Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Baanplan (zonder plan) Achtergrond gebouwen

Gestart door Dirk-Jan maandag 16 januari 2012, 19:09:46

0 leden en 5 gasten bekijken dit board.
Re: Baanplan (zonder plan) Testcircuitje in gebruik.
 :) Het test Circuit de la Vaillante is in grote lijnen klaar, er kan volop geracet worden.
En het is allemaal de schuld van Brekina, die kwamen met de set Fiat Ferrari transporter en twee F1 Sharknoses. :D
Die vond ik mooi en van het één kwam het ander, wat gips, verf, plastic plaatjes en wat al niet meer, tijdje rommelen en dan is er weer een stukje scenery bij.
Als er weer eens beurzen zijn nog wat raceautootjes zoeken, en eens kijken hoe het circuit te verlichten.
En Tony,  :thumbup: nog bedankt voor de Limbabwiaanse paupers, ik heb ze een beetje opgeknapt, ze hebben hun plekkie gevonden. O:-D

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Testcircuitje in gebruik.
 :)
Re: Baanplan (zonder plan) Testcircuitje in gebruik.
 :)
Re: Baanplan (zonder plan) Testcircuitje in gebruik.
 :)
Re: Baanplan (zonder plan) Testcircuitje in gebruik.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Testcircuitje in gebruik.
Wat een heerlijk stuk nieuwe scenery en een lekkere uitgebreide foto serie. Wat mij betreft helemaal geslaagd  :thumbup: :thumbup: :thumbup:. En nu op zoek naar uitbreiding van je raceauto's zodat je regelmatig trackdays kunt organiseren :P.

Groeten,
Wico 
Re: Baanplan (zonder plan) Testcircuitje in gebruik.
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Testcircuitje in gebruik.
Foto 37
Hagen van Ortloff doet toch alleen treintjes?  ;)

Hoewel bij zo een mooi testcircuit mag Eisenbahn Romantiek best wel een zijsprongetje maken  :thumbup:
Re: Baanplan (zonder plan) Testcircuitje in gebruik.
Schitterend! Erg leuk om te zien. Mooie details zoals dat hek met die borden en alle goed in de kleren geschilderde preisers.
Re: Baanplan (zonder plan) Testcircuitje in gebruik.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Testcircuitje in gebruik.
Effe op zin Dirk-Jans; mooi, mooi, mooi en heel erg mooi en sfeervol geworden  :thumbup:

Het knapst vind ik nog steeds het feit, dat je op zo weinig ruimte toch het gevoel hebt naar een compleet racecircuit te kijken ! ( the mountain does the trick )
Het groen en de details ogen ook erg realistisch. Geen WOSA-punten, maar wel PROFI-sterren  :P
Ook fijn, dat de minderbedeelde en kansarme preisers door jouw toedoen een paar flinke treden op de maatschappelijke ladder zijn gestegen en nu een waardevolle bijdrage aan de samenleving geven.
De kleine figuranten zijn ook in levendige scenes gezet. Zoals de motoragenten die lekker meegenieten.

Zo, genoeg veren en weer aan de slag, want er is nog heel wat werk aan de baanwinkel  :o)

Grtz Tony
Re: Baanplan (zonder plan) Testcircuitje in gebruik.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Testcircuitje in gebruik.
Wat een schitterend stukje scenery is de racebaan geworden Dirk-Jan.
De vele details maken het kijken zeer leuk en zorgen ervoor dat je blijft kijken.
Ja sportevenementen staan het best wel goed op een modelspoorbaan.

Groet Michel
Re: Baanplan (zonder plan) Testcircuitje in gebruik.
Helemaal geslaagd! Wat een leuk circuit. Het is puur genieten van de fraaie wagens en het wonderschoon gelegen baantje.
Het hek is echt te gek. Met die gendarmes erbij.
Het enige wat ik nog bedacht: een paar bandensporen bij de bochten zouden het best goed doen. Maar misschien is de baan net opnieuw geteerd...

Groet,

Peter
Re: Baanplan (zonder plan) Testcircuitje in gebruik.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Testcircuitje in gebruik.
Dag Dirk-Jan.

