Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

USB2Serial adapter programmeren

Gestart door Ice zondag 11 maart 2012, 14:50:26

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
USB2Serial adapter programmeren
Miba geeft naast het jaarlijkse blad ?Modellbahn digital? ook een kwartaal blad ?Digitale Modellbahn? uit.
In het nummer 2-2012 staat het  artikel 'USB -was nun?' van Ralf Mayer, dit gaat over het programmeren en aanpassen van de Digitus USB to serial adapter DA-70156.
Aangezien deze adapter de programmeerbare chipset FTDI / FT232RL heeft laat hij aan de hand van driver setting en programmering zien hoe je de adapter zo na je hand kunt zetten dat hij altijd in welke USB poort dan ook een vaste ingestelde COM poort setting aanneemt. Dit scheelt een boel uitzoeken en poort settingen in je besturingsprogramma aanpassen.
Homepage: www.ftdichip.com
Driver: http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm
Programmering: www.ftdichip.com/support/Utilities.htm
Totaal 2 pagina?s
Re:USB2Serial adapter programmeren
Ik gebruik o.a. Windows 7, heb een USB to Serial adapter die ingesteld staat op Com1 zonder enig programmeerwerk. Is gewoon in Win 7 vast in te stellen.

Mvg,
Peter
Re:USB2Serial adapter programmeren
Citaat van: Freak op zondag 11 maart 2012, 18:01:43
Ik gebruik o.a. Windows 7, heb een USB to Serial adapter die ingesteld staat op Com1 zonder enig programmeerwerk. Is gewoon in Win 7 vast in te stellen.

Dat kan kloppen. Maar als ik zo'n adapter vervolgens in mijn andere computer of laptop plaats krijgt hij opnieuw een com poort toegewezen en dat hoeft dan niet COM1 te zijn.
Nu kan ik hem na programmeren gewoon wisselen tussen mijn PC en of laptop of laptop op de club zonder daar bij stil hoeven te staan. Dat lukte anders niet.