Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Langs de muur baan.

Gestart door Railbouw Leerdam vrijdag 27 januari 2012, 03:29:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Langs de muur baan.
Lid sinds: 2010

offline
Re: Langs de muur baan.
Zozo veel/mooi materiaal heb je daar kan ik echt van genieten. De beul (6300 serie) is zeer mooi :thumbup:
Re: Langs de muur baan.
prachtige collectie al tot dus ver.   altijd genieten van zo'n foto's, en is de kwaliteit soms wat mindert dat deert de pret niet !
Re: Langs de muur baan.
Railbouw Leerdam
gast

Re: Langs de muur baan.
@ Davio: Bedankt voor je compliment! Ik ben zelf ook heel blij met de 6300!

@ Dani: Materiaal om te rijden heeft voorrang gehad op de aanschaf van een goede camera... Maar die komt er ook nog wel een keer
Re: Langs de muur baan.
Hoi Dieuwe,

Goed idee, baan langs de muur.
Kun je steeds een muur erbij pakken tot je helemaal rond rijdt!
En dan een niveau erbij. En nog een. En nog een...
The sky is the limit.
Kijk maar op mijn draadje.

Gr. Leo
Re: Langs de muur baan.
Railbouw Leerdam
gast

Re: Langs de muur baan.
In welk draadje kan ik je vinden Leo?

Groeten!
Re: Langs de muur baan.
NS-Kevin
gast

Re: Langs de muur baan.
ik zag net dat je een linkje in mijn topic hebt achter gelaten. en even gekeken, je baan heeft zeker wat ideeen gegeven, en daarnaas wat een mooie collectie aan treinen heb je en het verhaal op het begin is ook mooi! :D 2 sprinter, 2 hondekoppen.... sta te kwijlen.... gaaf!
Re: Langs de muur baan.
Railbouw Leerdam
gast

Re: Langs de muur baan.
Dank je Kevin, ik doe mijn best om een mooie collectie op te bouwen. Die treinstellen heb ik dubbel om zo een wat langere trein op de baan te hebben. Dat is ook het plan achter de baan... Lange treinen.

Succes met het zoeken naar je ultieme baanplan!

Groeten,
Dieuwe
Re: Langs de muur baan.
NS-Kevin
gast

Re: Langs de muur baan.
zeker maar alleen al het feit dat je er 2 achter elkaar hebt is erg nice, zou ik ook wel willen :P
Re: Langs de muur baan.
Railbouw Leerdam
gast

Re: Langs de muur baan.
De hondekoppen waren makkelijk aan elkaar te koppelen, een philotrain scharfenberg koppeling setje kost iets van  ? 10,- en bouw je in een paar minuten op je hondekop. Nu hoop ik dat Piko nog met een hondekop 4-tje komt, in IC kleurstelling, dan ben ik helemaal blij!

Groeten
Re: Langs de muur baan.
NS-Kevin
gast

Re: Langs de muur baan.
ja ik weet het van die koppelingen, vind ik erg gaaf.... ooit  >:-D
en over dat 4tje, geef ik je helemaal gelijk in!
Re: Langs de muur baan.
Railbouw Leerdam
gast

Re: Langs de muur baan.
Ik had al een 4-tje gezien gemaakt door Frank Oude Elferink op het Groterdam-project.. Daar ga ik van kwijlen..Maar je moet wat te wensen overhouden toch? Eerst maar even wachten op Roco met plan V en T. Ik ga ze beide aanschaffen..
Re: Langs de muur baan.
NS-Kevin
gast

Re: Langs de muur baan.
 8o 8o 8o 8o 8o 8o KWIJL!!!!! je hebt zowat al mijn favoriete loks/treinen op je baan of op je verlanglijstje XD niet te geloven XD ben benieuwd als je ze hebt!
Re: Langs de muur baan.
Railbouw Leerdam
gast

Re: Langs de muur baan.
Dan denk ik dat jij ook een voorkeur hebt voor Nederlands materieel  :thumbup: Maar ik denk dat jij ook niet mag klagen over je collectie.. Ik ga binnenkort ook de Piko Spurt van Arriva aanschaffen, die rijdt dagelijks langs mijn huis. Dus ja die moet dan toch ook in 1:87 in de collectie zitten. Maar wat is jouw wensenlijstje dan nog?
Re: Langs de muur baan.
NS-Kevin
gast

