Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Grootspoorfoto's van Maarten -update begin Juni-

Gestart door Maarten de Regt maandag 16 januari 2012, 09:42:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Grootspoorfoto's van Maarten -update begin Juni-
Hallo,

Ik ben net nieuw op 3rail dus ik zal mijzelf eerst even voorstellen. Ik ben Maarten de Regt, 15 jaar en ik heb als mijn 2 grootste hobby's treinen fotograferen en modeltreinen (verrassend!  :D ). Ik spot voornamelijk Nederlandse treinen. Ik bouw ook aan een Nederlandse modelbaan, welliswaar 2rail, maar omdat mijn voorliefde van het bouwen uitgaat naar de scenery vinden jullie het vast niet erg als ik mijn bouwactiviteiten laat zien (ik open tzt wel een draadje  :D ). Goed, maar omdat het hier over mijn grootspoorfoto's gaat zal ik daar wat van laten zien.  :D Hier een korte inleiding van mijn grootspoorfoto's.


De 2530 met achterop de 23 071 by Mearten279, on Flickr

Ik woon in Lunteren, waardoor ik bijna alle bijzonderheden op de valleilijn sinds 2010 wel op de foto heb.  :D Alle protossen heb ik minimaal al 5 keer op de foto, en bijzondere ritten zoals het roestrijden met de DE-2 van de HSA heb ik ook op de foto. Enkele foto's van de valleilijn kan je vinden door rechts in de 'set' valleilijn te kijken (onder 'this foto belongs to').


Plan V 447 komt aan te Ede-Wageningen. by Mearten279, on Flickr

Verder heb ik een grote voorliefde voor materieel wat bijna afgevoerd word, maar dat nog wel rijdt. Voorbeelden hiervan zijn DD-AR met 1700 en plan V. Ik fotografeer het vooral omdat je dit over een 2tal jaren niet meer kan fotograferen. Ik vind het dan wel leuk om een aantal foto's van dit tijdsbeeld te hebben.


Locon 9902 met Sgizettrein by Mearten279, on Flickr


RRF met een metrostel by Mearten279, on Flickr

Bijna alle bijzondere treinen die ik tegenkom zijn eigenlijk toeval.  :-) Zo wist ik bij bijvoorbeeld de Sgizet express wel dat die reed, maar ik wist totaal niet wanneer en op welke data. Ik was die dag toevallig een dagje aan het spotten te Rotterdam CS, en er stond op de CTA 'bijzondere trein, niet instappen.' Ik had er geen flauw benul van dat het de sgizet express was.  8o En op het zelfde tijdstip kwam de RRF 20 met een metrostel aanrijden! Ik zag in de verte de RRF 20 met de metro aan komen rijden en ik zag ook de sgizet express het station binnen rollen, en ik dacht, sh*t, wat nu?   8o Uiteindelijk heb ik gekozen voor 2 'panic shots' waarvan die met de metro toch nog aardig gelukt is.




Lekker lezen Virm 9514 te Amf. by Mearten279, on Flickr

Ook ben ik helemaal gek van de 'speciaal bestickerde treinen', zoals de OV chipkaart Virm (beiden heb ik een aantal keer op de foto), de lekker lezen virm (ook een aantal keer op de foto), de olympische virm (beiden ook op de foto), en de plan V met speciale bestickering, zoals de 950 met reclame voor dierenpark Emmen en plan V 867 met bestickering voor connexxion. Ook hier is het weer puur toeval dat ik ze tegenkwam. Een aantal van mijn foto's van bijzondere treinen kan je vinden bij de set 'special paint treinen'. 


