Bedankt iedereen!
En Julian, ik zal je voortaan waarschuwen...
Ik heb inmiddels uitgevonden hoe je foto's kan uploaden naast flickr dus er komt hier weer een flinke archief update!
Hier zien we de NS 1122 in het spoorwegmuseum. Dit was oorspronkelijk de NS 1125, maar deze is omgebouwd omdat van de 1122 de nummerplaten en sierstrips nog aanwezig waren. Helaas is deze niet meer rijvaardig. De loc stond buiten vanwege het winterstation binnen in het spoorwegmuseum zelf.
Utrecht Maliebaan, 27 december 2011.
Tijdens de Oud Lunterse Dag (OLD) reed sinds een paar jaar de bekende stoomtrein weer. De stoomtrein is een aantal jaar uitgebleven omdat Connexxion niet de dienstregeling wilde verstoren. Gelukkig heeft de organisatie van de OLD het in 2011 weer voor elkaar gekregen dat de stoomtrein weer reed. Nou ja, stoomtrein, de tractie wordt door de helft geleverd door de dieselloc 2530. Ook de samenstelling is weinig realistisch te noemen, 2 blokkendozen en een internationaal rijtuig. Desalniettemin is deze trein meer dan welkom, wel eens een afwisseling na al die protossen en de (toen nog) 867. Op de foto zien we de 23 071 van de VSM, een wagon lits rijtuig en 2 blokkendozen en achterop de 2530 als trein 38325 richting Ede-Wageningen. Lunteren, 27 augustus 2011
De DE-1 41 staat in het spoorwegmuseum. Deze maakt af en toe ritten met de heimwee express, maar rijdt ook af en toe bijzondere ritten. Ik heb deze 41 nog nooit zien rijden, maar het lijkt mij wel leuk om te zien!
Utrecht Maliebaan, 27 december 2011
Ik heb weinig foto's van buffels, maar als ik buffels zie zet ik ze vrijwel altijd op de foto (tenzij ik geen camera meeheb
). In Zwolle zag ik een buffel dus die heb ik natuurlijk op de foto gezet
In dit geval was het buffel 3415 op spoor 5B te Zwolle. Zwolle, 3 augustus 2011.
Zoals ik al eerder postte probeerde ik alle traxx-locs op de foto te krijgen.
Ik heb er nu 10 op de foto, still 4 to go, namelijk de 186-113, 186-114, 186-121 en de 186-122. De grijze 186-144 en 186-236 heb ik al wel beiden op de foto. Op deze foto zien we de 186 116 klaar voor vertrek richting Breda. Amsterdam Centraal, 17 augustus 2011.
Ik probeer ook alle locs van de reeks 28 op de foto te krijgen. Ik weet het, het is zinloos maar het is wel grappig.
Zoals ik al zei zie ik het als verzamelen van voetbalplaatjes bij de supermarkt of postzegels verzamelen. Waarom? Geen idee, maar het is wel leuk!
Op de foto zien we de 2838 voor de Benelux in Amsterdam Centraal. Amsterdam Centraal, 5 maar 2011.
Weer een toevalstreffer, een graantrein! Deze keer was het de 189 083 die de eer had door mij op de foto gezet te worden.
Zouden deze graanwagens uit Barneveld komen?
Rotterdam CS, 15 augustus 2011.
Regelmatig als ik een 6400 zie rijden, denk ik 'hoe lang nog?' Er staan overal in het land inmiddels lange rijen met terzijde gestelde 6400'en. Het overgrote deel kan zo de dienst in, maar er is gewoonweg geen werk voor ze... Op de foto nog een loc die het wel goed getroffen heeft, de 6520. Hij komt op 10 december 2011 de PON-trein ophalen voor verder transport. Amersfoort, 10 december 2011.
Regelmatig zie ik foto's voorbij komen van bijvoorbeeld 'Roosendaal spoort' in 2004. Ik zie dan ook af en toe een foto voorbijkomen van een splinternieuwe ACTS 6700. Als je kijkt hoe die locs er een maand of 2 geleden bij stonden, zijn ze wel flink achteruit gegaan. Een kleine 7 jaar geleden waren ze nog helemaal nieuw, en nu zie je een enorm verschil met toen. De lak is slecht, en de locs zijn vaak al een maand niet gewassen, of nog erger, ze zitten onder de graffiti. Nu is een 6700 ge-upgrad tot een Locon machine. Maarja, hoe ziet deze er over 7 jaar uit?
Amersfoort, 10 december 2011.
Meten is weten! Op 3 januari 2012 komt VST07-2 door Amersfoort met een meetkarretje.
Zo, dat was het! Van de week komt deel 2!
Mvg, Maarten
Oeps, vergeten te waarschuwen... Sorry Julian!