Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

aansluiting overweg :lukt me niet.

Gestart door marklin 81 maandag 06 februari 2012, 19:52:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
aansluiting overweg :lukt me niet.
goedeavond,
bij het aansluiten van mijn overweg met eleckt.bomen en rode lampjes heb ik een probleem .
ik heb alles netjes aangesloten ,het grijze stuk rail in het midden met de rode pijltjes aan de rode bolletjes van de m rail .aan de zijkant van de overweg heb ik een gele draad verbonden en aangesloten .mijn lampjes gaan dan meteen branden en de bomen gaan dicht .als de lok eroverheen rijd gebeurd er helemaal niks?

ik heb wel de gele draad aangesloten op de licht travo van mijn straat lantaarns. zou dit het probleem kunnen zijn?

hoop dat iemand me verder kan helpen .heb al rond geneusd ,maar kan er weinig over vinden.
mvg bas
Re:aansluiting overweg :lukt me niet.
Zeker dat de pijltjes juist staan?



groeten Dylan
Re:aansluiting overweg :lukt me niet.
Bas,

Ik neem aan dat het over een M* overweg gaat, met nummer 7292M.
De rails met de rode puntjes zijn toch wel 1/2 lang?
De 1/1 rails met rode puntjes maken namelijk contact met de massa, waardoor inderdaad de bomen permanent gesloten blijven.

Rob
Re:aansluiting overweg :lukt me niet.
Citaat van: M75 op maandag 06 februari 2012, 20:08:27
Bas,

Ik neem aan dat het over een M* overweg gaat, met nummer 7292M.
De rails met de rode puntjes zijn toch wel 1/2 lang?
De 1/1 rails met rode puntjes maken namelijk contact met de massa, waardoor inderdaad de bomen permanent gesloten blijven.

Rob

ja heb aan een kant een lang stuk spoor en aan de andere kant een half.mvg bas
Re:aansluiting overweg :lukt me niet.
Bas,

Zoek niet verder. Het lange stuk is de boosdoener.
De lange (5115 of 5116) zijn alleen bedoeld om het traject te verlengen en zo de bomen eerder te laten sluiten en/of later te laten opengaan.
Aan het eind van een traject met lange contactrails moet altijd een halve zitten.
Ik hoop dat je hem hebt, dan zal je zien dat het werkt.

Rob
Re:aansluiting overweg :lukt me niet.
Re:aansluiting overweg :lukt me niet.
Citaat van: huub op dinsdag 07 februari 2012, 16:02:51
Zie ook hier:

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=17081.msg277194#msg277194

hallo bedankt allemaal ga het vanavond testen ben heel benieuwd.mvg bas
Re:aansluiting overweg :lukt me niet.
Citaat van: marklin 81 op dinsdag 07 februari 2012, 17:23:28
Citaat van: huub op dinsdag 07 februari 2012, 16:02:51
Zie ook hier:

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=17081.msg277194#msg277194

hallo bedankt allemaal ga het vanavond testen ben heel benieuwd.mvg bas
het is me gelukt ,bedankt voor u ideetjes .nu heb ik nog een vraag ik heb nu aan bijde zijdens van de overweg een half stuk rails met rood puntje .aan een kant komt een wissel en de andere kant een bocht .valt het te maken dat hij hiervoor al dicht gaat.mvg bas
Re:aansluiting overweg :lukt me niet.
Je kan het stuk waar de overweg dicht gaat verlengen door de twee halve "eindrails" los te halen en passende rails tussen te voegen.
Voor zover ik weet gaat dit niet met wissels, aleen maar met de 5115/5116 rails.
Eentje is recht, de ander is rond.
Re:aansluiting overweg :lukt me niet.
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re:aansluiting overweg :lukt me niet.
Er zijn manieren om ook een spoorstaaf van een wissel te isoleren.
Dit is al enkele malen besproken.

Hierbij wordt de spoorstaaf voorzichtig verwijderd, door de lipjes, waarmee de spoorstaaf op de bielzen zijn geklemd, voorzichtig iets open te buigen.
Als de rais kan worden losgewrikt, (voorzichtig; mag niet verbuigen) dan de lipjes nof iets verder open buigen.
Nu dient de losgenomen rails over de volle lengte te worden geïsoleerd door of:
- de spoorstaaf in een krimpkous te schuiven, en dan weer het geheel vastzetten, en daarna de krimpkous boven de lipjes in lengte door te snijden, aan weerskanten van de rail.
- de spoorstaaf dmv lak goed te isoleren, en weer voorzichtig vast te zetten. Hier zie je het minste van, maar is het moeilijkst.

Succes, en misschien komen er nog anderen met goede ideën.

Gr. Marcel