De Burg Falkenstein is klaar. Het bouwen was een leuke klus, en Kibri zorgt er ook wel voor dat het uitdagend is.
De handleiding is soms een puzzeltje en alles past niet even precies. Maar met wat ervaring zit alles in elkaar en is er niets over.
De eerste behandeling met cif voor de voegen was toch niet naar mijn zin, de voegen waren te licht van kleur.
Dus toen maar alles weer behandeld na het bouwen, het was wat meer priegelwerk om overal bij te kunnen.
Met zo ongeveer 50 tinten grijs aan het drybrushen geweest, met acrylverf en poeder van pastelkrijt.
Het houtwerk ook behandeld met diverse tinten bruin. In werkelijkheid is al het houtwerk bijna tegen zwart aan, maar dat vind ik niet mooi.
De onderdelen van de daken in het bouwpakket waren er in twee kleuren grijs, maar alles toch dezelfde uitstraling weten te geven.
Ik ben meerdere dagen bezig geweest met het drybrushen, het is laag na laag na laag.
De rots waar het geheel opstaat bewerk ik als het op de baan staat, dan kan ik het beter laten aansluiten met de plaats erom heen.
En over het idee van Nieuwenhuis (Erik) om nieuwe dakbedekking te maken, heb ik wel nagedacht, maar laat ik voorlopig achterwege.
Het lijkt me een moeilijk karwei wegens de complexe vormen van alle daken.
Dirk-Jan