Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Baanplan (zonder plan) Kuifje en diverse printjes

Gestart door Dirk-Jan maandag 16 januari 2012, 19:09:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Baanplan (zonder plan) ) Opstelsporen zonder schaduw.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Opstelsporen zonder schaduw.
Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 27 juni 2023, 16:01:31ik rommel gewoon nog wat verder en eigenwijs als dat ik ben

Op zijn eigen eigenwijze wijze rommelt Dirk_Jan nog een paar maanden door totdat hij het licht ziet. Zou hij dan ook EUREKA roepen? We gaan het meemaken.
Re: Baanplan (zonder plan) ) Opstelsporen zonder schaduw.
Zie je het voor je Henk? Dirk Jan in de badkuip, brult EUREKA, springt uit bad en rent naar zijn baan alwaar het EURAKEES plan ogenblikkelijk ten uitvoer wordt gebracht. Vrouwlief komt toch maar eens kijken wat al dat gebrul en gerotzooi voor moet stellen. Bij nader inzien leidt rit tot de volgende opmerking:
"Zeg Dirk Jan, zou je je niet eens fatsoenlijk gaan aankleden voordat je met je baan in de weer gaat"

Bron: Natuurkunde leraar LTS die op zeer goede wijze ons de wet van Archimedes wist bij te brengen.
Re: Baanplan (zonder plan) ) Opstelsporen zonder schaduw.
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Opstelsporen zonder schaduw.
Eurakese Unie? oei, oei... 🫣
Re: Baanplan (zonder plan) ) Bovenleiding is klaar.
 :) De bovenleiding in het hoekje is klaar.
Met al die wissels was het een klusje maar verdeeld over een aantal dagen met het nodige soldeerwerk was het leuk om te doen.
Alleen nog wat draadjes onder de baan aansluiten, want het is ook een functionele bovenleiding voor mijn analoge locs.
De digitale stromen gaan via de puko's, werkt al jaren prima naast elkaar.
Er zitten ook twee stroomloos te schakelen secties in, daar kan dan een analoge loc opgesteld worden.
Verder ga ik vanzelf wel meemaken wat ik nog voor gebouwtjes ga bedenken/maken voor Gotham City, en indien nodig haal ik de laatst sporen weg. :-)
Dat schijnt volgens sommige hier wenselijk te zijn. >:-D
Sommige dingen op mijn baan zijn tijdelijk, misschien die paar spoortjes ook wel, een paar jaar terug heb ik een kolossale witte berg weggehaald,
mijn schaduwstation bestaat ook niet meer, kortom, zo blijf ik lekker bezig op een paar vierkante meter.

Verder was ik vorige week ook weer bij mijn treinendealer, aldaar de Magazine wagon 2023 besteld, hopelijk heb ik die eerder dan Michel Miessie. :P
 B) En ook maar de KLM Koploper besteld, die komt ook over een paar maanden als het goed is.

20230627_195920a.jpg

20230627_195943.jpg

20230627_200019.jpg   
Re: Baanplan (zonder plan) ) Bovenleiding is klaar.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Bovenleiding is klaar.
Hoi Dirk-Jan,

Bovenleiding maakt de baan wel af ( wat mij betreft  :) ) maar ook de aankleding en seinen hoort daarbij.

Ik zag dat je de KLM koploper besteld had, volgens de Marklin site wordt hij in Augustus uitgeleverd maar in het rood daaronder staat dat hij al in de winkel ligt  >:-D
Zelf kijk ik er ook naar uit, staat hier ook al een tijdje in bestelling.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Baanplan (zonder plan) ) Bovenleiding is klaar.
Zo'n brok opstelterrein onder de draad brengen is nog een aardige klus. Maar het ziet er prima uit Dirk Jan. Tja of zoiets een baan afmaakt Peter is natuurlijk een vraag. Er zijn opstelterreinen die deels onder de draad zijn gebracht, omdat er ook diesel of stoom materieel wordt opgesteld.
Re: Baanplan (zonder plan) ) Bovenleiding is klaar.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Bovenleiding is klaar.
Zoals hierboven al vermeld : bovenleiding en seinen maken het geheel geheel ☺️
Re: Baanplan (zonder plan) ) Bovenleiding is klaar.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Bovenleiding is klaar.
Dag Dirk-Jan.