Loc 1602 met 3x 6400 met staaltrein by Mearten279, on Flickr


Loc 189-027 voor PON-trein by Mearten279, on Flickr

Goederentreinen vind ik ook helemaal geweldig, maar helaas kom ik ze niet zo vaak tegen. Meestal is het ook hier weer puur toeval dat ik ze tegenkwam, zoals bij de 1602 + 3x 6400 te Rotterdam CS. (helaas een panic shot) Later ben ik steeds meer gaan kijken naar de tijden van de treinen. Zo heb ik al een aantal keer de PON-trein gespot (op het spotdagje genomen samen met Myron  :P ), maar het blijft nog steeds toeval als ik ze tegenkom. Ik vind het ook niet erg dat ik alle tijden van alle goederentreinen weet, zo blijft de spanning er een beetje in tijdens een spotdagje...  :D  :D  :D


Sprinter 2978 te Veenendaal by Mearten279, on Flickr

Raar maar waar, ik probeer alle SLT's, alle SGM's, alle fyra traxx locs en alle 1700én op de foto de krijgen...  O:-D Geen idee waarom, maar ik zie het een beetje als het vroeger verzamelen van voetbalplaatjes bij de supermarkt  :P  :D  of als postzegels verzamelen. Je doet het niet echt met een bepaald doel, maar het is wel leuk!  :D


Sik 228 by Mearten279, on Flickr

Verder fotografeer ik ook wel museummaterieel, maar niet zo enthousiast. Ik ga wel af en toe naar een open dag van een museumvereniging, bijvoorbeeld de open  monumentendag in de loods in Amersfoort. Ook ga ik af en toe een dagje met de stoomtrein, of ik ga naar het spoorwegmuseum. Bijzondere ritten van overbreningen van museummaterieel fotografeer ik niet echt, tenzij het in de buurt is.

Zo, ik hoop jullie een korte inleiding te hebben gegeven op mijn grootspoorgebeuren en ik zal (hopelijk) regelmatig een update geven als ik weer wat gespot heb. Een kleine greep uit mijn foto's kan je vinden via mijn flickr photostream. Klik op de foto's en je bent er!  :o)'


Mvg, Maarten
Re:Grootspoorfoto's van Maarten
Mooie foto's :thumbup:

Bedankt voor het delen :biggrin:

Dennis
Re:Grootspoorfoto's van Maarten
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Grootspoorfoto's van Maarten
Leuk topic en ik denk dat we beide veel fotomateriaal hebben over de kippenlijn.
Wat misschien ook een mooie toeval was was dat Maarten mij had zien staan bij de DE II voor het roestrijden en ik niet door had dat hij het was... :)
Dank voor het plaatsen hier van de foto's en ik hoop dat 2012 een vruchtbaar jaar wordt als het gaat om treinen. (en natuurlijk ook de modelspoor)

Groetjes,

Antal
Re:Grootspoorfoto's van Maarten
Lid sinds: 2010

NS jaren '90

offline
Re:Grootspoorfoto's van Maarten
Hoi Maarten,

Erg mooie foto's hoor, ook een aantal daar ik volgens mij bij was toen je ze maakte ;).

Gr, Myron
Re:Grootspoorfoto's van Maarten
hoi maarten

zijn mooie foto's

mvg gerard-ns
Re:Grootspoorfoto's van Maarten
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re:Grootspoorfoto's van Maarten
Leuke foto's Maarten, bedankt voor het plaatsen.
Plannetje V blijft toch altijd geweldig om te zien. ;)
Re:Grootspoorfoto's van Maarten
Lid sinds: 2010

Ludmilla.

offline
Re:Grootspoorfoto's van Maarten
Mooie foto's
Je mag er een heleboel meer plaatsten hoor  :D
Leuk om weer een bijna leeftijdsgenoot op het forum te zien :)

Groeten,
Martijn
Re:Grootspoorfoto's van Maarten, archief update 18-1-2012!
Hoi,

Bedankt iedereen!  :thumbup:

@Kippenlijntje Dat was inderdaad toeval! En dan hoop ik ook, hetzelfde!  :)
@Myron Ja, ja dat klopt!  :D

Citaat van: Marklin5 op maandag 16 januari 2012, 20:22:59
Je mag er een heleboel meer plaatsten hoor  :D

