Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Baanplan (zonder plan) KLM Koploper is gearriveerd .

Gestart door Dirk-Jan maandag 16 januari 2012, 19:09:46

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Baanplan (zonder plan) Half reliëf andersom.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Half reliëf andersom.
Hoi Dirk-Jan,

Door mijn profi-amateurbril zie ik een heel fraaie valbeveiliging  :thumbup:
Door de WOSAbril van Herbert zie ik een opwindend tunneltje, dat best wat schuiner had mogen staan, maar dat op deze manier wel flink meer punten oplevert  O:-D
Voor de ingebouwde witte kastjes heb ik mijn  B) op moeten zetten. Die vallen anders wel heel erg op  :D ( net als de tanden van smiley )
Gewaagd, gedurfd en erg nieuwerwetsig, al is de ombouw dan weer wel helemaal in Oudfranse stijl gehouden, hetgeen volgens mijn huisarchitect een boeiend contrast oplevert  :P

Een vraagje tot slot; functioneert jouw draaischijf nog toppie ?

Grtz Tony
Re: Baanplan (zonder plan) Half reliëf andersom.
 @citaat

De draaischijf doet het nog prima, beetje gesmeerd en loopt als een (lawaaiig) zonnetje. B)
Wel een kleine modificatie toegepast. De middenrail op de buitenring liep erg ver door,
bij één van de aangesloten m-rails was er kortsluiting door contact met de bedding. 8o
Op een eerdere baan nergens last van, de nu gebruikte m-rail iets verbogen naar beneden en opgelost. :)
Maar toch maar van alle middenrails een klein stukje afgeslepen, valt niet op en dan kan het niet meer gebeuren.

En de tunnelingang heb ik gisteravond uit het bijna droge gips getrokken, die komt toch ietsjes  schuin te staan.
Ik pruts er ook maar wat mee aan, elke dag word de uiteindelijke vorm van het geheel steeds duidelijker, ook voor mezelf. :D

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Half reliëf andersom.
Dat zijn de betere oplossingen! Creatief met ruimtegebrek, dat kun je op je CV zetten :)
Misschien kan de knoppenfabriek nog een scharnierend dak krijgen voor de camouflage? En ik lees dat de tunnelpoort toch schuin komt te staan. Dat lijkt mij veeeel beter. Succes met verder prutsen :).
Re: Baanplan (zonder plan) Half reliëf andersom.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Half reliëf andersom.
Weer lekker creatief bezig geweest met de baan en met de geest.
U bent iemand van de oplossingen  :)
Re: Baanplan (zonder plan) Half reliëf andersom.
 @citaat @citaat
Henk, dat scharnierende dak is wel creatief, maar ga ik niet doen.
Ik heb op het rechterkastje leds voor de terugmelding, dan zie ik die niet, moet ik steeds het dakje openvouwen.
En het is nou juist mijn bedoeling dat ik in één oogopslag zie hoe de wissels ervoor staan.
Ik rij niet zo vaak, dus onthouden zit er niet in. :D

@citaat
Tom, dank u wel, en u mag jij zeggen. O:-D

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Half reliëf andersom.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Half reliëf andersom.
 @citaat Dank u wel
Re: Baanplan (zonder plan) Half reliëf andersom.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Half reliëf andersom.
Hahaha. Toen ik die tunnelingang zag schoot ik spontaan in een lachbui. Leuk, heel leuk en vooral amateuristisch. Was het niet handiger geweest het portaal een beetje schuin tegen die dijk aan te plakken. Dan heb je treintje een beetje meer speling in de doorgang.
Lekker bezig D-J, ga zo door.
Re: Baanplan (zonder plan) Half reliëf andersom.
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Half reliëf andersom.
En dan een tunnel die aansluit op een draaischijf, briljant 😀
Re: Baanplan (zonder plan) Half reliëf andersom.
Citaat van: Lobomotion69 op vrijdag 25 maart 2022, 15:16:02
Was het niet handiger geweest het portaal een beetje schuin tegen die dijk aan te plakken.
:) Jazeker. En het is een ander portaaltje, die staat nu schuin, en deels in de lijm, nu wachten op drogen.

