Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

New York City Subway trein (in Märklin H0)

Gestart door Knarf dinsdag 24 januari 2012, 00:24:21

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
New York City Subway trein (in Märklin H0)
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

offline
New York City Subway trein (in Märklin H0)
Ik kreeg zojuist een geweldig idee voor een nieuw Märklin model: een trein van de New York City Subway. Ik heb ze er zelfs over gemaild in de hoop dat ze er iets mee zullen doen. :mrgreen:

Zo'n trein zou commercieel interessant kunnen zijn omdat hij voor veel mensen enorm tot de verbeelding spreekt, nog nooit als H0 model is uitgebracht en bijna iedereen die treinen wel kent uit de films. En aan de mensen die in New York zijn geweest hoef ik het al helemaal niet uit te leggen want die zullen zich waarschijnlijk meteen die unieke sfeer en het gevoel van die metro herinneren: de buitenzijde van glanzend aluminium (al dan niet met grafitti erop), het Amerikaanse vlaggetje op de zijkant en de automatische mededelingen als "Stand clear of the closing doors please" en "Transfer is available to the E... and V... trains". Bovendien heeft New York het oudste metrostelsel ter wereld en tegelijk ook een van de boeiendste.

Tot dusver mijn betoog om iedereen hier begeesterd te krijgen voor een NYC Subway train met stationsmededeling, verlichte lijnnummers en andere zwaar coole shit; gaat heen en mail Märklin dat jullie mijn idee ook zo ontzettend mega geweldig en übergeil vinden. Alvast bij voorbaat dank. :wink:

Verdere info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Metro_van_New_York




Re:New York City Subway trein (in Märklin H0)
Hier alvast een opwarmertje.

http://www.opensourcedepot.com/user_pages/railroad.html

Oh ja, en een ondergrondse sectie bouwen kan natuurlijk best.

http://members.home.nl/w.g.vanderslikke/koningsgracht-nl.htm
Re:New York City Subway trein (in Märklin H0)
Gaaf zeg,vooral metro koningsgracht schitterend.....
Doet zijn vak wel eer aan...echt  :thumbup:

Mvg: Alex
Re:New York City Subway trein (in Märklin H0)
Citaat van: Knarf op dinsdag 24 januari 2012, 00:24:21

En aan de mensen die in New York zijn geweest hoef ik het al helemaal niet uit te leggen want die zullen zich waarschijnlijk meteen die unieke sfeer en het gevoel van die metro herinneren: de buitenzijde van glanzend aluminium (al dan niet met grafitti erop), het Amerikaanse vlaggetje op de zijkant en de automatische mededelingen als "Stand clear of the closing doors please" en "Transfer is available to the E... and V... trains".


Het roept bij mij mooie herinneringen op. Heb dagelijks in de Eight Av. Local gezeten, woonde zo'n beetje om de hoek bij Times Sq. in hartje Manhattan.

Maandenlang gedetacheerd geweest in NYC in de 90-jaren. Ken de stad zo'n beetje uit m'n hoofd incl. alle metrolijnen. En helaas ook andere herinneringen, bijna dagelijks werkte ik in de Twin Towers. :(

Maar een Marklin modelletje van een metrostel? Zal weinig anomo voor zijn.

Gr, Ben.
Re:New York City Subway trein (in Märklin H0)
Speciale Gast
Lid sinds: 2008

offline
Re:New York City Subway trein (in Märklin H0)
Citaat van: henkv op dinsdag 24 januari 2012, 09:33:46
Hier alvast een opwarmertje.
Kiek es an! Dat is het betere werk!

Citaat van: Spoorman op dinsdag 24 januari 2012, 13:39:05Het roept bij mij mooie herinneringen op. Heb dagelijks in de Eight Av. Local gezeten, woonde zo'n beetje om de hoek bij Times Sq. in hartje Manhattan.

Maandenlang gedetacheerd geweest in NYC in de 90-jaren. Ken de stad zo'n beetje uit m'n hoofd incl. alle metrolijnen. En helaas ook andere herinneringen, bijna dagelijks werkte ik in de Twin Towers. :(
Kende je daar ook mensen die zijn omgekomen? Toen ik er was ben ik nog even naar Ground Zero geweest en ze zijn er al weer volop bezig met nieuwe gebouwen. De brandweerkazerne uit de documentaire van de broers Naudet (Engine 7 Ladder 1 aan Duane Street) is trouwens ook een aanrader om eens te bezoeken. Geweldig als die gasten uitrukken met al die toeters en bellen. Maareh... Ben wel jaloers dat je er gewoond hebt! :cool:

Citaat van: Spoorman op dinsdag 24 januari 2012, 13:39:05Maar een Marklin modelletje van een metrostel? Zal weinig anomo voor zijn.
Ik vrees het ook maar ik mag best dromen, toch? :wink:
Re:New York City Subway trein (in Märklin H0)
Ik vind het een mooie droom! Ben zelf ook regelmatig in NYC geweest en zou er alleen al om, die reden 1 kopen. Uiteraard komt die niet op mijn SBB baan te rijden maar krijgt een ere plek in de vitrine (naast alle andere modellen die ik geweldig vind en ook niet op mijn baan rijden).

Geweldig idee!

Groeten,
Marc
Re:New York City Subway trein (in Märklin H0)
een erg leuk idee

tony
Re:New York City Subway trein (in Märklin H0)
Om dat even door te trekken naar Nederland: de Amsterdamse metro rijdt tussen Amstel en Bullewijk vlak langs het NS-spoor.
Een baan met Station Bijlmer Arena, GVB metrostellen en NS materieel zou een prachtig diorama opleveren.
Als model zou ik het liefste de oudste (metaalkleurige) GVB metrostellen in model willen zien.

Groet,
Rob
Re:New York City Subway trein (in Märklin H0)
Laten we dan ook maar meteen om de (oude) RET stellen in Rotterdam vragen! Nederlands eerste metro! Ook mooi!