Dat zal ik dan nu nog maar eens gaan doen.  ;) Hier nog een aantal andere foto's. Aangezien ik nog niet helemaal weet hoe je foto's moet uploaden zal ik eerst maar een aantal plaatjes uit mijn flickr archief geven.  ;)


Loc 1315 bij de SSN by Mearten279, on Flickr

Deze 1315 stond bij de SSN te Rotterdam. Ik was er een dagje heengeweest, en op het achterterrein stond de 1315. (volgensmij staat ie er nog steeds!). De 1315 is eigendom van werkgroep loc 1501.


RRF 106 by Mearten279, on Flickr

Deze foto van de RRF 106 heb ik op dezelfde dag genomen, en op dezelfde locatie, namelijk Rotterdam Noord. Eerst was dit een goederenemplacement maar het is steeds verder in verval geraakt. Nu wordt het emplacement gebruikt voor de stalling van de slijptrein van speno en diverse (overbodige) goederenwagens.  Verder heeft de SSN er zijn onderdak en er worden bouwmaterialen overgeladen voor het nieuwe Rotterdam CS. De RRF 106 heeft zelf een afwijkende bestickering tov de andere RRF locs van dezelfde serie. Deze heeft namelijk reclame van de grootste opdrachtgever van het nieuwe Rotterdam Centraal. De loc is vaak in Rotterdam CS te vinden.


SLT te Maassluis west. by Mearten279, on Flickr

Dit is een van mijn eerste foto's die ik van de SLT heb. Dit was kort nadat de SLT het overnam van SGM op de hoekse lijn.


Blauwe engel+hippel 673 by Mearten279, on Flickr

De DE-41 + hippel 673 te Spoorwegmuseum. Dit was tijdens on traxs! Inmiddels is bij de buren een discussie ontstaan over de kleur van de 41! Sommigen (waaronder ik!   :D ) zouden de DE-1 wel eens rood willen zien! Ik heb immers meer foto's gezien van de rode DE-1/DE-2 dan van de blauwe, en ik zou het erg leuk vinden als ie rood wordt! De 41 heeft langer in het rood gereden dan in het blauw, en de meeste mensen kennen m in het rood! Verder is de kameel ook al blauw... Maarja, de tijd zal het leren, nietwaar?  :)


Loc 6439 te Amersfoort. by Mearten279, on Flickr

Als er 1 typisch voorbeeld is van een 'panic shot' is deze het wel!  :D Tijdens het wachten op Amersfoort op de trein naar Lunteren lette ik even niet op...  8o Dus ik stond de andere kant op te kijken en opeens hoorde ik het typische gebrul van een diesel! Ik om mij heen kijken en ik zag opeens de 6439 met volle vaart langs het perron komen! Ik heb als een sneltrein mijn camera gepakt en ik was nog net op tijd om dit ervan te maken...  :D


Lint 45 + loc 1778 met berlijntrein by Mearten279, on Flickr

Tijdens een spotdagje in het oosten van het land hebben we ook het lijntje Almelo-Mariënberg aangedaan. Op dit lijntje wordt gereden door connexxion met 2 rode lintjes (af en toe is er een uitzondering, dan komt er ook wel eens een gewone lint op de lijn.) Toen ik al in het lintje zat om richting Mariënberg te gaan, kwam opeens de Berlijntrein met de 1778 binnen! Ik had welliswaar de 1778 op de foto, maarja, zo'n kans mag je niet laten ontsnappen! Dus weer naar buiten gegaan, en deze foto geschoten!  :) Jammer van die vrouw, maarja, het zij zo...  :D


