Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Baanplan (zonder plan) Achtergrond gebouwen

Gestart door Dirk-Jan maandag 16 januari 2012, 19:09:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Baanplan (zonder plan) Bericht voor Thailand.
 @citaat

:) Yep, ik heb ook nog een stuk of 15 gewone loks, stoom, diesel en elektrisch.
:o) Zolang we hier in Nederland de stroom erop houden kunnen ze de eventuele ongestelde opgestelde treinstellen trekken. :)
En met de stroom erop houden doel ik op de nadere horrorwinter die er aan komt. :D
Jij ligt natuurlijk weer in je zwembroek in je tuin, maar hier is half Nederland van de rel. 8o
Er gaat meer dan een halve centimeter sneeuw vallen, dus alle noodscenario's worden van de plank getrokken. :mrgreen: :-)
Maar toch leuk, de pandemie zakt een beetje weg in de krantekoppen. O:-D
Dus mocht je de komende dagen moeilijk op het forum kunnen komen dan weet je de oorzaak, meters sneeuw op de lijn. :D

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Bericht voor Thailand
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Bericht voor Thailand
 @citaat
En dan mag jij als forummodderaar de lijnen sneeuwvrij maken  >:-D
Re: Baanplan (zonder plan) Bericht voor Thailand
 @citaat

:-) :-) :-)
Re: Baanplan (zonder plan) Bericht voor Thailand
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Bericht voor Thailand
Spoorlijnen, telefoonlijnen, fiberlijnen, zwarte lijnen en witte lijnen. Als je maar niet gaat snuiven (of snoeven) dat schijnt wat minder te zijn. Maar die panieksituaties bij het minste of geringste sneeuw ken ik nog wel. Altijd lachen. Hoewel met die zwembroek valt nog wel tegen hoor. Vandaag kwam de temperatuur niet boven 25C, en dat vinden ze hier ijzig koud.
Re: Baanplan (zonder plan) Rode Pijl binnen gereden maar reed niet lang.
 :) Vandaag op mijn werk het pakketje ontvangen met de Rode Pijl, nr 33865. Leuk, leuk, leuk, kon niet wachten tot ik naar huis kon. :D
Hoewel de Pijl in 1998 is gemaakt zat ie als nieuw in de doos, wielen en antislipbandjes zonder sporen van gebruik. :)
En toen vanavond Pijl op de baan, reed een centimeter of 10 en toen geblokkeerd. 8o :?
Kijken, proberen, kijken, proberen en toen hard nadenken. :roll: Garantie heb ik wel, maar dat schiet niet op natuurlijk.
8) Dus dikke bril op, felle lampen en slopen maar. Uiteindelijk bleek er een plastic tandwieltje op een wielas te zijn gescheurd. :?
Onderdeel opgezocht op de Märklin onderdelen lijst en andere websites, niet meer te krijgen.
Weer nadenken en toen maar het tandwieltje weggebroken, in plaats van 2 assen aangedreven is er nu 1 as aangedreven.
:o) Mijn auto doet het ook prima met 1 aangedreven as. :D
Alles weer in elkaar en op de baan en gaan, als een zonnetje, ik ben er toch erg blij mee en staat nu mooi te zijn in de woonkamer op een prominent plekje voor de eerste paar dagen. B) B) B)
Maar even over nadenken wat ik de winkelier ga melden, eerst en vooral ga ik het vriendelijk houden, die man doe ook maar zijn best neem ik aan. O:-D

Dirk-Jan

(@ Tony, ik heb de foto ervan in jouw topic weggehaald, naam van de winkel stond stond erbij als fotobron)
Re: Baanplan (zonder plan) Rode Pijl binnen gereden maar reed niet lang.
 :)
Re: Baanplan (zonder plan) Rode Pijl binnen gereden maar reed niet lang.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Rode Pijl binnen gereden maar reed niet lang.
Tegenvaller, maar mooi opgelost, Dirk-Jan  :thumbup:
Bij mijn ouwe P8 (BR38) heb de lelijk zichtbare tandwielen aan de zijkant weggehaald en die wordt nu ook door maar een as aangedreven (en het drijfwerk). Gaat/knart ook prima  :P
Ben benieuwd, of de winkelier iets voor je kan betekenen.

