Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Update Peters Zolderbaan bezetmelders aansluiten

Gestart door pseverin zaterdag 22 oktober 2011, 12:15:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Blokken in een keerlus wie helpt
Citaat van: pseverin op zaterdag 05 november 2011, 09:59:55
De langste draad naar de bezetmeldmodule is dan 10 meter.

Volgens mij moet je juist deze draden korter houden om de kans op storingen te verminderen. Dan maar wat langere patchkabels tussen de modules onder de baan.

vriendelijke groet,
Michiel
Re:Bezetmelders in kast bouwen wie helpt?
Hoi Peter,

ik heb alleen ervaring met de baan die ik nu aan het bouwen ben en het lijkt erop dat het gedeelte tussen module en baan gevoeliger is voor storingen van buitenaf van van modules naar de centrale. Ik zou de modules dus zoveel mogelijk netjes verdelen over de baan en op voldoende afstand van de voedingsleidingen. Daarnaast zou ik ook kiezen voor de S88N standaard of voor Loconet maar daar heb ik geen ervaring mee.

Groetjes, John
Re:Bezetmelders in kast bouwen wie helpt?
Beste medeforummers dank voor jullie reactie ik heb hier gemengde reacties dus ik kijk nog wel.
Volgens een verkoper van een Marklinstore moeten de s 88 modules zo dicht bij de cs2 dus ja wat moeten we dan anders dan zelf ondervinden.

Vrgr peter
Re:Bezetmelders in kast bouwen wie helpt?
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:Bezetmelders in kast bouwen wie helpt?
is enkel waar als je de platte kabels gebruikt.Ik heb mijn verbindingen zelf gemaakt met UTP kabel.De draadjes van de melder tot de rail probeer ik zo kort mogelijk te houden en heb daarom de S88 op verschillende plaatsen centraal gezet.Met mijn zelfgemaakte kabels heb ik geen problemen terwijl de langsta 4 meter is.Een voorbeeld vind je op mijn website.
Re:Bezetmelders in kast bouwen wie helpt?
Citaat van: pseverin op zaterdag 05 november 2011, 17:58:52

Volgens een verkoper van een Marklinstore moeten de s 88 modules zo dicht bij de cs2


Zou ik ook zeggen als ik in die winkel stond. Ze hebben bij M* geen lange kabels. :D

Het echte antwoord komt van Tilly en Bellejt. ;)

Gr, Ben.
Re:Bezetmelders in kast bouwen wie helpt?
Citaat van: pseverin op zaterdag 05 november 2011, 17:58:52
Beste medeforummers dank voor jullie reactie ik heb hier gemengde reacties dus ik kijk nog wel.
Volgens een verkoper van een Marklinstore moeten de s 88 modules zo dicht bij de cs2 dus ja wat moeten we dan anders dan zelf ondervinden.

Vrgr peter
Hallo Peter,

Zulke onzin heb ik nog nooit gehoord.
Mijn decoders staan zeker 7 tot 10 mtr. van mijn ECoS, dus of die verkoper kletst uit zijn nek of je moet een ECoS kopen dan heb je er geen last van.
En natuurlijk netwerkkabels gebruiken dan heb je er zeker geen last van.

vr.gr. Günther.
Re:Bezetmelders in kast bouwen wie helpt?
Hoi allemaal ik ga toch voor melders onderde baan moet nu even op zoek naar die adapters en patchkabels.
Bedank voor jullie feedback jullie zijn de mensen van de praktijk, is mij meer waard.

Vr gr Peter
Re:Bezetmelders in kast bouwen wie helpt?
Beste Peter,

Ik gebruik ook die "betere" terugmelders met patchkabels (dus geen Märklin of Viesmann).
Ik zou U ook aanraden om de zgn. diodetruck te gebruiken voor aansluiting van de geisoleerde stukken rails,
lees het hoofdstuk hierover in de Wiki.
Door deze truck heb je terug "stroom" langs beide sporen.
Zeker voor een schaduwstation aan te raden, bij iets vuilere sporen of loks met iets slechtere massa.

