Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Mobile Booster

Gestart door dani vrijdag 10 februari 2012, 20:27:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Mobile Booster
dani
gast

Mobile Booster
Ziezo , vandaag even nog wat rommel opgeruimd en gerecycleerd...

Omdat de baan nog in aanbouw is en ik soms een stukje traject wil proefrijden, heb ik een ouwe Delta module, een ouwe blauwe 10VA trafo , wat stukjes draad , een C rail die es per ongeluk onder mijn voet was beland en waar een hapje uit was, een plankje en enkele stekkertjes samen in een grote zak gedaan, even geschud, peper en zout er bij, afgekruid met cayenne en Sambal..... en ik heb een mobiele booster.

Ook handig om beneden in de living (warmer dan op zolder)  digitale loko's te gaan testrijden of hellingen uit te testen.

Het resultaat : Trafo en Delta wonen samen op 1 plankje.   Delta is aangepast voor boosterfunctie  (brugje gemaakt tussen I en II ) en via de cinch stekker kan ik 'm aan een Serieel kabeltje hangen dat van de laptop komt.   (ik heb zelfs gedacht om cia een USB serieel kabeltje met de "netbook" te gaan werken en daar  DDW of  MRDirect op te zetten.

Is het nuttig ? misschien...
Is het handig : zeker want 't is "mobiel"

En dan de piccies !
Re:Mobile Booster
dani
gast

Re:Mobile Booster
het zal misschien sommige mensen opgevallen zijn dat beide kabeltjes een mannelijke Cinch stekker hebben en dat dus niet zal passen.   KLOPT !
Maar er komt een F-F koppelstukje tussen, omdat opd e "echte" baan ook met Cinch gewetk wordt en met "vrouwelijke" verdeelblokjes.  Vandaar...