1771+ICR stam+stuurstand by Mearten279, on Flickr

Een van de eerste foto's die ik heb geschoten was deze, van loc 1771 met een ICRm stam. Fotografisch bakte ik er niet veel van; ik hield de camera scheef en lette totaal niet op de lichtinval (toevallig wel bij deze foto!  :P ). Maarja, daar hebben we tegenwoordig goede fotobewerkingprogramma's voor en zo is deze alweer recht gemaakt.  B) Maarja, het geeft toch een leuk tijdsbeeld van toen.  :) Inmiddels is de omgeving hier drastisch veranderd, de kleine perronoverkappingen maken plaats voor 1 enorme overkapping. Ook de 1771 staat al buiten dienst. Wat er allemaal wel niet kan veranderen in 2,5 jaar tijd...  :|

Dat was het weer!  :)

Mvg, Maarten
Re:Grootspoorfoto's van Maarten
Lid sinds: 2010

NS jaren '90

offline
Re:Grootspoorfoto's van Maarten
Hoi Maarten,
Wederom mooie foto's :thumbup:.
Mooi, die Blauwe Engel.

Gr, Myron
Re:Grootspoorfoto's van Maarten
Hoi Maarten

Erg leuke foto s
Kijk er graag naar. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Tony
Re:Grootspoorfoto's van Maarten Update 22-1-2012, naar Arnhem!
Bedankt allemaal!  :)

Gisteren ben ik een dagje naar Arnhem geweest. Hieronder een 2tal foto's.


Syntus Lint 29 + 42 te Arnhem by Mearten279, on Flickr

Hier kwamen 2 LINTs langs het perron rijden. Let op de mooie perronoverkapping! Ik dacht dat Arnhem 1 grote bouwput was, maar dat valt mee...  :) Klik op de foto voor de beschrijving.


NSR plan V 475 + 935 arriveren te Ede. by Mearten279, on Flickr

Op Ede-Wageningen kwam het pendeltje naar Arnhem aangereden, ditmaal 2x plan V!  :D Later werden de stellen gesplitst en het ene stel bleef in het pendeltje rijden en de ander ging als stoptrein naar Nijmegen. Klik ook hier weer op de foto voor de beschrijving.  :)

Ik heb helaas nog steeds niet uitgevonden hoe de foto uploader werkt... Weet iemand hoe je foto's moet uploaden die niet op flickr staan? Ik heb namelijk nog meer foto's gemaakt maar ik zet er maar een aantal op flickr...

Mvg, Maarten  B)
Re:Grootspoorfoto's van Maarten
Maarten de Regt
gast

Re:Grootspoorfoto's van Maarten
Zo, inmiddels heb ik uitgevonden hoe je foto's kan uploaden zonder een flickr account.  :)

Hier nog een aantal foto's van Arnhem van afgelopen zaterdag.  :)



Hier staat mat 64 475 klaar voor vertrek richting Ede-Wageningen. Met deze trein zijn we richting Ede-Wageningen gereden. Het was welliswaar het stoppertje, maar we zijn uiteindelijk toch vroeger aangekomen op Ede-Wageningen omdat het traject 2-sporig is, dus ze kunnen niet inhalen.  :) En het was wel genieten in de mat 64.



Hier hetzelfde stel, maar dan een paar uur eerder maar met buffel 60.



Hier een aantal foto's van VIRM's op Ede-Wageningen. Hier komt VIRM 7819 aan op Ede-Wageningen. Aangezien we moesten wachten op de protos (hij reed net weg toen wij aankwamen) moesten wij een uur wachten.



Hier een foto op dezelfde locatie, maar dan de andere kant op. In dit geval is het VIRM 8676.



Als laatste nog een foto van de vrolijk ronkende buffel 60 + buffel 3444 voor vertrek richting Winterswijk.

Dat was het weer! Binnenkort weer een update!