Enne, zo'n zo'n fraaie rooie Wilhelm Tell pijl hoort eigenlijk op iedere baan met besneeuwde bergen  ;)
Als het goed is, zitten er in de aanhanger reserve pijl en bogen en een kratje appels  :o)

Grtz Tony

( Misschien kan er een forum-printer-virtuoos zo'n tandwiel voor je maken  :idea: )
Re: Baanplan (zonder plan) Rode Pijl binnen gereden maar reed niet lang.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Rode Pijl binnen gereden maar reed niet lang.
Is het een breuk vanwege ouderdom, dan gaat het andere tandwieltje misschien ook niet lang meer mee?

Er zullen toch nog wel ergens bij een winkel of hobby-ist een paar nieuwe liggen?
Zit er in de huidige  37869  marklin niet dezelfde aandrijflijn of is deze ondertussen helemaal anders?
Re: Baanplan (zonder plan) Rode Pijl binnen gereden maar reed niet lang.
 @citaat en  @citaat @citaat

:) Dank voor het meedenken. :thumbup:

3D printen wordt denk ik lastig; op de wielas zitten ook twee kleine nokjes.
Dan moet ook de binnenzijde van het tandwiel een paar kleine uitsparingen hebben,
als dat ook maar iets afwijkt gaat het tandwiel wiebelen/wringen denk ik zo. :roll:

En ouderdom; zou kunnen, ik weet niet wat voor plastic kwaliteit ervoor gebruikt is, niet de beste, dat lijkt me wel duidelijk. :D

En in de huidige 37869 zit dezelfde aandrijflijn, met een kleine modificatie, schroefjes i.p.v. pinnetjes om de twee helften aan elkaar te verbinden.
Zou er zo in kunnen lijkt me, maar op de onderdelen lijst heeft de aandrijflijn geen nummer, blijkbaar niet te bestellen. :O

Of de Pijl het met één tandwiel minder lang kan volhouden is afwachten. Maar nou ben ik niet zo'n rijder, meer een bouwer.
Af en toe een rondje en dat is het wel, dat gepruts met scenery vreet tijd. :D

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Rode Pijl binnen gereden maar reed niet lang.
Balen zeg dat t na 10cm al over was. De vraag is of t tandwieltje al kapot was of dat t nou net in die eerste 10cm bij jou kapot is gegaan. Eens gaat iets kapot dus t zou theoretisch kunnen maar t zou tegelijkertijd wel heel toevallig zijn.
Ben benieuwd hoe de leverancier reageert; Pijl zal niet goedkoop geweest zijn. Ik snap dat je geen zin had om m terug te sturen en zelf naar een oplossing bent gaan zoeken (zou ik ook doen), maar of de verkoper dat ook snapt... Gelukkig rijdt hij nu wel weer, voordeel is dat er geen lange slepen achter komen te hangen ;).
Re: Baanplan (zonder plan) Rode Pijl binnen gereden maar reed niet lang.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Rode Pijl binnen gereden maar reed niet lang.
Dag Dirk-Jan.

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst en tevens gefeliciteerd met de
geslaagde poging om het rode ding na 10cm toch verder te laten tuffen :thumbup:
Had je dat leuke pitstraathuisje al of is dat ook een nieuwe aanwinst?

Groeten,

Erik.
Re: Baanplan (zonder plan) Rode Pijl binnen gereden maar reed niet lang.
Dirk-Jan,

Gefeliciteerd met deze rode jongen. Natuurlijk altijd zwaar balen als iets niet werkt en al zo snel kapot blijkt te zijn. Hopelijk dat de "quick fix" (demolition man :o)) het een tijdje uithoudt. Maar in de vitrine zal hij daar weinig onder te lijden hebben :P.

