Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

M wissel 5118 verlichting

Gestart door Jessendelft donderdag 26 januari 2012, 16:34:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
M wissel 5118 verlichting
Jessendelft
gast

M wissel 5118 verlichting
Beste forummers,

Ik heb een vraagje over marklin Mwissels. Kan je de gele draad van de verlichting (die normaal gesproken in de decoder gaat) verbinden met de middenrail zonder dat dit fatale gevolgen heeft voor je wissel? En blijft hij het ook nog gewoon doen?? :P

Dat scheelt per wissel een draadje, dus weer minder te ordenen :)

Grtzz Jesper/Jessendelft
Re:M wissel 5118 verlichting
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:M wissel 5118 verlichting
Hallo,

Dit kan wel, maar dat gaat ten koste van je rij stroom de rode draad,

Je kan ook de lamp afkoppelen van het wissel mechaniek, die doorverbinding, en dan voeden van een aparte trafo .

De bruine draad van de trafo, kan gewoon aangesloten worden aan de andere bruine draad van de besturing.

Gr Einte
Re:M wissel 5118 verlichting
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re:M wissel 5118 verlichting
Jips,

Kan wel maar gaat zeker storingen geven!
Doen zoals einte hieronder aan gaf, heb ik ook gedaan en werkt best.

Helemaal mooi is het lampje via een aparte traf zoals einte aangeeft, maar daarnaast een aparte voedingsmodule van Viessman er tussen koppelen.

Op modelspoorh0.nl staat ergens een schema van dat ding en hoe je deze kunt toevoegen.

Gr. Fred.

Re:M wissel 5118 verlichting
Jessendelft
gast

Re:M wissel 5118 verlichting
Ik heb er nu 5 omgebouwd en voorzover ik ze heb getest werkt het prima. Ik ga volgende week eens kijken of ik de lampjes door kan linken met elkaar en aan kan sluiten op een aparte trafo. Voor nu dus eventjes geen lampje, maar wel gewoon werkende wissels :)
Re:M wissel 5118 verlichting
Ik heb hier ook al mijn M wissels zo aangesloten en werkt indeerdaad priema, op die manier kun je ook wat met de hoogte van de spanning spelen om de lampje wat te kunnen dimmen zodat ze niet al te vel branden.
Re:M wissel 5118 verlichting
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re:M wissel 5118 verlichting
Citaat van: Janvis op vrijdag 27 januari 2012, 15:27:36
Ik heb hier ook al mijn M wissels zo aangesloten en werkt indeerdaad priema, op die manier kun je ook wat met de hoogte van de spanning spelen om de lampje wat te kunnen dimmen zodat ze niet al te vel branden.

:thumbup: :thumbup: Klopt!