Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Koploper 7.5

Gestart door Spoorman vrijdag 13 januari 2012, 06:26:29

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:Koploper 7.5 build 16
willem twee
gast

Re:Koploper 7.5 build 16
Ja tis een fijn programma. Na een weekje Dortmund bleek dit wel weer want het programma werd er door meerdere mensen voor hun modelspoorbaan gebruikt.

We vonden het opvallend dat er veel mensen van de "betaal" besturingen bij ons stonden te kijken met een verbaasde blik: Kan dat allemaal digitaal! en welk programma zou het zijn?

Wij vroegen ons dan ook af welke te betalen besturing het zelfde kan als wij met koploper doen?

mvg
Re:Koploper 7.5 build 16
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Koploper 7.5 build 16
Mooi hè voor de verzamelde Koplopers dat Paul weer lekker bezig is, ik zou hem maar te vriend houden.

Beste Willem, regeltechnisch gezien ken ik er wel eentje....

Groet, Anne W
Re:Koploper 7.5 build 16
Citaat van: Anne W op donderdag 26 april 2012, 23:25:43
Beste Willem, regeltechnisch gezien ken ik er wel eentje....
En welk programma zou dat dan moeten zijn ?.

Mvg,
Peter
Re:Koploper 7.5 build 16
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Koploper 7.5 build 16
Citaat van: Freak op vrijdag 27 april 2012, 19:36:48
Citaat van: Anne W op donderdag 26 april 2012, 23:25:43
Beste Willem, regeltechnisch gezien ken ik er wel eentje....
En welk programma zou dat dan moeten zijn ?.

Mvg,
Peter

Was jij niet iets aan het testen? let even op de betekenis van het woord "regeltechnisch"

Groet, Anne W
Re:Koploper 7.5 build 16
Citaat van: Anne W op vrijdag 27 april 2012, 22:22:42
Was jij niet iets aan het testen? let even op de betekenis van het woord "regeltechnisch"
Als je dat bedoelt, dat is geen besturingsprogramma.
Even ter zijde dat "regeltechnisch " ding haalt nog geen 10 % van de mogelijkheden die Koploper in zich heeft.

Mvg,
Peter
Re:Koploper 7.5 build 16
Spoorman
gast

Re:Koploper 7.5 build 16
Om maar even off-topic door te bazelen: weet iemand een Raptor pop-up killer ergens te downloaden? Geringe vergoeding is geen probleem.

Gr, Ben.
Re:Koploper 7.5 build 16
Citaat van: Spoorman op zaterdag 28 april 2012, 19:03:11
Om maar even off-topic door te bazelen: weet iemand een Raptor pop-up killer ergens te downloaden? Geringe vergoeding is geen probleem.
Informeer eens bij ?de groene poort? (Oertijdmuseum) in boxtel.
Misschien hebben zij een Raptor killer(programma) :mrgreen:.

Mvg,
Peter
Re:Koploper 7.5 build 16
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re:Koploper 7.5 build 16
Citaat van: Freak op zaterdag 28 april 2012, 18:53:42
Citaat van: Anne W op vrijdag 27 april 2012, 22:22:42
Was jij niet iets aan het testen? let even op de betekenis van het woord "regeltechnisch"
Als je dat bedoelt, dat is geen besturingsprogramma.
Even ter zijde dat "regeltechnisch " ding haalt nog geen 10 % van de mogelijkheden die Koploper in zich heeft.

Mvg,
Peter

Beste Peter,

Iets roepen is het makkelijkste wat er is in de wereld, ik had al een topic voor je geopend, maar dat is er door de moderator weer afgehaald, dus als je iets meer wilt dan negatief roepen alleen, open je een topic waarin je je bevindingen in vermeldt, dan hebben we tenminste een serieuze discussie waar iedereen wat aan heeft.

Groet, Anne W
Re: Koploper 7.5
Spoorman
gast

Re: Koploper 7.5
Op http://www.pahasoft.nl/ valt te lezen dat in Q4/2012 de laatste versie Koploper wordt uitgebracht. :thumbup:

Voorts is daar nog een jaar bugfix support op en per  1/1/2014 is er een definitief einde aan de ontwikkeling en zal Koploper niet langer als download beschikbaar worden gesteld door de maker.

Gr, Ben.
Re: Koploper 7.5
Lid sinds: 2010

offline
Re: Koploper 7.5
Citaat van: Spoorman op vrijdag 06 juli 2012, 07:59:55
Op http://www.pahasoft.nl/ valt te lezen dat in Q4/2012 de laatste versie Koploper wordt uitgebracht. :thumbup:

Voorts is daar nog een jaar bugfix support op en per  1/1/2014 is er een definitief einde aan de ontwikkeling en zal Koploper niet langer als download beschikbaar worden gesteld door de maker.

Gr, Ben.


Jammer maar helaas... Ook stond er vroeger bij dat hij de source niet zal vrijgegven nu heeft hij er iets aan toegevoegd:

CiteerHier is inmiddels lang en goed over nagedacht en zal niet worden gedaan, tenzij iemand een goed voorstel doet.


groeten Dylan
Re: Koploper 7.5
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Koploper 7.5
Jammer dat Paul ermee stop, maar het was verwacht. Er gloort toch (een beetje) hoop dat iemand anders het stokje overneem, nog mooier zou zijn als er een groepje ontwikkelaars de boel overneemt.