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Half reliëf andersom.
Lid sinds: 2011

if we don't try we will never know

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Half reliëf andersom.
Lijkt mij een prima idee om de tunnelingang wat schuiner te plaatsen. De tunnel krijgt hierdoor gelijk ook wat meer diepte.
Ik raad je aan om wissel en bedienknop goed te onthouden anders zie ik het gebeuren dat je je fraaie camouflage gebouw beschadigt zodra je op het laatst nog een wissel wilt omgooien maar niet precies weet welke knop daarvoor is.

groet, Wim
Re: Baanplan (zonder plan) Nostalgie; mijn eerste modelspoorbaan.
 :) Tussen al het geknutsel door even een terugblik met een paar foto's van mijn eerste echte treinenbaan. B)
Zoals velen begonnen in de kindertijd en op 6 jarige leeftijd kreeg ik de Br 89.0, een bruine bakwagen, het rode kiepwagentje en een koelwagentje geloof ik.
Een rondje rails werd later een ovaaltje met zijspoor, veel meer zal het toen niet geworden zijn.
Op het tapijt in het slaapkamertje was ik er ongetwijfeld heel zoet mee. O:-D
Later volgde er ook de Br23, mijn eerste echte grote locomotief.  :roll: Hoewel, zo groot was de lok nou ook weer niet KLIK Topic van Wim die een Br 23 ombouwt
Toen kreeg ik op 9 jarige leeftijd na een verhuizing een grote slaapkamer, daar kon een echte treinenbaan in.
Aan de ene kant het bed en bureautje en aan de andere kant een dressoir waarop spaanplaat werd bevestigd en ik kon me uitleven. :)
Er zijn maar 3 foto's van gemaakt, en dan waarschijnlijk met een Agfa Clack, die heb ik nog wel. :D
:o) En ik had toen paars behang, was zeker hip in die tijd of zo.

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Nostalgie; mijn eerste modelspoorbaan.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Nostalgie; mijn eerste modelspoorbaan.
Leuk Dirk-Jan :thumbup:, dit is het level dat de WOSA nastreeft, doch door weinigen (nog) behaald wordt...
Re: Baanplan (zonder plan) Nostalgie; mijn eerste modelspoorbaan.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Nostalgie; mijn eerste modelspoorbaan.
Erg leuk Dirk-Jan deze foto's  :thumbup: :thumbup:

Ik zie de BR23 op je baan staan, echt zo'n loc die bijna op iedere baan thuis hoort, ik heb zijn broertje van dezelfde leeftijd in de vitrine staan  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Baanplan (zonder plan) Nostalgie; mijn eerste modelspoorbaan.
Dirk-Jan,

Ik heb je foto's even doorgemaild naar Bern en daar zijn ze zielsgelukkig met deze beelden :thumbup:. Hun weekend kan niet meer stuk (terwijl het nog moet beginnen). Zij moedigen iedereen aan om ook eens in de archieven te duiken :P. Er moet bij mijn vader in de dia dozen nog één dia zitten van een lagere school project, waarbij we in de hal een treinbaan hadden gebouwd. Een kijken of ik die terug kan vinden.

Groeten,
Wico 
Re: Baanplan (zonder plan) Nostalgie; mijn eerste modelspoorbaan.
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Nostalgie; mijn eerste modelspoorbaan.
De autootjes op de modelbaan van Dirk-Jan herken ik, het zijn Matchbox-wagentjes van Lesney. Ik had ze vroeger ook. Het zilvergrijze VW Samba-busje met verhoogd dak, de gele trailer met daarop een motorfiets, etc. Nostalgie van 45 jaar geleden. Als een kind kon ik lekker spelen met die autootjes, mijn moeder had geen kind aan mij. Mooie tijden waren dat....
Re: Baanplan (zonder plan) Nostalgie; mijn eerste modelspoorbaan.
Toen een modelspoorbaan nog heerlijk ongecompliceerd was  ;). Bedankt voor het delen!
Re: Baanplan (zonder plan) Nostalgie; mijn eerste modelspoorbaan.
 @citaat @citaat @citaat @citaat @citaat