Je bent aardig in de weer geweest met die bovenleiding - een best werkje!
En je hebt die waslijn echt nodig voor de analoge e-locs uit jouw collectie,
het is functioneel dus :thumbup: , maar toch niet voor de mooi? :roll: :mrgreen:

Is rechts boven het opstelterrein, aan de wand op een hoogte tussen circuit en
middeleeuwen in, geen optie om een stuk USA-scenery aan de wand te schroeven?

Groeten,

Erik.
Re: Baanplan (zonder plan) ) Bovenleiding is klaar.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Bovenleiding is klaar.
Mooi gezicht die aangebrachte bovenleidingen Dirk-Jan. :thumbup:
Ook hier in Michelstadt hebben de bovenleidingen een zuivere scenery waarde maar het maakt de baan wel af zeker als mijn langsrijdende treinen er met hun pantograven er tegen aan zitten.
En ik heb mijn Duitse leverancier gevraagd om mij met prioriteit de Märklin magazin wagon op te sturen als hij binnen is gekomen misschien heb ik hem dan eerder als jouw binnen. >:-D
Verder mooi dat je de KLM koploper besteld hebt zal zeker prachtig staan maar zeker ook rijden over je mooie baan.

Groet Michel
Re: Baanplan (zonder plan) ) Bovenleiding is klaar.
 @citaat  @citaat
Erik, en ja, die waslijn bovenleiding is ook voor de mooi, zouden meer modeltreinbaanbouwers moeten doen. :-)
En de uiteindelijke vormgeving van Gotham City borrelt nog in mijn brein, en op mijn leeftijd gaat dat al wat langzamer, dus ooit wordt het wat. :o)

 @citaat
Michel, dan hoop ik dat de Duitse punktlichheid is een keer niet zo punktlich is. :mrgreen: :P
Re: Baanplan (zonder plan) ) Bovenleiding is klaar.
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Bovenleiding is klaar.
Hallo DJ,

Dat ziet er weer fraai uit! :thumbup:

Vaak zijn er klusjes waar je tegenaan hikt om aan te beginnen en als je dan lekker rustig mee bezig bent is het nog leuk en ontspannend ook! Het resultaat is er naar.

Misschien wordt de uitlevering van de KLM koploper wel een fotofinish, spannend hoor... wie zou er winnen? >:-D

Re: Baanplan (zonder plan) ) Bovenleiding is klaar.
 @citaat

Nee, het gaat om de Märklin Magazine wagon 2023, nr.48523
Michel en ik sparen allebei de hele serie en elk jaar moeten we natuurlijk zo snel mogelijk de nieuwste hebben. :D
 :?  En dan heeft Michel Duitse dealer connecties, die zit dichter bij Göppingen dan mijn Noord-Hollandse treinenboer. 8o
 :o) Dus het is afwachten, je kunt er op wedden bij het threerailforumbookmakeroffice.  :mrgreen:
Re: Baanplan (zonder plan) ) bedieningstableau
 :) Voor sommige is het komkommertijd met de treintjes maar hier wordt gewoon lekker door geprutst, de laatste dagen bezig geweest met het bedieningstableau.
De onderbouw is ooit ontstaan uit een zelfgemaakte stereo toren van ergens rond 1980.
Ik had indertijd alle componenten (tuner,versterker etc.) los bij elkaar gespaard/gekocht en toen zelfs een toren gemaakt.
Het was net echt, alleen geen glazen deurtje, maar die zat anders toch maar in de weg. :D
Toen dat spul overbodig begon te worden wel de toren bewaard, een stuk aan de bovenkant weggezaagd en daar een plaat hout op voor alle trafo's en knoppies.
Door de jaren heen vaak veranderd maar toch nog altijd in dienst.
Vanwege de nieuwe Mobile Station en wat veranderingen onder de baan de aansluitingen wat veranderd en alles ordentelijk ingedeeld.