Groeten,
Wico
Re: Baanplan (zonder plan) Rode Pijl binnen gereden maar reed niet lang.
Citaat van: Nieuwenhuis op woensdag 10 februari 2021, 07:52:40
Had je dat leuke pitstraathuisje al of is dat ook een nieuwe aanwinst?
:) Dat is het scratch build gebouwtje wat naast de pitboxen komt, ik ben al een heel eind.
Het is klein en fijn, en de ramen zijn gemaakt van allemaal kleine stukjes profiel, dat bleef een beetje liggen.
Al bouwend vroeg ik me steeds af waarom doe ik dit, dit had stukken makkelijker gekund. :D
En uiteindelijk toch stug doorgaan, ik had het zo voor ogen, dus geschiedde het zo. O:-D

Citaat van: Hanzi op woensdag 10 februari 2021, 07:44:51
(zou ik ook doen), maar of de verkoper dat ook snapt...
Ik ga ergens vandaag een e-mailtje sturen, hoef geen geld terug of zo, maar ben toch benieuwd of de Pijl daar heeft proefgereden. :roll:
Zoniet, waarom niet, misschien was de jongste bediende het vergeten, die verdient dan natuurlijk wel een paar opvoedkundige oorvijgen, zijn wij vroeger ook groot mee geworden. :-)

Citaat van: Wico op woensdag 10 februari 2021, 08:45:36
Hopelijk dat de "quick fix" (demolition man :o)) het een tijdje uithoudt.
:roll: Het zal moeten blijken. Als het langdurig blijkt te werken zal ik tante M* een e-mail sturen. Met een onderdeel minder werkt het kostenbesparend. :o)
Kunnen ze me als dank een nagelnieuwe geven met alle digitale opties inclusief full sound tijdens een persoonlijke rondleiding in de fabriek,
gehaald en gebracht van huis met vervoer in een dikke Mercedes Maybach. :mrgreen:

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Rode Pijl binnen gereden maar reed niet lang.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Rode Pijl binnen gereden maar reed niet lang.
Dirk-Jan dat kenmerkt de doorgewinterde modelbouwer. Stug doorgaan op de ingeslagen weg, ook als je allang tot een beter inzicht bent gekomen. 😇

Sneu dat Pijl Tell er zo snel de brui aan heeft gegeven. Een knappe domper op de feestvreugde. Inderdaad een ferme oorvijg ter genoegdoening is hier zeker op zijn plaats.

Met een Maybach nog wel, van alle voertuigen, had van jou eerder een Project One verwacht. Maar goed alstie dan maar niet door tante M is geproduceerd, anders kom je niet ver. Zie Pijl.
Re: Baanplan (zonder plan) Rode Pijl binnen gereden maar reed niet lang.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Rode Pijl binnen gereden maar reed niet lang.
Leuke uitbreiding van je rollend materiaal Dirk-Jan, wel jammer dat het plezier van korte duur was.

Maar zo te lezen gaat het wel weer goed komen met deze dame  :thumbup: :thumbup:

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Baanplan (zonder plan) Rode Pijl binnen gereden maar reed niet lang.
Jammer van de domper bij je nieuwe aanwinst.
Gelukkig ben jij handige Harry Dirk-Jan en heb je dit vakkundig opgelost mijn complimenten hiervoor. :thumbup:
Ondanks het rijden op één aandrijfas heel veel rijplezier toegewenst.