:roll: Tja Hans, dit is natuurlijk 100% WOSA.
En gat in de grote berg om de handwissel te bedienen, een gat in de kleine berg waar de trein doorheen rijdt, Lego brugpijlers,
Matchbox autootjes in schaal te groot en een heuse Mecano kraan met elektrische magneet, gemaakt van de spoel uit een fietsdynamo.
Dat had mijn vader geknutseld, ik weet niet meer precies hoe of wat, maar het werkte wel. Helaas staat die op de 3e foto, amper te zien. :?
En dat allemaal bij elkaar vergaard met verjaardagen, een lieve oom met een hele grote spoorbaan, Sinterklaas en zakgeld en heitjes voor karweitjes.
Zo ging dat vroeger. O:-D

En nu heb ik inmiddels een ook WOSA waardig baangedeelte, Amsstadt,
opgebouwd met een heel veel groter zakgeldbudget :D en giften van forumvrienden, recent nog een heuse Flachmotor gekregen van ook zo'n fijne snuiter. :D :thumbup:

@citaat @citaat @citaat @citaat
Ja, Peter, die Br23 hoort eigenlijk op iedere modelbaan, ik heb al jaren geen Br 23 meer, maar die staat nu toch echt bovenaan het to do aankopenlijstje. O:-D

@citaat @citaat @citaat
Goed idee Wico, gaat allen heen en zoek uw oude foto's van treinenbanen en deel ze met ons in je topic. (niet in het mijne, dan wordt het verwarrend :-))

@citaat @citaat
Frans, modelbaan van Wico ??? Mocht ie willen, die kan helemaal niet zo'n mooie baan bouwen. >:-D
EDIT je zag het het zelf al, maar dat over Wico laat ik lekker staan. :-)
Tis mijn baantje van toen ik nog een klein ventje was.
En inderdaad mooie tijden, jong en lekker ongecompliceerd.

@citaat
:) William, graag gedaan.

Dirk-Jan

Re: Baanplan (zonder plan) Nostalgie; mijn eerste modelspoorbaan.
Lego brugpijlers zo herkenbaar 😀 helaas heb ik geen foto's van mijn vroegere treinbaan meer.......
Re: Baanplan (zonder plan) Nostalgie; mijn eerste modelspoorbaan.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Nostalgie; mijn eerste modelspoorbaan.
Je bouwstijl is in al die jaren niet wezenlijk veranderd, Dirk-Jan  :o)
Ook op deze baan is veel te zien en zijn er best veel rijmogelijkheden :thumbup:
Helemaal alleen gebouwd, of hielp je vader ook mee ?
Zo te zien, had je 4 stroomloos te maken secties op je baan. Is het knopje bij de 0 de noodstop ?

Volgens Herbert kunnen banen die toendertijd gebouwd zijn, alleen als voorbeeld dienen voor oldskoolbanen die nu gebouwd worden,
Er zijn dus helaas geen WOSA-punten of nominaties te verdienen.

Maar het smulgehalte  :P van de getoonde platen is erg hoog  :thumbup:

( Wel jammer, dat er ook een bureautje op je kamer stond  :( Moest je ook nog huiswerk maken. )

Grtz Tony
( die dispensatie van huiswerk had, want geen bureautje  :D )
Re: Baanplan (zonder plan) Nostalgie; mijn eerste modelspoorbaan.
 @citaat

:o) Inderdaad, bouwstijl is nog hetzelfde; de rails zijn op een zodanige wijze neergelegd dat er treinen op kunnen rijden. :P
En mijn vader en ook oom zullen ongetwijfeld hebben geholpen, maar die M-rail in elkaar douwe was toch geen hogere wiskunde? :D
Dus ik zal het meeste wel zelf hebben gedaan. :)
Dat knopje 0 weet ik niet meer, het zal vast wel nut hebben gehad.
En dat huiswerk vond ik nooit heel erg, ik zit er lachend bij te kijken. :-)

