Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

lijst locs van digitaal naar analoog

Gestart door Josje donderdag 19 januari 2012, 20:51:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
lijst locs van digitaal naar analoog
Hallo beste treinvrienden.
Nu heb ik een vraag die raar overkomt bij vele.
Ik ben in het bezit van een oude Marklin M baan,wie kent ze niet met die zwarte locjes 3000 type.
Nu zijn er locs (die door een of andere ingreep,weet niet welke..) omgezet kunnen worden van digitaal naar anoloog.
Is hier een (type) lijst van welke locs van Marklin die dit kunnen?Eventueel met foto's?
Ik hoop dat jullie mijn vraag begrijpen
Voor de moderatoren,ik weet niet of mijn vraag in deze topic thuis hoort.
Met vr.gr
Josje
Re:lijst locs van digitaal naar analoog
In principe kunnen alle locjes worden gedigitaliseerd, of ze het waard zijn is echter de vraag. Maar als je weet welke motor er in zit, kun je een permanentmagneet met decoder kopen en ze ombouwen. Er zijn diverse lijsten met nummers, maar mijn ervaring is dat je beter hier kunt vermelden om welke types het gaat en naar mijn ervaring krijg je dan wel een correcte response. Er zijn maar 3 typen magneten.

albert
Re:lijst locs van digitaal naar analoog
Citaat van: aideeaidee op donderdag 19 januari 2012, 21:10:10
In principe kunnen alle locjes worden gedigitaliseerd, of ze het waard zijn is echter de vraag. Maar als je weet welke motor er in zit, kun je een permanentmagneet met decoder kopen en ze ombouwen. Er zijn diverse lijsten met nummers, maar mijn ervaring is dat je beter hier kunt vermelden om welke types het gaat en naar mijn ervaring krijg je dan wel een correcte response. Er zijn maar 3 typen magneten.

albert
Hoi Albert,
Dank voor je advies/raad!
Het is me nu wat duidelijker geworden.
Maar weet je soms,of er een lijst van deze locs is waarmee dit goed gaat, en staat beschreven?
Josje
Re:lijst locs van digitaal naar analoog
HIER staat het 1 en ander vermeld over de verschillende motoren van marklin, en wat je nodig bent voor het ombouwen

groeten jan willem
Re:lijst locs van digitaal naar analoog
Citaat van: Janvis op donderdag 19 januari 2012, 21:41:33
HIER staat het 1 en ander vermeld over de verschillende motoren van marklin, en wat je nodig bent voor het ombouwen

groeten jan willem

Dank je Jan Willem
Hiermee ben ik echt een stuk verder!
Groetjes Josje