Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Baanplan (zonder plan) Achtergrond gebouwen

Gestart door Dirk-Jan maandag 16 januari 2012, 19:09:46

0 leden en 6 gasten bekijken dit board.
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 Update 19 April
Kijk maar uit met dat topwerk van van Klomp! Voordat je het weet komt er een mannetje in zijn little tank aan gereden.....
Maar het is een leuk stukje kunst aan de muur  :thumbup:
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 Update 19 April
Jammer dat een paar blote borsten de meesten hier zo afleiden dat ze de ware kunst niet zien >:-D. Die is verborgen in al jouw knip, plak en snijwerk die leiden tot de fraaie opbouw van het imitatie sporthotel.

Het blijft mooi en leuk om te zien hoe je van niets komt tot zo een creatie :thumbup:. Veel succes met de verdere bouw!

Groeten,
Wico
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 Update 19 April
Citaat van: Wico op maandag 20 april 2020, 20:14:37
Jammer dat een paar blote borsten de meesten hier zo afleiden dat ze de ware kunst niet zien
:roll: Nou, inderdaad, al die ouwe mannetjes hier raken er helemaal een beetje van streek van. :-)
Goed dat jij wel de ware kunst hier ziet. O:-D :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 Update 25 April
 :) Weer een paar stappen verder in de bouw, het begint ergens op te lijken. 8)
Het klok probleem is opgelost, in de rommeldozen lag nog een overgebleven Kibri kerk raampje al een jaartje of 20 te wachten op zijn eindbestemming. :)
Dus toch, wie wat bewaard die heeft wat. :o)
En wat meubilair uit de rommeldozen geplukt en gemaakt, verfje erop en ingericht.
Nu bezig met het dak en er moeten nog ramen in de bruine uitbouw, dan kan die er in geplakt worden.

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 Update 25 April
Best leukjes gelukt, Dirk-Jan !
Duidelijk verslag van de vorderingen ook  :thumbup:
Maar de klok had wel op 9 uur moeten staan  :o)
Dat scheelt helaas weer WOSA-punten  :?
Wordt wel weer gecompenseerd door het originele meubilair  ;)

Grtz Herbert

Superupdeet, Dirk-Jan  :important: :thumbup:
Het wordt nog mooier dan het origineel  ;)

Grtz Tony





Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 Update 25 April
 @citaat

:roll: Hee Herbert, bepaal jij dat?
Net aan drie centimeter groot en dan ga jij bepalen hoe laat ik de klok zet :help:
De klok staat op 4 minuten voor 8, zeker te moeilijk voor je met die plastic oogies van je? :o) :-)
Dus effe dimmen, anders vraag ik aan vriend Tony of ie je effe een tijdje onderste boven in de hoek zet. >:-D

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 Update 25 April
T wordt een pareltje Dirk-Jan. Faller kan jaloers zijn dat één van hun plastieke knutselbouwpakketjes nu eindelijk serieus wordt gebouwd!
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 Update 25 April
Prachtige vorderingen Dirk-Jan vooral de klok is zeer fraai gemaakt. :)

Groet Michel
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 Update 25 April
Dit is kunstig knutselwerk hoor! En ik ben wel verbaasd over de kwaliteit van het resultaat. Bij mij zijn dit soort oude onderdelen dan nog lelijk van lijmresten en verkleuring en dit oogt als nieuw terwijl het toch old-skool toont. Daar zitten wel wat uurtjes in!
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 Update 25 April
Citaat van: Jongslog op zaterdag 25 april 2020, 18:03:23
Bij mij zijn dit soort oude onderdelen dan nog lelijk van lijmresten en verkleuring en dit oogt als nieuw terwijl het toch old-skool toont.
:) Nee, in dit geval was het een onderdeeltje die als extra aan het gietraam zat. Net als bij veel bouwdozen bleef er wat over tijdens de bouw van de kerk.
En ik heb altijd de gewoonte gehad om dat soort onderdeeltjes te bewaren in de diverse rommeldozen of liever gezegd onderdeeltjesdoosjes. 8)
Zodoende dit raam wat ik uiteindelijk na zo'n 20 jaar nuttig kon gebruiken als klok. :)

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 Update 25 April
 @citaat
Wie wat bewaart die heeft wat  ;)
Het wordt wel steeds mooier dat gebouw van jou.
Heb je een carrière als architect misgelopen?
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 is klaar.
 :) Zo, dat klussie is geklaard, het hotelletje is klaar, het was een leuk bouwproject.