Groet Michel
Re: Baanplan (zonder plan) Rode Pijl binnen gereden maar reed niet lang.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Rode Pijl binnen gereden maar reed niet lang.
Dirk Jan,

Is het niet nummer 29 op het plaatje? Asje inclusief tandwiel??
Re: Baanplan (zonder plan) Rode Pijl binnen gereden maar reed niet lang.
Ik zat eigenlijk ook al te denken, deze aandrijving is toch niet uniek? Er zijn toch meer locs met dit type aandrijving? Dan moet daar toch aan te komen zijn, of ... (?).
Re: Baanplan (zonder plan) Rode Pijl binnen gereden maar reed niet lang.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Rode Pijl binnen gereden maar reed niet lang.
Citaat van: Hanzi op woensdag 10 februari 2021, 23:02:05
deze aandrijving is toch niet uniek? Er zijn toch meer locs met dit type aandrijving?
Kardanwelle, nee, die is niet uniek, maar het lijkt mij te gaan om de tandwielen die op de assen zitten.

En zijn dat dan wormwielen? En welke maat?
Stel je kunt die laten vervangen (door messing van de Pool),
dan kun je de goede wellicht opsturen en 2x laten namaken
(je zou eens kunnen mailen of dat mogelijk is).

Overigens, het valt me op dat er zeker 3 of vier andere bezitters van (oudere Märklin) Rode Pijlen op dit forum zijn met een zelfde euvel (alleen die vermeldden dat de motor zelf kapot is, in plaats van een of meer tandwielen op de assen).
Re: Baanplan (zonder plan) Rode Pijl binnen gereden maar reed niet lang.
 :) Als eerste, allen dank voor het meedenken. O:-D

Citaat van: Barry1972 op woensdag 10 februari 2021, 22:47:14
Is het niet nummer 29 op het plaatje? Asje inclusief tandwiel??
8) Ja, klopt. Maar dat is dus volgens de onderdelenlijst van M* niet meer leverbaar.

Citaat van: Hanzi op woensdag 10 februari 2021, 23:02:05
Dan moet daar toch aan te komen zijn, of ... (?).
:) Ja, die kans is inderdaad aanwezig, inmiddels antwoord van de winkelier. :thumbup:

Citaat van: Jan22 op donderdag 11 februari 2021, 01:11:38
Kardanwelle, nee, die is niet uniek, maar het lijkt mij te gaan om de tandwielen die op de assen zitten.
En zijn dat dan wormwielen?
Nee, er zit een dubbele wormwiel met tandwiel in wat de twee tandwielen aandrijft. (volgt u allen het nog? :D)

Zie tekening in het rode kader het dubbele wormwiel met tandwiel.
Zie tekening in de blauwe rondjes beide tandwieltjes op de twee assen, waarvan er dus ééntje gebroken is.

Die laten namaken in 3D is nogal lastig, je krijgt het hele tandwiel niet heel van het asje af door de uitsparingen die vallen over de nokjes van de wielas.
En het lijkt mij dat het hele tandwiel van het andere asje eraf moet om de maten te bepalen voor het 3D printen. (maar hou me ten goede, ik ben een leek op het gebied van 3D printen)

Maar er is inmiddels een allervriendelijkst antwoord binnen op mijn allervriendelijkste email aan de winkellier. :)
(Er is wel proefgereden door hun, dan lijkt het dat de eerste rit bij mij het laatste zetje was om het inferieure tandwieltje te doen breken)
Ik had het uitvoerig beschreven en voorzien van een aantal foto's.
Hij wist te melden dat de problemen met de tandwielen vaker voorkomen bij deze modellen.
En hij gaat contact opnemen met tante M* om een compleet wielstel of een asje met tandwiel te krijgen van de nieuwere uitvoering, moet passen.
(Die mag ik er dan leuk zelf inproppen, hoeft de Pijl niet weer in een doos op pad door den lande, Pijltje voelt zich hier al helemaal thuis)
Dus dat word rustig afwachten, het zal vast wel goed komen. O:-D
En zo niet, ik vind het al goed, tis maar een klein probleempje in deze moeilijke tijden.