Re: Langs de muur baan.
inderdaad, ik mag ook niet klagen :D
inderdaad vind ik nederlands materieel erg mooi.

dit is mijn lijstje
-Marklin Koploper
-DDM
-Plan V
-Plan T
-Plan U
-Mat 54 (liefts 2stuks achter elkaar :P) (ik heb de mijne net verkocht om een sprinter te kunnen kopen)
-sprinter
-Mak 1206 in grijs/gele kleurstelling.
-DHG 500 in grijs/gele kleurstelling.
-Sik
-Railion 204
-Motorpost

en ik heb nu
-NS1700
-Hippel
-6500
en nog een aantal Duitse loks waaronder stomers die gaan rijden als museum treinen zoals mijn BR01.10 en mijn BR01.150 :D
en ik ben nu bezig dus om een sprinter te kopen :D
Re: Langs de muur baan.
Railbouw Leerdam
gast

Re: Langs de muur baan.
Ja de plan U moet ik ook nog zien te vinden, liefst de Karst Drenth uitvoering, maar dat zal niet meevallen... De Sik moet er ook nog komen en het liefste 3x NS 6400..
Re: Langs de muur baan.
NS-Kevin
gast

Re: Langs de muur baan.
staat een Plan U op marktplaats
Re: Langs de muur baan.
Railbouw Leerdam
gast

Re: Langs de muur baan.
Klopt een rode.. Ik zoek een gele.. Die op MP is gemaakt door frank oude elferink.. Ook een goede bouwer!

Als ik ooit nog een als deze kan vinden: http://www.hetgroterdamproject.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=639:een-plan-u-van-karst-drenth&catid=69:exclusieve-modellen&Itemid=126

Dan ben ik wel happy!
Re: Langs de muur baan.
Railbouw Leerdam
gast

Re: Langs de muur baan.
Ik zag dat ik mijn sprinters nog niet gepost had..
Re: Langs de muur baan.
NS-Kevin
gast

Re: Langs de muur baan.
3 !!!!!?????  :O  :D :D
Re: Langs de muur baan.
Lid sinds: 2011

offline
Re: Langs de muur baan.
Citaat van: NS-Kevin op woensdag 20 juni 2012, 09:42:40
3 !!!!!?????  :O  :D :D

eentje is ook zomaar wat...  :)
Re: Langs de muur baan.
Railbouw Leerdam
gast

Re: Langs de muur baan.
1x een dummy.. Die is voor spitsversterking :D Ik kon laatst een sprinter overnemen van een collega voor een mooi prijsje.. Heeft wel wat toch? Moet de dummy nog van sleper en verlichting voorzien, beide aangedreven stellen hebben een LED upgrade gehad, nu de dummy nog.. Als je goed zoekt kan je een sprinter voor ? 60-70 op de kop tikken, dat is niet te duur..
Re: Langs de muur baan.
NS-Kevin
gast

Re: Langs de muur baan.
dat is zeker niet te duur maar waar vind je ze dan voor zulke prijzen, en zijn die digitaal en 3rail al voor die prijs????
Re: Langs de muur baan.
Railbouw Leerdam
gast

Re: Langs de muur baan.
Marktplaats in de gaten houden, maar voor dat geld zijn ze nog wel 2-rail analoog. Maar in principe als je er 2 wilt, heb je aan 1 aangedreven sprinter genoeg. Je zou nog spanningsvoerende koppelingen kunnen gebruiken voor wat functies. En ombouw is eigenlijk ook niet duur/moeilijk.

