Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Ervaring met Turbosauger ?

Gestart door 3railkoen maandag 16 januari 2012, 19:50:22

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ervaring met Turbosauger ?
Hallo forum leden, is er iemand die ervaring heeft met de Turbosauger ?

Zie : http://www.rail4you.ch/dokumente/TurboSauger.pdf

Kosten 389 euri.

Volgens de maker van dit apparaat heeft de motor waarmeee de turbine wordt aangedreven een levenduur van 4000 uur. Het stroomverbruik is 700mA. Verder zijn ze zeer responsive op vragen die ik gesteld heb en ik lees er ook zeer goede verhalen over op andere fora..  

Gaarne jullie mening

mvg koen

Re:Ervaring met Turbosauger ?
niemand ?
Re:Ervaring met Turbosauger ?
Alleen al voor die prijs zal ik er  nooit ervaring mee krijgen, 389 euro is toch niet normaal. Volgens mij is zelfs een lux nog goedkoper. En anders is de dapol en nog goedkoper alterbatief.
Re:Ervaring met Turbosauger ?
Ik heb de dapol hier rondrijden.
Met decoder omgebouwd naar AC voor ik meen minder dan ?100... :roll:

Ziet er wel schrikwekkend uit :eek:

Dennis
Re:Ervaring met Turbosauger ?
de dapol ziet er nog altijd beter uit dat die turbosauger van bovenstaande foto, en voor rond de 100 euro vind ik die dapol een goede stofzuiger (heb hem zelf ook)
Re:Ervaring met Turbosauger ?
? 389.-- voor een stukje 40mm PVC afvoerbuis en een 90 graden bochtje , en een motortje, je moet erg veel lef hebben om dit er voor te vragen :thumbdown:

Mvg Gert
Re:Ervaring met Turbosauger ?
Ken dit app. helemaal niet. Het is gezien de vormgeving simpelweg een stuk gereedschap,zo zou het tenminste gezien moeten worden. Als ik de foro's en de daarbij behorende onderschriften even snel bekijk levert het zeer goed werk.

Voor de prijs zijn er echter wel de nodige (goedkopere) en ook goed werkende alternatieven,door andere reeds genoemd.
Waar zit de meerwaarde van dit extreem dure apparaat in, vraag ik mij af.

Voor het stofzuigen gebruik ik een autostofzuigertje van 20,- euro met een pantykousje om het zuigmondje, heeft natuurlijk wel z'n beperkingen maar werkt toch ook.

Als je wil denk ik dat je zelf ook een leuk projektje er van kan maken door gebruik te maken van een goede aquaruim stofzuiger motortje en dit te fabriceren op een goederenwagon, mogelijk zelfs op een oude loc dan is die nog aangedreven ook.

De Handige (ver)bouwers op dit forum zullen daar niet voor terugdeinzen. Voor het verschil kun je dan een mooie nieuwe loc aanschaffen

Fransspoor
Re:Ervaring met Turbosauger ?
Mij lijkt dat dat monster ook je puko's opzuigt. :D

Gr, Ben.
Re:Ervaring met Turbosauger ?
Citaat van: Spoorman op dinsdag 17 januari 2012, 12:07:04
Mij lijkt dat dat monster ook je puko's opzuigt. :D

Gr, Ben.

hahahaa, maar je hebt wel iets dat niemand anders heeft....een uniek exemplaar dus.... :D :D :D

Mvg: Alex
Re:Ervaring met Turbosauger ?
Citaat van: Spoorman op dinsdag 17 januari 2012, 12:07:04
Mij lijkt dat dat monster ook je puko's opzuigt. :D

Gr, Ben.
Is dat bij jou ook niet gebeurd dan :mrgreen:

Dennis
Re:Ervaring met Turbosauger ?
Yep, van puko naar piko.
Re:Ervaring met Turbosauger ?
Lijkt me dat, door de enorme overhang in bochten, weleens een wissellantaarn of ander spoormeubilair zal sneuvelen. En door die overhang krijg je een a-symetrisch zuiggedrag in (scherpe) bogen. Eén railstaaf zal niet genieten van de reinigende werking van deze contraptie... ;)
Re:Ervaring met Turbosauger ?
Als je de motor verkeerd om erin zet heb je een raket op rails hahahahahah.
Re:Ervaring met Turbosauger ?
Citaat van: Daan op dinsdag 17 januari 2012, 14:14:37
Als je de motor verkeerd om erin zet heb je een raket op rails hahahahahah.

:thumbup: :mrgreen:

Dennis
Re:Ervaring met Turbosauger ?
heren, een hoop "interessant" typisch forum GE-OH maar ik vraag of er iemand is met ervaring met dit product. Ik weet dat er LUX en dapol wagens zijn endat je zelf ook het nodig kan fabriceren met ducted fans etc maar dat is de vraag niet.



Re:Ervaring met Turbosauger ?
achh ja, ik zou eens op hun website kijken,. Dit bedrijfje maakt echt hoogwaardig spul en een paar interessante zaken. De recensies van de turbozuiger zijn uitmuntend, maar de prijs is inderdaad een struikelblok. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat we hier geen antwoord kunnen geven op de vraag van Koen en alleen maar wat slap zitten te OH'en ;)

Walter