Het idee is uitgegroeid tot een volwassen uitvoering, één die erg goed geslaagd is :thumbup:
Ik bedoel: als je dit ziet, wie wil er dan niet een test-circuit op z'n modelbaan :cool:
Bedankt voor de uitgebreide fotoreportage, dat verdient deze creatie zeer zeker,
want ieder gecreëerd hoekje van het circuit, incluis het randgebeuren, is fotogeniek!
Het enige wat ik eigenlijk nog wel mis zijn her en der de stapels met oude banden ...

Groeten,

Erik.
Re: Baanplan (zonder plan) Testcircuitje in gebruik.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Baanplan (zonder plan) Testcircuitje in gebruik.
GE-WEL-DIG wat jij daar uit je hoge hoed getovert hebt. Van mij kun je een uitnodiging krijgen.

Citaat van: BlikkenTinus op vrijdag 23 april 2021, 07:16:28

Het enige wat ik nog bedacht: een paar bandensporen bij de bochten zouden het best goed doen. Maar misschien is de baan net opnieuw geteerd...


Bandensporen zou ik eerder bij de pits leggen. Je hebt vast wel eens gezien hoe die mannen optrekken en tot stilstand komen. Daar is een astma patient niets bij.
Re: Baanplan (zonder plan) Testcircuitje in gebruik.
Citaat van: Wico op donderdag 22 april 2021, 21:05:23
En nu op zoek naar uitbreiding van je raceauto's zodat je regelmatig trackdays kunt organiseren :P.
Dat is leuk voor als er weer beurzen zijn, lekker neuzen naar mooi pareltjes voor erbij. :)

Citaat van: Wimdouwe op donderdag 22 april 2021, 21:07:49
mag Eisenbahn Romantiek best wel een zijsprongetje maken  :thumbup:
:) Yep, bij Hagen is het goed als het rookt, een stoomloc, een dieselloc of rook uit de uitlaten. :D

Citaat van: Jongslog op donderdag 22 april 2021, 21:28:27
en alle goed in de kleren geschilderde preisers.
:) Ja, ze mogen nu weer gezien worden, beetje verf in diverse tinten en geduld en voila, allemaal blije Preisers.

Citaat van: Tony op vrijdag 23 april 2021, 01:40:08
Zo, genoeg veren en weer aan de slag, want er is nog heel wat werk aan de baanwinkel  :o)
:o) Ja baas, ik heb nog zat te doen, gelukkig maar, de treinenhobby moet nooit klaar. O:-D

Citaat van: h0_miessie op vrijdag 23 april 2021, 03:15:46
Ja sportevenementen staan het best wel goed op een modelspoorbaan.
Ja, inderdaad Michel , jij regelt de voetballers, ik wat snelle auto's, alleen maar treintjes is ook zo saai.:D

Citaat van: BlikkenTinus op vrijdag 23 april 2021, 07:16:28
een paar bandensporen bij de bochten zouden het best goed doen.
:roll: Ik heb al wel een poging gewaagd, maar bandensporen zijn te dun geworden, ga nog wel een poging wagen.

Citaat van: Nieuwenhuis op vrijdag 23 april 2021, 08:03:16
Het enige wat ik eigenlijk nog wel mis zijn her en der de stapels met oude banden
:D Zoveel "oude" bandjes heb ik niet, en het tijdsbeeld is eind jaren zestig, waren ze nog niet zo van de veiligheidsmaatregelen.
Ik heb al een paar stukken voorzien van vangrail, en net nog gekeken, gaat goed, nog geen ongeluk gebeurd. :o)
En in die tijd waren ze niet zo kinderachtig, gas erop en gaan.
Ik heb een aantal racefilms uit die tijd, 8o mooi om te zien, maar veilig ho maar.

Citaat van: Lobomotion69 op vrijdag 23 april 2021, 16:08:51
Bandensporen zou ik eerder bij de pits leggen.
:) Ook al geprobeerd, op de foto's lastig te zien en te dun gemaakt met een zwart potlood, ik heb nog van dat zwarte krijt liggen, dat eens proberen.