Dirk-Jan





Re: Baanplan (zonder plan) Rode Pijl binnen gereden maar reed niet lang.
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Rode Pijl binnen gereden maar reed niet lang.
Dat tandwiel is de zwakke plek van de eerste series van de rode/blauwe pijl.
Ik heb er ook een, maar deze is al 25 jaar niet meer uit de doos geweest.

Messing geeft meer slijtage/onderhoud, maar blijft wel qua verbinding duurzamer.
Kunststoffen zijn daarnaast verouderingsgevoeliger en kunnen prima drukkkrachten opnemen, maar na verloop van tijd minder goed trekkrachten.

Mvg.
Marcel
Re: Baanplan (zonder plan) Rode Pijl binnen gereden maar reed niet lang.
Citaat van: Dirk-Jan op donderdag 11 februari 2021, 06:15:16

Nee, er zit een dubbele wormwiel met tandwiel in wat de twee tandwielen aandrijft. (volgt u allen het nog? :D)

Zie tekening in het rode kader het dubbele wormwiel met tandwiel.
Zie tekening in de blauwe rondjes beide tandwieltjes op de twee assen, waarvan er dus ééntje gebroken is.

Dirk-Jan
Niet om de schoolmeester uit te hangen, maar meer om spraakverwarringen met leverancier en of M te voorkomen:

Nee, er zit een dubbele wormwiel met tandwiel in wat de twee tandwormwielen aandrijft. (volgt u allen het nog? :D)

Zie tekening in het rode kader het dubbele wormwiel met tandwiel.
Zie tekening in de blauwe rondjes beide tandwormwieltjes op de twee assen, waarvan er dus ééntje gebroken is.


Dus die "wokkel" heet officieel worm (en wordt foutief heel vaak wormwiel genoemd, zelfs door professionals) en het schuine vertande wiel dat daardoor wordt aangedreven is het wormwiel. Bij jou is er dus een wormwiel kapot.
Re: Baanplan (zonder plan) Rode Pijl binnen gereden maar reed niet lang.
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

Trans Europ Express

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Rode Pijl binnen gereden maar reed niet lang.
Hanzi,

Duidelijk verklarende uitleg en het wormwiel wordt zo genoemd omdat de tanden schuin staan t.b.v. de worm? Anders was het dus een tandwiel geweest?
Re: Baanplan (zonder plan) Rode Pijl binnen gereden maar reed niet lang.
 8o  8) Hans, je zult gelijk hebben, maar ik raak verward.:D
Vanavond thuis het nog maar een keer goed lezen, mijn collega's leiden me af. :o)

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Rode Pijl binnen gereden maar reed niet lang.
Vervelend hé die collega's; ga dan ook lekker thuiswerken of zo >:-D.

Uitleg Wikipedia: https://nl.wikipedia.org/wiki/Wormwiel
Re: Baanplan (zonder plan) Rode Pijl binnen gereden maar reed niet lang.
 @citaat
Ik heb ze gemaand stil te zijn en ben weer even in de materie gedoken, ik denk dat ik het snap.:roll: :thumbup:
De leverancier en tante M* zullen dit ook wel weten, ik was de onwetende in deze.
Zoniet, dan zal ik ze jouw nummer geven, kan je dit ook uitleggen in het Duits?  >:-D

Dirk-Jan

N.B. En dat thuiswerken is een goed punt, ik ben er 100% voor. O:-D :D
Alleen mijn werk laat het echt niet toe, ik moet hier echt zijn.
(heb ik me toch effe een belangrijke baan, nou, nou. :P :o))
Re: Baanplan (zonder plan) Rode Pijl binnen gereden maar reed niet lang.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Rode Pijl binnen gereden maar reed niet lang.
 @citaat @citaat en  @citaat @citaat @citaat @citaat @citaat

Maar goed, dat die Hanzi geen WOSA-Inspektor is, Dirk-Jan  8o
Die gast ziet alles  :D
Re: Baanplan (zonder plan) Pits controle gebouwtje klaar
 :) Het pits straatje is klaar, de kleine controle toren ook weer gemaakt uit scratch, inspiratie opgedaan op het www.
Raampjes was nog even een klusje, wilde het per se zo, waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan. :roll:
Ook een beetje interieur erin, en in/bij de garage boxen komt nog wel wat meer scenery.
De volgende stap word het circuit "asfalteren", en de aankleding naast de baan.