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Nostalgie; mijn eerste modelspoorbaan.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Nostalgie; mijn eerste modelspoorbaan.
Wauw, die foto is ook om te smullen  :P
Een heel treffend oranje/bruin tijdsbeeld van een braaf jongetje op zijn kamer in een moderne flat.
In diezelfde tijd woonde ik ook op zo'n locatie en dan 4 hoog. Zonder treinbaan, maar met lang haar en gitaar.
Waar had je die lintjes aan de muur mee verdiend ?

Grtz Tony
Re: Baanplan (zonder plan) Nostalgie; mijn eerste modelspoorbaan.
Citaat van: Tony op vrijdag 01 april 2022, 11:52:59
Wauw, die foto is ook om te smullen

Een foto uit de tijd dat de Blokker nog een echte Blokker was.
Op zich al 30 punten waard.

Hiero lang haar een een Slingerland (in dozen, dat wel)

Vrgr,
Wilko
Re: Baanplan (zonder plan) Nostalgie; mijn eerste modelspoorbaan.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Nostalgie; mijn eerste modelspoorbaan.
Dag Dirk-Jan.

Leuke foto's hoor van uit de oude doos!
Had jij vroeger een hoofdrol in Q&Q ... ?  :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Baanplan (zonder plan) Nostalgie; mijn eerste modelspoorbaan.
 @citaat @citaat @citaat
Tony. die lintjes heb ik verdiend met zwemmen, een ware kampioen in spé, ik ging best hard in het water. O:-D
Maar ja, later bleek die brommer harder te gaan, dus dat zwemmen is bij spé gebleven. :D

@citaat @citaat
Eeehh Wilko, wat is een Slingerland?

@citaat
Erik, die volle haardos had ik al een paar jaar voordat Q&Q op de TV kwamen, blijkbaar was ik een trendsetter. :P

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Nostalgie; mijn eerste modelspoorbaan.
Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 01 april 2022, 13:32:50
Eeehh Wilko, wat is een Slingerland?

Dirk-Jan

Excuus DJ,

Een merk voor een drumstel.

Vrgr,
Wilko
Re: Baanplan (zonder plan) Nostalgie; mijn eerste modelspoorbaan.
Dirk-Jan,

Heerlijke nostalgie in bruin/oranje tinten. Die vaantjes herkende ik ook al want als klein jochie lid van de zwemvereniging "Luctor et Emergo". Dus die vaantjes hingen ook op mijn kamer. Overigens naast de medallies van de judo en de wandelsportvereniging (bestaan die nog tegenwoordig :?). Ja, ik was een sportief en actief ventje vroeger (hadden mijn ouders ook even rust) :D.

Groeten,
Wico
Re: Baanplan (zonder plan) Nostalgie; mijn eerste modelspoorbaan.
Prachtige oude foto's van je treinbaan Dirk-Jan. :thumbup:
Ook de foto van de jonge Dirk-Jan is zeer leuk om te zien.

Hier geen foto's van de oude treinbaan weet wel dat het een Märklin baan was maar lang niet mee gespeeld / gereden vond op straat spelen oorlogje spelen fikkie stoken voetballen veel leuker dan met de trein spelen gelukkig heb ik er nu wel veel tijd en plezier in die treintjes. :P

Groet Michel
Re: Baanplan (zonder plan) Dampflokomotive Festival
 :) Even een uitleg waarom ik een draaischijf heb ingebouwd op een onbebouwd deel om wat locomotieven in het zicht te hebben
in plaats van een donker plekje in het schaduwstation.