Het logo "sporthotel" moest nog gemaakt worden, als volgt heb ik dat gedaan;
De letters geprint, opgeplakt op karton, uitgeknipt/uitgesneden, ingesmeerd met superlijm (word het karton hard van), geschuurd/gevijld en de twee O's gemaakt van O ringetjes, geschilderd, resultaat niet naar het zin, voorzichtig afgekrabd en toen rood gespoten in een paar lagen, kortom, best wel wat uurtjes werk aan besteed, maar dan heb je wel wat. :)
Vervolgens een paar schoorstenen op het dak, grondplaat vergroot, trappetje erin en buitenom hekwerk en bloembak erbij voor de entree.
Old skool Vespa tegen het pand en een paar Preiser snuiters toegevoegd, en klaar is Kees Dirk-Jan. 8)

Dirk-Jan

Fotobron Faller doos: altemodellbahnen.de
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 is klaar.
 :)
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 is klaar.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 is klaar.
Dat heb je knap gedaan, denk dat ze bij Faller nu wel even achter hun oren gaan krabbelen want dit ziet er vergelijkbaar uit en misschien nog wel beter zelfs.
Chapeau.
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 is klaar.
Prachtig  :thumbup:
Daar word je vast heel blij van dat stukje ongelooflijke huisvlijt  :)
Ik vind het in ieder geval schitterend  :important:
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 is klaar.
Dirk-Jan, wat heb je dat Sporthotel PERFECT en STRAK nagebouwd zeg! Petje af! Echt heel mooi om te zien hoe je dat vanaf wat plaatjes hebt opgebouwd, creatief gebruik makend van de voor handen zijnde materialen.
Ben heel benieuwd hoeveel WOSA-punten hiervoor toegekend gaan worden; deze unieke uitvoering komt natuurlijk niet voor in de oude gidsen van die inspecteurs! Met het felblauwe hek scoor je sowieso bonuspunten wat mij betreft!
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 is klaar.
Dirk-Jan,

Het eindresultaat mag er zijn hoor wat een schitterend gebouw heb je (na)gemaakt. :) :thumbup:
Dit fraaie sporthotel is een blikvanger van het eerste uur op je mooie baan en dat wij als genieters mochten meegenieten van de bouw van dit gebouw was helemaal geweldig. :P :P
Nu je klaar bent met knippen plakken en snijden staat er nog wat anders te bouwen in het verschiet of is het eventjes genoeg zo ?

Groet Michel
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 is klaar.
Dirk -Jan,
Ik heb weer met veel plezier meegekeken met je zelfbouw project. Het resultaat is zeer geslaagd.

Heerlijk old skool met veel details.

Na het genieten, benieuwd wat je volgend project gaat worden.
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 is klaar.
Echt heel mooi gemaakt, leuk gebouw wat goed past bij de sfeer op de baan!  :thumbup:
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 is klaar.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 is klaar.
De laatste 2 foto's zijn door Herbert doorgestuurd naar het WOSA-Hoofdkwartier, Dirk-Jan  ;)
Ze gaan in de selectieprocedure voor de zelfbouw-special van 2021  :thumbup:
En dat wil wat zeggen !
En terecht, want dit is een zelfbouw-oldskool-pronkstuk van de bovenste plank !
En als de omgeving van het sporthotel helemaal is aangekleed en afgewerkt, ligt er ook nog een plek op de WOSA-kalender van 2022 in het verschiet  ;)

Ook ik ben enthousiast en onder de diepe indruk van je bouwsel en dat wil wat zeggen  B)
Kan het busje er trouwens onderdoor ?
Zou zonde zijn, als dat net niet kan  :D