De vier bovenste trafo's zijn voor de vier verlichting zones.
De linker witte trafo is voor de stroomvoorziening van het Faller AMS baantje en analoge voeding voor het testbaantje vooraan.
De rechter witte trafo is voor de bediening van de loks op de bovenleiding en stroomvoorziening van de wissels en draaischijf.
De oudere blauwe trafo is om lampjes te testen, vooraan zitten 2 stekkertjes waar de draadjes dan tegenaan geklemd kunnen worden.
En dan natuurlijk de schakelpaneeltjes voor de wissels.(elders op de baan ook een paar schakelpaneeltjes)
En ook nog een ouderwets schakelpaneeltje met rode en gele knopjes om een paar delen bovenleiding stroomloos te kunnen schakelen.
Voor de witte linker trafo de de draadjes om het testbaantje van analoge of digitale stroom te voorzien.

Al met al misschien niet zo geavanceerd zoals bij sommige andere maar bij mij werkt het prima en is overzichtelijk en vrij makkelijk aan te passen indien nodig. :)

20230707_153405.jpg

20230707_153453.jpg

20230707_153505.jpg

20230707_153721.jpg   



Re: Baanplan (zonder plan) ) bedieningstableau
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) bedieningstableau
Ik neem aan, dat het gehele tableau uitschuifbaar is, Dirk-Jan.
Dan voldoe je namelijk ook aan WOSA-norm 1956 voor bedieningspanelen  :thumbup:
Samen met de Kabelsalat "Vorne und Hinten" levert dat mega-tega-veel punten op !
Voor nog meer punten kun je eventueel dat zwarte ding rechtsvoor nog een likje Märklinblauwe verf geven  O:-D
Of een gebreid hoesje er omheen doen.

Grtz Tony
Re: Baanplan (zonder plan) ) bedieningstableau
 @citaat

Er zitten stukjes vilt onder, dus het glijd zo naar me toe, telt dat ook? :D
En bedoeld u dat zwarte ding links met die grote rode knop?
Zit nog garantie op, als ik em blauw schilder kan dat lastig worden mocht er wat mee zijn. :-)
En die Kabelsalat "Vorne und Hinten" hangt inderdaad lekker los, die beweegt gewoon mee tijdens het schuiven. :P
Re: Baanplan (zonder plan) ) bedieningstableau
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) bedieningstableau
 @citaat Vilt was er al vóór de WOSA, dus helemaal toppie.
En ja, precies dat ding met die rode noodstopknop werd bedoeld.
De garantie is inderdaad wel een dingetje.....u krijgt 5 jaar dispensatie van de WOSA  O:-D

Grtz Tony
Re: Baanplan (zonder plan) ) bedieningstableau
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) bedieningstableau
Mooi overzichtelijk commandocentrum Dirk-Jan. :thumbup:
Alles ziet er goed en strak uit.

Groet Michel
Re: Baanplan (zonder plan) ) bedieningstableau
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) bedieningstableau
Dag Dirk-Jan.

Prima bedien tableau toch :thumbup:
't Hoeft niet mooi te zijn, als het maar praktisch is :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Baanplan (zonder plan) ) bedieningstableau
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) bedieningstableau
Hoi Dirk-Jan,

Jij bent nog lekker aan het knutselen met deze warmte, of hangt er een airco in de ruimte  ;)

Mooi dat jou oude stereo meubel nog dienst doet, prima tableau  zo  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Baanplan (zonder plan) ) bedieningstableau
Citaat van: Nieuwenhuis op vrijdag 07 juli 2023, 22:50:06't Hoeft niet mooi te zijn, als het maar praktisch is
:o) Het is misschien niet mooi maar om dat hier nou zo te vermelden vind ik ook weer zo wat. :mrgreen:
Re: Baanplan (zonder plan) ) bedieningstableau
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) bedieningstableau
Nou DJ,

Het is gewoon een overzichtelijk en functionele controle console. Niets mis mee als jij er zelf tevreden over bent!