Overgins nog een citaat van Paul op het koploperforum:
CiteerOorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT

Hallo,

Om roddels tegen te gaan, hier even op een rijtje wat er aan staat te komen:
- Koploper versie 8.0 zal in het vierde kwartaal 2012 uitkomen. Dit is de allerlaatste versie met uitbreidingen die beschikbaar wordt gesteld aan de internet gemeenschap.
- Ik blijf nog tot 31-12-2013 eventuele bugs oplossen
- Na 31-12-2013 wordt er door mijn persoon geen ondersteuning meer gegeven en eventuele bugs worden niet meer opgelost.
- vanaf 1-1-2014 zal Koploper alleen in vrienden verband blijven bestaan en daar hoort de internet gemeenschap niet toe. Vanaf 1/1/2014 wordt Koploper door mij niet meer als download beschikbaar gesteld.

Met vriendelijke groeten,
Paul Haagsma
Re: Koploper 7.5
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Koploper 7.5
Het zat er aan te komen maar je blijft hopen dat het niet zo is.

Ik hoop dat er iemand mee door kan gaan ( als Paul de kode op zijn voorwaarde van de hand wil doen ).

Mijn wens is nog steeds om geluiden op tijd te kunnen sturen, wie weet zit dit in de laatste versie.

Paul Bedankt voor de inzet van dit mooie programma.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Koploper 7.5.17
Lid sinds: 2010

offline
Re: Koploper 7.5.17
Nieuwe versie:

11 juli 2012

7.5.17

Foutje opgelost: bij verwijderen vaste treinroute in rijwindow kon bij heel erg snel 2x klikken een access violation ontstaan. Dit is de fout die er het langste heeft ingezeten en nooit door iemand (tot gisteren) is gemeld (sinds versie 5.3 / augustus 2003).

Paul weer bedankt.
Re: Koploper 7.5
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Koploper 7.5
Shit, daar ging mijn record :P
Re: Koploper 7.5 build 17
Toevallig zag ik dat ik kon updaten.
Build 17:  Foutje opgelost: bij verwijderen vaste treinroute in rijwindow kon bij heel erg snel 2x klikken een access violation ontstaan. Dit is de fout die er het langste heeft ingezeten en nooit door iemand (tot gisteren) is gemeld (sinds versie 5.3 / augustus 2003).

Pahasoft

Edit:  Ik zie nu dat ik al achter liep bij anderen  :D
Re: Koploper 7.5
Lid sinds: 2010

offline
Re: Koploper 7.5
Paul heeft de code van Koploper tegen het licht gehouden en toch nog een bug gevonden.

Build 18: "Weer een oeroude fout opgelost. Eind vaste treinroute met stop automatisch rijden en in het laatste blok zijn alternatieve blokken vastgelegd en een alternatief blok wordt gekozen, dan kon dit resulteren in een foutmelding ?List-index out of bounds?. Wat een fouten zitten er toch in deze software!"

7.5.18
Re: Koploper 7.5
Blausee-Mitholz
gast

Re: Koploper 7.5
Geen enkel software is  foutloos dus ook Koploper niet.
Dat heeft Paul ook nooit beweerd dat het foutloos is.

Mvg, Johan
Re: Koploper 7.5
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Koploper 7.5
Wat een fouten zitten er toch in deze software!

  ::::: is een quote van Paul zelf hoor :::::::::::

Een beetje zelfspot moet kunnen.
Re: Koploper 7.5
Lid sinds: 2009

offline
Re: Koploper 7.5
Het feit dat al deze bugs nu pas gevonden worden geeft mij aan dat het een programma zonder bugs is. Het is alleen niet geheel asshole-proof. Maar om software zo te maken dat er echt nooit een foutmelding ontstaat bij welke instellingen en opties dan ook is echt heeeeeeeeel moeilijk. Grote softwarebedrijven mogen een voorbeeld nemen aan de betrouwbaarheid van Paul zijn kindje.  :D
Re: Koploper 7.5
Spoorman
gast

Re: Koploper 7.5
Bugfix: 7.5.19 staat klaar op http://www.pahasoft.nl/

Gr, Ben.
Re: Koploper 7.5
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Koploper 7.5
Thx Ben,
;)
Gr, Jan
Re: Koploper 7.5
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Koploper 7.5
Bedankt Ben,

Gelijk even gedownload  :)


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Koploper 7.5
Lid sinds: 2008

offline
Re: Koploper 7.5
Even op het Koploper forum gekeken.
Deze build lost een probleem op dat kan ontstaan wanneer je een database saved met een computer met US notatie (de . als decimaal scheidingsteken) en weer terug zet op een computer met Nederlandse notatie (de , als scheidingsteken).

prima service weer van Paul.
Re: Koploper 7.5
Spoorman
gast

Re: Koploper 7.5
Inmiddels is 7.5.20 (bugfix in vaste treinroute) te downloaden. En verder is de site weer compleet in de lucht. :thumbup: :thumbup:

http://www.pahasoft.nl/

Gr, Ben.
Re: Koploper 7.5
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Koploper 7.5
Hij staat er weer op  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Koploper 7.5
Freak
gast

Re: Koploper 7.5
Citaat van: Spoorman op donderdag 09 augustus 2012, 08:49:02
Inmiddels is 7.5.20 (bugfix in vaste treinroute) te downloaden. En verder is de site weer compleet in de lucht. :thumbup: :thumbup:
Zo is ook meteen duidelijk wat er opgelost is.

Mvg,
Peter
Re: Koploper 7.5
Freak
gast

Re: Koploper 7.5
Weer en foutje opgelost

Builnr 21
Soms werd van een stuurstandrijtuig bij het automatisch verwijderen via vaste treinroute, de snelheid niet op 0 geplaatst. Vooral bij stopzuiger hinderlijk: deze bleef doorzuigen.

http://www.pahasoft.nl/


Mvg,
Peter