Grtz Tony
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 is klaar.
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 is klaar.
Hallo Dirk Jan,

erg leuk om dit stukje Nostalgie weer als zelfbouw project te zien, super, ook de combinatie met Faller AMS, zoals die vroeger om mijn eigen gebouw rondreed geeft een stukje extra sfeer

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 is klaar.
Zeker mooi gedaan  :thumbup:

Moest even terugdenken aan je porject toen ik deze tegenkwam:
https://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vrije-tijd/modeltreinen-h0/m1541245855-leuk-station-ho.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Misschien heb je deze al of anders een plekje ervoor  O:-D
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 is klaar.
Inderdaad, het is een prachtig resultaat! De letters strak in het gelid op het dak maken wel het heel fraai af. En natuurlijk ook de inrichting van het hotel met planten en plastic gasten.
Het is hogere school Old Skool Scratch Kitbashing. In the good old days weinig vertoond, want we bouwden alles pijnlijk nauwkeurig volgens de instructies. Maar deze afwijking van die onschuldige dwangneurose blijft toch geheel in stijl, binnen de WOSA normensystematiek. Immers, Faller deed het zelf ook, getuige het station en het erg daarop lijkende hotel. Wat Herr Doktor Faller vermocht, staat ons ook vrij. Ja toch? Niet dan!?
Het heeft bloed gekost, hebben we kunnen zien. En misschien ook zweet en tranen alleen van geluk, mag ik hopen

Dirk-Jan, gefeliciteerd met deze majeure prestatie!

Groet,

Peter
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 is klaar.
 :) Dank u, dank u allen voor de complimenten. O:-D

Citaat van: Tony op maandag 04 mei 2020, 09:27:05
Kan het busje er trouwens onderdoor ? Zou zonde zijn, als dat net niet kan  :D
8o O nee, dat lukt niet, ik ga er een cabriobusje van maken. :o)

:P Maar efkes serieus, die kan er makkelijk onderdoor, hebt ik natuurlijk rekening mee gehouden. :D
Dus het busje komt zo, gaat ook niet in het verkoophoekje. :-)

Citaat van: Nielzie op maandag 04 mei 2020, 10:18:36
Misschien heb je deze al of anders een plekje ervoor  O:-D
Nee, station Lindental heb ik niet, en op het stukje Old-Skool baan ook geen ruimte, anders komt het station vlak bij het hotel te staan, lijkt me niet mooi. :roll:

Citaat van: BlikkenTinus op maandag 04 mei 2020, 10:44:34
En misschien ook zweet en tranen alleen van geluk, mag ik hopen
:) Jazeker, zonder tranen en met nauwelijks zweet heb ik dit hotel gebouwd,
soms een heel klein baalmomentje als het even niet wilde, maar de meeste tijd met veel lol er aan gewerkt.

Citaat van: erik01 op maandag 04 mei 2020, 08:05:52
Na het genieten, benieuwd wat je volgend project gaat worden.
Citaat van: h0_miessie op maandag 04 mei 2020, 07:58:10
staat er nog wat anders te bouwen in het verschiet of is het eventjes genoeg zo ?
:roll: Ja, ben nou toch bezig, kan net zo goed verder prutsen op de zelfde voet.
Het volgende project gaat eerdaags van start, de Faller old skool bushalte B-4916. 8)

Dirk-Jan

Fotobron Faller doos: altemodellbahnen.de
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 is klaar.
Dat wordt weer een leuk projectje wat ik met veel plezier ga volgen Dirk-Jan.