Re: Baanplan (zonder plan) ) bedieningstableau
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) bedieningstableau
 @citaat  @citaat

Soms doet de waarheid pijn en meestal is deze niet gewenst, nietwaar Dirk-Jan.
Geeft niet hoor, wordt je groot en sterk van.
Re: Baanplan (zonder plan) ) bedieningstableau
Och een beetje verf hier en daar doet wonderen. Maar het paneel op zich ziet er prima uit.
Re: Baanplan (zonder plan) ) bedieningstableau
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) bedieningstableau
als het maar functioneel is  :D
Re: Baanplan (zonder plan) ) bedieningstableau
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) bedieningstableau
Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 08 juli 2023, 09:10:00:o) Het is misschien niet mooi maar om dat hier nou zo te vermelden vind ik ook weer zo wat. :mrgreen:

Tikkie terug Jaap!  :-)  :-)
Re: Baanplan (zonder plan) ) Heruitgave Faller tankstation B-214
 :) Faller heeft het welbekende tankstation met het ronde café opnieuw uitgeleverd en die moest ik hebben natuurlijk.
Voor het eerst uitgebracht in 1961, dat weet ik nog wel, toen ben ik geboren. :D
Ik wil het in een dioramaatje plaatsen, de uitvoering daarvan is ben ik nog aan het bedenken. :roll:
Eerst maar eens deze mooie klassieker in elkaar plakken. 8)
En ook nog twee vrachtwagens gekocht, beide van het merk Schuco.

20230812_192126.jpg

20230812_192203.jpg

20230812_192501.jpg

20230812_192605.jpg   

Re: Baanplan (zonder plan) ) Heruitgave Faller tankstation B-214
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Heruitgave Faller tankstation B-214
Mooie aanwinst Dirk-Jan.

Of ik het zou kopen weet ik niet , alhoewel, ik ben er gek genoeg voor.

Henk
Re: Baanplan (zonder plan) ) Heruitgave Faller tankstation B-214
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Heruitgave Faller tankstation B-214
Leuk, maar die had je toch al?!?
Zit vast niet zo'n unieke "flachmotor" bij >:-D .
Re: Baanplan (zonder plan) ) Heruitgave Faller tankstation B-214
 @citaat

Yep, die had ik al. B)
Maar 1 is leuk, 2 is nog leuker. :D
En er zit geen Flachmotor bij, dat zijn ze vergeten. :o)
Re: Baanplan (zonder plan) ) Heruitgave Faller tankstation B-214
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Heruitgave Faller tankstation B-214
In 1961 racete ik al een paar jaar op mijn eerste modelbaan rond en mijn vader vond het ook leuk om huisjes te plakken. Dus dat gebouw stond er ook op, al kan ik mij niet herinneren of er een motor in zat, al dan niet 'flach'. Wel in de windmolen en de watermolen, die draaiden er lustig op los. Maar desondanks kan ik mij niet aangetrokken voelen dat pand nogmaals aan te schaffen.

Leuke autotjes heb je ook gescoord. Schuco zeg je, maar er staat toch duidelijk Porsche en Märklin op. En daarnaast zijn het allebeide Mercedessen.
Re: Baanplan (zonder plan) ) Heruitgave Faller tankstation B-214
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Heruitgave Faller tankstation B-214
Men was in de sixties zo onder de indruk van dit futuristische bouwwerk dat ze het in Nergenshausen in de Duitse deelstaat Irgendwo 1:1 hebben nagebouwd!
Faller Resto 1:1
Re: Baanplan (zonder plan) ) Heruitgave Faller tankstation B-214
Leuke aanwinsten zijn er binnen gekomen Dirk-Jan.
De Porsche vrachtwagen heb ik nog nooit gezien en de Märklin truck is geinig zeker bij een (Märklin) fabriek(je) zal hij goed staan.

