Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Een dierenhok in de tuin

Gestart door Gerard zondag 12 februari 2012, 15:21:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Een dierenhok in de tuin
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Een dierenhok in de tuin
Dag Gerard.

Bijzonder leuk projektje weer, met genoegen mogen volgen!  :thumbup:

Stukje opbouwende kritiek: ik hoop dat je het gaas aan de voorzijde
nog wat aandacht geeft, want de in vergelijking met de zijkanten ziet
het er wat 'slordiger' uit . . .
Ook hoop ik dat je beseft dat in dit kouwe kikkerlandje een houten dak
weinig kans van slagen heeft. Waarom geen pannendakje: karton van
een kopiëerpapierdoos leent zich hier enorm goed voor weet ik uit ervaring :exclaim:

Was dit trouwens 'zomaar' een projektje, of behoeft het e.e.a. een waakhond?

Groeten,

Erik.

Re:Een dierenhok in de tuin
Citaat van: dani op vrijdag 17 februari 2012, 12:07:48
mag ik suggereren om het dak af te werken met  "roofing" of shingles, Gerard ?  (zwart schuurpapier is een goeie imitatie-dakbedekking)
Dat weet ik en daar heb ik al een aantal daken mee bekleed. Dus op dit hok komen gewoon planken te liggen. (Eronder zit asfaltpapier zullen we maar denken :wink:.)
CiteerVoor de rest alweer een leuk hebbeding voor op de baan !
Dank je.

Citaat van: julian op vrijdag 17 februari 2012, 15:09:02
Woef waf waf,

mauw, mauw

grrrrrsssssggrrrrrrrwraf

mauwgsssssssssssssss

ojee...........
Inderdaad, owjee :eek:.

Citaat van: Charlie op vrijdag 17 februari 2012, 15:23:10
Tijd voor het asiel, Julian????  :mrgreen:
Met 1-1-4 redt je een dier?

Citaat van: martjo op vrijdag 17 februari 2012, 15:38:13
Dat zijn weer mooie vorderingen. :thumbup:
Dank je. Dit kleine projectje gaat als de brandweer :biggrin:.

Citaat van: Nieuwenhuis op vrijdag 17 februari 2012, 22:31:28
Bijzonder leuk projektje weer, met genoegen mogen volgen!  :thumbup:
Dank je wel.
CiteerStukje opbouwende kritiek: ik hoop dat je het gaas aan de voorzijde nog wat aandacht geeft, want de in vergelijking met de zijkanten ziet het er wat 'slordiger' uit . . .
Ik krijg het helaas niet strakker, maar daarom heb ik het hok ook geweatherd: het staat er al een aantal jaren en de hond is al heel wat keren tegen het gaas opgesprongen. Vandaar dat het gaas niet meer zo strak staat. Snappie?
CiteerOok hoop ik dat je beseft dat in dit kouwe kikkerlandje een houten dak weinig kans van slagen heeft. Waarom geen pannendakje: karton van een kopiëerpapierdoos leent zich hier enorm goed voor weet ik uit ervaring :exclaim:
Pannendaken en daken met schuurpapier heb ik al zoveel op mijn baan staan, ik wilde eens wat afwisseling.
CiteerWas dit trouwens 'zomaar' een projektje, of behoeft het e.e.a. een waakhond?
Dit was eigenlijk zomaar een bouwseltje. Maar als er ergens een waakhond nodig mocht zijn is die in no-time beschikbaar :twisted:.

Zoals ik gisteren al zei zou ik de planken in de lengte halveren door ze in te snijden. Dat is nu dus gebeurd:


<de ?planken? zijn in de lengte gehalveerd?>


<? en het hele hok is geweatherd>


<de deur met scharnieren en grendels>

Hierna volgt nog één update en dan is het v.w.b. dit hondenhok weer over en uit.
Re:Een dierenhok in de tuin
Lid sinds: 2010

NS jaren '90

offline
Re:Een dierenhok in de tuin
Prachtig Gerard :thumbup:
Erg leuk weer,

Gr, Myron
Re:Een dierenhok in de tuin
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re:Een dierenhok in de tuin
Dit is in een woord gewoon,  WOEF.  :thumbup:

Gr.  Charlie
Re:Een dierenhok in de tuin
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Een dierenhok in de tuin
Grandioos en de volgende keer zien we een veldje met een jager en zo'n hond?



