Afgelopen week druk bezig geweest met de tunnelbuis. Als basis diende een stuk karton gebogen in de vorm van het tunnelportaal.
Binnenkant bekleed met gips en gaande voort bedacht dat er lampjes in moesten. Ik had nog een strip led's liggen, ooit ergens gekocht voor maar een paar euro. Voeding was met 8 knoopbatterijtjes, dus 12 Volt. Aangesloten op de trafo werkte dat ook prima.
Maar toch nog hier op het forum wat rond gelezen, led's moeten gevoed met gelijk stroom
(of er wat elektra dingen tussen zetten, maar daar snap ik niet veel van) Niets aan de hand, ik gebruik toch al een schakelbare DC voeding op de baan. Led's beginnen te branden bij 7,5 volt, dus ik vind het prima zo.
Toen het redelijk vorm had gekregen en de led's het uitstekend deden nog wat vorm geven met mes en schaar.....
Ja, helaas, draadje doorgeknipt
Beetje prutsen aan de led slang en er weer nieuw draadje aan gesoldeerd.
Ik ben nu een eind op weg, en ga het autootje op het wegdek plakken en het wegdek in de tunnel maken.
Wegdek is gemaakt van waterproof 600 behandeld met wit pastelkrijt.
Al met al word het dus een uitneembaar geheel i.v.m. eventuele defecte verlichting, of een lekke band of zo
Dirk-Jan