Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Baanplan (zonder plan) Achtergrond gebouwen

Gestart door Dirk-Jan maandag 16 januari 2012, 19:09:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner Koffie apparaat
Speciale Gast Penningmeester Stichting 3rail
Lid sinds: 2006

Je hebt dwarsliggers nodig voor een recht spoor.

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner Koffie apparaat
Ik vind het fantastisch wat je daar allemaal neerzet. Dat doe ik je niet na. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner Koffie apparaat
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner Koffie apparaat
Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 30 mei 2023, 13:36:37Die hele gepriegelde inrichting trouwens ook niet, waar ben ik mee bezig?  :mrgreen:
Soort van zelfkastijding, maar je zal het wel lekker vinden >:-D .
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner Koffie apparaat
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner Koffie apparaat
Modelspoorknustelwerk van de het hoogste niveau Dirk-Jan.
Koffiemachine ziet er prachtig uit het is dat ik ietsjes te groot ben anders was ik zeker een bakkie komen drinken in de Diner. ;)

Groet Michel
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner Koffie apparaat
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner Koffie apparaat
Het is me wat, een hele fles champagne leeg drinken alleen maar om twee handvatten voor de koffiepotten te maken. Het mag wat kosten :o).

Maar ze zijn wel mooi geworden :).

Groeten,
Wico
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner Koffie apparaat
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner Koffie apparaat
Kijk dat is nog eens creatief knutselwerk. Een heuse koffiemachine met bierpullen. Dat doe ik je niet na.  :thumbup:  ;)
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner Koffie apparaat
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner Koffie apparaat
Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 30 mei 2023, 13:36:37- en op de baan zie je het nauwelijks.
Die hele gepriegelde inrichting trouwens ook niet, waar ben ik mee bezig?  :mrgreen:

Hallo Dirkjan

Waar ben je mee bezig ? Weet het wel, mooie inrichting neerzetten. Wel een mooi voorbeeld voor anderen die het ook willen gaan doen.
M.vr.gr. Erwin

EDIT Fred, citaat gerepareerd.

Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner Koffie apparaat
Ik sta paf! Dit is toch prachtvol! Al die details en dat gefrut...

Zou er niet toch een verlichte jeukboks in kunnen? Er zijn van die benzinepompjes met een lichtje erin. Zouden die niet om te katten zijn tot een Wurlitzer?
Misschien zijn die pompen net zo duur, maar misschien ook niet.

Groet,

Peter
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner Koffie apparaat
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner Koffie apparaat
Respect hoor, wat n details 👌
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner Koffie apparaat
Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 30 mei 2023, 13:36:37En nee, ik ga niet die van Viessman kopen, die is verlicht maar kost E45,- en op de baan zie je het nauwelijks.
Die hele gepriegelde inrichting trouwens ook niet, waar ben ik mee bezig?  :mrgreen:

Maar bij die van Viessmann is het niet alleen de verlichting hoor. De plaat draait ook rond en dat is iets wat je later echt nog nauwelijks gaat zien tenzij je er met je neus bovenop staat. Hadden ze het alleen bij verlichting gehouden voor een lagere prijs had het nog best een leuk ding geweest.

"Waar ben ik mee bezig?" Is iets wat ik mij ook met enig regelmaat afvraag. Van die kleine dingen die je later nauwelijks nog gaat zien als het uiteindelijk op de baan staat. Maar zolang ik nog niet aan de baan aan het bouwen ben en de tijd er voor heb zijn die kleine details ook heel leuk om te doen.
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner Koffie apparaat
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner Koffie apparaat
Ik zeg een echte Barista waardig dat koffieapparaat.
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner Koffie apparaat
Het is een geslaagde diner geworden.
Hier in het dorp staat zon geïmporteerde orginele diner,waarvan details goed kloppen
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/70971/amerikaanse-diner-opent-haar-deuren
Heeft helaas Corona niet overleefd.
Knap hoe je uit de rommelbak van die extra details weet te maken.
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner Koffie apparaat
Complimenten Dirk Jan ik neem mijn petje er diep voor af.
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner Koffie apparaat
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner Koffie apparaat
Hoi Dirk-Jan,

Alle mooie woorden zijn al geschreven, maar ik sluit me graag aan bij de rest.
Complimenten  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner Koffie apparaat
 :) Dank allemaal voor de complimenten. O:-D
Over dat waar ik mee bezig ben weet ik natuurlijk wel, lekker hobbyen, de lol van het bedenken, dan weten te maken en daar de voldoening uit halen.
En daarna  zijn alle complimenten/opmerkingen de kers op de taart natuurlijk. :) O:-D

@ Erik, dat was inderdaad ook zo'n B) mooie chromen Diner daar in Almere, zonde dat het misgelopen is. :?

