Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Boomstammetjes

Gestart door snarruf zondag 25 maart 2007, 17:51:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Boomstammetjes
snarruf
gast

Boomstammetjes
Hallo Marklin spoorders.

Weet iemand hoe je boomstammetjes maakt ik heb bomen gemaakt volgens het touw en ijzerdraad principe.
Het probleem is hoe ik nou de stammetjes krijg.En waarvan gemaakt.
Als hier al een draadje van is sorry.

MVG Frans
Re: Boomstammetjes
Lid sinds: 2007

- Vereniging Spoorgroep Zwitserland -

offline
Re: Boomstammetjes
Hoi Frans,

Misschien een stom idee, maar misschien kun je het eens proberen met zoethout, je weet wel die zooi waar je op kan kauwen.
Zover ik me kan herinneren lijkt het wel een beetje op een boomstam, maar het is al weer lang geleden dat ik het voor het laatst gezien heb.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes,
Menno
Re: Boomstammetjes
Lid sinds: 2006

offline
Re: Boomstammetjes
Ik gebruik daar boomschors van Anita Decor voor. Dit is een dikke pasta die je over de stam (gemaakt van ijzerdraad oid) smeert en als het droog is een kleurtje geeft. Het spul is zelf een beetje wit/grijs en wordt in een potje van 5 euro geleverd.

groetjes Gerard
Re: Boomstammetjes
snarruf
gast

Re: Boomstammetjes
Hoi Menno wordt moeilijk want mijn stammetjes zijn nu van metaal,het idee van Magna wist ik niet ga ik zeker proberen.

In ieder geval beide bedankt voor de reactie.

MVG Frans
Re: Boomstammetjes
woodymax
gast

Re: Boomstammetjes
bij fleuregio in hengelo (ov) (een bloemen groothandel voor bloemen zaak eigenaren)

kun je boomstammetje's kant een klaar kopen voor een paar euro heb je een doos vol.

mvg woodymax
Re: Boomstammetjes
robmarklin
gast

Re: Boomstammetjes
als je om het ijzerdraad een stukje krimpkous schuift en dat niet met warme lucht dichtkimpt maar met de zijkant van de soldeerbout hier en daar raakt, dan krijg je een mooie onregelmatige stam. Dan met licht- en donkerbruine matte verf en klaar.

Groeten, Rob
Re: Boomstammetjes
snarruf
gast

Re: Boomstammetjes
Ga ik zeker proberen bedankt voor de tip Rob.
Re: Boomstammetjes
vandomm
gast

Re: Boomstammetjes
Sarruf ,
Heb je al eens nagedacht over klei . Gewoon aansmeren , beetje bewerken
en verven .
Re: Boomstammetjes
snarruf
gast

Re: Boomstammetjes
Niet over nagedacht vandomm,ik heb het notabene liggen ik heb niet veel meer nodig geloof ik.

Ben gelijk weer wakker bedankt voor de tip.

MVG Frans

Re: Boomstammetjes
robmarklin
gast

Re: Boomstammetjes
Voordeel van krimpkous:
als je eens met topsnelheid in het bos uit de bocht vliegt dan heb je bomen met rubber kreukelzónes.  Treinen onbeschadigd en hooguit wat verf van de boom.

Komt heel erg van pas als mijn peuter van vijf op het verkeerde moment eens een wissel omzet.

Groeten, Rob
Re: Boomstammetjes
Lid sinds: 2007

knap en arm nu lelijk en nog armer

offline
Re: Boomstammetjes
loop naar buiten zoek wat afgevallen boomtakjes , knip/zaag deze op maat en laat ze ongeveer 4 weken in een droog en warme plaats liggen en dan heb je echte boomstammen
Re: Boomstammetjes
Lid sinds: 2007

een hele trotse papa van tygo en jamie

offline
Re: Boomstammetjes
en dan maar hopen dat er geen houtworm in zit  :mrgreen:
groet robert

maar wel een erg goede tip want hij werkt erg goed !!
Re: Boomstammetjes
obicham
gast

Re: Boomstammetjes
potje tegellijm