Mvg, Maarten  :)
Re:Grootspoorfoto's van Maarten
Lid sinds: 2010

NS jaren '90

offline
Re:Grootspoorfoto's van Maarten
Dat zijn weer leuke foto's Maarten :thumbup:.
Mooi dat je nu ook je foto's kan plaatsen via mijnalbum.nl

Gr, Myron
Re:Grootspoorfoto's van Maarten
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Grootspoorfoto's van Maarten
Mooie foto's kerel en ik blijf het toch erg fijn vinden om te zien dat de v's hun ronde doen en Ede-W aandoen.
Dank voor het uploaden en laten zien en ben je nog bij Wentink geweest in Arnhem? :)

Groetjes,

Antal
Re:Grootspoorfoto's van Maarten
Maarten de Regt
gast

Re:Grootspoorfoto's van Maarten
Bedankt beiden, en Antal, nee, helaas niet bij Wentink geweest.  :| Maar er was nog iemand mee en die is niet zo'n treinengek als ik maar hij vond het niet zo zinvol om naar Wentink te gaan.  :P


CXX protos 5035 vertrekt uit Lunteren by Mearten279, on Flickr

Zo, ik heb deze week een nieuwe camera aangeschaft, de Canon Powershot SX220 HS. Hij bevalt zeer goed en heeft betere eigenschappen als mijn vorige camera, namelijk de Canon Powershot A520. Ik ben (al zeg ik het zelf) stukken op vooruit gegaan. Zo ben ik van 4 MP naar 12 MP gegaan, en van 4x optische zoom naar 14x optische zoom. Het is wel ff wennen allemaal maar natuurlijk wel leuk! Op de foto zien we de 5035 vertrekkend uit het wisselvallige Lunteren. Dit is mijn eerste grootspoorfoto met deze camera. Dat er nog maar vele foto's mogen volgen! :-)

Hier nog een foto van mijn treinbaan. De foto is ongeveer vanaf anderhalve meter afstand genomen, maar maximaal ingezoomd.



Dat was het weer!  :)

Mvg, Maarten
Re:Grootspoorfoto's van Maarten
Maarten de Regt
gast

Re:Grootspoorfoto's van Maarten
Hoi,

Vandaag heb ik weer mijn camera geprobeerd. Ik wou kijken hoe de zoom werkte in het echie en hoe de foto's met tegenlicht bevallen.


CXX Protos 5033 nadert Lunteren by Mearten279, on Flickr

En nog een aantal andere fototjes van de 5034:





En nog wat zoom-probeerselen:





Hebben jullie nog kritiek/tips?  :)

Mvg, Maarten
Re:Grootspoorfoto's van Maarten
hoi maarten

mooie foto's

mvg gerard-ns
Re:Grootspoorfoto's van Maarten
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Grootspoorfoto's van Maarten
Mooie foto's en je hebt geluk dat het zulk prachtig weer is! :)

Groetjes,

Antal
Re:Grootspoorfoto's van Maarten
Lid sinds: 2010

NS jaren '90

offline
Re:Grootspoorfoto's van Maarten
Erg mooie foto's Maarten :thumbup:
Het is een erg goede camera zo te zien.

Gr, Myron
Re:Grootspoorfoto's van Maarten
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:Grootspoorfoto's van Maarten
één tip, waarshuw voor kwijl schade  :warning: heb m'n toetsenbord al moeten vervangen voordat ik dit kon typen  O:-D
Re:Grootspoorfoto's van Maarten
Maarten de Regt
gast

Re:Grootspoorfoto's van Maarten
Bedankt iedereen! :P En Julian, ik zal je voortaan waarschuwen...  :)

Ik heb inmiddels uitgevonden hoe je foto's kan uploaden naast flickr dus er komt hier weer een flinke archief update!  :-)



Hier zien we de NS 1122 in het spoorwegmuseum. Dit was oorspronkelijk de NS 1125, maar deze is omgebouwd omdat van de 1122 de nummerplaten en sierstrips nog aanwezig waren. Helaas is deze niet meer rijvaardig. De loc stond buiten vanwege het winterstation binnen in het spoorwegmuseum zelf.  :) Utrecht Maliebaan, 27 december 2011.