Groetjes,

Antal
Re:Een dierenhok in de tuin
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:Een dierenhok in de tuin
haha, die hond die ziet met valgen zo z'n ogen te zien  :-)

snik, 1 update nog maar, snik, snel iets verzinnen, anders hoopt 't ge-OH op en dan neem ik straks de hele pagina in beslag waardoor je weer heel veel bij moet gaan lezen terwijl als je snel een idee verzint en een nieuw topic start ik niet meer zulke lange verhalen hoef te schrijven opdat jij weer lang bezig bent met lezen van een tekst die eigenlijk weinig meer met het topic te maken heeft en maar weinig inhoud heeft waardoor de kwaliteit van dit prachtige forum er relatief op achteruit gaat waardoor wij er weer minder leden erbij krijgen omdat wij in waarde gezakt zijn en dit willen we natuurlijk niet en om dit te voorkomen wil ik je erop wijzen dat je weer snel een nieuw idee moet verzinnen om daarbij weer speciaal een nieuw topic te openen zodat wij weer kunnen genieten van de grappen en grollen van het OH-en en natuurlijk de waardevolle inhoud die jij levert door update's te maken waarvan wij o zo veel houden en daarom ook met vele getalen het nieuwe topic als eveneens dit topic meerdere malen te lezen en telkens weer meer detail zien en tevens dubbel liggen van het lachen door al het ge-OH in zo'n topic dat alleen jij kan starten door jou eigen manier van schrijven en prachtige humor om de prachtige zelfgebouwde impulsieve gebouwde gebouwen hier te laten zien van het begin.

zo, dat is me een zinnetje wel. kort samenvatten?

GZD!
Re:Een dierenhok in de tuin
Citaat van: myron777 op zaterdag 18 februari 2012, 14:36:42
Prachtig Gerard :thumbup:
Erg leuk weer,
Dank je, en vandaag helaas de laatste aflevering alweer van deze kleine soap.

Citaat van: Charlie op zaterdag 18 februari 2012, 15:43:38
Dit is in een woord gewoon,  WOEF.  :thumbup:
"WAF", of in mensentaal: "bedankt".

Citaat van: kippenlijntje op zaterdag 18 februari 2012, 16:35:52
Grandioos en de volgende keer zien we een veldje met een jager en zo'n hond?

<filmpje>
Het veldje is er al, nu de jager en de hond nog :biggrin:.

Citaat van: julian op zaterdag 18 februari 2012, 18:13:29
haha, die hond die ziet met valgen zo z'n ogen te zien  :-)

snik, 1 update nog maar, snik, snel iets verzinnen, anders hoopt 't ge-OH op en dan neem ik straks de hele pagina in beslag waardoor je weer heel veel bij moet gaan lezen terwijl als je snel een idee verzint en een nieuw topic start ik niet meer zulke lange verhalen hoef te schrijven opdat jij weer lang bezig bent met lezen van een tekst die eigenlijk weinig meer met het topic te maken heeft en maar weinig inhoud heeft waardoor de kwaliteit van dit prachtige forum er relatief op achteruit gaat waardoor wij er weer minder leden erbij krijgen omdat wij in waarde gezakt zijn en dit willen we natuurlijk niet en om dit te voorkomen wil ik je erop wijzen dat je weer snel een nieuw idee moet verzinnen om daarbij weer speciaal een nieuw topic te openen zodat wij weer kunnen genieten van de grappen en grollen van het OH-en en natuurlijk de waardevolle inhoud die jij levert door update's te maken waarvan wij o zo veel houden en daarom ook met vele getalen het nieuwe topic als eveneens dit topic meerdere malen te lezen en telkens weer meer detail zien en tevens dubbel liggen van het lachen door al het ge-OH in zo'n topic dat alleen jij kan starten door jou eigen manier van schrijven en prachtige humor om de prachtige zelfgebouwde impulsieve gebouwde gebouwen hier te laten zien van het begin.

zo, dat is me een zinnetje wel. kort samenvatten?

