Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Overweg Viessman en Andreaskruisen

Gestart door vinc zaterdag 11 februari 2012, 18:57:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Overweg Viessman en Andreaskruisen
Beste leden,

Wie kan me in 'Jip en Janneke' taal, liever nog getekend,  uitleggen hoe ik de schakeling van de Adreaskruisen van Viesmann artikel nummer 5060 integreer met de overweg Viessmann 5100.  De overweg moet 3 sporen overbruggen (van beide kanten te benaderen). Met 6 schakelrails van Marklin functioneert dat prima (2 per spoor). In een tweede -andere-  proefopstelling functioneert het Adreaskruis 5060 ook prima met de schakelrail van Marklin en het Viessmann relais 5552. Waar het nu omgaat is de zaak (dus de bomen sluiten en de lampen gaan branden) te integreren. In de beschrijving van de overweg wordt gesproken over het aansluiten van een van de rode draden van de overweg. Maar waaraan?  Wie weet de oplossing?
Vincent
Re:Overweg Viessman en Andreaskruisen
Joh.... leuk, een relais schakeling... zeg, gaat het ook goed als er twee treinen kort na elkaar over verschillende sporen rijden, zodanig dat de bomen dicht moeten blijven? Om jouw probleem op te lossen, kun je die bomen en andreaskruizen niet gewoon parallel aan elkaar aansluiten?

Walter
Re:Overweg Viessman en Andreaskruisen
Heb je een link naar de handleiding van die overweg en de kruizen.
Dan kunnen we zien wat ze bedoelen en een oplossing bedenken.

Gr. Robin
Re:Overweg Viessman en Andreaskruisen
Beste Robin,

Beste Robin,

Bijgaand de links. Ik heb ook een schets gemaakt maar deze is te groot om bij te voegen.

http://www.lemland.nl/Lemland.nsf/dx/Viessmann%20overweg.pdf/$file/Viessmann%20overweg.pdf

een link naar de 5060 Blinkelektronik Viessmann

http://www.rocousa.com/pdffiles/5060.pdf

Groeten.

Vincent


Dank bij voorbaat
Re:Overweg Viessman en Andreaskruisen
Hoi,

de overweg link werkt niet.(tenzij ik zelf de hele regel selecteer.)

je hebt een pb voor die schets.
Re:Overweg Viessman en Andreaskruisen
Vraagje heb je die overweg bomen met die 2 extra rode draadjes?

In dat geval de overweg normaal aansluiten.
Van een boom gaan we de rode draden gebruiken.

Knipperkastje de gele draad loshalen en aan de 1e van de rode extra draden zetten.
Die 2e rode dan op de plaats waar die gele aan de trafo zat. De overweg boom werkt dan als schakelaar.
Bruin van knipper kastje natuurlijk ook in de trafo aansluiten.
Dan zou het nu moeten werken.

Groeten Robin
Re:Overweg Viessman en Andreaskruisen
Beste Hero,

Bedankt voor je tip/mail. Heb het nu uitgeprobeerd met 1 boom en 1 adreaskruis en het werk prima! Ga nog wel even uitzoeken zoals Walter suggereert of de bomen gesloten blijven als 2 treinen kort na elkaar over de verschillende sporen rijden. Maar zover: reuze veel dank.

Vincent
Re:Overweg Viessman en Andreaskruisen
Geen dank.

Als het niet werkt met 2 treinen is daar ook nog wel een oplossing voor te bedenken

Robin.