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Pits controle gebouwtje klaar
 :)
Re: Baanplan (zonder plan) Pits controle gebouwtje klaar
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Pits controle gebouwtje klaar
Wow, persoonlijk vind ik dat je jezelf weer hebt overtroffen. Wat een mooi gebouw + toren is dit geworden. De juiste sfeer spat er al van af. Nu nog wat (meer) bijpassende preisertjes en dito oto's om het helemaal af te maken. De oto op de foto wordt het natuurlijk niet, maar hij is zo mooi ... :P.

De Vaillant familie kan trots op je zijn :thumbup: :thumbup: :thumbup:.

Fotobron: namac.nl

Groeten,
Wico
Re: Baanplan (zonder plan) Pits controle gebouwtje klaar
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Pits controle gebouwtje klaar
Dirk-Jan,

Het is mooi geworden!

Henk
Re: Baanplan (zonder plan) Pits controle gebouwtje klaar
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Pits controle gebouwtje klaar
Prachtig stukje modelarbeid Dirk-Jan  :thumbup: :thumbup:

Nu de auto's nog laten rijden, hoe dat moet kijk even bij die twee broers in Hamburg  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Baanplan (zonder plan) Pits controle gebouwtje klaar
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Pits controle gebouwtje klaar
De controle toren maakt de pitstraat helemaal af Dirk-Jan. :)
Alles staat perfect in verhouding met elkaar en het is een plezier om naar te kijken.

Groet Michel
Re: Baanplan (zonder plan) Pits controle gebouwtje klaar
Citaat van: Wico op zondag 21 februari 2021, 17:19:55
De oto op de foto wordt het natuurlijk niet, maar hij is zo mooi ... :P.
B) Die oto klopt gewoon helemaal, maar helaas, 1:87 zit er niet in, 3D printen en zelf alle decals erop freubelen laat ik wel aan die Hamburgers over. :roll:

Citaat van: Trainhenk op zondag 21 februari 2021, 17:20:41
Het is mooi geworden!
Dank je Henk. Ik ben er zelf ook erg tevreden over. :)
Ik begin met wat plastic en voor mij is het ook toch maar afwachten of het eindresultaat mezelf weer doet verbazen en tegen me zelf dan mompel;
Nou ouwe, dat heb je weer leuk gedaan, vooral lekker doorgaan zo. :D

Citaat van: Degeluidsman op zondag 21 februari 2021, 17:35:41
Nu de auto's nog laten rijden, hoe dat moet kijk even bij die twee broers in Hamburg  :)
:o) Als jij nou effe kijkt en zorgt dat je het snapt kom dan gerust effe hier langs, jij bent nogal handig met elektrieke dingen. :roll:
Ik zet wel koffie en maak wat lekkers, daar ben ik goed in. :-)

Citaat van: h0_miessie op zondag 21 februari 2021, 20:42:10
Alles staat perfect in verhouding met elkaar en het is een plezier om naar te kijken.
:) Yep, dat kan ik alleen maar beamen. 8)

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Pits controle gebouwtje klaar
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Pits controle gebouwtje klaar
Kan zó in de Faller-catalogus, Dirk-Jan  :thumbup:

Je liet ons lang wachten, maar gelukkig is het resultaat er dan ook naar !
Ben benieuwd, hoe dat er op je baan uit gaat zien  :P

Grtz Tony
Re: Baanplan (zonder plan) Pits controle gebouwtje klaar
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Pits controle gebouwtje klaar
Dag Dirk-Jan.

