Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Baanontwerp JD

Gestart door JD maandag 23 januari 2012, 09:43:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Baanontwerp JD
JD
gast

Baanontwerp JD
Dag iedereen

Hier mn eerste ontwerp heb dit gemaakt mbv Scarm. Ik ben niet zo van veel rails op een kleine opp, vindt een mooie aankleding van de baan net zo belangrijk als het rijden. De bedoeling van dit ontwerp is dat ik start met de bouw van het eindstation en later (ooit) uitbouw naar het paradevak en de zijlijn afbouw. Het type rails wat ik wil gaan gebruiken wordt voor het zichtbare gedeelte K rails muv het schaduwstation dat wordt met C-rails uitgelegd.
Het ontwerp van het eindstation komt van een bestaand eindstation " Naumburg" op het traject Kassel - Naumburg. Het stationsgedeelte is 2.30 m lang en zal in het begin overgaan in een tijdelijke keerlus totdat ik verder ga met de zijlijn en het paradevak. Het zichtbare gedeelte van het paradevak is 5m lang. :help: Is dit lang genoeg? :help: Waar de zijlijn uit gaat komen weet ik nog niet, moet ik nog over nadenken. Maar als je een suggestie hebt dan hou ik me aanbevolen :-)
Dus graag jullie mening over dit ontwerp. Alvast bedankt  :thumbup:




Re:Baanontwerp JD
Lid sinds: 2006

offline
Re:Baanontwerp JD
Als je dan toch al met k-flexrail werkt, zou ik het paradespoor proberen nog vloeiender te laten verlopen met heel ruime bogen.

Als je het paradespoor vlak (lees horizontaal wil laten lopen denk ik dat je zijlijn best eens ergsteil kan worden tussen je station en de kruising met je paradespoor.

Stel je paradespoor ligt vlak op nivo 0. Je station ligt vlak op nivo 1 (=0 + 10 cm).
Dan moet je zijlijn bij de kruising met het paradevak op nivo -1 (=0 - 10 cm) liggen. Vanaf de laatste wissel in het station tot aan de brug moet de zijlijn dus 20 cm zakken. Dat lijkt me ondanks de afmetingen van je baan best veel.

Verder vind ik het een prima plan dat genoeg ruimte bied voor een mooie aankleding.
Re:Baanontwerp JD
Dank voor je opmerkingen. Daar kan ik zeker wat mee. Nu zie ik het ook ( beter laat dan nooit) 8o het is idd veel 20cm Ik had het niet zo snel gezien en dus eigenlijk niet over nagedacht :-(  Zal ook eens kijken naar ruimere bogen!!!
Zal eens kijken hoe we dit varkentje gaan wassen, leuk he dat ontwerpen!!! :idea:

Groeten

JD (Joost)