@ Johan, ik wist niet dat bij de Viessman jukebox ook de plaat ronddraait, maar inderdaad, leuk als het echt helemaal vooraan op de baan staat. 8)

Momenteel bezig met een verbeterde versie van de jukebox, (zonder licht, te ingewikkeld voor mij)  en aan het uitstippelen hoe de verlichting onder het dak aan te brengen.
 :o) Maar nu eerst even op pad, mijn werkgever zal het waarderen als ik ook vandaag weer de moeite wil nemen om te komen. :D
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner KLAAR
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner KLAAR
 :) De Diner is klaar, Bettie kan aan het werk.
Er staat een nieuwe jukebox, gemaakt van een vector bestand afbeelding, dat gaat stukken beter dan een foto heel klein printen.
En @ FransW, boven de bakplaat staat op het dak een ventilator die de walm en rook wegzuigt, probleem opgelost, dank voor de opmerking.:thumbup:
Ook een airco gemaakt, Bettie zorgt goed voor de klantpreisertjes.
Voor de verlichting 4 leds gebruikt en niet geprobeerd de bedrading te verstoppen. :D
Wel een beetje fors uitgevallen maar op baan is dat niet storend, op de foto's zie je nou eenmaal details die in het grotere geheel wegvallen. 8)
(en het geklooi met hele dunne draadjes werd @#$%&$#@ 8o , meerdere keren draadbreukjes etc.)
Al met al een leuk en uitdagend projectje maar het is geworden wat ik hoopte, een leuke aanwinst. :)

1 Jukebox.jpg

2 Jukebox.jpg

3 Airco in aanbouw.jpg

4.jpg

5.jpg   
 
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner KLAAR
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner KLAAR
6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg     
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner KLAAR
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner KLAAR
Ik vind het een schitterend bouwsel geworden, mijn complimenten!  :thumbup:  De vorm doet mij erg denken aan die Diner uit de TV-serie NCIS.
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner KLAAR
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner KLAAR
Super gedaan Dirk-Jan  :thumbup: :thumbup:

Misschien nog twee of drie schijnwerpers op het dak om het reclame bord aan te lichten.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner KLAAR
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner KLAAR
Dirk-Jan,

Het eindresultaat is geweldig geworden met de jukebox en de airco-installatie op het dak wat het puntje op de i is voor mij.
Ja mag best trost zijn op dit fraaie bouwsel wat je gemaakt hebt. :thumbup:  :thumbup:

Groet Michel 
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner KLAAR
Wow,
Alleen maar complimenten,
maar toch......... Het was eerder ook al ergens genoemd, de Juke-box.
Ik zou er een ledje ingestopt hebben dat automatisch van kleur veranderd.

verder erg veel en mooie details  :thumbup:
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner KLAAR
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner KLAAR
Dirk-Jan,

Missie geslaagd en gratis suggesties om het nog mooier te maken. Wat kan een man nog meer wensen :).

Groeten,
Wico
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner KLAAR
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner KLAAR
Wat kan een man nog meer wensen? Dank je voor de voorzet Wico.

Geen lichtlekken tussen de wanden en het dak bijvoorbeeld. Hoewel dat waarschijnlijk veroorzaakt wordt doordat het dak er nog los op ligt.
Een jukebox met licht! Vind ik persoonlijk niet zo heel erg belangrijk, vraag jezelf eens af wat je daarvan gaat zien als het geheel in elkaar gezet is, dus met het dak erop. Belangrijker is dat het ding nu in ieder geval op een jeukbox lijkt.
Een airco compressor die niet direct naast een (hete) luchtafvoer geplaatst is. Dat belemmert de goede werking en effectiviteit van de airco.

Maar afgezien van die kleinigheden Dirk-Jan, het is een mooi geheel geworden met veel leuke details. Een sieraad voor je baan, chapeaux.
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner KLAAR
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner KLAAR
Dag Dirk-Jan.