Tijdens de Oud Lunterse Dag (OLD) reed sinds een paar jaar de bekende stoomtrein weer. De stoomtrein is een aantal jaar uitgebleven omdat Connexxion niet de dienstregeling wilde verstoren. Gelukkig heeft de organisatie van de OLD het in 2011 weer voor elkaar gekregen dat de stoomtrein weer reed. Nou ja, stoomtrein, de tractie wordt door de helft geleverd door de dieselloc 2530. Ook de samenstelling is weinig realistisch te noemen, 2 blokkendozen en een internationaal rijtuig. Desalniettemin is deze trein meer dan welkom, wel eens een afwisseling na al die protossen en de (toen nog) 867. Op de foto zien we de 23 071 van de VSM, een wagon lits rijtuig en 2 blokkendozen en achterop de 2530 als trein 38325 richting Ede-Wageningen. Lunteren, 27 augustus 2011  B)



De DE-1 41 staat in het spoorwegmuseum. Deze maakt af en toe ritten met de heimwee express, maar rijdt ook af en toe bijzondere ritten. Ik heb deze 41 nog nooit zien rijden, maar het lijkt mij wel leuk om te zien!  :D Utrecht Maliebaan, 27 december 2011



Ik heb weinig foto's van buffels, maar als ik buffels zie zet ik ze vrijwel altijd op de foto (tenzij ik geen camera meeheb  :D ). In Zwolle zag ik een buffel dus die heb ik natuurlijk op de foto gezet :) In dit geval was het buffel 3415 op spoor 5B te Zwolle. Zwolle, 3 augustus 2011.



Zoals ik al eerder postte probeerde ik alle traxx-locs op de foto te krijgen.  :D Ik heb er nu 10 op de foto, still 4 to go, namelijk de 186-113, 186-114, 186-121 en de 186-122. De grijze 186-144 en 186-236 heb ik al wel beiden op de foto. Op deze foto zien we de 186 116 klaar voor vertrek richting Breda. Amsterdam Centraal, 17 augustus 2011.



Ik probeer ook alle locs van de reeks 28 op de foto te krijgen. Ik weet het, het is zinloos maar het is wel grappig.  :D Zoals ik al zei zie ik het als verzamelen van voetbalplaatjes bij de supermarkt of postzegels verzamelen. Waarom? Geen idee, maar het is wel leuk!  :P Op de foto zien we de 2838 voor de Benelux in Amsterdam Centraal. Amsterdam Centraal, 5 maar 2011.



Weer een toevalstreffer, een graantrein! Deze keer was het de 189 083 die de eer had door mij op de foto gezet te worden.  :D  :D Zouden deze graanwagens uit Barneveld komen?  :) Rotterdam CS, 15 augustus 2011.



Regelmatig als ik een 6400 zie rijden, denk ik 'hoe lang nog?' Er staan overal in het land inmiddels lange rijen met terzijde gestelde 6400'en. Het overgrote deel kan zo de dienst in, maar er is gewoonweg geen werk voor ze... Op de foto nog een loc die het wel goed getroffen heeft, de 6520. Hij komt op 10 december 2011 de PON-trein ophalen voor verder transport. Amersfoort, 10 december 2011.



Regelmatig zie ik foto's voorbij komen van bijvoorbeeld 'Roosendaal spoort' in 2004. Ik zie dan ook af en toe een foto voorbijkomen van een splinternieuwe ACTS 6700. Als je kijkt hoe die locs er een maand of 2 geleden bij stonden, zijn ze wel flink achteruit gegaan. Een kleine 7 jaar geleden waren ze nog helemaal nieuw, en nu zie je een enorm verschil met toen. De lak is slecht, en de locs zijn vaak al een maand niet gewassen, of nog erger, ze zitten onder de graffiti. Nu is een 6700 ge-upgrad tot een Locon machine. Maarja, hoe ziet deze er over 7 jaar uit?  :D Amersfoort, 10 december 2011.



