Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

TEES

Gestart door Guusv zondag 05 februari 2012, 22:09:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
TEES
Guusv
gast

TEES
Beste Forumleden
Spui volgaarne de commentaren!!
Misschien doe ik er wel wat mee.... En ik heb er wat meegedaan...zie de resultaten

Groet,
Guus
Re:Mijn 2e testbaan voor Koploper
geen mogelijkheid om te keren..?
alles rijdt altijd dezelfde kant op.
rob
Re:Mijn 2e testbaan voor Koploper
Nee, de locs kunnen beide zijden oprijden.
en ik zie trouwens wel een keerlus
Re:Mijn 2e testbaan voor Koploper
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:Mijn 2e testbaan voor Koploper
Hallo Guus,

goed doordacht door de rijmogelijkheden, wel wat uitgebreid voor een testbaan, nog een doodlopend opstelspoor erbij plannen?

met vriendelijke groet,

Walter
Re:Mijn 2e testbaan voor Koploper
Citaat van: wissels op zondag 05 februari 2012, 23:01:30
Hallo Guus,

goed doordacht door de rijmogelijkheden, wel wat uitgebreid voor een testbaan, nog een doodlopend opstelspoor erbij plannen?

met vriendelijke groet,

Walter
Hoi Walter,
Ja misschien wat te uitgebreid als testbaan. Maar naar mijn idee, genoeg mogelijkheden om Koploper uit te proberen.
Een doodlopend opstelspoor moet denk ik wel mogelijk zijn, echter de rechthoek in het midden is de plek waar ik zit.

Groet,
Guus
Re:Mijn 2e testbaan voor Koploper
Hoi Walter,
Het doodlopende spoor zit er inmiddels bij.
Welgeteld kom ik inmiddels aan 14 blokken

Groet,
Guus
Re:Mijn 2e testbaan voor Koploper
Lid sinds: 2009

Leuke dag in het Spoorweg museum

offline
Re:Mijn 2e testbaan voor Koploper
Hoi Guus, ik denk dat je er nog wel van terug komt, als ik al die passtukjes zie, die kosten je een vermogen, is toch zonde
Misschien toch beter plannen?

Gr Ruud
Re:Mijn 2e testbaan voor Koploper
Ik heb al die rail al...dus dat is het probleem niet!!
Re:Mijn 2e testbaan voor Koploper
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:Mijn 2e testbaan voor Koploper
Hallo Guus,

iets minder ruimte voor jezelf, wel een prima oplossing.

Deze baan wordt een leuke uitdaging vanaf 7 treinen op de baan.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:Welke is het mooiste van de 2 / Mijn 2e testbaan voor Koploper
Beste Forumleden,
Ook dit keer weer enigszins wat hulp om de keuze te maken tussen beide banen.
En natuurlijk ook de verschillen in mogelijkheden

Groet,
Guus
Re:Welke is het mooiste van de 2 / Mijn 2e testbaan voor Koploper
Hoi Guus,

Wat ik niet helemaal begrijp is waarom dit een testbaan is? Het ziet er (bijna) uit als een professionele baan joh!

Ik zou proberen om er een "klassieke acht" van te maken, in ieder geval van het binnenstuk. Dan heb je tenminste 2 keerlussen, wat de speelvreugde alleen maar zal verhogen lijkt me.

Daarnaast zou ook ik helemaal kriegel worden van alle passtukjes, los van of je ze hebt of niet.

Maar nogmaals, dit is dus niet je uiteindelijke baanplan? Wat wil je dan nog allemaal gaan testen, is mijn vraag?
Re:Welke is het mooiste van de 2 / Mijn 2e testbaan voor Koploper
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:Welke is het mooiste van de 2 / Mijn 2e testbaan voor Koploper
Hallo Willem,

er zitten al 2 keerlussen in, let op het spoor aan de linkerkant wat zich splitst.

met vriendelijke groet,

Walter
Re:Welke is het mooiste van de 2 / Mijn 2e testbaan voor Koploper
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re:Welke is het mooiste van de 2 / Mijn 2e testbaan voor Koploper
Hallo GuusV,

Variant 2 kan een trein extra op de baan, je hebt nu een doorgaand spoor losgemaakt van de opstelsporen,

met vriendelijke groet,

Walter
Re:Welke is het mooiste van de 2 / Mijn 2e testbaan voor Koploper
I vote number two!  :D
Re:Welke is het mooiste van de 2 / Mijn 2e testbaan voor Koploper
Ben inmiddels ook al begonnen met nummer two
Re:Het wordt de 2e Baan, met 2 keerlussen
Mijn fout, ik zie inderdaad 2 keerlussen. Mooi verstopt ;-).

