Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Baanplan (zonder plan) Achtergrond gebouwen

Gestart door Dirk-Jan maandag 16 januari 2012, 19:09:46

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Baanplan (zonder plan) ?Hotel André is open?
Citaat van: Nieuwenhuis op woensdag 09 september 2015, 17:00:55
Is die oude man soms Louis de Funes? (vanwege de Citroën Méhari) :wink:
:) Inderdaad, Louis kwam ook effe buurten, hij woont een klein stukje verderop in zijn Château.

Ja, Jorg, met een dakkie op de "a"  :P

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) ?Hotel André is open?
Dirk-Jan

Ik wil je werk niet afbreken, maar je schrijft zelf in post 795 dat de é erbij hoort dan dien je in het woord hôtel ook op zijn Frans te schrijven, vind ik, het is toch een hotel in Frankrijk neem ik aan.
Ik blijf het nog steeds een prachtig hotelletje vinden , zeer mooi gedetailleerd, zeer realistisch weergegeven zeker omdat het om een scratch build gaat.  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Baanplan (zonder plan) ?Hotel André is open?
Citaat van: Jørg op woensdag 09 september 2015, 17:21:27
het woord hôtel ook op zijn Frans te schrijven, vind ik, het is toch een hotel in Frankrijk neem ik aan.
Het komt doordat ik veel gegoogeld heb om bouwideeën op te doen voor het hotelletje en blijkbaar had ik toevalliger wijze steeds plaatjes opgeslagen waar het zonder accent circonflexe geschreven stond. (of het viel mij niet op)
En de accent aigu op de E wist ik gewoon, dus die zit erop.
Maar ja, ik ga me beraden op de te nemen stappen.
Best lastig met die Belgen (die Frans met de paplepel ingegoten krijgen) hier op het forum.  >:-D :o)

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) ?Hotel André is open?
Prachtig gemaakt Dirk Jan.
Petje af, ook zonder dat dakje op de o van hotel  ;)
Re: Baanplan (zonder plan) ?Hotel André is open?
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ?Hotel André is open?
Ook dit is weer een prachtig exemplaar.
Maar ik heb 2 puntjes van kritiek.
Eerste is die vlag, de mast is erg dik en er moet wel heel veel wind staan om het dundoek zo strak te krijgen.
Misschien een dunnere vlaggenmast en een vlag van papier en dan het dundoek iets golvend maken.
Tweede punt, het is allemaal wel erg clean en maagdelijk wit, beetje weatheren maakt de muren wat levendiger.
Bijvoorbeeld onder de letters krijg je al gauw verwering maar ook het dak boven het terras mag best een beetje geweatherd worden.
Het is positief bedoeld hoor, wil je het zo laten dat kan natuurlijk ook, maar vergelijk ik het met de bakker en de garage dan kan wat vrwering ehet meer een geheel maken.
Re: Baanplan (zonder plan) ?Hotel André is open?
Dirk-Jan,

Dat is gewoon schandalig mooi gemaakt foei om zoiets moois te laten zien aan ons, geintje hoor nee echt prachtig gedaan hoe doen jullie het toch.



Groeten

Peter
Re: Baanplan (zonder plan) ?Hotel André is open?
Citaat van: iTom op woensdag 09 september 2015, 19:04:36
Eerste is die vlag, de mast is erg dik en er moet wel heel veel wind staan om het dundoek zo strak te krijgen.
Misschien een dunnere vlaggenmast en een vlag van papier en dan het dundoek iets golvend maken.
Ja, ik had geen dunner mastje voorhanden, ik zal nog eens verder zoeken in mijn rommeldozen. Misschien een stukje regenpijp of iets in die trant. En een paar flinke kreuken maken in de vlag.