Meten is weten! Op 3 januari 2012 komt VST07-2 door Amersfoort met een meetkarretje.

Zo, dat was het! Van de week komt deel 2!  :)

Mvg, Maarten

Oeps, vergeten te waarschuwen... Sorry Julian!  :D
Re:Grootspoorfoto's van Maarten !Archiefupdate! 31-1-2012
Hee Maarten,
Weer leuke foto's, met mooie loc's en treinen erop, wederom zie ik weer bekende foto's :-)

Gr, Myron
Re:Grootspoorfoto's van Maarten !Archiefupdate! 31-1-2012
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re:Grootspoorfoto's van Maarten !Archiefupdate! 31-1-2012
Die graantrein he, zeker weten dat het niet de 189 093 was? Die is gehuurd door Captrain en rijdt inderdaad veel graan, veelal uit Oost Europa.
Re:Grootspoorfoto's van Maarten !Archiefupdate! 31-1-2012
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re:Grootspoorfoto's van Maarten !Archiefupdate! 31-1-2012
erg leuke foto's  :thumbup:

groetjes dennis
Re:Grootspoorfoto's van Maarten !Archiefupdate! 31-1-2012
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

Sr Trdl

offline
Re:Grootspoorfoto's van Maarten !Archiefupdate! 31-1-2012
Mooie platen weer. Je reist wat af zo te zien. ;)
Re:Grootspoorfoto's van Maarten
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re:Grootspoorfoto's van Maarten
Citaat van: Maarten de Regt op dinsdag 31 januari 2012, 20:34:46
Oeps, vergeten te waarschuwen... Sorry Julian!   :D
:(, en wéér een nieuw toetsenbord moeten kopen  :|

leuke foto's.

de trein moest vandaag wachten op Mk-Molenhoek en ineens, ZOEF, de trein schommelde een beetje en ik zag iets geels in m'n ooghoek,

denk dat ik José heb gezien  ;) de snelle griet  O:-D
Re:Grootspoorfoto's van Maarten
Mooie plaatjes, van mij mag je doorgaan op deze manier. Bedankt voor het plaatsen.

Citaat van: julian op dinsdag 31 januari 2012, 22:06:54
Citaat van: Maarten de Regt op dinsdag 31 januari 2012, 20:34:46
Oeps, vergeten te waarschuwen... Sorry Julian!   :D
:(, en wéér een nieuw toetsenbord moeten kopen  :|
Koop eens een slabbetje :mrgreen:. Dat is goedkoper :wink:.
Re:Grootspoorfoto's van Maarten !Archiefupdate! 31-1-2012
Bedankt allemaal!  :)

Zonet ben ik door weer en wind gegaan om protos 5034 vast te leggen!  ;D

Mvg, Maarten
Re:Grootspoorfoto's van Maarten
Citaat van: Maarten de Regt op dinsdag 31 januari 2012, 20:34:46

Foto van DE-1 41

De DE-1 41 staat in het spoorwegmuseum. Deze maakt af en toe ritten met de heimwee express, maar rijdt ook af en toe bijzondere ritten. Ik heb deze 41 nog nooit zien rijden, maar het lijkt mij wel leuk om te zien!  :D Utrecht Maliebaan, 27 december 2011

Dan heb je volgende week een mogelijkheid, dan rijdt deze de Heimwee-expres.

mvg,
Robin


Edit Ad: Foto verwijderd, want deze is hierboven al te zien.
Re:Grootspoorfoto's van Maarten
Lid sinds: 2009

Koploper en DDAR te Steenberg

offline
Re:Grootspoorfoto's van Maarten
Citaat van: Maarten de Regt op dinsdag 31 januari 2012, 20:34:46
< zie foto hierboven >

De DE-1 41 staat in het spoorwegmuseum. Deze maakt af en toe ritten met de heimwee express, maar rijdt ook af en toe bijzondere ritten. Ik heb deze 41 nog nooit zien rijden, maar het lijkt mij wel leuk om te zien!  :D Utrecht Maliebaan, 27 december 2011

Ik ben ook mee geweest met de DE-41, dit was tijdens de Heimwee Express.
Foto's daarvan staan hier:
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=29941.msg596909#msg596909
Inclusief een extra filmpje vanuit de cabine! :D

Verder leuke foto's Maarten!