Groet Michel
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 is klaar.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 is klaar.
Bedankt voor het delen van dit leuke project  :thumbup:
Ik heb er erg van genoten  :)
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 is klaar.
Dirk-Jan,

Het is dat ik je project op de voet gevolgd heb, anders zou ik (zeker op de laatste foto's) niet geloven dat je dit helemaal zelfstandig in elkaar geknutseld hebt. Wat mij betreft niet van echt Faller materiaal te onderscheiden. Ik lees dat de diverse WOSA nominaties alweer in de pocket zijn, en wat mij betreft volledig terecht. Ik kijk alweer uit naar je volgende bouwproject :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 is klaar.
Leuk al die retro gebouwen van Faller die je daar hebt. Zag dat je ook het ronde tankstation hebt staan waar een motor bij zat om het logo te laten draaien.  :thumbup:
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 is klaar.
 @citaat

:) Mijn uitvoering heeft geen motortje en ook geen logo voor op het dak.
Ik heb het tankstation zo gekocht op de beurs in Houten voor een leuk prijsje, misschien bouw ik nog eens een motortje in. :roll:

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 is klaar.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 is klaar.
Hoi Dirk-Jan,

Het blijft leuk om deze oudere gebouwen zo met liefde weer opgebouwd te zien worden, ik reageer niet vaak maar lees alles mee  :D :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 is klaar.
Dirk-Jan,

Een beetje mosterd na de maaltijd maar ik heb in een grabbelton op één van de scenery kastplanken deze klok gevonden.
Mocht je hem willen hebben dan stuur ik hem naar je op want hij lijkt wel erg op het origineel.

Groet Michel
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 is klaar.
 @citaat

:) Yep, tis een mooi klokkie, maar ik kan er niks meer mee.
Op mijn volgende project(en) zit geen klok, dus bewaar maar zuinig, wie weet komt het jezelf nog eens van pas. :roll:
Wel bedankt voor de moeite. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 is klaar.
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 is klaar.
Hallo Dirk Jan,

deze staat als Station B 94 Neudorf? op het kopstation in mijn treinbaan, ooit neergezet als tijdelijk object en met extra opgeplakt met NS logo, maar vanwege de lage plek onder het schuine dak al jaren blijven staan, terwijl hij als tijdperk niet past, zoek je hem voor onderdelen mag je contact opnemen.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 is klaar.
 @citaat

:) Hoi Walter, dank voor het aanbod  :thumbup:, maar mijn hotel is klaar, alles zelf gemaakt, dus niets meer nodig.

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 is klaar.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 is klaar.
Dag Dirk-Jan.

Je mag met recht trots zijn op het behaalde resultaat t.a.v. het nabouwen van het Faller Sporthotel! :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Het ADAC-gebouw is wellicht ietwat minder iconisch, maar is overeenkomstig de sfeer van het Sporthotel.
Dat zal dan ook zeker prima passen in de AMS-omgeving, mits met evenzoveel toewijding gebouwd ... :roll:
Veel plezier met de volgende uitdaging Dirk-Jan! :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 is klaar.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 is klaar.
Misschien is het ook wel leuk, om er bij het nieuwe project eens lekker met de pet naar te gooien  B)
Altijd maar die topprestaties moeten leveren, brengt ook maar stress  :D

Nou ja, je ziet maar, Dirk-Jan  O:-D
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Sporthotel B-4921 is klaar.

mooi geworden dat sport hotel
lekker om te volgen /leezen hoe je dat gedaan hebt
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Raststätte
 :) Daar ben ik weer, lekker aan het knoeien met plastic, lijm en verf. :D
Dit wordt de Faller Raststätte B-4916, ook een Old-Skool bouwpakket uit de tijd van de Faller AMS baan.
Een stuk simpeler dan het Sporthotel, maar hier zitten veel tierelantijntjes op in de vorm van ornamentjes en en dergelijke.
De basis bestaat weer uit Auhagen plastic plaatjes en karton.
Ik heb het nog niet helemaal uitgedacht, bouwende voort bedenk ik het wel. :roll:
En net als Pipi Langkous altijd zei; ik heb het nooit gedaan dus ik zal het wel kunnen (in deze dan een Raststätte bouwen) :-)
Hieronder de eerste vorderingen.

