Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

PC besturing

Gestart door unimatrix maandag 13 februari 2012, 19:08:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
PC besturing
unimatrix
gast

PC besturing
beste mensen,

ik zit erover na te denken om mijn baan met de PC te besturen. Ik heb C-rails en een mobile station. Een central station is nog net buiten mijn budget... kan iemand mij helpen hoe ik dit zou kunnen aanpakken??

M.V.G.

Ryan
Re:PC besturing
Lid sinds: 2009

offline
Re:PC besturing
koploper? Dat kost niks....
Re:PC besturing
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:PC besturing
maar niet met een Mobile Station, eerst nog even sparen....

Groet, Anne W
Re:PC besturing
Svetlana-KT88
gast

Re:PC besturing
Hallo Ryan

Je zou net als mij gebruik kunnen maken van de oudere control unit 6021 van marklin + een interface 6051; deze heb ik ooit enige jaren terug tweedehands op e-bay gescoort inclusief een bijbehorende transformator voor de 6021. Alles bijmekaar zo,n 225 eurootjes. En misschien dat je ze nu nog goedkoper treft.
Maar er zijn nog vele andere oplossingen zoals MRdirect maar daar heb ik geen verstand van.

spoorse groet

Edzard
Re:PC besturing
dani
gast

Re:PC besturing
inderdaad, MRDirect (gratis) op een ouwe afgedankte PC onder DOS (mijne heeft me op EB*y 5 euro gekost), met een serieel kabeltje naar een oude Delta module (koop je op EB*y voor 10 eurootjes) en met een gewone oude trafo (liefst 30 VA of zo).

Kostprijs voor startsetje : ongeveer 60 euro inclusief materiaal voor serieel kabeltje, 2dehands trafo, afdankertje PC, delta module...

Van MRDirect kan je ook overstappen op DDW maar dan ga je een WINdows pc nodig hebben.

En het voordeel: je koppelt de seriele kabel van de pc af en koppelt je MS-1 in de plaats en de booster versterkt het signaal van de MS1 zodat je meer treinen tegelijk kkan laten rijden.

Wel voor het zekere zorgen dat als e met aparte kringen werkt, je ook de stroom scheidt (met isolatoren) en sleperwippertjes aanbrengt op de overgangsrails.   (zitten mee gerekend in de prijs.   5 euro voor 5 sleperwippers en 2 euro voor setje van 8 isolatoren)
Re:PC besturing
Freak
gast

Re:PC besturing
Citaat van: dani op dinsdag 14 februari 2012, 13:46:05
Van MRDirect kan je ook overstappen op DDW maar dan ga je een WINdows pc nodig hebben.
Voor het gebruik van Koploper heb je al een Windows PC nodig. Op dezelfde PC kun je ook DDW plaatsen. Verder heb je een kleine interface met een Delta control als booster nodig.

CiteerEn het voordeel: je koppelt de seriele kabel van de pc af en koppelt je MS-1 in de plaats en de booster versterkt het signaal van de MS1 zodat je meer treinen tegelijk kkan laten rijden.
Hoe bedoel je met meer ?.

Mvg,
Peter
Re:PC besturing
dani
gast

Re:PC besturing
met "meer" bedoel ik dat je door het gebruik van een booster   (trafo + Delta) meer vermogen op je baan hebt en dus meer treinen tegelijk kan laten rond rijden dan enkel met de voeding van de MS-1  (max 1,2 of 1,9 A   maar met een delta er bij kan je tot 1,9 A extra stroom leveren)
Re:PC besturing
unimatrix
gast

Re:PC besturing
okay bedankt mensen!!! :D ik ga even kijken naar jullie tips!
Re:PC besturing
Lid sinds: 2010

offline
Re:PC besturing
Kijk ook even naar de oplossing van TrainTech: http://info.traintech.nl/index.php?page=prodmrdboost