Voor de rest vind ik het helemaal niets, maar dat hangt voor een heel groot gedeelte samen met het feit dat ik niet weet wat het doel is. Indien dit inderdaad "zoveel mogelijk treinen laten rijden op zo weinig mogelijk oppervlak in zo afwisselend mogelijke richtingen" is, dan trek ik mijn mening in.
Re:Het wordt de 2e Baan, met 2 keerlussen
Hoi,
Dat kleine oppervlak kan ik niets aan doen, want ik heb niet meer ruimte.
En inderdaad, ik wil zoveel mogelijk treinen, met een lengte tussen 120-140cm in afwisselende richtingen laten rijden.
Ik had natuurlijk nog een eenvoudige testbaan, die ik op dit moment heb, kunnen maken, maar ik wil proberen om toch voor deze baan zoveel mogelijk gebruik te kunnen maken van koploper.

Groet,
Guus
Re:Het uiteindelijke resultaat, met 9 sporig schaduwstation
Dit zal dan mijn uiteindelijke nieuwe baan worden,
met een 9-sporig schaduwstation, waarbij elk spoor een minimale lengte heeft van 150cm


Groet,
Guus
Re:Het uiteindelijke resultaat, met 9 sporig schaduwstation
Hoi Guus.
Een geweldig ontwerp om eens heerlijk met Koploper te stoeien en tegelijkertijd met veel treinen te rijden!
Als testbaan kun je alle mogelijkheden die Koploper biedt mooi toepassen en daarbij heerlijk je locs tentoonstellen.

Veel succes en plezier met baan en Koploper.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Het uiteindelijke resultaat, met 9 sporig schaduwstation
Ik zie in beide ontwerpen naar de toekomst 1 probleem . Hoe gemakkelijk ga je straks als je ouder word nog onder je tafel kunnen naar het commando center?
Re:Het uiteindelijke resultaat, met 9 sporig schaduwstation
Komt tijd, komt raad  :D

Groet,
Guus
Re:Het uiteindelijke resultaat, met 9 sporig schaduwstation
Dag Guus,

In het schaduwstation bovenaan op je tekening liggen nu 3 bundels van 3 sporen.
Onderaan niks, behalve het dalende en klimmende spoor.
Je zou bijvoorbeeld 1 van bovenste bundels 'andersom' aan de onderkant kunnen leggen.
Die is dan wel niet 'direct' meer bereikbaar vanaf het niveau erboven, maar wel vanuit de andere 2 bundels van het schaduwstation, een trein moet dan beneden wel 2 schaduwstations passeren vooraleer weer naar boven te kunnen, maar dat lijkt mij toch geen probleem?
Op die manier zul je op het onderste niveau overal beter aankunnen.
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Groeten,

Franky
Re:Het uiteindelijke resultaat, met 9 sporig schaduwstation
Hoi Franky,

Ik begrijp wat je bedoelt, echter het aantal sporen op mijn schaduwstation wordt dan 1 minder.
Het is juist mijn bedoeling om zo veel mogelijk sporen op mijn schaduwstation te hebben, ondanks de korte ruimte die ik heb.
Normaal gesproken, zou je alle sporen in een ruit leggen. Ik moet om de sporen toch een minimale lengte van 160cm te krijgen 3 ruiten leggen van maximaal 3 sporen.

Groet,
Guus
Re:Het uiteindelijke resultaat, met 9 sporig schaduwstation
Citaat van: Guusv op maandag 27 februari 2012, 21:11:21
Ik begrijp wat je bedoelt, echter het aantal sporen op mijn schaduwstation wordt dan 1 minder.
Dag Guus,

Waarom 1 spoor minder? Je kunt je treinen toch laten 'doorschuiven'? Je kunt evenveel treinen plaatsen, wel zullen er meer treinbewegingen zijn om alle sporen te vullen.

Groeten,

Franky
Re:Het uiteindelijke resultaat, met 9 sporig schaduwstation
Hoi Franky,

Ja dat zou kunnen,
maar er komt nog bij, dat de ruimte aan de onderzijde, op papier iets groter is dan in werkelijkheid.

groet,
Guus
Re:Het uiteindelijke resultaat, met 9 sporig schaduwstation
Dag Guus,

Je zou ook de tussenruimte tussen de bundels onderling een flink stuk kunnen verkleinen.
Nu is je schaduwstation toch veel breder dan strikt nodig?
Daar zul je geen spijt van krijgen denk ik, hoe minder ver je moet reiken hoe makkelijker als er iets mis gaat.

Groeten,

Franky
Re:Het uiteindelijke resultaat, met 9 sporig schaduwstation
Hoi Franky,

ook daar heb ik al wel aan gedacht, echter moet dan over de gaten rijden.
Ik ga eerst test rijden met mijn schaduwstation als tie klaar is, tot ik een ons weeg, om het fout gaan uit te kunnen sluiten.