Tja, ik was degene die over een juke-box ging zeuren. Toen had ik nog niet gezien dat er al zoiets stond ...
Ik had niet verwacht dat je dat nog zou veranderen, maar nu staat er eentje die veel beter opvalt, zelfs van 'buitenaf' gezien!
Een meerkleurig LEDje erin is een passend idee ervoor en dat wisselen van kleur zal van 'buitenaf' ook best wel zichtbaar zijn, maar ik snap dat na het gehannes met draadjes dat geen optie meer is ...
Desondanks vind ik dat je jouw uiterste best hebt gedaan om er iets prachtigs van te maken en dat is gelukt  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:
Gefeliciteerd met deze nieuwe toevoeging met heel veel details aan jouw modelbaan!

Groeten,

Erik.
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner KLAAR
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner KLAAR
 @citaat enz.enz.
De jukebox met een ledje erin valt inderdaad toch weg in het geheel en ik ben effe klaar met ledjes, ieder zijn ding, maar mij nie belle. :-)
De schijnbare lichtlekken is gezichtsbedrog, het licht schijnt tegen de witte achterkant/onderrand van de reclamebordjes
en weerspiegelt dat op het "chroom", het glanst in ieder geval goed. B)
En het kleine beetje licht bij het voorportaaltje valt wel weg als er lantaarnpalen staan, en zo niet dan los ik dat dan wel op.
 :o) Ik heb de leverancier van de airco al gebeld, mijn beklag gedaan over de plaatsing naast een warme luchtafvoer, komt eerdaags langs.
 :roll:  Al met al best een gedoe dat realistisch willen modelbouwen. :mrgreen:

Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner KLAAR
Dirk Jan, ziet er schitterend uit, wederom complimenten voor dit b(r)ouwsel!!! Maar eh .......... wat schaft het diner?
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner KLAAR
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner KLAAR
 @citaat

Je kunt op de menukaart iets kiezen.  :thumbup:
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner KLAAR
@ Henk, alleen de leeftijd brengt met zich mee dat ik een beetje "kippig" wordt.
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner KLAAR
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner KLAAR
Hamburgers wellicht?
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner KLAAR
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner KLAAR
Persoonlijk ben ik wel benieuwd wat het drankje Phosphate in houdt. Zelfontbrandend?
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner KLAAR
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner KLAAR
 @citaat Klik

Groeten,

Erik.
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner KLAAR
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Diner KLAAR
Aha, bedankt Eric.

Very American, very artificial and very unappealing (to me anyway).
Re: Baanplan (zonder plan) ) Mobile Station 1 kaduk
 8o Na een jaartje of 12 (of wat meer) is mijn Mobile Station 1 kaduk, doet nada niks meer.
Dus mijn lokale treinenboer maar weer verblijd met een bezoek en natuurlijk meteen begonnen over de garantie. >:-D
 :o) Maar ik had geen bonnetje meer, dus da's pech. :D
Ik heb een set gekocht met de Mobile Station 2.
Dus nu leuk bezig om de locs in te voeren, deels MFX en deels handmatig, en op alle knoppies drukken. :)
Ik ben weer helemaal bij de tijd en nee, een Central station hoef ik niet, ik kan hier prima mee uit de voeten.

MS2.jpg

Re: Baanplan (zonder plan) ) Mobile Station 1 kaduk
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Mobile Station 1 kaduk
Indrukwekkend commandocentrum Dirk-Jan. :thumbup:
Veel plezier toegewenst met je MS2.

Groet Michel
Re: Baanplan (zonder plan) ) Mobile Station 1 kaduk
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Mobile Station 1 kaduk
Hachelijk (citaat)
Re: Baanplan (zonder plan) ) Mobile Station 1 kaduk
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Mobile Station 1 kaduk
Weer op niveau 👌
Re: Baanplan (zonder plan) ) Mobile Station 1 kaduk
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Mobile Station 1 kaduk
Hij heeft het best lang volgehouden, de MS2 is een mooie opvolger waar je weer jaren plezier aan gaat beleven.
Wel jammer dat je het bonnetje niet meer had  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Baanplan (zonder plan) ) Mobile Station 1 kaduk
 @citaat