Soms kan je geluk hebben, ik had mijn 1e sprinter voor ? 55,- 3-rail digitaal. Vorige eigenaar werd er gek van, rijeigenschappen waren waardeloos, maar dit heb ik goed op kunnen lossen met wisselstroomwielen.. ;) :D
Re: Langs de muur baan.
NS-Kevin
gast

Re: Langs de muur baan.
ik ben niet handig in ombouwen enz. :( maar inderdaad, gewoon als dummy is slim!

met je 1e sprinter heb je veel geluk! dat soort dingen kom ik nooit tegen :P
Re: Langs de muur baan.
Railbouw Leerdam
gast

Re: Langs de muur baan.
Stug door blijven zoeken!  :thumbup:
Re: Langs de muur baan.
NS-Kevin
gast

Re: Langs de muur baan.
ik weet het maar meestal kom je dat soort dingen tegen als je iets echt wilt hebben betaal je meestal meer maar goed, ik zag dat je ook een hippel had?
Re: Langs de muur baan.
Railbouw Leerdam
gast

Re: Langs de muur baan.
Ja die heb ik ook ja, was ook 2-rail, was binnen 3 uurtjes prutsen 3-rail digitaal. Vind ik een leuk lokje :thumbup:
Re: Langs de muur baan.
NS-Kevin
gast

Re: Langs de muur baan.
ik heb er ook een, van roco in wisselstroom uitvoering maar hij rijd voor geen meter.....  :thumbdown:
Re: Langs de muur baan.
Railbouw Leerdam
gast

Re: Langs de muur baan.
Nee? Wat doet hij dan?
Re: Langs de muur baan.
NS-Kevin
gast

Re: Langs de muur baan.
hij reageert bijna niet, soms rijd hij een centimeter en daar houd het dan ook weer mee op
Re: Langs de muur baan.
Railbouw Leerdam
gast

Re: Langs de muur baan.
Dan moet je kijken of de sleper goed afgesteld staat en dat je wielen goed schoon zijn voor de massa. Die van mij rijdt prima namelijk..
Re: Langs de muur baan.
NS-Kevin
gast

Re: Langs de muur baan.
nee is bekend probleem moet je em uit elkaar halen en iets veranderen ofzo :S weet alleen niet hoe dat werkt XD
Re: Langs de muur baan.
Railbouw Leerdam
gast

Re: Langs de muur baan.
Er is inderdaad een serie hippels met een massa probleem, maar het is wel op te lossen hoor!
Re: Langs de muur baan.
Railbouw Leerdam
gast

Re: Langs de muur baan.
Re: Langs de muur baan.
veldkamp
gast

Re: Langs de muur baan.
Hoi Diewe,
Iedere keer als ik je draadje lees dan ben ik jaloers op de eenvoud van je spoor. Ik begrijp dat je geen banenplan hebt maar is het mogelijk dat je de afmetingen geef van je kamer 8o En kun je  een foto produceren van je station zonder loks >:-D
Dat maakt het voor mij makelijker om het evt na te bouwen :D :D :D :D :D :D.

gr erik
Re: Langs de muur baan.
Railbouw Leerdam
gast

Re: Langs de muur baan.
Natuurlijk kan ik je de maten geven: Het lange stuk is +/- 7m en het stuk de bocht om is nu +/- 3m. Ik zit op de zolder, alleen heb ik daar meer boys toys dan treinen  :D Dus benut ik de ruimte zo effectief mogelijk. De foto zal ik voor je maken, alleen moet ik dan wel even 6 lange sporen leegrijden.. >:-D
Re: Langs de muur baan.
Railbouw Leerdam
gast

Re: Langs de muur baan.
Nou erik, speciaal voor jou: een foto vol en een foto leeg  :) Ik moet er wel bij zeggen dat dit nog niet definitief is, het is nog een testbaan.. Later pas ik het stations gedeelte nog aan..
Re: Langs de muur baan.
veldkamp
gast

Re: Langs de muur baan.
Diewe, bedankt voor de mooie overzicht foto's. Wat moet het heerlijk zijn om een spoor te kunnen leggen van 7meter lengte :D
Hier moet ik me behelpen met krap 3meter lengte. 
Ik ga toch eens nadenken of ik te samen met een spiraal ook aan deze onwijs lange rijwegen kan komen.
In ieder geval bedankt en ik kom er op terug >:-D



gr erik
Re: Langs de muur baan.
Railbouw Leerdam
gast

Re: Langs de muur baan.
Ik ben er inderdaad blij mee, maar dit is nog niets in vergelijking met Tilly(john) zijn baan. 8o Kan je niet diagonaal wat maken? dat geeft weer net wat meer ruimte.. Succes met het plannen maken!

