Beste forumleden,
De analoge Br 03 word om gebouwd met een 5 polige motor en een esu 4.0 decoder.
Het slachtoffer.
Eerst het binnen werk van Loc en tender zichtbaar maken.
Motor er uit en deze is lang niet schoon gemaakt.
De wiellen ook niet, zo te zien.
De hele Loc uit elkaar en schoon gemaakt.
Diverse tests gedaan met led verlichting en deze kwam er het beste uit.
Bollekant van een warmwitte led gezaagt, gepolijst en zo tegen de licht geleider aan gemaakt dmv een stukje krimpkous.
Om licht lekkage te voor komen licht geleider in gepakt in alu. folie.
Stekkertje voor de verlichting gemaakt.
Verlichting even testen.
Nieuwe motor er in en de kabeltjes vast getaped.
Helaas geen foto van de tender met decoder, was weer te snel.
En hier staat de dame dan, klaar voor het digitale stoomtijdperk.
Later komt er nog een relais in de tender, die de binnen verlichting van de rijtuigen moet schakelen.
Dus dat wordt nog vervolgd.
Eerst maar eens een proefrit maken.
De tender van de BR 03 wordt al door uit de rails gedrukt in de zelfde bocht.
Daar moest een oplossing voor komen, maar eerst het probleem onder zocht.
Naar mijn mening gaan in dit geval de ouderwetse beugel koppeling van de tender niet samen met de kort koppeling van het rijtuig.
Dus een kortkoppeling aan de tender maken.
Eerst een kortkoppeling met houder van een donor wagon gehaald.
De koppeling met houder.
Op maat maten en vast zetten aan draaistel van de tender.
Alles weer gemonteerd.
Proefrit gemaakt en geen ontsporingen meer
Nog eentje dan, om dat ze zo mooi is.
Groetjes Jac.