Er is een stoomlocomotieven expo/festival op de grens van Amsstadt en Saint le Ouvrier, tijdperk midden/eind jaren zestig.
Op de in onbruik geraakte BW resteren alleen nog wat sporen, een draaischijf, watertoren en seinhuisje.
Het geheel zal afgebroken gaan worden want de villawijk aan de rand van Amsstadt rukt op, de eerste twee villa's staan er al.
Daarom is er nog 1 keer een stoomlocomotieven expo/festival met bijzonder locomotieven bijeengehaald door Duitse stoomliefhebbers en gesponsord door diverse partijen.
Wat ook nog rest is een tunneluitgang in de uitlopers van het naar achter toe oplopende hooggebergte (moet je er bij denken :o))
Dat tunnelspoor was er al voor dat er een BW lag, zodoende deze iewat vreemde aanblik. Daarboven loopt inmiddels al weer wat jaartjes een doorgaand hoofdspoor.

8) Nou, da's toch best een plausibel verhaal lijkt me, op mij komt het heel geloofwaardig over. :D
En er moeten nog 101 of meer dingen gemaakt/gebouwd/neergezet worden, dus nog lang niet klaar. (gelukkig maar)

Dirk-Jan

N.B.
Amsstadt, het Duitse deel is met WOSA normen opgebouwd, Saint le Ouvrier, het Franse gedeelte, is en wordt opgebouwd met de (amateur) Profi modelbaanfrutselknutsel norm.
Re: Baanplan (zonder plan) Dampflokomotive Festival
 :)
Re: Baanplan (zonder plan) Dampflokomotive Festival
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Dampflokomotive Festival
Dirk-Jan,

Leuk idee zo'n historisch expo annex festival terrein :thumbup:. Ik denk dat ik daar ook wat mee ga doen ... :idea:. Had ik maar meer ruimte, dan kon ik ook een draaischijf plaatsen :o).

Ik zie trouwens op foto 9 een mooie oude Opel Record P1 limousine staan (two-tone grijs/blauw)? Als ik dat goed zie, kan de eigenaar zich zo aanmelden als lid van de H.O.C.H. :P.

Groeten,
Wico
Re: Baanplan (zonder plan) Dampflokomotive Festival
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Dampflokomotive Festival
Altijd leuk een Dampflokomotive Festival op de baan Dirk-Jan want zoveel festivals zijn er niet op de modelbanen te vinden. ;) :)
Het begin ziet er al goed uit en nodigt uit om dit te gaan volgen wat ik uiteraard ook ga doen.
Ook je spoorwegovergang mag er zijn en is netjes aangelegd net als het aankondigingsbord waar het festival op staat is zeer fraai gedaan. :thumbup: :thumbup:

Groet Michel
Re: Baanplan (zonder plan) Dampflokomotive Festival
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Dampflokomotive Festival
Jammer, dat het binnenkort weer afgebroken moet worden, Dirk-Jan  :?
Het begint er net zo leuk uit te zien  :thumbup:
Kunnen ze die villa's niet ergens anders bouwen ?

Wel fijn, dat die fraaie stomers nog een poosje in de frisse lucht mogen staan, want in zo'n muf schaduwstation is het ook niet alles.

Eventueel wil ik wel een actie houden en geld inzamelen, om die rijke stinkerds tot andere gedachten te brengen  ;)

Grtz en houdt moed !
Tony

Re: Baanplan (zonder plan) Dampflokomotive Festival
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Dampflokomotive Festival
Je hebt er weer werk van gemaakt.
Lekker old-skool
Re: Baanplan (zonder plan) Dampflokomotive Festival
@ Wico; die Opel Rekord is geen Opel Rekord maar een Ford Taunus 17M, dus de eigenaar, ik dus, meld zich niet aan voor de H.O.C.H. :D

@ Michel; inderdaad gezellig zo'n expo/festival, en de Duitse en Franse Preisers komen zo ook wat nader tot elkaar. O:-D

@Tony; :o) Op het bord valt te lezen dat het is van 15 Juli tot 7 augustus,
maar die Preisers hebben geen besef van tijd of data, dus dit staat er nog wel een tijdje, lees een jaar of wat of zo. :D
En zoveel WOSA Faller villa's zijn er niet geloof ik, dus de bouw van de nieuwe villa wijk gaat ook nog jaren duren. :o)

@Tom; dank je, ik doe mijn best.