Citaat van: Tony op zondag 21 februari 2021, 22:05:31
Kan zó in de Faller-catalogus, Dirk-Jan  :thumbup:

Geheel met Tony eens! :thumbup: Dit heeft nooit in de catalogus van 1963 gestaan,
maar had zomaar de Faller 4905 kunnen zijn, de nooit uitgebrachte Pits Control ...
wellicht iets met rechten t.a.v. Vaillant :roll:
Andersom is namelijk ook voorgekomen: de B-98 stond wel in de catalogus
van 1961 als Bahnhof Alt Glashütten, maar is nooit als zodanig uitgebracht.

Groeten,

Erik.
Re: Baanplan (zonder plan) Race auto's binnen geracet.
 :) Net een uurtje binnen, de set Brekina Ferrari race transporter en twee Le Mans/Nürburgring Porsches. B)
Samen met de Auto Union Typ C een leuke (kleine) verzameling raceauto's voor op het testcircuitje diorama.
Voor mij maakt dit nou net het sfeertje wat ik zoek, het zijn mooie karretjes. (en dan niet te veel letten op fabricage jaartallen, tis maar een fantasietje)
De bijgeleverde ventjes in de set zijn van Noch, iets minder details dan Preiser, maar toch erg leuk, Enzo Ferrari staat er ook. B)
Dan wordt het nu hoog tijd dat ik het stukje circuit ga "asfalteren", komt mooi uit, laat ik nou net de komende 4 dagen (welverdiend) vrij zijn. O:-D

Dirk-Jan


Re: Baanplan (zonder plan) Race auto's binnen geracet.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Race auto's binnen geracet.
Hoi Dirk-Jan,

Heet van de pers dus  >:-D

Met deze aanwinsten zet je wel een puntje op de I, lekker hoor 4 dagen welverdiende rust van je werkgever maar wij trouwe volgers willen wel dat er keihard doorgewerkt wordt op het circuit  :)


Succes met asfalteren.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Baanplan (zonder plan) Race auto's binnen geracet.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Race auto's binnen geracet.
Prachtige aanwinst(en) Dirk-kan.
Een mooi bont gezelschap dat prima bij elkaar past.
De vrachtwagen is schitterend net als de beide race auto's dus snel een stuk asfalt maken zodat deze aanwinst(en) mooi opgesteld kunnen worden.

Geniet van je welverdiende vrije dagen.

Groet Michel
Re: Baanplan (zonder plan) Race auto's binnen geracet.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Race auto's binnen geracet.
Dirk-Jan,

Heerlijk heerlijk wat een lekkere auto's en plaatjes. Stukkie asfalt erbij en dan sfeertje bouwen, helemaal top :P.

Groeten,
Wico
Re: Baanplan (zonder plan) Race auto's binnen geracet.
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Race auto's binnen geracet.
Met meneer Enzo erbij wordt iedereen blij  ;)
Prachtig hoor die nostalgische racers uit de tijd dat racen nog echt levensgevaarlijk was  :thumbup:
Re: Baanplan (zonder plan) Race auto's binnen geracet.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Race auto's binnen geracet.
Of iedereen blij wordt met meneer Ezo is nog maar helemaal de vraag. Meneer Enzo was namelijk een ontzettend eigenwijze meneer en zo. En er was bij hem maar één regel: De baas (meneer Ezo dus) heeft altijd gelijk. Iedere goede (en minder goede) coureur wil voor Ferrari rijden maar nergens zijn zoveel coureurs met ruzie weggegaan als bij meneer Enzo.

Maar die Sharknose is echt een snoepje. De mooiste F1 auto ooit.

En die tijdperken, ach ga eens bij een classic race kijken. Dan zie je ze echt allemaal gelijkertijd.
Re: Baanplan (zonder plan) Race auto's binnen geracet.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Race auto's binnen geracet.
Mooi !!!!!!!