 :) Treinenwinkelbaas Ernst beaamde ook dat de MS1 het lang had volgehouden, waarop ik antwoorde dat hij blijkbaar kwaliteitspul verkoopt. :P
En dat ik minimaal verwacht dat deze ook zo lang meegaat. :-)
Ik vond het ook helemaal niet erg dat het ding kaduk ging, het werd wel eens tijd voor de MS2.
Ligt wat beter in de hand en geen loks meer met dezelfde adressen, in deze kunnen er 40, daar ga ik nooit aan komen.
(en eventueel aan te vullen met loc insteekkaartjes)
Verlicht display, meer functies oproepbaar, hoewel al die extra geluiden nou niet echt bovenaan mijn verlanglijstje stonden. :D
Kortom, ik ben er blij mee.
Re: Baanplan (zonder plan) ) Opstelsporen zonder schaduw.
Toen ik eind 2017 met de huidige baan begon heb ik een schaduwstation gebouwd met een lange helling naar boven toe.
Met de tijd is eigenlijk gebleken dat het niet mijn ding is, dus weg ermee.
Het gat naar de bovenbaan gedicht en het eerste stuk helling weg gesloopt, de rest komt wel.
In de hoek tussen het circuit en Allo Allo Nouvion was nog een gedeelte "ik zie nog wel wat hier te gaan bouwen".
Dat zijn een aantal opstel en stations sporen geworden en erachter komt een erg klein stukje Gotham
met het inmiddels gebouwde station en de Diner en nog wat gebouwtjes.
 :o) Het blijft behelpen met genoeg fantasie voor een 15 x 15 meter ruimte en dan maar een krappe 3 x 3 meter hebben. :D
De laatste jaren wat treinen/wagons verkocht en ook wel weer wat gekocht, maar de verzameling blijft overzichtelijk en niet al te groot.
En ik vind het stukken leuker om het in het zicht te hebben, zoals ik al had gedaan met de stoomloks aan de andere kant van de baan rondom de draaischijf.
Geen schaduwstation, geen vitrines, maar op de baan hoort het te staan. :P
De volgende klus word de bovenleiding aanleg, zal ik wel een tijdje mee zoet zijn.
Vanwege de warmte kalmpjes aan en echt lekker erbij kan ik ook niet, direct gevolg van Baanplan zonder plan. :-)

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg   

Re: Baanplan (zonder plan) ) Opstelsporen zonder schaduw.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Opstelsporen zonder schaduw.
Citaat van: Dirk-Jan op vrijdag 16 juni 2023, 14:31:02Geen schaduwstation, geen vitrines, maar op de baan hoort het te staan. :P
Precies Dirk-Jan, zo is het en niet anders :o) :thumbup: :D !
Re: Baanplan (zonder plan) ) Opstelsporen zonder schaduw.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Opstelsporen zonder schaduw.
Haah, nu hebben we ook meteen weer een prachtig zicht op jouw 'zwevende' scenery. Doet mij meteen denken aan van die Japanse anime filmpjes. Momenteel loopt er hier weer één op yv waarin ook zo een kasteel op een eilandje door de lucht drijft. Om heel eerlijk te zijn, ik vind het kinderachtige onzin (die filmpjes dan hé) maar die zijn toch echt voor volwassenen bedoeld.

Maar Dirk-Jan met al die treinen die niet in de schaduw staan wordt je hele Joenaaithetsteeds dorp overschaduwd. Dan zie je niks meer van het hele Gotham. Het is dat er op de eerste foto geen treinen staan anders was het hele Gotham mij niet opgevallen. Maar de plaatsing van het geheel is wel aardig gekozen zo tussen Allo Allo en het circuit Indieanaalpolis.

Nu nog uitbreiden met een Sherrif annex jailhouserock en de Saloon van platte Annie.
Re: Baanplan (zonder plan) ) Opstelsporen zonder schaduw.
 @citaat
Henk, het is inderdaad een klein hoekje, ik denk erover om het rond het station iets op te hogen naar de achtergrond toe.
En ik ben ook zoekende/denkende naar een achtergrond stadsposter of zoiets of zelf iets knutselen met reliëf voor op de muur.
Het komt vanzelf wel naar boven borrelen, het wordt klein maar fijn mooi hoop ik/denk ik. :) 
Re: Baanplan (zonder plan) ) Opstelsporen zonder schaduw.
Op mijn spoortafel, 1 meter bij 3,5 meter, vind ik zo'n helling wel iets hebben. Het stijgingspercentage is makkelijk 5 procent en vooral helling op met een langere of zwaardere sleep hoor je dat onze kwalitatief uitstekende Marklin locomotieven daar toch moeite mee hebben. En als de koppelingen in de sleep niet goed vast zitten hoor je de sleep plotseling met een hoge snelheid bergaf gaan. Het gebeurt niet vaak, maar toch! Hachelijk, dat is het!  :-)
Re: Baanplan (zonder plan) ) Opstelsporen zonder schaduw.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Opstelsporen zonder schaduw.
Citaat van: frank-103 op vrijdag 16 juni 2023, 17:26:29onze kwalitatief uitstekende Marklin locomotieven daar toch moeite mee hebben