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Dampflokomotive Festival
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Dampflokomotive Festival
Da's een hele opluchting om te lezen, Dirk-Jan  ;)
Maar dan moet je wel extra goed je best doen, om er iets heeel moois van te maken  :important:
Moet kunnen, want je bent al op de goede weg  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Baanplan (zonder plan) Dampflokomotive Festival
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Dampflokomotive Festival
@citaat @citaat

Dirk-Jan,

Ik twijfelde al een beetje, want ben nog geen echte historische Opel kenner ;). Maar de uitnodiging blijft staan, mocht er toch ergens een fraaie oude Opel op je baan opduiken.

Groeten,
Wico 

Re: Baanplan (zonder plan) Dampflokomotive Festival
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Dampflokomotive Festival
Dag Dirk-Jan.

"Baanplan (zonder plan)" ... Het net als Rivella: een beetje vreemd maar wel lekker :wink:
Zo ook nu weer met deze ietwat vreemde setting  :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Baanplan (zonder plan) Dampflokomotive Festival
@ Tony; die goede weg is nog in aanleg. :o)

@ Wico; ik heb een Faller AMS Opel Diplomat, dus een Opeltje die echt kan rijden op de baan. B)
Dus dat word zeker een ere lidmaatschap van de H.O.C.H ? :P

@ Erik, ikzelf lijk waarschijnlijk ook wel op Rivella. >:-D

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Dampflokomotive Festival
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Dampflokomotive Festival
Dirk-Jan,

Ik heb de vraag voorgelegd aan de president van de club Herr Karl Manfred Teller, maar de nog jonge statuten voorzien niet in een erelidmaatschap. Daar zullen ze binnenkort wel eens over vergaderen ;).

Maar een Opel Diplomat en dan nog wel in rijdende conditie kan zeker zijn goedkeuring wegdragen. Helaas mist hij wel de bijbehorende foto's c.q. video als bewijs :P.

Groeten,
Wico
Re: Baanplan (zonder plan) Dampflokomotive Festival
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Dampflokomotive Festival
Leuk die stomers op deze oude draaischijf  :thumbup: :thumbup:
Weet je zeker dat het gesloopt gaat worden voor de bouw van een paar huizen  ;)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Baanplan (zonder plan) Dampflokomotive Festival
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Dampflokomotive Festival
 @citaat
Zoals DJ al aangeeft, preisers hebben geen besef van tijd  :) dus dat zal nog niet zo'n vaart lopen.
Ik zie er ook nog een (voor deze tijd dan) klassieke V200 staan. Mag dat wel, deze waren toen gloedje nieuw  :?  :D
Re: Baanplan (zonder plan) Dampflokomotive Festival
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Dampflokomotive Festival
Ja Wim, dat mag wel want die V200 hadden ze nodig om die ouwe stoomknarren op hun plaats te duwen.  >:-D
Re: Baanplan (zonder plan) Dampflokomotive Festival
 @citaat
Inderdaad Henk, en ook om eventueel de rondrittentrein te kunnen ophalen en slepen in geval van ouwe stoomknarren mankementen. :D

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Dampflokomotive Festival
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Dampflokomotive Festival
Hoi Dirk-Jan,

Herbert en zijn collega-WOSA-Inspektoren hebben de foto's vandaag eens goed bekeken en zijn het er unaniem over eens, dat de villa's in de hoek wel een zekere mate van weg-aansluiting moeten krijgen.
Dan kunnen ze probleemlozer met hun kostbare bolides bij hun ontroerend goed komen. (zonder over het gras van de buren te hoeven rijden  :?)
Ook een erfafscheiding i.v.m. hun privacy is zeer gewenst.
Op het pure WOSA-gedeelte ( links om de hoek ) zijn dit soort zaken dit niet van toepassing, maar in deze overgangszone ligt dat toch anders.

