Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Langs de muur baan.

Gestart door Railbouw Leerdam vrijdag 27 januari 2012, 03:29:11

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Langs de muur baan.
Railbouw Leerdam
gast

Re: Langs de muur baan.
Tnx Tony  :thumbup: :thumbup: Ik probeer er een leuke verzameling van te maken  :D

Gr. Dieuwe
Re: Langs de muur baan.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Langs de muur baan.
Leuke filmpje van mooi rijdend materiaal daar mag ik graag naar kijken. :P
Bedankt voor het kijk genot Dieuwe.
Re: Langs de muur baan.
Mooi materiaal! En leuk om dit draadje te volgen.

Succes ik blijf je volgen.

groeten, Jake
Re: Langs de muur baan.
Railbouw Leerdam
gast

Re: Langs de muur baan.
Zo.. Daar ben ik weer, en met slecht nieuws.. :( De langs de muur baan gaat afgebroken worden. De kogel is door de kerk en een echtscheiding is een feit. Als gevolg daarvan staat het huis te koop. Ik ben al bezig met een nieuwe woning, dus zal er uiteraard een nieuwe baan komen, maar niet op korte temijn. Voorlopig heb ik door al dit gedoe wel even wat anders aan mijn hoofd. Zodra ik weer ga beginnen met bouwen zal ik uiteraard een nieuw draadje starten. Vandaag ga ik nog rijden, afscheidsritten als het ware  :-( :-( . Met als klapper.. Mijn 1736 met een lange trein. Later zal ik dit als filmpje posten hier! Voor een ieder die dit draadje gevolgd heeft; bedankt voor het volgen en tot snel in mijn volgende draadje.

Groeten,

Dieuwe
Re: Langs de muur baan.
He wat jammer nou, een echt scheiding daar hoor je de laatste tijd steeds meer over. Jammer van je baan .
Re: Langs de muur baan.
Railbouw Leerdam
gast

Re: Langs de muur baan.
Aan mij heeft het niet gelegen, laten ik het zo maar brengen. Gelukkig komt er na ieder eind een nieuw begin.
Re: Langs de muur baan.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Langs de muur baan.
Jammer om te lezen Dieuwe dat je/jullie gaan scheiden.
Een scheiding heeft helaas alleen verliezers ik weet er alles van 2x gescheiden.
Sterkte de komende tijd met de verhuizing het regelen van dingen enz enz.
En je hebt helemaal gelijk met "na ieder eind een nieuw begin". ;)
Ik hou je nieuwe topic in de gaten mocht je weer gaan beginnen.
Re: Langs de muur baan.
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Langs de muur baan.
Hoi Dieuwe,

Een scheiding is nooit leuk, en ik wens je sterkte met de zaken die je nog moet afhandelen.

Wel goed om te lezen, dat de hobby toch voor enige ontspanning kan zorgen :thumbup:

M.v.g.

Hans V200.0
Re: Langs de muur baan.
Citaat van: Hans V200.0 op zaterdag 27 september 2014, 16:44:39
Een scheiding is nooit leuk
Zeg nooit: "Nooit"... ;)
Re: Langs de muur baan.
Railbouw Leerdam
gast

Re: Langs de muur baan.
Heren bedankt voor de fijne berichten. :thumbup: :thumbup: Even naar het modelspoor.. Ik zit nu aan 12m achter de 1736... Straks gaat er nog een beetje bij.. als dat lokje het trekt zit ik bijna aan het record van miniworld... echter zij deden het met 3 loks.....  ;) ;) ;) ;)
Re: Langs de muur baan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Langs de muur baan.
12 meter achter een 1736  8o dat is een leuk bericht en ik hoop dat je er een filmpje van maakt.
Je andere bericht is minder, ik hoop dat jullie er samen goed uitkomen.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Langs de muur baan.
Railbouw Leerdam
gast

Re: Langs de muur baan.
Filmpje is aan het uploaden...  :D Ik zet het filmpje van 12 m er zo niet op, teveel ontsporingen  :D Maar die van bijna 11M heb ik ook nog en die gaat goed
:D :D
Re: Langs de muur baan.
Railbouw Leerdam
gast

Re: Langs de muur baan.
Filmpje met 10+ meter.. Meer zou de loc wel trekken maar de bochten nekken de stam...

https://www.youtube.com/watch?v=rlL5Zxe_-sU&list=UUzudhOLxhjLshhIHqMSOlMg

Nog lang zat.. Bij miniword 16,8m met 3 loks  :D
Re: Langs de muur baan.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Langs de muur baan.
Wat een prachtig gezicht Dieuwe. :thumbup: :thumbup:
Re: Langs de muur baan.
Railbouw Leerdam
gast

Re: Langs de muur baan.
Ja het missen van deze baan zal op zich niet leuk zijn, echter als het huis waarmee ik bezig ben doorgaat.... Dan zou ik op zich wel weer kunnen rijden met deze lengtes... Alleen het langs de muur thema is dan niet meer van toepassing. Dan is het een wat kunnen we met de hele zolder thema... :O

Wat ik geleerd heb met deze (nog steeds) testbaan ga ik dan inzetten voor een mooie Nederlandse baan, en dan met schaduwstation(s). Dan kan ik mijn volledige collectie op de baan zetten  :thumbup: :thumbup:..