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Testcircuitje in gebruik.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Testcircuitje in gebruik.
Prachtige circuit Dirk-Jan, klein maar fijn en leuke details zoals de mannen die bij het hek naar al het race geweld staan te kijken  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Baanplan (zonder plan) Testcircuitje in gebruik.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Testcircuitje in gebruik.
Truc voor de bandensporen: gewoon een (oud) autootje door de zwarte verf rijden, even de ergste verf er af rijden op een krant en dan zeg maar "drybrushen" met de banden :idea:.

Groeten,
Wico
Re: Baanplan (zonder plan) Testcircuitje in gebruik.
 @citaat

:roll: Ga ik proberen, goeie tip. :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Testcircuitje in gebruik.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Testcircuitje in gebruik.
Het ziet er weer gelikt uit.
Die renner met nummer 5 is dat Stirling Moss.
Geweldige coureur die ik nog heb zien rijden op het circuit van Zandvoort in 1960 en 1961.
De sfeer op jouw testbaan is uitstekend getroffen en doet me terug denken aan de tijd dat ik nog weleens ging kijken naar deze snelheidsduivels.
Re: Baanplan (zonder plan) Testcircuitje in gebruik.
 @citaat @citaat

En nee Tom, dit is Bernd Rosemeyer in een Auto Union versie 1937 Grand Prix Donington Park Engeland, een setje gemaakt door Busch.
Dat is iets langer terug, toen was ook jij nog niet geboren. :D
Maar wel erg gaaf dat je Stirling Moss nog hebt zien rijden, en leuk om te lezen dat ik de sfeer goed te pakken heb. :)

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Testcircuitje in gebruik.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Testcircuitje in gebruik.
Eigenlijk is testcircuitje een best vreemde naam, want je test niet het circuit, maar - in dit geval - de auto's  :o)
Re: Baanplan (zonder plan) Testcircuitje in gebruik.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Testcircuitje in gebruik.
Dag Dirk-Jan,

Ik ben even ene tijdje niet op het forum geweest, maar je hebt weer mooie foto's geplaatst.

Henk
Re: Baanplan (zonder plan) Circuit is verlicht.
 :) Het circuit is voorzien van lantaarnpaaltjes, pitgebouw verlichting, schijnwerpers op de ruïne en de grot van Saint Pierre Vaillante is ook verlicht. :idea:
Dus een hoop draadjes er weer bij onder de baan. :D
En voor het sfeertje twee rommeldoos autootjes verbouwd tot een redelijke interpretatie van de Vaillante Rush en de Leader Gengis Khan, beide uit de stripserie Michel Vaillant,
en ook passend in het tijdsbeeld van het circuit eind jaren zestig.
Beide komen niet op de voorgrond, de Ferrari's en de Porsches zijn natuurlijk de topmodelletjes. B)
Ook nog bezig geweest om met Wico's tip bandesporen te drybrushen, niet mislukt maar ook niet echt geweldig geworden, op de foto's wat moeilijk te zien.

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Circuit is verlicht.
 :)
Re: Baanplan (zonder plan) Circuit is verlicht.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Circuit is verlicht.
Betoverend mooie :idea:-plaatjes Dirk-Jan! Super sfeervol en precies goed :thumbup:.
Re: Baanplan (zonder plan) Circuit is verlicht.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Circuit is verlicht.
Das mooi geworden zo met die verlichting :thumbup:. Jammer dat de tip van de bandensporen niet helemaal het gewenste effect geeft. De twee fröbel schaalmodellen zijn natuurlijk precies wat het circuit nog nodig had :P .

Groeten,
Wico
Re: Baanplan (zonder plan) Circuit is verlicht.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Circuit is verlicht.
Tis nu 's avonds net zo mooi als overdags op je racebaan, Dirk-Jan  :thumbup:
Grappig trouwens, dat de testrijders gewoon tegen een lantaarnpaal kenne knalle als ze nie goe oplette  :D

Die strips slingeren me direct weer terug naar mijn jeugd en volgens mij heb jij de hele verzameling Valliants.
En nu dus ook 2 replica's daaruit op je baan.

