Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Stroomdetectie

Gestart door aideeaidee vrijdag 17 februari 2012, 20:52:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Stroomdetectie
Lid sinds: 2011

offline
Stroomdetectie
Zijn er mensen die de BMD16N-SD stroom detectie gebruiken? Ik kan natuurlijk de maker aanschrijven, maar er wordt gesproken over een weerstand van 330 Ohm die vervangen moet worden door een weerstand van 1k wanneer er 12 volt S88 apparaten aanwezig zijn. Ik heb werkelijk geen idee met welke spanning de Intellibox basic werkt. De Loconet aansluiting wordt met een kastje geconverteerd naar S88, maar met welke spanning is dat? Ofwel, welke weerstand moet ik gebruiken?
Re:Stroomdetectie
Spoorman
gast

Re:Stroomdetectie
Ik had deze modules ook. De 330 Ohm weerstand hoef je niet te vervangen, werkt prima zo.

Gr, Ben.
Re:Stroomdetectie
Lid sinds: 2011

offline
Re:Stroomdetectie
tnx, albert
Re:Stroomdetectie
Freak
gast

Re:Stroomdetectie
Hallo Albert,

Citaat van: aideeaidee op vrijdag 17 februari 2012, 20:52:03
Zijn er mensen die de BMD16N-SD stroom detectie gebruiken? Ik kan natuurlijk de maker aanschrijven, maar er wordt gesproken over een weerstand van 330 Ohm die vervangen moet worden door een weerstand van 1k wanneer er 12 volt S88 apparaten aanwezig zijn.
De weerstand staat in serie met de LED, Bij een spanning van 12V zou de LED-stroom net te groot zijn. Om deze bij 12V weer te verkleinen moet de weerstand vergroot worden naar 1K.

CiteerIk heb werkelijk geen idee met welke spanning de Intellibox basic werkt. De Loconet aansluiting wordt met een kastje geconverteerd naar S88, maar met welke spanning is dat?
De spanning bij de IB en LocoNet Interface is 5V.

Mvg,
Peter