Groetjes Daniël
Re:Grootspoorfoto's van Maarten !Archiefupdate! 31-1-2012
Hmm, dat zal er vandaag niet komen maar ik zal de site in de gaten houden  :)

Gister heb ik de 919 met nieuwe bestickering vastgelegd:


CXX plan V 919 rolt Lunteren binnen by Mearten279, on Flickr

Mvg, Maarten  :)
Re:Grootspoorfoto's van Maarten !Archiefupdate! 31-1-2012
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re:Grootspoorfoto's van Maarten !Archiefupdate! 31-1-2012
Moie foto is het geworden! :)
Ik hoop hem ook snel eens op film en foto vast te leggen. :-)

Groetjes,

Antal
Re:Grootspoorfoto's van Maarten Update 22-2-2012, foto Amsterdam!
Een gelukje op Amsterdam CS, EETC 1254 en DD-AR 7838 .   B)  :D

Mvg, Maarten
Re:Grootspoorfoto's van Maarten -update 22-2-2012, foto Amsterdam-
Wederom weer genoten van je foto s

Tony
Re:Grootspoorfoto's van Maarten -update 22-2-2012, foto Amsterdam-
Bedankt :)

Om maar weer eens een oud topic omhoog te schoppen, zojuist heb ik de de 1254 met 5 bahntouristikrijtuigen bij doorkomst te de Klomp gespot.  :D Binnenkort meer achterstallig fotowerk!  :P

Mvg, Maarten
Re:Grootspoorfoto's van Maarten -update 1254 + bahntouristikrijtuigen 25-3-2012-
Hoi Maarten,

Ondanks je eigen kritiek over de stand van de zon, vind ik het een geslaagde foto hoor!

Groeten Dennis
Re: Grootspoorfoto's van Maarten -update meimaand-
Bedankt!

Hier nog een aantal spots van mij van de afgelopen maand:

Op 1 mei was ik met de Berlijntrein naar Duivendrecht afgereisd. Daar maakte ik een foto van de 1743 met de Berlijntrein

Op 2 mei voerde de reis naar Zuid-Limburg. Daar spotte ik in Voerendaal GTW 651 , welke het station kwam binnenlopen.

Ik was in de week van 10 mei naar Krakau geweest. Daar spotte ik de trammetjes MPK 105+565 te halte Kraków Lubicz.

Afgelopen zaterdag was ik onder andere in Hollandsche Rading te vinden om nog wat DD-AR te spotten. Ik spotte daar onder andere de 1704 + DD-AR 74xx .

Voor beschrijvingen zie de linkjes!  (y)

Mvg, Maarten  :)
Re: Grootspoorfoto's van Maarten -update meimaand-
Mooie foto's weer Maarten :thumbup:

Gr, Myron
Re: Grootspoorfoto's van Maarten -update meimaand-
Leuke plaatjes, vooral die in Hollandsche Rading is gemaakt.

Groet,

André
Re: Grootspoorfoto's van Maarten -update meimaand-
Bedankt!

Hier weer een 2tal spots van de afgelopen tijd:


1202 + plan K, W & E + 1312, De Haar aansluiting by Mearten279, on Flickr


1751 + BAC trein 29108, Terschuur by Mearten279, on Flickr

Klik op de plaatjes voor het verhaal!  ;)

Mvg, Maarten
Re: Grootspoorfoto's van Maarten -update begin Juni-
 :eek:, en dat heb ik moeten missen :cry:
maar wat een geweldig mooie foto's weer Maarten :thumbup:

Gr, Myron