Groet,
Guus
Re: Het complete banenplan ligt....nu de rest nog
Eindelijk ligt alle rail, heb nagenoeg niks over, moet zelfs nog een paar kleinigheden bijkopen

Na de bovenbaan te hebben aangesloten ga ik binnenkort maar eens rijden op de bovenbaan mbv 6021
Re: Het complete banenplan ligt....nu de rest nog
Hallo Guus.
Nu de hele baan ligt en alles uitgezaagd is, krijg je een mooi overzicht van de ruimte.
Ziet er zeker goed uit en geeft vele mogelijkheden om eens alles m.b.v. Koploper aan te sturen, wel vreemd dat je wisselaandrijvingen nu pas problemen geven, je hebt deze toch al jaren in bedrijf?
Erg leuk om dat "buitenlandse" dieselgeweld al in je schaduwstation te zien staan! ;)

Veel plezier en succes met Koploper en de aankleding van je baan.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Het complete banenplan ligt....nu de rest nog
En dit is het Koploper-tableau

Groet,
Guusv
Re: Het complete banenplan ligt....nu de rest nog
hubba hubba hubba.... nice !!
Re: Het complete banenplan ligt....nu de rest nog
Nice!

Met vriendelijke groet,
Lukas Goes
Re: Het complete banenplan ligt....nu de rest nog
aha een medespoorde met liefde voor nmbs materiaal  :thumbup:
Re: Het complete banenplan ligt....nu de rest nog
Citaat van: reeves op donderdag 09 augustus 2012, 20:27:02
aha een medespoorde met liefde voor nmbs materiaal  :thumbup:
Ja, ondanks dat ik Nl en DB heb blijft NMBS toch het mooiste
Re: Het complete banenplan ligt....nu de rest nog
Ziet er al leuk uit hoor :D  ben benieuwd naar de rest  :thumbup:
Groeten Tim
Re: Het complete banenplan ligt....nu de rest nog
Belgische loks  :) leuke baan!


groeten Dylan
Waar de Kerstvakantie toch ook nuttig voor is
Hoi,

Deze kerstvakantie nuttig besteed, nagenoeg mijn hele baan aangesloten via AJ-S88, 4 blokken van de 42 zitten er nog niet aan. ongeveer 150 meter kabel verder. Op 1 stukje na [ 24215]is de hele baan voorzien van bzm's, daarom heb ik ook 7 AJ-S88's.
Morgen ga ik proberen een film te maken, foto's volgen ook nog.
Vanavond heb ik stil in een hoekje zitten genieten van de locs die om me heen rijden

natuurlijk kan ook ik niet alles alleen, en mijn vraagbaak, een forumlid, heeft mij elke keer weer uit de "brand' geholpen.
Mijn dank daarvoor is groot, maar dat weet hij al [zijn schuur ligt inmiddels vol met bedankjes]

Morgen meer........................

groet,
Guusv
Re: Waar de Kerstvakantie toch ook nuttig voor is
vandaag heel veel film gemaakt...maar het monteren is toch iets meer werk als ik dacht

Wat in het vat zit verzuurt niet [lol]

Voor iedereen de beste wensen voor 2013

Groet,
guusv
Re: Waar de Kerstvakantie toch ook nuttig voor is
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Waar de Kerstvakantie toch ook nuttig voor is
Hallo Guus,

toch maar weer ruimte in de schuur gemaakt....................

Ik ben benieuwd naar de video, en heb geen zin om een jaar te wachten  :D

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Waar de Kerstvakantie toch ook nuttig voor is
Mooi werk Guus! En ik heb ook nog wel tijd vanavond voor een filmpje hoor, tussen de oliebollen door!
Re: Waar de Kerstvakantie toch ook nuttig voor is


Er zal nog heus wel meer film komen, als alles perfect loopt van mijn testbaan

menigeen zal zeggen Testbaan? ja, testbaan, beetje uit de hand gelopen qua mogelijkheden maar toch een opstapje naar een tzt groter te maken project.

groet,
Guus
Re: Waar de Kerstvakantie toch ook nuttig voor is
asje me nou... als dit een testbaan is dan kijk ik al reikhalzend uit naar het opvolgproject.  Ga je een MiWuLa nabouwen ?
Mooi materieel heb je daar rijden trouwens ook.   
Re: 1e Filmpje van Testbaan aangestuurd met Koploper
Zie net zelf dat de film heet "de Testaan"
heb ik in ieder geval een naam voor mijn baan  :D :D :D
Re: Waar de Kerstvakantie toch ook nuttig voor is
Citaat van: dani op dinsdag 01 januari 2013, 13:40:14
asje me nou... als dit een testbaan is dan kijk ik al reikhalzend uit naar het opvolgproject.  Ga je een MiWuLa nabouwen ?
Mooi materieel heb je daar rijden trouwens ook.
Qua materiaal, Br111's, Br151, altijd mooi
en qua grotere baan, de ruimte waar ik zit...het is om me heen, en net allemaal iets te krap