Dirk-Jan

Fotobron Faller doos: altemodellbahnen.de
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Raststätte
 8)
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Raststätte
Dirk-Jan,

Uiteraard ga ik ook dit leuke project natuurlijk weer op de voet volgen dus kom maar op met de update's. :)

Groet Michel
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Raststätte
Geweldig!
In Groot-Brittannië bouwen enthousiastelingen met heel veel geld oude stoomlocs 1:1 na met nieuwe middelen, volgens de oude tekeningen. Alsof er niet genoeg ouwe meuk is om rijvaardig te krijgen en te houden! Maar dat boeit niet. Het gaat erom een exemplaar uit die ene verloren serie terug te krijgen.
Net als dit dus. Ook 1:1 reconstructie van een Old Skool bouwpakket-gebouw met nieuw materiaal.
Ik ben benieuwd!

Groet,

Peter
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Raststätte
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Raststätte
Het interieur van het eerste stuk bouwsel ziet er al heel WOSA-waardig uit, Dirk-Jan  :thumbup:
Zie ik het nou goed, dat de grondplaat gebogen is en aan een AMS-bochtstraat gaat passen ?

Grtz Tony
Re: Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Raststätte
Citaat van: h0_miessie op donderdag 15 oktober 2020, 16:53:45
dus kom maar op met de update's.
:o) Update net geplaatst, ongeduldige Golden Boy :D

Citaat van: BlikkenTinus op donderdag 15 oktober 2020, 17:14:04
Ook 1:1 reconstructie van een Old Skool bouwpakket-gebouw met nieuw materiaal.
Nou, bijna 1:1, her en der zal het iets afwijken van het origineel. 8)
Ik heb de afmetingen natuurlijk niet, dus alles is plus-minus circa ongeveer. :)

Citaat van: Tony op donderdag 15 oktober 2020, 17:45:56
Zie ik het nou goed, dat de grondplaat gebogen is en aan een AMS-bochtstraat gaat passen ?
Klopt, u 8) ziet het uitstekend, het origineel is recht, maar dit komt aan een bocht te liggen, zodoende de grondplaat gebogen uitgesneden.

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Raststätte
Ziet er niet verkeerd uit, lijkt wel op het origineel. Maar zitten de ramen niet wat hoog in vergelijking met de deur? (Beter dat iemand het nu zegt dan dat je er later achterkomt, nu is het waarschijnlijk nog redelijk simpel op te lossen.)
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Raststätte
 @citaat
Dank je voor de tip, maar ramen zitten inderdaad erg hoog.
Misschien een millimetertje, maar een Preiser kan net aan nog naar binnen kijken, dus het moet redelijk kloppen met het origineel.

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Raststätte
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Raststätte
Als je ramen goed zijn, dan is je deur aan de kleine (=lage) kant lijkt me.
Maar who cares? Horst is verrukt en verrückt over je bouwactiviteiten! Gaat weer een hoop WOSA-punten opleveren :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Raststätte
Als ik even vergelijk met "het origineel van de verpakking" dan horen de ramen hoger te zitten zoals nu.
Dus volgens mij gaat dat helemaal goed zo  :thumbup:.

Veel bouw plezier, dan doe ik volg plezier  ;)
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Raststätte
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Raststätte
Dag Dirk Jan.

Alweer een volgend (na-)bouwproject van een iconische Faller bouwdoos :thumbup:
Je hebt blijkbaar de smaak van Scratch Built te pakken: het smaakt naar meer!
Ik zag nog een aantal topics met foto's van verschillende uitvoeringen: 1, 2 en 3.
Ik wens je hierbij weer veel bouwplezier toe :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Raststätte
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Raststätte
Even ter opvrolijking van dit topic en ter inspiratie én motivatie van Dirk-Jan  :o)

Een Zweedse film in het Engels met zijn gebouwen erbij ;


En een Duitse in het Duits met iconische beelden ;


Grtz Tony

Oja, let vooral ook op de heerlijk analoge geluiden  :P

Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Raststätte
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Baanplan (zonder plan) Scratch build Faller Raststätte
Tony / Dirk-Jan,

Lekkere foto's en filmpjes hoor. Ik zou zomaar op zoek kunnen gaan naar een oude set om dit ook hier rond te laten rijden :P. Maar moeders de vrouw vindt dat ik al genoeg vierkante meters in gebruik heb O:-D.

Groeten,
Wico