Groet Michel
Re: Baanplan (zonder plan) ) Heruitgave Faller tankstation B-214
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Heruitgave Faller tankstation B-214
Maar dan wel bij de racebanen-fabriek van Märklin. Of bij DJ's circuit, daar wordt óók geracet ;) .
Re: Baanplan (zonder plan) ) Heruitgave Faller tankstation B-214
Citaat van: Lobomotion69 op zondag 13 augustus 2023, 17:58:55Schuco zeg je, maar er staat toch duidelijk Porsche en Märklin op. En daarnaast zijn het allebeide Mercedessen.

Schuco is het merk, die maken vaker reclame autootjes voor Märklin, waaronder de Volkswagen busjes en veel ander mooi spul; KLIK
Re: Baanplan (zonder plan) ) W.O.S.A flats gekocht.
 B) Vandaag een paar hele mooie klassieke gebouwen gescoord voor in Amsstadt, geheel W.O.S.A (WorldOldSkoolAssociation) waardig, al zeg ik het zelf. :D
Bij een goede vriend van me op zijn zolder staat een grote spoorbaan en een mooie voorraad met van alles en nog wat.
En een paar boompjes nog in de originele verpakking.
Hij is inmiddels op een leeftijd dat de verzameling langzaam uitgedund gaat worden, en daar help ik hem af en toe mee. :-)
Ik zijn a.o.w. een heel klein beetje aangevuld en nou mag het bij mij in Amsstadt mooi staan te staan tussen al het andere spul. :)
De hoogste flat is van Faller, de middelhoge (denk ik) van Kibri en de lage is van Vollmer.

20230815_191412.jpg

20230815_191603.jpg 


Re: Baanplan (zonder plan) ) W.O.S.A flats gekocht.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) W.O.S.A flats gekocht.
Prachtflats :thumbup: , die gaan je heel wat punten opleveren!
Maar die bomen lijken nou niet heel erg op het plaatje op de doos. Weet je wel zeker dat het de originele zijn en dat je niet genept bent (en die vriend maar lachen :D )?
Re: Baanplan (zonder plan) ) W.O.S.A flats gekocht.
 @citaat

 :-) Ja, die bomen zijn inderdaad niet helemaal dezelfde, de verpakking is oud, de boompjes zijn oud, maar helemaal zuivere koffie is het niet. :mrgreen:
Ik zal die goede vriend een aangetekende e-mail sturen en mijn ongenoegen uiten. >:-D (maar niet heus natuurlijk)
Al mijn aandacht ging eigenlijk naar die grote Faller flat en ook de andere flats, de boompjes gingen mee na een hele snelle blik. 8)
En tijdens het plaatsen alhier zag ik het nog niet, het zal de leeftijd zijn. :|
Dank je voor je oplettentheid. :D :P 
Maar evenzo goed ben ik blij met de boompjes, die komen bij het dioramaatje van het tankstation.
Re: Baanplan (zonder plan) ) W.O.S.A flats gekocht.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) W.O.S.A flats gekocht.
Mooie vriend ben jij Dirk-Jan, dat jij een vriend help van zijn spullen af te komen  >:-D
Maar zonder gekheid, deze gebouwen krijgen een mooi nieuwe plek en komen bij jou goed terecht.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Baanplan (zonder plan) ) W.O.S.A flats gekocht.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) W.O.S.A flats gekocht.
Dag Dirk-Jan.

Fraaie aanwinsten  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:
Wel sneu dat je die van een pensionaris hebt afgetroggeld en de beste man daarbij ook nog als vriend betiteld  :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Baanplan (zonder plan) ) W.O.S.A flats gekocht.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) W.O.S.A flats gekocht.
Dirk-Jan,

Je bent een bofkont met deze flats :thumbup:. Het is nu wachten op de WOSA waardige foto's na plaatsing te Amsstadt :P.

Ik dacht even dat je je vriend ook van zijn AOW had afgeholpen, maar dat las ik te snel :o).
 
