Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

HSI-88 uitlezen via Itrain / COM-poort

Gestart door Daan zondag 29 januari 2012, 15:47:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
HSI-88 uitlezen via Itrain / COM-poort
Hoi allemaal,

Ik heb vandaag de HSI-88 aangesloten op een Windows 7 pc via de gewone seriele poort.

Ik heb met putty geprobeerd communcatie op te zetten naar de HSI, en dat lukt opzich wel. Alle commando's geven netjes een respons.

Ook heb ik de terugmeldmodules aangesloten met ftp kabel. Echter de referentie spanning is nog niet aangesloten op die modules.

Als ik nu het aantal modules wil uitlezen doet hij t niet en "reset"  de HSI. Het controle lampje gaat dan ook uit.
Ik moet de spanning eraf halen om de module weer aan te zwengelen.

Zodra ik Itrain opstart en op connect klik, wil hij niet verbinden. Komt dat door dat itrain ook meteen de modules uitleest?

Moet de referentiespanning perse aangesloten zijn om de aanwezigheid van de modules zelf te kunnen checken?

Groeten,

Daan

p.s. aangezien hij het wel doet als ik de spanning eraf gooi en putty open, neem ik aan dat de compoort zelf in orde zou moeten zijn.
Re:HSI-88 uitlezen via Itrain / COM-poort
heb je de masssa van je ref spanning verbonden met je baan massa
Re:HSI-88 uitlezen via Itrain / COM-poort
bovendien als je putty gebruikt dan moet je even een "t" commando geven voordat je putty afsluit  zodanig dat er een t0 response komt in putty om de hsi88  in de juiste modus te zetten
Re:HSI-88 uitlezen via Itrain / COM-poort
of alles ff helemaal uitzetten, soms blijven com poorten in gebruik staan
Re:HSI-88 uitlezen via Itrain / COM-poort
daan, als er suggesties worden gedaan is het ook leuk te horen wat de status is ...

mvg koen
Re:HSI-88 uitlezen via Itrain / COM-poort
HI Koen,

Ja,was dit topic helemaal vergeten, ik ga dit weekend proberen wat er gebeurt als de referentie spanning wel aangesloten is.

Bedankt voor de tips.

groetne,

Daan