Mooi contrast ook met de zwarte Ford T (?) en stoomloc op de achtergrond. ( jaja, de plaatjes worden goed bestudeerd )
Die eeuwenoude waterbron heeft nog wel een afknapbeurt nodig, ziet er nog teveel expressali uit en veel te nieuwerwetsig.
Wordt vast nog wel gefixt  :P

Grtz Tony
Re: Baanplan (zonder plan) Circuit is verlicht.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Circuit is verlicht.
Wauw wat een prachtige sfeerbeelden Dirk-Jan. :) :thumbup: :thumbup:

Groet Michel
Re: Baanplan (zonder plan) Circuit is verlicht.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Circuit is verlicht.
Dag dirk-Jan.

Die verlichting heb je netjes aangelegd, zowel de terreinverlichting als die in de gebouwen :thumbup:
De foto's tonen een mooie geleidelijke lichtverdeling, je zou zo licht-expert kunnen worden :lol:
Ook de verbouwing van de twee bolides is zeer verdienstelijk, gezien het eindresultaat!

Zo, en nu dan? Is het circuit helemaal klaar? ... :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Baanplan (zonder plan) Circuit is verlicht.
Citaat van: Hanzi op donderdag 06 mei 2021, 22:39:54
Betoverend mooie :idea:-plaatjes Dirk-Jan! Super sfeervol en precies goed :thumbup:.
:) Sluit ik me helemaal bij aan, precies goed, niks meer aan doen.

Citaat van: Wico op donderdag 06 mei 2021, 23:01:13
Jammer dat de tip van de bandensporen niet helemaal het gewenste effect geeft.
Nou, er zijn wel wat bandenspoortjes en misschien probeer ik nog wat met zwart krijt of zo.
Maar zo als het nu is vind ik het ook wel prima, ben toch een beetje bang om de boel te verpesten. :roll:

Citaat van: Wico op donderdag 06 mei 2021, 23:01:13
De twee fröbel schaalmodellen zijn natuurlijk precies wat het circuit nog nodig had :P .
:D Tis natuurlijk een beetje (veel) nep, maar een Vaillante circuit zonder Vaillant is ook weer zo wat, klopt niet. :o)
En dan die :twisted: Leader duikt natuurlijk ook weer onuitgenodigd op, kan ik ook niks aan doen. :P

Citaat van: Tony op donderdag 06 mei 2021, 23:30:45
Grappig trouwens, dat de testrijders gewoon tegen een lantaarnpaal kenne knalle als ze nie goe oplette  :D
Ze waren toen niet zo kinderachtig, gewoon opletten en goed sturen. >:-D

Citaat van: Tony op donderdag 06 mei 2021, 23:30:45
Mooi contrast ook met de zwarte Ford T (?) en stoomloc op de achtergrond. ( jaja, de plaatjes worden goed bestudeerd )
Die eeuwenoude waterbron heeft nog wel een afknapbeurt nodig, ziet er nog teveel expressali uit en veel te nieuwerwetsig.
8) u let goed op, tis inderdaad een T-Fordje.
En dat waterbronnetje is van Viessmann (geloof ik) en heeft ook nog een aandrijving, die laat het waterstraaltje vibreren.
Moet inderdaad nog effe verouderd worden. :idea:

Citaat van: h0_miessie op vrijdag 07 mei 2021, 03:03:06
Wauw wat een prachtige sfeerbeelden Dirk-Jan. :) :thumbup: :thumbup:
Ben ik wel met je eens. O:-D

Citaat van: Nieuwenhuis op vrijdag 07 mei 2021, 12:02:50
Zo, en nu dan? Is het circuit helemaal klaar? ... :roll:
:) Nou, eigenlijk wel zo'n beetje, behalve dan nog even de waterbron verouderen, moet van Tony. :D
En dan verder alleen nog op zoek naar wat raceautootjes, maar dat is voor als er weer treinenbeurzen zijn.