Citaat van: iTom op woensdag 09 september 2015, 19:04:36
Tweede punt, het is allemaal wel erg clean en maagdelijk wit, beetje weatheren maakt de muren wat levendiger.
Bijvoorbeeld onder de letters krijg je al gauw verwering maar ook het dak boven het terras mag best een beetje geweatherd worden.
De aankleding eromheen moet nog gebeuren, ik heb net vanmorgen de laatste onderdelen geplakt.
Er komen nog vuilnisbakken o.i.d, her en der wat gras en onkruid aan de onderkant van de muur en dergelijke.En misschien nog wat lichte sporen op de muren. Maar niet teveel, ik wil niet alles te oud maken. Her en der een gebouw met een  verse/mooie verflaag is ook wel realistisch, lijkt me.
Dus werk is nog in uitvoering, de verlichting moet er ook nog in.

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) ?Hotel André is open?
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ?Hotel André is open?
Hoi Dirk-Jan,

Die vlaggenmast is heel erg dirk-Jan op die plek. Alleen, wie gaat de vlag hijsen en hoe doen ze dat dan ?
Vandaar mijn tip ( een paar reacties geleden) om er een reclamebord op te zetten.
Afijn, je ziet maar  :P Het blijft een mooie creatie  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Baanplan (zonder plan) ?Hotel André is open?
 :? Hhhmmm Tony, daar zit ook weer wat in. :thumbup:
Nou, ik moet daar eens effe over nadenken, ik raak ondertussen verward van jullie goeie tips  :o)
Best lastig, dat scratchbuilding. :-(

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) ?Hotel André is open?
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ?Hotel André is open?
prima mast, wellicht is het gewoon een stalen vlag die niet wappert en nooit gehesen hoeft te worden, en tja, die dingen zijn zwaar en behoeven een stevige mast :D
voor de rest ga ik snel eens een croissantje eten chez André :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Baanplan (zonder plan) ?Hotel André is open?
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ?Hotel André is open?
Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 09 september 2015, 22:16:06
Best lastig, dat scratchbuilding. :-(

Het gaat je anders prima af :wink: :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Baanplan (zonder plan) ?Hotel André is open?
Hai Dirk-Jan,

Jij bent nog een spekkoper met een 5 voor Frans, ik kwam nooit verder dan een 4 op mijn rapport.
Toch heb ik me daar goed mee kunnen redden en zelfs in Spanje kon ik redelijk de opschriften/aanwijzigingen daarmee volgen.

Hôtel André is weer prima geslaagd :thumbup:, geef me het adres op de Gastendag door, ik wil wel een keer kennismaken met Emmanuelle. >:-D


Groetjes

Wil Tweeendrie
Re: Baanplan (zonder plan) ?Hotel André is open?
Citaat van: Wil Tweeendrie op donderdag 10 september 2015, 19:19:10
ik wil wel een keer kennismaken met Emmanuelle. >:-D
8o Eehhh, dit stukje scenery is jaren zestig. Dus Emmanuelle is inmiddels een oud gebakkie, het mooie is er wel vanaf. :-(

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) ?Hotel André is open?
Ik ben ook ongeveer die leeftijd hoor, ook al lijk ik op de foto vééél jonger :-(.
Re: Baanplan (zonder plan) Hotel André is open.
 :-) :-) :-)
Re: Baanplan (zonder plan) ?Hotel André is open?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ?Hotel André is open?
Mooi gemaakt Dirk-Jan  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Baanplan (zonder plan) accent circonflexe word erop gezet
 :) Ik heb allerlei puntjes op de I gezet.
Jean-Claude en Patrick zijn druk bezig met het monteren van een stukje logo aan de zijkant.
De accent circonflexe was weggewaaid met een harde storm :P, maar dat gaat dus nu weer goedkomen. En de oude Peugeot wat aangepast voor het vervoer van ladders.
De binnenverlichting zit erin, zowel in het hotel als in het overdekte terras.
Nog wat begroening aan de zijkanten van het hotel aangebracht en een lichte vervuiling op de muren, is niet goed te zien op de foto.
En langs de weg twee lantarenpalen geplaats en aangesloten. En de vlag is vervangen door een nieuw naambord.
En daar heb ik toch een tijd op zitten te @#$%^&*  8o  :evil:
Mijn vrouw vroeg op een gegeven moment of het nog wel ging :-) , maar nu gaat het weer. :D
En nu is het dan zo ongeveer wel klaar, ik ben tevreden. B)

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) ?accent circonflexe word erop gezet?
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ?accent circonflexe word erop gezet?