Groeten,

Dieuwe
Re: Langs de muur baan. (Filmpje)
Railbouw Leerdam
gast

Re: Langs de muur baan. (Filmpje)


Filmpje!
Re: Langs de muur baan.
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re: Langs de muur baan.
Wauw, wat een mooi materieel zeg! Mag je zeker wel trots op zijn! :)

Veel plezier ermee, maar dat zal wel lukken denk ik :D  >:-D >:-D

Groetjes Daniƫl
Re: Langs de muur baan.
Railbouw Leerdam
gast

Re: Langs de muur baan.
Bedankt! Ja mij hoor je niet klagen.. Maar er kan altijd meer bij  :-)
Re: Langs de muur baan. Nieuwe filmpjes
En een nieuw filmpje, ik heb maar besloten even een hele lange trein te laten rijden..  >:-D



En nog een flimpje uit een andere hoek..



Ik had al een tijdje niet gereden dus even de baan weer schoonrijden  :-)
Re: Langs de muur baan.
ik telder er dacht ik 16 en een flinke loko...
MOOI , da's al een stammetje hee ;-)
Re: Langs de muur baan.
Railbouw Leerdam
gast

Re: Langs de muur baan.
Goed geteld Dani! inderdaad 16 stuks.. Ik denk ik koppel alle stammetjes die ik heb achter mekaar..  >:-D Misschien ga ik het nog wel een keer doen maar dan met de DDM-1 Stam erbij dan kom ik aan 24 stuks..

Gr. Dieuwe
Re: Langs de muur baan.
Railbouw Leerdam
gast

Re: Langs de muur baan.
Zo..... Uche uche ff het stof eraf...

Tijd niks gepost.. wil niet zeggen dat alles stil staat.. De baan is volledig C-rail nu en draait geheel automatisch met koploper. Het is nog steeds een testbaan, de plannen voor het definitieve ontwerp zitten nog ergens in mijn hoofd. Dat komt nog wel..(een keer  :P).

Dit neemt niet weg dat er niet gereden wordt.. Vandaar even een paar filmpjes voor de liefhebbers.





Is niet heel bijzonder, zeker niet gezien de prestaties van anderen, maar toch wou ik het even delen.

Gr. Dieuwe

Re: Langs de muur baan.
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Langs de muur baan.
Citaat van: Railbouw Leerdam op donderdag 19 december 2013, 21:53:46
Is niet heel bijzonder, zeker niet gezien de prestaties van anderen, maar toch wou ik het even delen.
Dat is het wel.  :thumbup: Je hebt het toch maar voor elkaar gekregen om alles aan te sturen met Koploper. B)
En dat is ook niet voor een ieder weggelegd.
En een ieder bouwt wat hij of zij kan met de kennis, kunde, middelen, ruimte, gereedschap, tijd en niet te vergeten geld die men tot zijn beschikking heeft.

Dirk-Jan
Re: Langs de muur baan.
Railbouw Leerdam
gast

Re: Langs de muur baan.
Hoi Dirk-Jan,

We doen allemaal ons best, maar de aansturing met koploper was niet zo moeilijk met wat hulp van het forum  ;).
De definitieve baan zal meer uitdagingen hebben, alhoewel dit ook een langs de muurbaan wordt, dus scenery zal meevallen.. Alleen meer rijlengte en meer opstelcapaciteit (lees:schaduwstation).

Gr. Dieuwe
Re: Langs de muur baan.
Railbouw Leerdam
gast

Re: Langs de muur baan.
Zo... Ik heb wat met stof op mijn draadje. Laatste maanden weinig aan de baan gedaan, wel wat nieuw materieel aangeschaft. Ook heb ik koploper wat verder gefinetuned. Dus weinig nieuws. Maarrrr.. Wel weer wat filmpjes voor de liefhebbers.

Gr. Dieuwe





Re: Langs de muur baan.
Lid sinds: 2008

offline
Re: Langs de muur baan.
Leuke filmpjes Dieuwe.
Leuke treinen rijden er op je baan. :P

Tony