Tis maar dat je 't weet  O:-D

Grtz Tony
Re: Baanplan (zonder plan) Dampflokomotive Festival
 @citaat
Ja, ja, dat is nog in ontwikkeling plannigsfase, daar moet een weggetje komen, het wachten is op de asfalteringmachine. :o)
Jammer dat Herbert en WOSA consorten weer wat te zeuren hebben gevonden maar complimenten uitdelen ho maar. :|
Heb ik Amsstadt uitgebreid met een paar mooie Old-Skool bouwsels en dan geen reactie of wat dan ook, dus daarom nog maar eens een fotootje ervan alhier.
En Herr Otto en Hüne hadden gedacht om een woning te betrekken op de 5e etage van de Pola flat als 2e verblijf,
maar er zit geen lift in, en het trappenhuis konden ze ook al niet vinden. :D

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Dampflokomotive Festival
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Dampflokomotive Festival
Tja Dirk-Jan, Herbert & Co hebben wat moeite met dit gebouw  :?
Na de overname van POLA door Faller is er een felle strijd ontstaan binnen WOSA omtrent het aantal toe te kennen punten.
Staat er POLA op zoals bij jou, dan zijn er Inspektoren die de (pot)verdriedubbelaar toepassen, waardoor het puntentotaal waanzinnig hoog wordt.
Zit er daarentegen geen vitrage in het bouwsel, dan wordt het pijnlijk duidelijk dat er sprake is van een lege huls; geen trappen, geen lift, geen vloeren en geen toilet  8o
Dan vervallen alle punten.....en dat keer drie levert ook niks op  :(

Daarom wordt dit gebouw binnen de WOSA doodgezwegen......
Da's jammer, want jij hebt zelfs de groen/bruine versie met luifel nog wel :thumbup:
Hier staat in Neu Ulm een kleurvariant waar ik ook erg trots op ben, maar die WOSAboys doen net of het er niet staat.

Dus wat mijzelve betreft; een hele fraaie aanwinst, Dirk-Jan  O:-D
Tip van Tony; vitrage aanbrengen, dan is er zogenaamd interieur en kunnen Otto en Hüne er hun intrek nemen  :D

Van het driehoogachterflatje vinden de jongens het trouwens jammer dat het achter de massieve brugpijler verscholen staat. ( Ook mooi ! Staat hier op een prominente plek  O:-D)

Grtz Tony

Bijgaand een onderstaand bestaand plaatje  :P
Re: Baanplan (zonder plan) Dampflokomotive Festival
Ja, ach, nou. Dat het driehoog achter flatje achter een brugpijler staat is toch niet erg?
Uit de ramen aan de andere zijde hebben de bewoners een wijds uitzicht over de heuvels van Hintergrundkulisse. Niks te klagen! Gewoon geliberaliseerde huur voor vragen, Dirk-Jan!

Groet,

Peter
Re: Baanplan (zonder plan) Dampflokomotive Festival
 :roll:
@ Tony, tis me duidelijk, Herr Otto stond wel wat te brabbelen toen de Pola flat werd neergezet, maar meestal negeer ik dat. :D
Had ik maar beter geluisterd, dan had ik ook geweten hoe de vork in de steel zat. :o)
Nou ja, ik ga bij gelegenheid wel effe naar WWW.ouwevitrageprintenpuntnogwat en dan lijm ik dat er wel in, dan wordt het eindgoed, algoed. :)
En de situatie met het driehoogachterflatje weet Peter heel mooi te verwoorden. O:-D :thumbup:

@ Peter; helemaal mee eens, ikzelf zou ook wel zo'n Hintergrundkulisse uitzicht willen hebben. :D

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Dampflokomotive Festival
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Dampflokomotive Festival
Die drie mannetjes op het dak. Toevallig alle drie hun rechterarm en hand schuin naar voren stekend. Wat moet ik daar nu wel niet van denken.... :O
Re: Baanplan (zonder plan) Dampflokomotive Festival
 @citaat
Dat zijn drie WOSA inspectors, die wijzen naar de POLA Schenkerflat, niets meer en niets minder.
Twee met hun rechterarm en eentje met zijn linkerarm.

Dirk-Jan