Groet,
Guus
Re: 1e Filmpje van Testbaan aangestuurd met Koploper
Ha die Guus.
Ja, het is altijd weer veel werk om van een aantal opnames een mooie film te monteren! :roll:
Maar gelukkig is het resultaat uitstekend en ook het mooie materieel laat zich uitstekend bekijken.
Als testbaan is dit toch wel één van de fraaiste en uitgebreidste die ik gezien heb maar ziet er allemaal prima uit.

Veel plezier en succes met de volgende "test" update! :D
Natuurlijk ook nog de beste wensen voor een geweldig 2013.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: 1e Filmpje van Testbaan aangestuurd met Koploper
Citaat van: AlbertJan op dinsdag 01 januari 2013, 16:31:18
Ha die Guus.
Ja, het is altijd weer veel werk om van een aantal opnames een mooie film te monteren! :roll:
Maar gelukkig is het resultaat uitstekend en ook het mooie materieel laat zich uitstekend bekijken.
Als testbaan is dit toch wel één van de fraaiste en uitgebreidste die ik gezien heb maar ziet er allemaal prima uit.

Veel plezier en succes met de volgende "test" update! :D
Natuurlijk ook nog de beste wensen voor een geweldig 2013.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Hoi AlbertJan,

Wat even bij jouw komen kijken naar de "Lux" allemaal niet teweeg heeft gebracht [ in de positieve zin van het woord]
Persoonlijk vind ik de film nog niet echt supergeslaagd, maar er zullen er zekers meer komen
Als testbaan is deze wel uitgebreid, en ik wil ook proberen zoveel mogelijk mogelijkheden doen met Koploper alvorens ik met de nog te tekenen baan begin.
Behalve de 7 AJ-S88's ligt er ook zo'n 200meter kabel.
Van de 42 blokken moet ik er nu nog 4 aansluiten.

Overigens van harte gefeliciteerd met je verjaardag, beter te laat dan nooit en
ook nog de beste wensen voor 2013

Groet,
Guusv
Re: 1e Filmpje van Testbaan aangestuurd met Koploper
Hoi Guus,
mooi filmpje hoor! Wat ik me nu wel afvraag is of je een station en enigszins 'echt' aandoende spoorlijn gaat aanleggen of zoveel mogelijk rijmogelijkheden. Je hebt nu best wel weinig ruimte over voor een fatsoenlijk station, waar je wel het materiaal voor hebt (zelfs 2 van die mooie 103-en!!).

Vriendelijke groet

Frank
Re: 1e Filmpje van Testbaan aangestuurd met Koploper
mooi filmpje en er zit ook zeer mooi materiaal tussen(alle voor mijn smaak he ;)   )
Re: 1e Filmpje van Testbaan aangestuurd met Koploper
Citaat van: frank-103 op woensdag 02 januari 2013, 00:16:39
Hoi Guus,
mooi filmpje hoor! Wat ik me nu wel afvraag is of je een station en enigszins 'echt' aandoende spoorlijn gaat aanleggen of zoveel mogelijk rijmogelijkheden. Je hebt nu best wel weinig ruimte over voor een fatsoenlijk station, waar je wel het materiaal voor hebt (zelfs 2 van die mooie 103-en!!).

Vriendelijke groet

Frank
Frank,
Ik weet het, daarom schrijf ik ook steeds, dit is mijn testbaan...mijn uiteindelijke baan, zal ruimer van opzet zijn, waardoor er ook ruimte komt voor een fatsoenlijk station.
Niet eens zozeer meer rails, maar gewoon ruimer, echter dit kamertjes is daar veel veel te klein...
Ik moet wachten tot mijn oudste zoon klaar is met zijn studie ofwel al eerder op zichzelf gaat wonen [hij is nu 21]

Groet,
Guus
Re: 1e Filmpje van Testbaan aangestuurd met Koploper
Citaat van: bartv op woensdag 02 januari 2013, 00:57:55
mooi filmpje en er zit ook zeer mooi materiaal tussen(alle voor mijn smaak he ;)   )
Dank je,
en dat materiaal...ik ben net zolang bezig geweest alles door te verkopen en te kopen met wat ik wel en niet mooi vind.
Dit filmpje bestond dus uit Duits materieel. Vanavond wil ik het Nederlandse spul er op zetten, en ook film maken...en van het weekend denk ik het Belgische/Luxemburgse...maar van het weekend wil ik ook de laatste 4 blokken aansluiten...

Groet,
Guusv