Dat is een &*&^^%%#@@@*&^mooi naambord geworden, Dirk-Jan  :thumbup:

De rest mag er ook wezen trouwens  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Tis dat ik al volger ben, anders had je er nu weer een bij  :thumbup:
Dan gaf je je meteen een heleboel  :thumbup:
En dan schreef ik, wat voor mooie levendig scenes kunt maken  :thumbup:
En dan hoopte ik dat ik je dat op de gastendag nog eens live kon zeggen  O:-D

Vette Grtz Tony

Re: Baanplan (zonder plan) ?accent circonflexe word erop gezet?
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ?accent circonflexe word erop gezet?
Helemaal leuk weer Dirk-Jan :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Baanplan (zonder plan) ?accent circonflexe word erop gezet?
Schitterend gemaakt Dirk-Jan. :thumbup: :thumbup:
Re: Baanplan (zonder plan) ?accent circonflexe word erop gezet?
Mooie gemaakt man, je waant je echt in La Douce France  ;)
Re: Baanplan (zonder plan) ?accent circonflexe word erop gezet?
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ?accent circonflexe word erop gezet?
Hi Dirk-Jan,
Mooie oplossing voor een leuk probleem(pje)!  :thumbup:
Re: Baanplan (zonder plan) ?accent circonflexe word erop gezet?
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ?accent circonflexe word erop gezet?
Dat geeft net het juiste accent er aan ... :wink:
Mooi werk Dirk-Jan  :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Baanplan (zonder plan) ?accent circonflexe word erop gezet?
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ?accent circonflexe word erop gezet?
Perfect.
Re: Baanplan (zonder plan) ?accent circonflexe word erop gezet?
Heren, heren, rustig aan.
Al dat ge@#$%$#$%^& op het forum. :D

Maar dan heb je ook een perfect stukje scenery met straks de juiste spelling. :thumbup: :thumbup:

Groetjes

Wil Tweeendrie
Re: Baanplan (zonder plan) ?accent circonflexe word erop gezet?
Citaat van: Wil Tweeendrie op woensdag 16 september 2015, 17:59:57
Heren, heren, rustig aan.

:D Nee nee Wil, dat "@#$%^&*  8o  :evil:" was hier thuis aan tafel, op het forum zou ik me zo niet durven uiten.  O:-D :o)

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) ?accent circonflexe word erop gezet?
Hallo DirkJan,

Ik zie bij een van de foto's een wissel, die niet vast zit aan de rails er voor.
Het gaat om foto 2 en 5 van boven naar beneden.
Wissel met handel.
Of zie ik het niet goed  :?

Gr Einte
Re: Baanplan (zonder plan) ?accent circonflexe word erop gezet?
Citaat van: Einte op woensdag 16 september 2015, 18:14:42
Ik zie bij een van de foto's een wissel, die niet vast zit aan de rails er voor.....Of zie ik het niet goed  :?
:) Hallo Einte, je ziet het goed. :thumbup: Het komt omdat het rangeerdeel uitneembaar is als er zich calamiteiten achteraan voordoen.
De rails zijn ook niet elektrisch verbonden met de rails op de gehele baan, rangeerbewegingen doe ik handmatig.
En ook omdat de rails op het uitneembare deel helemaal ingegoten zijn in het gips. Het is puur een stukje met mijn mooiste wagons daar opgesteld, het hoeft eigenlijk niet te rijden.