Daar moest ik toch even hartelijk om lachen. Maar als jij alleen loks hebt van voor 1980 dan kan het, daarna is die uitstekende kwaliteit met sprongen achteruit gegaan. Vooral in het huidige decennium is het regelmatig huilen met de pet op.
Re: Baanplan (zonder plan) ) Opstelsporen zonder schaduw.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Opstelsporen zonder schaduw.
 @citaat totaal geen problemen hier met de kwaliteit, ze houden het goed vol in de vitrine! :D  :D

Lekker bezig Dirk-Jan
Re: Baanplan (zonder plan) ) Opstelsporen zonder schaduw.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Opstelsporen zonder schaduw.
Hoi Dirk-Jan,

Proficiat met je voortreffelijk gelukte dinert 2.0  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:
Wat mij wel opviel ( en de anderen hiero niet ), is dat Snowman als Willy Wortelventer achter de deur van de plee klaarstaat, om deze of gene de stuipen op het lijf te jagen  :O

Als geroutineerd modelbouwer moet ik je wel adviseren om de achterste 2 sporen in het Gothamhoekie op te offeren voor de Goede Zaak. Zijnde het beter doen uitkomen van het werkgebied van Batman en zijn trouwe vriend Robin  O:-D
Die twee (opstel)spoortjes kan je best missen op die plek.

Grtz Tony

 
Re: Baanplan (zonder plan) ) Opstelsporen zonder schaduw.
wij zeggen altijd die dekselse Dirk-Jan,
maar nu moeten wij blijkbaar ook tegen Tony zeggen,
die dekselse Tony,
hij heeft het gevonden,
dit had ik blijkbaar over gezien, 8o
Re: Baanplan (zonder plan) ) Opstelsporen zonder schaduw.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Opstelsporen zonder schaduw.
@citaat @citaat sorry Tony :P , maar de Sneeuwpop was eerder ook al gesignaleerd door een andere serieuze tuurder ;) .
Re: Baanplan (zonder plan) ) Opstelsporen zonder schaduw.
 :o) Waarschijnlijk staat de sneeuwpop nog steeds in het toilet van de Diner, de airco staat aan en ik heb nog geen water zien weglopen. :D
Ik heb ook nog geen schreeuwende Preisertjes gehoord, dus er is nog niemand geschrokken. :o)

Citaat van: Tony op maandag 26 juni 2023, 17:25:56Die twee (opstel)spoortjes kan je best missen op die plek.
:roll: Nou, ik ben al een dag of wat druk doende om stukkie voor stukkie de bovenleiding aan te leggen boven alle spoortjes.
Voorlopig laat ik de spoortjes voor wat het is, het ligt daar juist zo lekker. :P
Misschien dat ergens in de (nabije) toekomst ik het weer anders zie, dan is het ook zo weer weggehaald.
Re: Baanplan (zonder plan) ) Opstelsporen zonder schaduw.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Baanplan (zonder plan) ) Opstelsporen zonder schaduw.
Zo veel mogelijk opstelspoortjes vervult ons van de WOSA natuurlijk met een opgewonden vrolijkheid en geheid dat Otto je wat extra Bonuspunkten toekent :D !
Maar tegelijkertijd is het niet te verkroppen dat je schitterende station en dito USA-diner daar een beetje ver weg en achter geparkeerd materieel stoffig gaan staan te worden :-( .   
Dus... verzin een list jongeman!
Re: Baanplan (zonder plan) ) Opstelsporen zonder schaduw.
 @citaat

 :roll: Ver is natuurlijk een relatief begrip in een treinenkamertje van een krappe 3x3 meter. :D
En het spoor langs het station is een doorgaand spoor, het tweede spoortje vanaf het station is aan één kant in te rijden, de trein stopt,
de Preisermachinist gaat aan de andere kant van de trein zitten en rijdt weer door, ook een doorgaand spoor dus eigenlijk. :P
En het derde spoor vanaf het station is ook een doorgaand spoor wat aan het perron kan stoppen.
Misschien een niet bestaande situatie bij het grootspoor maar het klopt best wel aardig toch wat betreft Preiservervoer in modelspoorland?
Dus ik rommel gewoon nog wat verder en eigenwijs als dat ik ben houd ik stand, tot het moment daar is dat ik of een list heb of een paar spoortjes weghaal. :-)