Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Aansluiten Viessmann 5221 module

Gestart door Hans 2.0 TDI zondag 29 januari 2012, 10:12:43

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Aansluiten Viessmann 5221 module
Lid sinds: 2011

C-railer

offline
Aansluiten Viessmann 5221 module
Beste mensen,

Om mijn baan te beveiligen via blokken heb ik een aantal Viessmann 5221 modules gekocht (zijn onderweg). Als het goed is treden ze niet in werking omdat ik lange blokken maak, maar veiligheid boven alles  :D. Bovendien kan er een sein aan gehangen worden en dit staat natuurlijk ook wel weer leuk op de baan.

Hoe de beveiliging werkt is me duidelijk maar zat even de handleiding door te lezen en als ik het goed begrijp wordt de 5221 op een aparte trafo aangesloten (er staat een gele en bruine draad afgebeeld). Uit mijn verleden weet/wist ik niet beter dat een module zoals genoemd werd gevoed via de baanspanning. Kan ik de 5221 dus ''gewoon'''aan een trafo 60052 hangen?

Met vriendelijke groet,

Hans

Re:Aansluiten Viessmann 5221 module
Hallo hans,

De 5221 kun je met een gewone 16V AC trafo voeden.

Mvg,
Peter
Re:Aansluiten Viessmann 5221 module
Hallo Peter,

Bedankt voor je reaktie. Weer wat geleerd  :).

Groet, Hans
Re:Aansluiten Viessmann 5221 module
Beste,

Ik heb vandaag een Viessmann 5221(seinmodule met treinbeinvloeding)  proberen aan te sluiten maar wat ik ook probeer, trein komt niet van z'n plaats door middel impuls van schakelrail. Bij verder lezen van de manual zie ik nu dat bij digitaal bedrijf er een magneet artikel decoder nodig zou zijn? Mijn locs rijden inderdaad digitaal via een MS2. Zou dit de reden kunnen zijn dat de 5221 niet werkt zonder genoemde decoder?

De module wordt gevoed via 16V trafo (60052) maar heb het idee dat dit niet werkt in combinatie met digitaal bedrijf. Wie weet raad?

Alvast bedankt, Hans
Re:Aansluiten Viessmann 5221 module
Probleem is opgelost, zelf iets over het hoofd gezien.... :?