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) ?accent circonflexe word erop gezet?
Hoi Dirk-Jan,

Het reclamebord op de uitbouw ziet er zeer fraai uit.
Staat veel beter dan die vlaggenmast.
Vond dat eerlijk gezegd eigenlijk afbreuk doen aan het gebouw.
Alhoewel Fransen wel erg graag hun nationale driekleur willen tonen.
Nu ziet het er top uit. :thumbup:

Groeten,
Ton.
Re: Baanplan (zonder plan) ?Nog wat verlichting erbij?
 :) Ik heb de garage en de Boulangerie nu ook  :idea: verlicht en een lantarenpaal tussen de beide bouwsels in geplaatst.
Dan kunnen de Preiser Fransoosjes bij het tanken ook wat zien. :roll:
In de garage heb ik LED lampjes gedaan om TL verlichting na te bootsen. Ik moest eerst nog de garage en de boulangerie voorzien van een lichtmasker.
De volgende keer moet ik dat toch eens inplannen om dat tijdens de bouw te doen, dit was wel effe prutsen om het er een beetje knap in te krijgen. 8o  :-)
Onderstaande foto's geven redelijk weer hoe het er in het donker uitziet, het is toch lastig om lampjes te fotograferen.

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) ?Nog wat verlichting erbij?
Mooi hoor, leuke sfeer zo in het denker met enkel de lichtjes van de stad en hier de garage.
Re: Baanplan (zonder plan) ?Nog wat verlichting erbij?
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ?Nog wat verlichting erbij?
Hoi Dirk-Jan,

IK moest van Carl schrijven, dat je lichtwerk en de gehele sfeer van dit gedeelte van grote klasse is  :thumbup:

Zelf heb ik daar ook van genoten, maar ook van de rommel onder de baan ! Heel herkenbaar  :D
De routiers zullen blij zijn met zo'n plek !

Grtz Tony
Re: Baanplan (zonder plan) ?Nog wat verlichting erbij?
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ?Nog wat verlichting erbij?
Bijzonder sfeervol is het geworden met de verlichting op dit mooie stukje van je baan Dirk-Jan. :thumbup: :thumbup:
Re: Baanplan (zonder plan) ?Nog wat verlichting erbij?
Dirk Jan

Dat is een heel mooi sfeertje geworden  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: Baanplan (zonder plan) ?Nog wat verlichting erbij?
Dirk-Jan

Zeer sfeervol gedaan die oude en nieuwe verlichting naast elkaar,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Baanplan (zonder plan) ?Nog wat verlichting erbij?
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ?Nog wat verlichting erbij?
Dag Dirk-Jan.

Dat heb je weer prachtig voor elkaar gemaakt :thumbup:
LED's geven enorm intens licht en kunnen daarmee
prima TL-licht nabootsen.
Gelukkig heb je hier ook gloeilampjes toegepast, :idea:
want deze geven juist weer een mooie warme gloed!
Toen ik MiWuLa jaren geleden bezocht heb ik mijn ogen
uitgekeken maar mij vooral geërgerd aan de intensiteit
van de vele toegepaste LEDjes aldaar.
Mede daardoor pas ik enkel LED's toe als er constructief
geen andere mogelijkheid is of om juist intens licht na
te bootsen. Dit zie ik ook bij jou terug, klopt dat?

Groeten,

Erik.
Re: Baanplan (zonder plan) ?Nog wat verlichting erbij?
Citaat van: Nieuwenhuis op zaterdag 19 september 2015, 22:39:01
Mede daardoor pas ik enkel LED's toe als er constructief
geen andere mogelijkheid is of om juist intens licht na
te bootsen. Dit zie ik ook bij jou terug, klopt dat?
Hallo Erik, dat klopt inderdaad  :) Ik heb enkel in de garage en in de tunnel LED licht gebruikt.
Voor de tunnel, zie reactie 354 ;http://forum.3rail.nl/index.php?topic=34471.msg981000#msg981000
Ik zal het verder niet veel gaan gebruiken, het is inderdaad maar selectief toepasbaar.
Ik moet nog wel mijn hele kermis terrein weer opbouwen en aansluiten, daar zal misschien nog wat gebruikt gaan worden.
Verder heb ik gewoon allemaal de welbekende  :idea: bolletjes met warm licht voor het juiste sfeertje. B)