GZD!
Zo zeg, dat was weer een heel verhaal, verstopt in één enkele zin :eek:. Ik heb niet het talent om eenzelfde verhaal als antwoord te dichten, dus ik hou het maar even bij deze korte zin: "Helaas is er voor dit hondenhok heen GZD meer. Het is af en afgelopen, over en uit, finito, ende, schluss, enzovoort."

De laatste update alweer en die heeft een dag op zich laten wachten omdat ik voor gisteren een afspraak had met Dennis om naar een kleine modelspoorbeurs in Merksem (een deelgemeente van Antwerpen) te gaan. Dat is al met al een heel gezellige dag geworden.


<met dak>

Of er binnenkort weer een bouwtopic volgt weet ik op dit moment niet. Dit hondenhok is in een opwelling gebouwd naar aanleiding van een foto van Johan. Ik vond dit hondenhok leuk om als tussendoortje even te bouwen. Waar het komt te staan is daarom ook nog niet bekend. Voorlopig gaat het hok met hond even in opslag, wachtend op betere tijden...
Voor de rest van de foto's zie mijn foto-album.
Re:Een dierenhok in de tuin
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re:Een dierenhok in de tuin
Mooi hondehokkie geworden!

Maar goed dat de hond zit opgesloten, kenne we toch nog kebab van die schapen maken  ;)
Re:Een dierenhok in de tuin
Lid sinds: 2011

offline
Re:Een dierenhok in de tuin
Tja, ik kan niet anders zeggen dan dat het weer een geslaagd project is geworden.

groeten Martin
Re:Een dierenhok in de tuin
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re:Een dierenhok in de tuin
Citaat van: Gerard op maandag 20 februari 2012, 13:58:39
Voorlopig gaat het hok met hond even in opslag, wachtend op betere tijden...

Wilt U dan niet vergeten de hond af en toe eten en drinken te geven.  O:-D

Gr.  Charlie
Re:Een dierenhok in de tuin
En uit te laten !!!!!!     >:-D >:-D

groet-jes  Jan
Re:Een dierenhok in de tuin
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:Een dierenhok in de tuin
Citaat van: Charlie op maandag 20 februari 2012, 17:34:08
Citaat van: Gerard op maandag 20 februari 2012, 13:58:39
Voorlopig gaat het hok met hond even in opslag, wachtend op betere tijden...

Wilt U dan niet vergeten de hond af en toe eten en drinken te geven.  O:-D

Gr.  Charlie

bier? of wordt het FG?  :D
Re:Een dierenhok in de tuin
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Een dierenhok in de tuin
Mooi gemaakt en vergeet hem niet! :)

Groetjes,

Antal
Re:Een dierenhok in de tuin
Citaat van: Wijbe op maandag 20 februari 2012, 14:26:18
Mooi hondehokkie geworden!
Dank je, ik heb geprobeerd er iets moois van te maken.
CiteerMaar goed dat de hond zit opgesloten, kenne we toch nog kebab van die schapen maken  ;)
Als ik het niet dacht :sad:.

Citaat van: martjo op maandag 20 februari 2012, 14:48:44
Tja, ik kan niet anders zeggen dan dat het weer een geslaagd project is geworden.
En dat voor een "tussendoortje"...

Citaat van: Charlie op maandag 20 februari 2012, 17:34:08
Citaat van: Gerard op maandag 20 februari 2012, 13:58:39
Voorlopig gaat het hok met hond even in opslag, wachtend op betere tijden...

Wilt U dan niet vergeten de hond af en toe eten en drinken te geven.  O:-D
Hoor ik daar een vrijwilliger :twisted:.

Citaat van: jes op maandag 20 februari 2012, 17:39:14
En uit te laten !!!!!!     >:-D >:-D
En hoor ik daar nog een vrijwilliger?

Citaat van: julian op maandag 20 februari 2012, 20:07:38
Citaat van: Charlie op maandag 20 februari 2012, 17:34:08
Wilt U dan niet vergeten de hond af en toe eten en drinken te geven.  O:-D

Gr.  Charlie

bier? of wordt het FG?  :D
Dat is voor jou een vraag, maar voor mij een weet. Voorlopig denk ik dat de hond gaat leven op water en brood. Opgesloten zit die toch al :lol:.

Citaat van: kippenlijntje op maandag 20 februari 2012, 20:43:00
Mooi gemaakt en vergeet hem niet! :)
Ik beloof niks O:-D.