Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Waar boomschor kopen??

Gestart door Janvis donderdag 16 februari 2012, 20:14:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Waar boomschor kopen??
Lid sinds: 2009

offline
Waar boomschor kopen??
Hallo allemaal,

Kan iemand mij ook vertelen waar je stukken boomschors kan kopen welke geschikt zijn om rotswanden mee te maken?? Ik kom het wel eens tegen in sommige topic's maar ik zou werkelijk niet weten waar ik het kan kopen.

Groeten Jan Willem
Re:Waar boomschor kopen??
MarklinKoen
gast

Re:Waar boomschor kopen??
Ik zou zeggen: ga naar de eerste de beste boom en trek er een flinke plak vanaf! :thumbup: :P

Of kijk even rond op de sites van hoveniers of dit oid. Je kunt daar wel een mailtje naar toe sturen of ze ook hele boomschorsstukken hebben ipv snippers ;)

Groet,
Re:Waar boomschor kopen??
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Waar boomschor kopen??
Hoi Jan,

Misschien een simplistische reactie van me, maar ik zou toch bijna meteen denken in een tuincentrum zoals intratuin o.i.d.

Anders kun je hier ook nog even kijken.

Willie
Re:Waar boomschor kopen??
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Re:Waar boomschor kopen??
Idd bij het tuincentrum. Te koop in grote zakken, wel ff laten drogen want is meestal vochtig.

Gr, Hans
Re:Waar boomschor kopen??
In tuincentrum'
Josje
Re:Waar boomschor kopen??
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Waar boomschor kopen??
Dag Jan Willem.

Grote stukken boomschors kun je ook kopen bij de dierenspeciaalzaak.
Wordt o.a. gebruikt aan de achterzijde en als decoratie van terraria e.d..

Groeten,

Erik.
Re:Waar boomschor kopen??
Erik,
Mijn ervaring luid dat de dierenspeciaalzaken het ook halen bij het tuincentrum (zelfs op bestelling)Dit kunnen ze weer extra berekenen op de klant. Zelf heb ik ook een aquaruim (500 liter Australisch biotoop). Kienhout,lavastenen e.d haal ik gewoon bij tuincentrum.
Josje
Re:Waar boomschor kopen??
Lid sinds: 2010

Machinist bij de Valleilijn

offline
Re:Waar boomschor kopen??
Zowieso niet van een boom af halen, boom gaat dood (echt waar).

Tuincentra verkopen het inderdaad in grote zakken. Even drogen in de oven en klaar is Kees Jan Willem.

Groeten,
Bas
Re:Waar boomschor kopen??
Frans.v.d.Vlies
gast

Re:Waar boomschor kopen??
Hoi Jan Willem

Ik neem aan dat je kurk boomschors bedoelt dit is in redelijk grote stukken te krijgen en wordt gebruikt voor rotswanden na te maken. Zelf haal ik het bij ons in de buurt bij 2 dieren speciaalzaak daar gebruiken ze het zoals al eerder genoemd in terrariums en zo. Je kunt het krijgen in grote redelijke vlakke stukken of als geheel ronde schors. Voor een stuk ter grote van een A4tje betaal je ongeveer tussen de 3 en 5 euro afhankelijk van de dikte. In beide zaak waar ik het haal gaat het op gewicht. In een tuincentrum ben ik het nog niet vaak tegen gekomen in grote stukken.
Hier een link naar een foto van kurkboomschorshttp://www.guppy.nl/guppy/nl/prod/92_26518_Jbl%20korkrinde%20%20%28kg%29.htm ik haal het hier niet hoor is alleen voor een plaatje te laten zien.
Hoop dat je er wat aan hebt.

mvg Frans
Re:Waar boomschor kopen??
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Re:Waar boomschor kopen??
Waarom maak je de wanden niet gewoon van gips of roodband (vind ik fijner werken). Lekker smeren en kliederen maar het resultaat mag er gemiddeld wel zijn. Scheelt je hoop euri's ook nog.

Gr, Hans
Re:Waar boomschor kopen??
Lid sinds: 2010

offline
Re:Waar boomschor kopen??
de dierenbenodigheden winkel heeft vaak grotere stukken schors op voorraad voor in vissekommen en zo. ik zou het daar eens proberen.
Re:Waar boomschor kopen??
Hoi,

Ik maak ook gebruik van schors / kurk en haal dit in de dierenspeciaalzaak :





Groet,
Paul
Re:Waar boomschor kopen??
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re:Waar boomschor kopen??
Maak eens een boswandeling  ;) Her en der liggen vast wel omgewaaide of afgezaagde bomen.
Of op andere plekken waar bomen worden gerooid.

Dirk-Jan