Dirk-Jan

Edit: link gerepareerd.
Re: Baanplan (zonder plan) ?Nog wat verlichting erbij?
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ?Nog wat verlichting erbij?
Ziet er weer heerlijk uit, zo er zo naar toe willen maar ja, al mijn kleren zitten nu in de wasmachine.
Misschien leuk om voor of in de garage een snoep- of frisdrank-automaat te plaatsen.
Re: Baanplan (zonder plan) ?Nog wat verlichting erbij?
Citaat van: iTom op zondag 20 september 2015, 11:31:23
maar ja, al mijn kleren zitten nu in de wasmachine.
8o Eeehhh..... al je kleren??  8o Dus zit je nu nakend achter de computer?? 8o
Dit willen wij niet weten  >:-D  :o) >:-D
De frisdrank automaat hoort niet thuis in de garage, dit stukje scenery is jaren 60. Dit soort automaten waren er toen nog niet , denk ik.
Maar het is een mooi plaatje, ik sla het op en bewaar het voor een later projectje. Bedankt. :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) ?Nog wat verlichting erbij?
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ?Nog wat verlichting erbij?
Citaat van: Dirk-Jan op zondag 20 september 2015, 11:42:40
Citaat van: iTom op zondag 20 september 2015, 11:31:23
maar ja, al mijn kleren zitten nu in de wasmachine.
8o Eeehhh..... al je kleren??  8o Dus zit je nu nakend achter de computer?? 8o
Dirk-Jan

Maak je geen zorgen, zit al met mijn winterkleren aan, brrrrrrrrrrrrrrrrrr wat is het koud.
Re: Baanplan (zonder plan) ?Nog wat verlichting erbij?
Dirk-jan

Het grote frisdranken merk uit de VS (rood wit) maakte in 1947 al automaten,
  >:-D >:-D >:-D >:-D
Re: Baanplan (zonder plan) ?Nog wat verlichting erbij?
 :) Ja, maar dat was meer iets zoals hieronder op de foto te zien. B)
En Ernest mag van :-* Francoise geen cola machine in de garage, die poster van Brigitte Bardot mogen nog net aan. :roll:
En hij krijgt van Francoise af en toe een vers kannetje koffie, daar moet hij het mee doen. O:-D

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) ?Nog wat verlichting erbij?
 :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Baanplan (zonder plan) ?Maneschijn voor Tony?
Tony, ik heb dit maar effe in mijn eigen topic gezet, anders zit ik misschien jouw topic te vervuilen.

Citaat van: Tony op woensdag 23 september 2015, 11:49:29
Er moet maneschijn bijkomen, lijkt me.
Je hebt het misschien al eens gezien in mijn topic, maar een maan kan je maken van een halve ping pong bal. De bal doorsnijden op de naad en het eventuele merkje weghalen met waterproof (en wat water) En dan een klein lampje erin en de draad wegwerken achter een boom of zoiets. De maan niet te hoog ophangen vanwege het draadje.
En de tekening van de maan het ik gemaakt met potlood. Eerst een vlak krassen op een vel papier, je vinger door het grafiet halen en dan met je vinger "vlekken" maken op de maan in het patroon zoals het er in het echt ook uit ziet.
Op de foto's is dat lastig te zien, camera is niet goed genoeg, maar het resultaat is heel erg leuk. B)

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) ?Maneschijn voor Tony?
Waan zinnig mooi gedaan, leuke tip voor mijn baantje.
Re: Baanplan (zonder plan) ?Maneschijn voor Tony?
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ?Maneschijn voor Tony?
Hijsfijn, Dirk-Jan  :thumbup:

Had je ook gerust bij mij mogen plaatsen hoor !
Maar eigenlijk zoek ik alleen de schijn en niet de maan zelf  :idea:

Krijg wel steeds meer zin om het plaatje thuis -lichttechnisch- kloppend te maken, dank daarvoor  :P

Grtz Tony
Re: Baanplan (zonder plan) Mini-cursus strooien met gras en zo voor Dummies.
 :) Voor diegene die al een mooi sporenplan hebben liggen, maar verder nog tegen een kale ondergrond aankijken,volgt hier een eenvoudig overzicht met daarin  hoe en wat met gras en dergelijke het geheel te voorzien van wat natuur.
En heel belangrijk; onderstaande is mijn manier, dus dit is niet de manier :exclaim: Er zijn hier op het forum ware kunstenaars met begroeiing en beplanting die dat bijzonder goed kunnen, maar dat is voor velen misschien een stap te ver.

Maar waar het hier om gaat is een relatief eenvoudige manier om je modelbaan op een acceptabele wijze aan te kleden.
De eerste stap is de aanschaf van wat diverse soorten groen en desgewenst ook railballast.
Let op dat je een assortiment koopt wat bij elkaar aansluit wat betreft kleuren en structuren.
En bewaar de verpakkingen/ nummers van de diverse soorten.
Niets zo hopeloos als dat je een tijd later weer eens wat gaat aankleden en je toch echt niet meer weet welke soort je op dat ene stukje hebt gebruikt. :?
Mijn persoonlijke voorkeur gaat nogal uit naar de materialen van Busch, maar er zijn natuurlijk vele soorten en merken, dus oriënteer je van te voren en bedenk dat uiteindelijk je hele baan er mee moet worden aangekleed.
Tracht er een beetje lijn in te krijgen, teveel soorten en kwaliteiten geeft uiteindelijk een rommelig eindresultaat.
Bijkomende materialen zijn houtlijm, onverdund te gebruiken, en een kwastje met harde haren om  de scherpe lijntjes te maken met de lijm. En een simpel theezeefje. Als je het gras zo uit de hand zou strooien, krijg je het nooit zo mooi verdeelt. Doe wat gras in het zeefje en rommel daardoorheen met de punt van een roerstaafje/stokje/pen of iets dergelijks.
Ik gebruik geen grasmaster, die dingen zijn niet bepaald goedkoop.
En dit is een cursus voor Dummies, niet voor Profi's :exclaim:
En als de laag gras te dun blijkt na droging, dan kan je gewoon het gras nogmaals insmeren met lijm en weer een laagje er overheen strooien.
Als de volgende dag de lijm is opgedroogd, kan je het teveel aan strooisel weghalen met de  stofzuiger. Ik heb wel eens een poging gedaan om met een nylonkous in de stofzuigerslang  het restant op te vangen en te kunnen hergebruiken. Nou, een heel gedoe voor een beetje gras. Bij mij verdwijnt het dus gewoon in de stofzuiger, het zal me een paar extra zakjes gras  kosten als ik de gehele baan heb voorzien van gras, maar daar kom ik wel overheen. ;)

De ondergrond heeft als eerste een laagje sterk verdunde bruine acrylverf gekregen.
De bedoeling is om de lichte houtkleur  niet meer door het gras heen te zien.
Als de onderlaag te donker word gemaakt, word het gras ook gauw  donker.
Kwestie van een beetje uit proberen en je persoonlijke voorkeur.
Verder spreken de foto's voor zich en lees ook de tekst onder de foto's voor de uitleg.

Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) Mini-cursus strooien met gras en zo voor Dummies.
 :)
Re: Baanplan (zonder plan) Mini-cursus strooien met gras en zo voor Dummies.
 :) En dan hier het eindresultaat;
Re: Baanplan (zonder plan) Mini-cursus strooien met gras en zo voor Dummies.
En dan hier een paar voorbeelden zoals het er bij mij uitziet met de beschreven methode.
Ik vind het een alleraardigst resultaat en voor mij ziet het er natuurgetrouw uit.

Dirk-Jan