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Circuit is verlicht.
Heel gaaf
Re: Baanplan (zonder plan) Circuit is verlicht.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Circuit is verlicht.
Mooi en heel apart stuk scenery.
Je fantasie en creativiteit zijn weer goed bezig geweest.  :thumbup:
Re: Baanplan (zonder plan) Circuit is verlicht.
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Circuit is verlicht.
Mooi weer gegevens allemaal.
Re: Baanplan (zonder plan) Wissels aangepast en bouw Faller seinhuis B-124
 :) Bij het station wilde ik nog een extra opstelspoortje om de Rode Pijl te parkeren, klaar voor inzet indien nodig.
Volgens de C-rail geometrie ging dat niet lukken, maar dat bepaal ik zelf wel, niet die lui daar bij tante M*. :D
Bij twee standaard wissels 24611 en 24612 het stukje recht doorlopende rails weggezaagd met een Dremel slijpschijfje en dan meteen een bocht erop aangesloten.
Met wat verder gemeet en geslijp in diverse rails kwam het precies uit hoe ik het hebben wilde, klus geklaard.
8) Misschien niet helemaal een 100 % mooi bochtenverloop, maar het zijspoortje ligt er en passen doet het. :)
En nu verder met een nieuw scratch-build project, het Faller seinhuis B-124.
Het origineel is niet geschikt voor bovenleiding, te laag, dus dan maar weer zelf leuk knutselen met de Auhagen plastic plaatjes.
Eens kijken wat ik hier van kan brouwen, toch ook best wel lastig met de diverse schuine uitbouwtjes en zo. :roll:
Ik pruts er wel wat mee aan, al bouwende voort bedenk ik het allemaal wel.

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Wissels aangepast en bouw Faller seinhuis B-124
 :)
Re: Baanplan (zonder plan) Wissels aangepast en bouw Faller seinhuis B-124
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Wissels aangepast en bouw Faller seinhuis B-124
Knap voor mekaar gedremeld, Dirk-Jan  :thumbup:
Vraagt wel om een filmpje, zodat er gecontroleerd kan worden of de Pijl een mooie boog beschrijft  O:-D
Die twee Faller-stuurtjes wekken weemoed aan vroeger dagen op. Hier in de plaatselijke speelgoedwinkel stond een demonstratie-Märklin/Faller-baan en als je het lief vroeg, dan mochten brave jongetjes zoals ik daar aan draaien om de auto's te laten rijden.

Het seinhuis schiet al lekker op en zoals nu - in aanbouw - zou je het ook kunnen laten. Met ladders/steigers/werklui en zo.
Maar ja, u is de baas daar........

Kortom; fijne uppiedeet weer en grtzzzzz
Tony
Re: Baanplan (zonder plan) Wissels aangepast en bouw Faller seinhuis B-124
Netjes gemaakt het opstelspoortje voor de Rode Pijl. :thumbup:
En weer wat rails erbij wat altijd leuk is Dirk-Jan. :P
Het in aanbouw zijnde seinhuis is weer zo leuk projectje wat ik met veel plezier ga volgen.

Groet Michel
Re: Baanplan (zonder plan) Wissels aangepast en bouw Faller seinhuis B-124
Dirk-Jan,

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat :thumbup:. Keurige crea bea oplossing voor het extra opstelspoortje. Ik sluit me aan bij Tony dat bewegende beelden eigenlijk wel een must zijn om je volgers tevreden te houden :D. Ook ik blijf de ontwikkelingen rond het seinhuis van dichtbij volgen!

Groeten,
Wico
Re: Baanplan (zonder plan) Fillempie Rode Pijl heen en weer over aangepaste wissels.
 8) Nou, hier dan een fillempie van de Rode Pijl die als een zonnetje over de verbouwde wissels heen rijdt en voeding komt via de bovenleiding.
(de Rode Pijl is analoog, net als een paar andere loks en de rest is digitaal via de puko's)
:o) Dus helaas voor jullie, der ontspoort helemaal niks. :D

Dirk-Jan

Re: Baanplan (zonder plan) Fillempie Rode Pijl heen en weer over aangepaste wissels.
Fillempie is helemaal toppie, Dirk-Jan  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En zelfs bonusmateriaal in deze korte tijdspanne; een demonstratie van het opklapbare baanstuk !
Petje af hier en pluim op jouw hoed en meerdere zoenen van een mooie juffrouw (naar keuze) O:-D