Het smulspul is dus binnen, Dirk-Jan  :P
Die rooie haaieneusjes van de zalm reden vroeger ook in menig kinderkamer tussen de Dinky- en Corgi toys.
Kon je lekker wegdromen van de topsnelheid van die rode rakkers, want die straalde er vanaf !

Fijne rustige knutsuurtjes gewenst, de komende dagen en maak er wat moois van/mee  ;)

Grtz Tony
Re: Baanplan (zonder plan) Race auto's binnen geracet.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Race auto's binnen geracet.
 @citaat Ik had het model Ferrari 156 in 1:24 van Scalextric,
die ook menig rondje in de woon- en slaapkamer heeft gereden.
Leuke aanwinsten Dirk-Jan, gefeliciteerd daarmee! :thumbup:
Je hebt telkens toch weer iets bijzonders, net als de Kangourou en de ridders ...

Groeten,

Erik
Re: Baanplan (zonder plan) Race auto's binnen geracet.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Race auto's binnen geracet.
Mooie karretjes Dirk Jan.
Gefeliciteerd ermee.
Re: Baanplan (zonder plan) Race auto's binnen geracet.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Race auto's binnen geracet.
Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 05 maart 2021, 21:12:38
Le Mans
en 4 dagen vrij om er iets van te maken.

Alsof een jongensdroom verwezenlijkt wordt!
Re: Baanplan (zonder plan) Hoek op de schop, ben nou toch bezig.
 :) Er wordt hier voortvarend gewerkt, maar niet alleen aan het circuitje. :roll:
Meteen maar dat hele hoekje aanpakken, langs de rails "groeit" nu spaanplaat, daar moet gras, bomen e.d. komen.
En de plaatdelen zijn nog steeds uitneembaar, in die hoek zit een groot uitklapraam, hoeft niet open, maar toch wel bereikbaar blijven.
Dus kan ik er goed bij om te knoeien met lijm, strooisel, verf en ook op het rangeerterrein meteen maar de verlichting in orde brengen enz. enz
Mijn lange weekend kon nog wel eens niet lang genoeg zijn. 8o :D
En zoals te zien op foto 1 is de beschikbare ruimte voor het circuitje eigenlijk te klein  voor het mooie.
Maar ja, ik rommel wel wat aan, het wordt vast wel wat. O:-D

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Hoek op de schop, ben nou toch bezig.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Hoek op de schop, ben nou toch bezig.
Stirling Moss zou er wel een rondje kunnen rijden denk ik.  :)
Leuke aanpassing gaat het worden, eindelijk iets met gras en andere zooi
Re: Baanplan (zonder plan) Hoek op de schop, ben nou toch bezig.
Nou, inderdaad, een plek waar spaanplaat groet, kan maar beter zo snel mogelijk omgespit worden. Voor je het weet, groeit het overal. Asfalteren voor een racecircuit is ook een prima oplossing ter bestrijding van spaan.
Ik ben blij dat je het aanpakt!

Groet,

Peter
Re: Baanplan (zonder plan) Hoek op de schop, ben nou toch bezig.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Hoek op de schop, ben nou toch bezig.
Dag Dirk-Jan.

Je hebt er dus weer een uitbreiding in de vorm van een module bij geknutseld :thumbup:
Hierbij heb je duidelijk een scheiding tussen industrie en circuit aangehouden.
Ik vind de huidige indeling nogal wat krampachtig: het geeft het gevoel dat het
een kartbaantje is en ook lijkt de pitstraat onderdeel van het circuit ... :roll:

Heb je ook andere opstellingen uitgeprobeerd?
Bijvoorbeeld: het pitgebouw aan de straat langs het industrieterrein tegenover de garage
De pitstraat gaat dan met een strakke bocht langs de toegangsweg naar het circuit.
Van het circuit zelf zou dan nog net op de rand van de plaat een stuk van een bocht kunnen liggen ...  :idea:
Kijk voor het asfalteren ook eens hier en het bericht ervoor voor wat ideeën :wink:

Groeten,

Erik.