ik goed dat je een andere nummervariant hebt, William?
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Nieuwe bruid in de KPEV-vloot
Ok ok, 1-eiige tweeling dan... Muggezifter ;-)
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - uitbreiden maar!
Hola modelspoorvriendjes en -vriendinnetjes,

Ik heb op mijn treinenkamertje een beetje meer ruimte verkregen door de slaapbank naar een andere kamer te dirigeren. Kan nu dus het baantje uitbreiden met liefst 2.10m lang en 95cm breed zodat de bestaande baan (zie oa post 1) nu een L-vorm kan krijgen. Heb een paar ideëen hoe een en ander in te vullen maar niets is nog definitief. Ik wil er graag 2 keerlussen in verwerken, mogelijk op 2 etages, waarvan de onderste tevens als schaduw-stationnetje kan fungeren. Door de extra verkregen lengte ga ik in elk geval de sporen langs het bestaande station verlengen, zodat er iets langere treinen elkaar kunnen passeren. Met dit globale plannetje zorg ik in elk geval voor meer realistisch treinbewegingen, daar de treinen geen rondjes meer draaien maar terugkomen uit de richting waar vanuit ze vertrokken.

Nu nog even uitzoeken welke railstukken ik nodig heb voor een passende keerlus. Kan iemand me daar aan helpen? Alvast bedankt!

Hasta la Pasta
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Uitbreiden maar!
-Fred:
das een goeie beslissing om je baan wat te vergroten, kijk al uit naar de aanpassingen,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Uitbreiden maar!
Hoi Fred,

In de wiki staan een aantal voorbeelden van keerlussen. Wellicht ook interessant om eens een draadje met je plannen te openen en/ of wellicht FredMa (Franky) eens te benaderen. Hij is echt briljant als het gaat om baanplannen maken, wellicht dat hij je kan/ wil helpen!

Wellicht ook eens handig om out of the box te denken van wat je met een L-vormige baan kunt doen, zoals bijvoorbeeld dit.

Succes ermee en we denken altijd graag mee!

Greetz,
William
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Uitbreiden maar!
Hola amigos,

Dank voor de info!

Het was een drukke modelspoordag vandaag. Vanmorgen in alle vroegte richting Houten. Lekker relaxed met het kapje open (oben ohne) want het was immers goddelijk weer. Gelukkig was het niet stervensdruk, niet op de weg en ook niet in de hallen. Het is alweer wat jaartjes terug dat ik voor het laatst in de Expo was en het viel me op dat het een stuk groter was dan pak'em beet 6 jaar geleden. De uitbreiding in railmateriaal was al snel in kannen en kruiken en het zoeken naar wat geschikte rijtuigjes voor achter 2 dames met KPEV jurkjes kon beginnen. Voor de P4.2 heb ik 2 sets dubbel C3-tjes van Roco gescoord. In zo goed als nieuwe (vitrine) staat, alleen mogen de wagentjes nog voorzien worden van een druppie olie of misschien toch wisselstroom asjes, want ze lopen behoorlijk stroef en maken ook kabaal. Artikelnummers moet is schuldig blijven, daar ze zonder verpakking kwamen. Mijn S10 mag zich verheugen in een paar Fleischmann rijtuigjes (artnr 5851 en 5852) Daarvan zullen er in de toekomst waarschijnlijk nog wel een paar uit dezelfde serie bijkomen. Fraai spul!

De Rocootjes


De Fleischmannetjes


Na een bakkie troost richting Bentink in Apeldoorn getuft, waar ik mijn pas verworven S6 van een nieuwe Esu heb laten voorzien. Kon wel 4 tot 5 weken duren zeiden ze nog toen ik de loc kwam brengen. Welnu, het werden 3 dagen. Hulde. Zo kan het dus ook!

Hasta la Pasta
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Uitbreiden maar!
Oh ja, de S6 loopt nu als een zonnetje! Een gedicht op wielen.
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Uitbreiden maar!
Fraaie karren Fred :thumbup: :important: Veel plezier ermee :exclaim:
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Uitbreiden maar!
Dank je, Wim.
Wat een beetje olie al niet kan doen. De asjes uit de C3-tjes gehaald, aspuntjes schoon gemaakt, lichjes geolied en vervolgens de asjes weer geplaatst. Achter de P4 en ze zoeven super soepeltjes voorbij.
Mooi geheel trouwens in combinatie met de P4!

H la P
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Uitbreiden maar!
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Uitbreiden maar!
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten Fred :thumbup:
@citaat ... maar dat vraagt om een foto natuurlijk :roll:

Groeten,

Erik.
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Uitbreiden maar!
Hola,

U vraagt, wij draaien:

P4.2 met de C3 rijtuigen van Roco




S10 met KPEV rijtuigen van Fleischmann




H la P
Fred
Re: IJsengel's Pruts- & Knutselhoekje - Uitbreiden maar!
Hoi Fred,

Mooie aanwinsten, en die staan erg mooi op je baan.  :)  :thumbup: :thumbup: :thumbup:




Groeten


Peter