Grtz Tony
Re: Baanplan (zonder plan) Fillempie Rode Pijl heen en weer over aangepaste wissels.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Fillempie Rode Pijl heen en weer over aangepaste wissels.
Mooi opgelost Dirk-Jan, het zagen in rails is mij niet onbekend om iets voor elkaar te krijgen, bij jou is dat goed gelukt  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Baanplan (zonder plan) Fillempie Rode Pijl heen en weer over aangepaste wissels.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Fillempie Rode Pijl heen en weer over aangepaste wissels.
Dag Dirk-Jan.

Het extra opstelspoortje heb je prima passend gekregen in de bestaande situatie
en aan het filmpje is te zien dat het bijna net zo mooi rijdt als op M-rails  :wink:
Wel vraag ik mij af of er nog een perron komt voor de passagiers van de ?

Groeten,

Erik.
Re: Baanplan (zonder plan) Fillempie Rode Pijl heen en weer over aangepaste wissels.
Dirk-Jan

Dat is netjes geworden. Rijd er mooi overheen en ook de scharnierende werking ziet er mooi uit.
Re: Baanplan (zonder plan) Fillempie Rode Pijl heen en weer over aangepaste wissels.
Inderdaad een heel braaf filmpje. Geen hapering of onverwachte stilstand te zien, geen pantograaf die blijft hangen in de bovenleiding, geen enkele as die ontspoort :o). Alles rijdt soepel van A naar B of C en weer terug. Kortom een puik stukje werk en een echt echt werkende bovenleiding is natuurlijk helemaal "summa cum laude" :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Baanplan (zonder plan) Fillempie Rode Pijl heen en weer over aangepaste wissels.
Citaat van: Nieuwenhuis op vrijdag 28 mei 2021, 14:41:14Wel vraag ik mij af of er nog een perron komt voor de passagiers van de ?
:roll: Misschien zet ik de Pijl wel op het andere zijspoortje, en de BR 103 op dit zijspoortje.
Bij het andere zijspoortje zou een perronnetje tussen de sporen kunnen worden gemaakt.
Ik moet het nog een beetje bedenken, ik zal overleg gaan plegen met de Preiser reizigers. :o)

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Fillempie Rode Pijl heen en weer over aangepaste wissels.
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Fillempie Rode Pijl heen en weer over aangepaste wissels.
Dilemma's, dilemma's... Je bent er maar druk mee! :) :thumbup:
Re: Baanplan (zonder plan) Fillempie Rode Pijl heen en weer over aangepaste wissels.
De voorloopserie 103 op een zijspoortje zetten, dat kan eigenlijk niet! ;-)
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124
 :) En weer een stukje verder gebouwd met het seinhuis.
Kozijnen aangebracht, gemaakt van 1mm vierkant profiel, "glas" erin geplakt en deuren gemaakt van karton.
Nu bezig aan de bovenbouw met alle schuine ramen, maatvoering aangepast aan de spoorbreedte,
het originele model is wat lager en gaat maar over 1 spoortje. (zo ongeveer denk ik)

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124
Dat wordt weer een fraai stukje zelfbouw :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124
Dirk-Jan,

Met veel plezier naar je bouwvorderingen bekeken van het te bouwen seinhuis.
En ja het ziet er nu al mooi en strak uit zo over de meerdere sporen.
Ben zeer benieuwd naar het vervolg van de cursus scratchbuilding met Dirk-Jan. :P

Groet Michel
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124
Pure nostalgie, dat seinhuis. Veel succes met de afbouw!
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller seinhuis B-124
Tot nu toe verloopt de bouw voorspoedig, Dirk-Jan  :thumbup:
Hopelijk zijn de seinwachters nog niet actief, want het ziet er best gevaarlijk uit zo, boven de bovenleiding  :O
Gelukkig is het wel analoge stroom en dat overleven de meeste preisers wel  O:-D

Doe rustig aan met de verdere bouw, de hobbytemperatuur zit al ruim in de rode zone  :warning:

Grtz Tony