Mvg

Olivier
Re:Bezetmelders in kast bouwen wie helpt?
Hallo beste Marklinners ik heb een nieuw schaduwstation uitgelegd op mijn tafel,alleen in wintrack kom het niet uit .
hoe kan dit en hoe los je het op wat doe ik fout ?

Gaarne jullie hulp in wintrack.
ik heb versie 8

hierbij mijn oude plan en het nieuwe.

Alvast mijn dank.

vr gr peter
Re:Wie kan mij helpen bij Wintrack ?
Hoi Peter,

eerst links en rechts de bochten tekenen. Vervolgens klik je met de rechter muisknop het uiteinde van bv de linker bocht aan. Vervolgens kies je de functie "automatisch verbinden" en klik je op het uiteinde van de rechterbocht. Als het goed is krijg je dan een venster en daarin klik je aan "geen s-bochten toegestaan"/ Vervolgens kies je zoeken en het programma doet de rest :)

Groetjes, John
Re:Gisteren naar Miniatuur Wunderland geweest in Hamburg
Hallo allemaal gisteren Miniatuur Wunderland in Hamburg bezocht en dat was in een woord schitterend vooral het nieuwe vliegveld is indrukwekkend 4 uur rondgelopen en nog niet alles gezien.

Heb het e.e.a gefilmd en zal dit deze week plaatsen.

Verder nog niet veel aan de baan gedaan ben bezig met de railzen te knippen en heb de blokverdeling klaar.

Hierna de bezetmelders plaatsen.

Oja ik heb ook nog de hochtiefset van Marklin gekocht.

Morgen weer terug in Nederland


Groeten Peter Severin
Spaghetti trekken
Lid sinds: 2011

offline
Spaghetti trekken
Hoi allemaal weer eens een kleine update laatste tijd veel gewerkt aan het plaatsen van de bezetmelders in totaal 87 stuks.

Alle draden door de tafel geprikt nu nog aansluiten op de s88 modules

Ook mijn baan in Itrain gezet en gisteren weer een rondje kunnen rijden.

A.s zaterdag naar de Itraincursus in Almere bij de Firma Digitaalservice.

Hier een foto van de bezetmelderdraden in totaal 150 meter.




Vriendelijke groeten Peter Severin
Re:Update Peters Zolderbaan bezetmelders aansluiten
Hoi Peter,

dit aansluiten is het leuke werk :D

Wat zie ik, heb je verlichting in de plint van de kastjes gebouwd?

Groetjes, John
Re:Update Peters Zolderbaan bezetmelders aansluiten
Hoi John inderdaad op de plint een led lichtslang gemonteerd vooor de open kasten komen van die geplooide rode gordijnen de zogenaamde tafelrokken.

Ik volg jouw draadje nog steeds goed bezig met je scenery.

Vr gr Peter severin

Re:Update Peters Zolderbaan bezetmelders aangesloten
Hallo 3 railers hier een update het is alweer een tijdje geleden dat ik wat gepost hebt ondertussen zijn er 90 bezetmelders aangesloten een berg problemen met itrain en computers op gelost.

Op het ogenblik rijden er 3 treinen geheel zelfstandig bestuurd door itrain wat een leuk programma .

Nu op alle bezetmelders de diodetruck doen en nog een ringleiding voor de min en plus voor de rails aanleggen dus nog genoeg te doen,

Als dit gebeurd is gaan we beginnen aan de spiraal naar boven.
Re:Update Peters Zolderbaan bezetmelders aansluiten
Hoi Peter,

dat ziet er al netjes uit en het is gewoon een fase waar je doorheen moet ;)

Groetjes, John
Re:Update Peters Zolderbaan bezetmelders aansluiten
Hoi Peter,

Zo jij gaat lekker diodes solderen ga ik nog wat steentjes krassen zijn we toch lekker bezig. :D
Ik zie je morgen avond.

groetjes Martin.