Heb op dit moment al behoorlijk wat materieel al in de doosjes zitten, maar ben nog niet eens halverwege.. Dat geeft een soort van kriebel om straks een mooie nieuwe baan te bouwen.. Zoals ik al zei.. een eind is ook een nieuw begin.. Nu nog even de rottijd afronden, de nieuwe woning naar mijn zin maken. Nadenken over hoe ik de zolder in ga richten, en dan...... Komt er een mooi bouwdraadje hier..

Ook wou ik jullie dit filmpje niet onthouden... Een Tp IV/V intercity.. Geheel 1:87 met Marklin ns 1736 en LS models ICR(m)+Plan W en Artitec Df+Plan W.. 10 bakken lang. Op de nieuwe baan zou ik deze graag zo langs een perron hebben... Iets om naar uit te kijken dus.. :thumbup:  ;)

Het filmpje is nog aan t uploaden, dus even geduld..

Gr. Dieuwe
Re: Langs de muur baan.
Railbouw Leerdam
gast

Re: Langs de muur baan.
https://www.youtube.com/watch?v=c9ybF55RrTw&feature=youtu.be

Daar is het filmpje... Waarschijnlijk de allerlaatste van de langs de muur baan... Maar zolang nog niet alles in de doos zit, dan zou ik hier misschien wel vanaf kunnen wijken..  O:-D
Re: Langs de muur baan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Langs de muur baan.
Mooie filmpjes  :thumbup:
De seinen stuur je waarschijnlijk aan met een oc of om32.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Langs de muur baan.
Railbouw Leerdam
gast

Re: Langs de muur baan.
Nee, dat is niet het geval Peter. De seinen worden aangestuurd met de Digirails DR4018. Gewoon op DCC. Werkt prima zoals je ziet  :thumbup:. Deze decoders hebben een preset voor NL seinstelsel. Ik ben er zeer tevreden over, mijn hele baan draait op Digirails modules, zowel s88, als wissel- en seindecoders. Ik kan ze iedereen aanraden, zeer goede prijs/kwaliteit verhouding  :thumbup:

Gr. Dieuwe
Re: Langs de muur baan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Langs de muur baan.
Helder Dieuwe,

Ik gebruik dezelfde seinbeelden, deze komen uit de om 32 ( de voorloper van de oc 32 ).
Nu weet ik niet wat jou decoder kost en hoeveel 3 kleuren seinen je hier op aan kunt sluiten.

Op de om/oc32 printen heb je 32 uitgangen en als je alleen 3 kleuren seinen zou aansluiten kom je uit op 10 seinen per print.
Deze printjes kosten iets van 55 euro per stuk.
Met deze print kun je iedere uitgang iets anders laten doen, ook het aansturen van servo,s ontkoppel rails en dergelijke.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Langs de muur baan.
Railbouw Leerdam
gast

Re: Langs de muur baan.
Hoi!

Beetje late reactie, maar liever laat dan nooit! Die digirails decoder kost +/- ?25,- en je kan er 4  NL seinen mee aansturen( met of zonder cijferbak). Of 8 wissels. Ze zijn voorzien van diverse presets, wat het leven makkelijk maakt  :thumbup: :thumbup:. Ik vind het een zeer prettige decoder, snel en makkelijk aan de gang!


Zo nu even ander nieuws... De scheiding had eigenlijk als gevolg dat ik een andere woning moest zoeken, echter werd er iemand bij de bank wakker (gelukkig) en die zag in dat ik eigenlijk prima in dit huis kan blijven. Ze hadden de verkeerde gegevens gebruikt.. :? :? Dus met andere woorden.. De langs de muurbaan blijft!! Ik stond bijna op het punt om de baan af te breken. Alle rijdend materieel zat al in dozen... Op een paar stammetjes na..  Nu is het zo dat mijn ex nog hier woont (voor 2 weken max.). Als die weg is kan ik mijn leven weer opbouwen, in mijn eigen huis dus  :thumbup: Voordeel van baas in eigen huis zijn... Baanplan maken zonder commentaar!! En ik heb op eurospoor even wat uitgedokterd... Tipje van de sluier.. Peco rails, C-rails, vaste baan met uitbreiding op modules.... Maarrrr alles op zijn tijd! Eerst alles maar weer op de rit..  :)

Gr. Dieuwe
Re: Langs de muur baan.
'k Ben benieuwd...
Enne, pas op voor het twee maal stoten aan de steen. ;)
Ik heb het stoten kunnen vermijden en heb daar, tot nu toe, nooit spijt van gehad.