Groeten,
Wico 
Re: Baanplan (zonder plan) ) W.O.S.A flats gekocht.
Mooi, er is nu geen woning te kort meer in Amsstad.
Re: Baanplan (zonder plan) ) W.O.S.A flats gekocht.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) W.O.S.A flats gekocht.
Dat zijn hele fraaie aanwinsten die je van je vriend zijn baan hebt meegenomen. :thumbup:
Mooie scenery gaan we weer verwachten van je baan als deze WOSA waardige spullen een plekje hebben gevonden/toegewezen.
Ook het oude bomen doosje er erg leuk om naar te kijken lekker old skool.

Groet Michel
Re: Baanplan (zonder plan) ) W.O.S.A flats gekocht.
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) W.O.S.A flats gekocht.
Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 15 augustus 2023, 20:58:30En een paar boompjes nog in de originele verpakking.
Van die boompjes krijg ik een déjà-vu gevoel.
Ik had zelf de peppels en de bloeiende bomen, en ik weet nog dat je die takken alle kanten op kon buigen. Dus ook allemaal omhoog, zoals bij jouw boompjes. Zelfs de worteltjes kloppen, en, voor zover ik me herinner zitten de stammen in de wortels geprikt.
Re: Baanplan (zonder plan) ) W.O.S.A flats gekocht.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) W.O.S.A flats gekocht.
Mooie flats en boompjes Dirk-Jan.  :thumbup:

Henk
Re: Baanplan (zonder plan) ) Houten en Diorama
 :) Vandaag naar de beurs in Houten geweest, aldaar wat leuke items gekocht,
een Franse lok van het merk Atlas voor de prijs van een bak koffie, rijdt niet maar kan wel stilstaand mooi staan te zijn. B)
Twee oude Wiking cabriolets, een Schuco Volkswagen Type 181 van de Duitse Post, een Márklin wagon met Stoker opdruk en een Faller AMS tribune inclusief oude reclame aan beide zijde.

En de afgelopen tijd bezig geweest met een diorama te maken voor aan de muur.
Het welbekende ronde restaurant/tankstation van Faller is opnieuw uitgegeven en het leek mij leuk om daar wat mee te doen.
Als inspiratie een afbeelding van het bouwpakket uit de zestiger jaren gebruikt en die zie je weer terug op de Volkswagen bus.
Het vierkante houten kader zo gekocht en het weggedeelte aan de voorkant eraan geplakt.
En toen verder aangekleed en vandaag nog als kers op de taart de twee oude Wiking cabriolets inclusief passagiers, zo'n 50 jaar oud. B)
Voorlopig hangt het in het trappenhuis en ik vind het wel een geslaagd projectje. :)
Het is voor mij ook maar afwachten wat het word, ik kan het wel leuk bedenken maar weet dan ook nog niet hoe het eindresultaat eruit gaat zien. :roll:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4 bron modelljerbane.internetside.com.jpg

5.jpg 

Re: Baanplan (zonder plan) ) Houten en Diorama
 :)
6.jpg

7.jpg
 
8.jpg

9.jpg

10.jpg     
Re: Baanplan (zonder plan) ) Houten en Diorama
 :)

11.jpg

12.jpg 

Re: Baanplan (zonder plan) ) Houten en Diorama
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Houten en Diorama
Dag Dirk-Jan.

Jij hebt een geslaagde beursgang gehad!
Fraaie aanwinsten, gefeliciteerd daarmee  :thumbup:
Het diorama is een prachtig item voor aan de muur,
dat heb je erg mooi bedacht en uitgevoerd:
zeer smaakvol en zeker WOSA-waardig :cool:

Groeten,

Erik.
Re: Baanplan (zonder plan) ) Houten en Diorama
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Houten en Diorama
En op de foto op de doos van dat ronde caroussel ding staat ook weer diezelfde cabrio Käfer. Je valt in herhalingen Dirk-Jan.
Re: Baanplan (zonder plan) ) Houten en Diorama
Echt superleuk bedacht en uitgevoerd. :thumbup: