Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Türingen rondrit stoom in herfstkleuren en Winterdampf mooie winterstoom beelden

Gestart door AnalogDriver zaterdag 04 februari 2012, 21:29:09

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Türingen rondrit stoom in herfstkleuren en Winterdampf mooie winterstoom beelden
Deze kwam ik tegen op youtube.

Prachtige (profi) camerawerk met 3 cilinder 03 1010 en een 41er oliestook, met veel herfstkleuren.

http://www.youtube.com/watch?v=F-eKjQxfRug
Re:Türingen rondrit stoom in herfstkleuren
Het zou zomaar een 'Kloefeld-ritje' kunnen zijn! ;)

Mooi stukkie film, echt van genoten! :D Scenes vanaf de voetplaat zijn altijd mijn favoriet. Ik kijk graag naar hoe anderen hun machine bedienen, is altijd heel erg interessant! Ik geloof dat het voor de reiziger ook wel een aardige rit moet zijn geweest! Door de forse trein hebben ze goed kunnen genieten van fraaie muziek van de locomotief! :P

Groet,
Vincent
Re:Türingen rondrit stoom in herfstkleuren
Ik vind het een erg leuke film.
Bedankt heb er erg van genoten.

groeten Tony :P :P :thumbup:
Re:Türingen rondrit stoom in herfstkleuren
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Türingen rondrit stoom in herfstkleuren
Mooi reportage, die Br 042/41 is echt een mooie lok, zeker als je hem in 1:87 hebt. :D
Re:Türingen rondrit stoom in herfstkleuren
Schitterende film, echt zitten genieten :thumbup:

Vraag van een stoomleek aan de kenners alhier : het verschil in uitstoot witte rook en pikzwarte rook, is dat arbeidsslag (bij klimmen bv) en stationairtslag (uitloop helling af bv) ?

Mvg Gert
Re:Türingen rondrit stoom in herfstkleuren
MMM
Machtig Mooie Movie :important:
De 42er "weet wel van walmen". ;)
Re:Türingen rondrit stoom in herfstkleuren
Citaat van: v200marklin op zondag 05 februari 2012, 17:26:00

Vraag van een stoomleek aan de kenners alhier : het verschil in uitstoot witte rook en pikzwarte rook, is dat arbeidsslag (bij klimmen bv) en stationairtslag (uitloop helling af bv) ?

Mvg Gert

Nee, dat verschil is net kolen op het vuur gooien, of bij een oliestook zoals deze 042 (=41er oliestook in DB nummering), net de oliekachel (branders) vol aan zetten. :D  
Afhankelijk van de kwaliteit kolen en olie komt daarbij veel roet vrij.   B)
Met zonder roetfilter, zeg maar.  

Daaraan zie je ook dat de stoker bezig is het vuur op te stoken, bijv. net voor vertrek.

Hajo
Re:Türingen rondrit stoom in herfstkleuren
Hajo,

duidelijk, dus die olie zit dan in dat tankwagonnetje achter de tender ?

Mvg Gert
Re:Türingen rondrit stoom in herfstkleuren
Bedankt voor de tip Hajo :thumbup:   Mooie film.
Re:Türingen rondrit stoom in herfstkleuren
Citaat van: v200marklin op zondag 05 februari 2012, 18:17:16
die olie zit dan in dat tankwagonnetje achter de tender ?
Volgens mij(n bescheiden mening) zit daar water in en bevindt de stookolie zich in de olietender.
Re:Türingen rondrit stoom in herfstkleuren
Citaat van: nobody op maandag 06 februari 2012, 00:49:51
Citaat van: v200marklin op zondag 05 februari 2012, 18:17:16
die olie zit dan in dat tankwagonnetje achter de tender ?
Volgens mij(n bescheiden mening) zit daar water in en bevindt de stookolie zich in de olietender.

Lijkt me ook zeer logisch, nu ik het zie staan ;)

Mvg Gert
Re:Türingen rondrit stoom in herfstkleuren
Wat een prachtige film, 24 minuten genieten!  :thumbup:
Re:Türingen rondrit stoom in herfstkleuren en Winterdampf mooie winterstoom beelden

En gezien de winter momenteel, hier een passende film vol winterse stoom-beelden.

http://www.youtube.com/watch?v=0dg7fb71HT4

Prachtig hoe op 5:30 die trein op het besneuwde station aankomt en eerder de 41er door het sneeuwlandschap.